Jailbreak 3GS met sn0wbreeze discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Phew... Het is gelukt.. Ik heb mijn 3GS (draaide nog op 3.1.2) overgezet naar iOS4. En daarbij heb ik niet de makkelijkste weg genomen. Dus ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Jailbreak 3GS met sn0wbreeze
Phew...
Het is gelukt.. Ik heb mijn 3GS (draaide nog op 3.1.2) overgezet naar iOS4. En daarbij heb ik niet de makkelijkste weg genomen. Dus wellicht makkelijk om even te delen. Mijn phone: - 3GS 32gb - oude bootrom (check of je een oude of nieuwe bootrom hebt http://www.iphoneclub.nl/78220/handl...3gs-jailbreak/ - had ECID's op Sauriks server (via Cydia) van 3.1.1, 3.1.2 - jailbroken met blackra1n Alles connect gewoon met een PC met Windows 7. Per ongeluk heb ik de phone geupdate naar iOS4 (legaal) en dit was geen probleem want ik heb ergens nog het originele T-mobile simmetje. In grote lijnen de stappen die ik heb ondernomen om een JB iOS4 te krijgen: 1. Downgraden naar 3.1.2 2. Jailbreaken met redsn0w 3. Custom IPSW maken met sn0wbreeze 4. Installeren custom IPSW De eerste twee stappen zijn dus alleen nodig als je weer terug moet; dat was bij mij het geval.... Anders kan je bij stap drie beginnen en scheelt aanzienlijk in tijd! 1. Downgraden naar 3.1.2 Hiervoor had ik de volgende zaken nodig:
2. Jailbreaken met redsn0w Hiervoor nodig:
3. Custom IPSW maken met sn0wbreeze Hiervoor nodig:
Hiervoor nodig:
Hoop dat dit iedereen een beetje opgang helpt. Ik vul de post wel aan als er onduidelijkheden zijn.. Belangrijke aandachtspunten: - Maak eerst een back-up van je iPhone! - Het werkt niet met spirit JB's! - Het werkt niet met nieuwe bootroms van 3GS! (check: http://www.iphoneclub.nl/78220/handl...3gs-jailbreak/) - Het verschil tussen DFU en Recovery mode is cruciaal. Check voor het verschil op youtube; daar zijn veel instructiefilmpjes hoe je dit moet doen. Laatst gewijzigd door Uiligheid; 27-06-10 om 22:27. Reden: toevoegingen |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
1. Downgraden naar 3.1.2
Hiervoor had ik de volgende zaken nodig:
|
|
|||
|
|||
heb je ook al iets gevonden om hem daarna te onlocken?
na jouw procedure staat er helaas geen cydia op |
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Nee, dat heb ik inderdaad vergeten te melden. Heb ik nu toegevoegd. Ik heb dat achteraf gedaan met ultrasn0w. (gewoon downloaden via cydia. werkt direct op iOS 4.0)
|
|
|||
|
|||
het is me geluk. krijg alleen constant te melding "sad iPhone by Geoff Stearn" wanneer ik iets heb geïnstalleerd van Cydia.
Het helpt niet wanneer om me iphone herstarten. iemand enig idee. |
|
|||
|
|||
Ik krijg de iphone niet uit de Recovery loop mbv iReb.. Als die in Recovery mode zit en ik heb libusb geinstalleerd en doe dan 3gs aanklikken gebeurt er gewoon niets..
Edit: Die Libusb die je erbij hebt gedaan als link, hoe kan je die installeren? Ik krijg gewoon een rar bestand met daarin een aantal mappen namelijk. Wat er allemaal in die mappen zit weet ik niets van dus wil liever niets verkeerds aanklikken.. Laatst gewijzigd door IssamRazza; 28-06-10 om 00:36. |
|
|||
|
|||
hallo,
ik heb een 3gs 3.1.3 gejailbreakt met spirit, volgens het bootrome programma heb ik nog de oude bootrome is het nu mogelijk om te updaten naar 4.0 en daarna te jailbreaken of moet ik gewoon wachten tot de nieuwe jailbreak komt. |
|
|||
|
|||
Je moet dus wel vantevoren die ECID op de server van Saurik hebben of niet?
