Upgrade naar iOS 4.0 1600 en 1604 fouten verzameltopic discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik zit nu een tijdje (inmiddels 29 pagina's) het topic over de CFW's van iOS 4.0 te volgen en zie vaak dezelfde error (die ik ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Upgrade naar iOS 4.0 1600 en 1604 fouten verzameltopic
Ik zit nu een tijdje (inmiddels 29 pagina's) het topic over de CFW's van iOS 4.0 te volgen en zie vaak dezelfde error (die ik ook heb) terugkomen.
Vanuit DFU mode een custom firmware erop zetten resulteert in een 1600 fout en vanuit recovery mode in een 1604 fout. Ik heb al van alles geprobeerd, verschillende firmwares, snowbreeze, downgraden naar 3.1.2 (draai nu 3.1.3). Ik heb een 3GS met waar 3.1.2 gejailbraked op draaide. Deze heb ik per ongeluk geupdate naar 3.1.3 van Apple (die niet te jailbraken was en ik had ook geen SHSH file bij Saurik, om te downgraden). Ik kom nu ook niet meer uit de recovery mode. Omdat ik veel meer mensen zie met deze problemen wil ik voorstellen onze ervaringen hier te bundelen, zodat we hopelijk snel een oplossing hebben. |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
||||
|
||||
Die 16xx errors krijg je omdat je upgrade vanuit DFU/recovery mode. Dat moet je niet doen. Als je een cfw heb, upgrade je gewoon vanuit de normale stand (iPhone aan).
Je kan uit de recovery mode komen door hetzelfde te proberen als hoe je erin kwam. Lukt dat niet, probeer dan een nieuw useraccount te maken in windows/mac en sluit je iPhone daar aan op iTunes. Andere mogelijke oorzaken: - Oude versie van iTunes - Verkeerde versie van de custom firmware - Huidige iPhone is niet gejailbreakt - Nieuwe bootrom - Spirit jailbreak Laatst gewijzigd door Jchan; 25-06-10 om 16:35. |
|
|||
|
|||
Ik vind dit topic best de moeite waard, ik ben van 3.1.2 naar de beta van 4.0 gegaan. Daarna terug naar 3.1.2 en via Pwnage weer gejailbraiked. Maar ik krijg onder geen beding nu 4.0 custom erop?? Niet van DFU, niet via recovery mode en ook niet via restore rechtstreeks bij actieve Iphone. Krijg ook continu 1600 en 1604 ??
|
|
|||
|
|||
Hoi Jchan, ik heb jouw reactie ook al een paar keer in het andere topic voorbij zien komen, maar helaas helpt dat niet. Anders was het ook al wel veel eerder geen issue meer. Ik waardeer je reacties en de hulp bij anderen wel enorm overigens.
Ik zou hem dus met iRecovery uit die modus kunnen halen, maar daarvoor is libusb nodig en die werkt bij mij om de een of andere reden niet. Daarna is het nog steeds de vraag of je hem wel kunt upgraden en niet weer 1600 of 1604 fouten krijgt. Ik heb er overigens geen SIM kaart in als ik hem upgrade. Zou dat nog uitmaken? Ik heb wel een oude bootrom. |
|
||||
|
||||
Citaat:
|
|
||||
|
||||
Citaat:
De 1604 en 1600 errors kreeg ik omdat ik de originele FW iOS4 met een verkeerde browser had gedownload. Dus het kunnen verschillende redenen zijn waarom deze errors verschijnen. |
|
|||
|
|||
Ik draai nu 3.1.3 (per ongeluk geïnstalleerd en niet gejailbraked) waar ik eigenlijk niks mee kan, omdat ik geen official SIM heb (zit bij KPN).
