//

Keuzehulp: kan ik mijn iDevice jailbreaken? (iOS 4.0, 4.0.1, 3.2 en 3.2.1 [iPad])

Keuzehulp: kan ik mijn iDevice jailbreaken? (iOS 4.0, 4.0.1, 3.2 en 3.2.1 [iPad]) discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Ook al duurd dat super lang( ze zeggen al 2 weken lang binnenkort):-(...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #61  
Oud 25-01-11, 17:41
iphone789 iphone789 is offline
• iOS 7.1.1
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 200
Standaard

Ook al duurd dat super lang( ze zeggen al 2 weken lang binnenkort):-(
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #62  
Oud 06-02-11, 01:11
Soxbrother Soxbrother is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 122
Standaard

Hallo,

Ik heb een Iphone 3GS met firmware 4.0 op.
Ik heb met usbview ontdekt dat ik een oude bootrom heb ( iboot-359.3 )
en ik heb modenfirmware 05.13.04
Model MC131NF

Nu heb ik gelezen dat ik ofwel limera1n of Jailbreakme kan gebruiken.

ik heb een paar vraagjes :

1. Als ik deze JB doe, kan ik dan daarna zonder problemen telefoneren en mijn Wi-Fi gebruiken ?
Of moeten er na de JB nog extra instellingen gedaan worden ?

2. Welke methode is het veiligste ?


Alvast bedankt voor jullie hulp en ervaringen.

Vriendelijke groeten,
Soxbrother

Laatst gewijzigd door Soxbrother; 06-02-11 om 15:16.
  #63  
Oud 17-02-11, 22:36
peter1968 peter1968 is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 44
Standaard jailbreak

hallo sox

update je iphone via itunes.

ga naar greenposi0n.com

download het exe bestand (wijst van zelf)

volge de instructies

en hup de iphone is gejailbreakt

even nog wat programmatjes downloade via cydia je kunt gewon bellen en Wi-Fi blijft intakt

er veranderd verder niets

succes

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Soxbrother Bekijk bericht
Hallo,

Ik heb een Iphone 3GS met firmware 4.0 op.
Ik heb met usbview ontdekt dat ik een oude bootrom heb ( iboot-359.3 )
en ik heb modenfirmware 05.13.04
Model MC131NF

Nu heb ik gelezen dat ik ofwel limera1n of Jailbreakme kan gebruiken.

ik heb een paar vraagjes :

1. Als ik deze JB doe, kan ik dan daarna zonder problemen telefoneren en mijn Wi-Fi gebruiken ?
Of moeten er na de JB nog extra instellingen gedaan worden ?

2. Welke methode is het veiligste ?


Alvast bedankt voor jullie hulp en ervaringen.

Vriendelijke groeten,
Soxbrother
  #64  
Oud 17-02-11, 23:11
cdenauw cdenauw is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: Nederhasselt - België
Berichten: 7
Standaard

Hallo soxbrother, aangezien je nog een oude bootrom hebt, zou ik zeker NIET via iTunes updaten. Je kan het best de update doen via een custom firmware. Je kan deze zelf aanmaken met sn0wbreeze 2.2.


Nadat je de custom FW hebt gemaakt, zet je de iPhone in DFU Mode en start je iTunes. Hier zal je een melding krijgen dat iTunes een iPhone in herstelmodus heeft aangetroffen. Hou de shifttoets ingedrukt, je krijgt een browse venster en kan de custom FW selecteren. Daarna zal iTunes de update doen met deze custom FW. Indien nodig kan je nadien nog een unlock doen met Ultrasn0w.
  #65  
Oud 20-02-11, 17:19
clericjuh clericjuh is offline
• iOS 3.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: gemert
Berichten: 11
Standaard

Ik heb een iPhone 3G. Hoe kan ik deze updaten naar 4.0.1? (dus niet naar de recentste 4.2) Want ik wil deze vervolgens jailbreaken via jailbreakme.com