Kunnen we die niet op een andere manier daarop zetten? |
|
|||
|
|||
Citaat:
je kan de SHSH zelf op je eigen pc zetten (met iREB shsh grabber) geen idee hoe je itunes dan moet tricken. |
|
|||
|
|||
Echt hartstikke bedankt voor de duidelijke post, alleen zou je er even bij moeten vermelden dat iReb alleen compitabel is met 32- bit Windows versies. Bij mij lukte het namelijk niet op windows 7 64-bit, dus maar 32 bit Windows xp geinstalleerd daar ging het wel goed naar een aantal keer proberen!
Maar nogmaals bedankt! |
|
|||
|
|||
Het is mij ook gelukt om te updaten naar IOS 4.0 met Snowbreeze. Echter loop ik tegen het volgende probleem aan.
Mijn Youtube applicatie kan geen verbinding maken. Hij roept: "Verbinding met youtube mislukt". Wie weet hoe dit komt? |
|
|||
|
|||
ik krijg telkens this device isn't eligible for the requested build als error bij itunes wanneer ik wil restoren. wat doe ik fout?
|
|
|||
|
|||
Citaat:
probeer een paar alternatieven (ik vond er namelijk ook meerdere) 74.208.105.171 gs.apple.com 74.208.10.249 gs.apple.com etc Als dat niet werkt, dan vermoed ik dat je een verkeerde versie firmware hebt gedownload (bv 3G ipv 3GS) |
|
|||
|
|||
Probeer eens je netwerksettings te resetten, dat werkt meestal wel. Wat ik een keer heb gehad was dat Youtube het niet deed, omdat ik die had verborgen (met SBSettings).. dan doet ie het ook niet goed meer..
|
|
|||
|
|||
Goede duidelijke uitleg, maar nog weel probleem...
Ik ben van 4.0 terug gegaan naar 3.1.2 (gejailbreakt met redsnow) op mijn 3GS met oude bootrom. Met snowbreeze heb ik de 4.0 ipsw gemaakt. Vervolgens ga ik in recovery mode en herstel ik met deze door snowbreeze gemaakte ipsw. Nu krijg ik alleen na een tijdje een error in itunes. error 13... Wat kan ik hier aan doen Alvast vriendelijk bedankt! |
|
|||
|
|||
Ook YouTube werkt weer! Heb een youtubefix uit de cydiastore gebruikt. Thans voor het meedenken!
|
|
|||
|
|||
Voor andere sync issues: iH8sn0w heeft het volgende getwitterd:
All users using sn0wbreeze V1.6.1, having YouTube/Error 2 Restore issues, fix is coming today. Twitterrific • 30-06-10 23:18 |
|
|||
|
|||
Citaat:
Toen werkte het wel bij mij, na 2 of 3 keer proberen! Succes |
|
|||
|
|||
mooie post. Ik ga het nu proberen. Ik laat weten of het gelukt is
|
Labels |
3gs, downgrade, ios4, jailbreak, sn0wbreeze |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
iPhone: Iphone 3gs old bootrom gejailbreaked op 4.3.1 met Sn0wbreeze 2.4 b1 | Moelstar | Jailbreak | 5 | 04-04-11 16:13 |
Geen Cydia te vinden na jailbreak 3gs ios4.1 met Sn0wbreeze. | renzokos2006 | Jailbreak apps en thema's | 1 | 27-09-10 23:09 |
iPhone: Jailbreak 4.1 met Sn0wbreeze 2.0.1 | Rakesh1924 | Jailbreak | 1 | 24-09-10 19:33 |
|
|