Had eerder 3.1.2 gejailbraked en geunlocked draaien, voordat ik zo stom was om te upgraden. |
|
||||
|
||||
Ik zie dat je je shsh niet had bewaard. Lukt het nu om 3.1.3 te jailbreaken zodat je je telefoon wel kan gebruiken? Desnoods met spirit, dan heb je tenminste een bruikbare telefoon.
|
|
||||
|
||||
Nog andere reden: verkeerde iTunes versie? 9.2 is nodig om up te daten naar (custom) 4.0. Zat hier zelf ook mee te *****n. Probeerde allerlei versies van iTunes uit, maar kreeg telkens foutmeldingen (2,3,13,1600,1604). Toen ik 9.2 installeerde en ik een custom 4.0 aanklikte om te gaan herstellen, deed die het gelijk.
|
|||
|
|||
Ik heb nu de officiële firmware 4.0 op m'n iphone 3g staan, maar ik wil naar 4.0 custom, hoe kan ik dit doen? Vanuit de recovery krijg ik steeds foutmelding 1600. Ik heb wel gewoon iTunes 9.2
|
|
|||
|
|||
Ik heb ook iTunes 9.2, nog steeds 1600 of 1604 error.
Upgraden naar 3.1.3 en dan spirit is misschien wel een idee. Ga ik me in verdiepen. |
|
|||
|
|||
Spirit gaat hem ook niet worden. Eén van de requirements:
An activated device: one not stuck on the Connect to iTunes or Emergency Call screen. Ik zit vast in het connect to iTunes scherm. |
|
|||
|
|||
Same here.
Maar welke firmware zit jij nu dan? 3.1.3 toch? |
|
|||
|
|||
Citaat:
Dit klinkt bizar maar download Blackra1n en laat die lopen , die jailbreak werkt uiteraard niet maar je komt wel uit recovery , Blackrain aanklikken en home & powerknop tegelijk indrukken , je zal zien dat Blackrain een kader geeft van gelukt wacht op reboot... |
|
||||
|
||||
Hmm... Dat wordt wel lastig dan. Heb je al geprobeerd om er een T-mobile kaartje in te stoppen en te activeren? Daarna weer jailbreaken met activatie.
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Hoe kan ik nu dan een CFW erop zetten zonder in recovery of DFU te gaan? |
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Als ik vastzit in het recoveryscherm, dan gebruik ik redsn0w 0.9.4 (optie : Just boot thetered right now) om de telefoon weer op te starten
Maar ik gebruik itunes 9.2, heb een goede custom firmware (van iphoneclub, dedownload met firefox) een krijg ondanks alles de custom erniet op vanaf een 3.1.2 redsnow jailbraiked iphone?? 1600-1604 meest geziene meldingen. Wie helpt me uit de brand? |
|
|||
|
|||
F0recast 1.1 (iH8sn0w.com | Jailbreak your iPod touches and iPhones) zegt het volgende overigens:
Serial #: XX92715CXXX Baseband: 05.12.01 Bootloader: 6.4 Model: MC134 Jailbreakable? Only if SHSH is saved (is dus niet het geval). Unlockable? NO Tethered: NO Klinkt niet heel erg hoopvol, maar misschien is F0recast een beetje oud en zijn er inmiddels wel mogelijkheden. |
|
|||
|
|||
Citaat:
Neen , op dit moment zijn er voor jou geen mogelijkheden meer volgens. Buiten wachten uiteraard |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
iPhone 3GS: 1600 / 1604 ERROR code Oplossen , Iphone 3gs 32GB | Dejviisz | Unlock | 20 | 11-09-10 11:05 |
iPhone 3G met 1600/1604/16XX error | iRobin | iPhone algemeen | 9 | 08-08-10 01:24 |
iPhone: iPhone 3GS 3.1.3 error 1600 (1604) | Johannes | Jailbreak | 1 | 15-06-10 13:54 |
iPhone: Nieuwe 3G 1600 en 1604 melding | sancaman | Jailbreak | 102 | 25-07-09 09:07 |
iTunes Error 1600 t/m 1604 Oplossing | leavestone | Jailbreak [archief] | 99 | 15-03-09 17:17 |
|
|