Dus mijn vraag: hoe update je naar een firmware die niet de nieuwste is?
  #66  
Oud 08-06-11, 22:10
Feetje Feetje is offline
• iOS 3.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 8
Standaard

Kom er echt niet meer uit..
Gaat om iPhone 3G 4.0.1 met iPad firmware, wilde hem opnieuw jailbreaken omdat niet alles even soepel liep.
Heb nu van alles geprobeerd, maar het wil maar niet lukken. Er stond toen der tijd dat je waarschijnlijk nooit meer kon upgraden naar een nieuwere firmware, is dit nog steeds het geval?
What to do?
Gr
  #67  
Oud 29-08-11, 11:13
mikkey mikkey is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 5
Standaard

Mijn iphone 3G is per ongeluk geupdate en is nu geheel op slot. Ik krijg alleen een beginscherm met de tekst dat ik een geldige simkaart zonder pincode moet plaatsen om de iphone te activeren. Ik krijg dus niet eens icoontjes en kan dus ook niet kijken welke firmware etc er op zit. Ik kan dus helemaal niets beginnen. Maar iemand van jullie kan mij vast helpen (in begrijpelijke taal? )
  #68  
Oud 29-08-11, 11:19
basjuh93 basjuh93 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 65
Standaard

Wat doet hij als je je si kaart erin doet, ontgrendeld & dan weer koppelt met iTunes(door de kabel er in en uit te doen)?
  #69  
Oud 29-08-11, 12:33
mikkey mikkey is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 5
Standaard

He dank voor je reply!
met simkaart is het geen verschil. hij blijft melden dat ik een simkaart erin moet doen die bij de telefoon hoort (en ik krijg dus geen scherm met icoontjes). Ik weet dat ik de iphone moet jailbreaken (ik heb hem vorig jaar in de usa gekocht en toen was hij gejailbreakt en unlocked, nu heb ik hem doorverkocht en heeft diegene tegen alle adviezen in hem geupdate ). Maar welk programma moet ik voor het jailbreaken hebben? Ik was een heel eind op weg met blackrain, maar kwam daar niet verder mee. Je moet dan op een gegeven moment klikken op herstel en toen kreeg ik niet het scherm wat ik vlgs de uitleg zou moeten krijgen. (nl de download van Blackrain)
  #70  
Oud 29-08-11, 12:38
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Een iPhone 3G met AT&T lock en laatste baseband? Volgens mij kun je die niet unlocken. Volgens mij ben je dan aangewezen op de iPad baseband.
Je kunt m waarschijnlijk wel jailbreaken met redsn0w.
__________________
Geen hulpvragen via PM. Stel je vraag op het forum, hebben anderen er ook iets aan.
  #71  
Oud 29-08-11, 13:32
mikkey mikkey is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 5
Standaard

wat is dat, ipad baseband?
en wat is de laatste baseband op een iphone?

en hoe doe ik dat met redsnow? dat staat wel overal, maar ik krijg het niet voor elkaar! is er een stap voor stap uitleg? Hij zegt bijvoorbeeld 'Browse' en 'select your firmware', waar vind ik die vervolgens?
  #72  
Oud 29-08-11, 13:59
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mikkey Bekijk bericht
en hoe doe ik dat met redsnow? dat staat wel overal, maar ik krijg het niet voor elkaar! is er een stap voor stap uitleg? Hij zegt bijvoorbeeld 'Browse' en 'select your firmware', waar vind ik die vervolgens?
stappenplan voor redsn0w:

iPhone Jailbreak stappenplan:
  1. Download van Firmware - iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS of http://www.micheldeboer.nl/iphone/iFirmwares.html de juiste firmware. Let erop dat het correspondeert met je iDevice en firmwareversie. En download dit bestand bij voorkeur NIET met Internet Explorer. Deze browser past namelijk de extensie van het bestand aan! Hij maakt van .ipsw een .zip bestand. Je kunt natuurlijk ook de extensie wijzigen na het downloaden. Let op, de firmware bestanden zijn groot. 500~600MB. Zet het bestand op een plek waar je het terug kunt vinden.
  2. Verbind je toestel via USB met de PC.
  3. Synchroniseer de iPhone (*) met iTunes.
  4. Maak (nogmaals) een reservekopie. (rechtermuis op de iPhone in de linkerbalk van iTunes)
  5. Laat de iPhone aangesloten.
  6. Download redsn0w van Dev-Team Blog.
  7. Unzip de file en lees de readme.
Indien je Windows 7 of Vista gebruikt voer je stap 8 uit.
  1. Ga naar de eigenschappen van redsn0w.exe. Hier moet je de compatibiliteitsmodus wijzigen naar “windows xp sp3”.
  2. Start redsn0w als administrator (rechter muis op de toepassing en openen als administrator.
  3. Met de button “Browse” wijs je redsn0w naar de eerder gedownloade firmware.
  4. Schakel de iPhone uit.
  5. Volg de instructies op het scherm. Meer specifiek zul je gevraagd worden om eerst de Power-knop 2 seconden in te drukken, vervolgens ook de Home-knop 10 seconden in te drukken en tot slot alleen de Power-knop los te laten.(**)
  6. Als deze stap goed is gegaan dan gaat redsn0w automatisch verder. Heb je de handeling van de vorige stap echter niet goed uitgevoerd dan krijg je een melding(***). Geen nood! Probeer het gewoon opnieuw. Start redsn0w hiervoor even opnieuw (wederom als administrator)
  7. Je toestel zal opnieuw op worden gestart en de jailbreak zal daarbij worden uitgevoerd, je kunt dit proces dankzij de verbose modus volgen.
  8. Je toestel zal vervolgens nogmaals opnieuw opstarten (zonder verbose modus).
  9. Je toestel is nu gejailbreakt. Je vind op het toestel de Cydia-applicatie.
(*) De handleiding is geschreven voor de iPhone maar je kunt het ook toepassen voor de iPad 1 en iPod Touch 4.
(**) Deze handeling brengt het iPhone in de DFU modus. Dit komt vrij precies en mocht dit niet meteen lukken dan kun je opnieuw beginnen door de Sleep en Home button 20 seconden ingedrukt te houden.
(***)Als een iDevice voor de eerste keer in DFU mode (de handeling met powerknop en homeknop) wordt gezet dan moet windows even een driver installeren. Dit kan ervoor zorgen dat redsn0w denkt dat je de handeling niet goed hebt uitgevoerd. Dan is het opnieuw starten van redsn0w (als administrator) voldoende.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 29 augustus 2011 om 13:00 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mikkey Bekijk bericht
wat is dat, ipad baseband?
en wat is de laatste baseband op een iphone?
Hier zul je je eerst flink in moeten verdiepen voor je er mee aan de slag gaat. Begin met de zoekfunctie van dit forum.
  #73  
Oud 29-08-11, 17:49
mikkey mikkey is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 5
Standaard

ok wouter1981, dat helpt me een hele hoop, ga vanavond maar eens zitten pluizen . nog paar vraagjes; wat is mijn firmwareversie? de laatste die er is? En welke is dat?

wat is iDevice? is dat mijn toestel: 3G?

en tot slot; doe ik op een mac dus de eerst stappen 1 t/m 7? (dus tot en met de readme en wijst het zich dan vanzelf? Ik ben een echte leek op dit gebied hoor, sorry

en thx for your help!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Keuzehulp: kan ik mijn iDevice jailbreaken (iOS4.2) WDS001 Jailbreak 550 15-09-13 13:47
Alle iDevices: Keuzehulp: kan ik mijn iDevice jailbreaken? (iOS4.1) WDS001 Jailbreak 244 24-08-11 13:22

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:27.