//

iPhone 3Gs - iOS4 JailBreak [Windows]

iPhone 3Gs - iOS4 JailBreak [Windows] discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste mensen! Nu had ik een mooie jailbreak gevonden, genaamd sn0wbreeze! Ik alles lekker op me gemakkie gedaan, een mooie video van YouTube er bij ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 25-06-10, 19:30
RuttieBARCA RuttieBARCA is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: 's-Gravendeel
Berichten: 23
Standaard iPhone 3Gs - iOS4 JailBreak [Windows]

Beste mensen!

Nu had ik een mooie jailbreak gevonden, genaamd sn0wbreeze!
Ik alles lekker op me gemakkie gedaan, een mooie video van YouTube
er bij gehouden,

Dus ik kom op het Shift+Herstellen moment [iTunes] aan,
ik doe dat...
en ja hoor.. Error! Genaamd: (1604)

Iemand die me hier doorheen kunt helpen? Ik run Windows 7.

Thannks alvast!!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 25-06-10, 19:34
Almo's schermafbeelding
Almo Almo is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: Zuid - Holland
Berichten: 117
Standaard

Je moet even vermelden vanaf welke firmware je hebt geprobeerd te upgraden. FW 3.1.2 ? of FW 3.1.3??

Daarnaast is het belangrijk of je een JAILBREAK had, misschien Blackra1n of Sprit?

Daarna kunnen we kijken hoe verder....

Veel info te vinden in dit topic : https://forum.iculture.nl/f14/i...ameltopic.html

Laatst gewijzigd door Almo; 25-06-10 om 19:37.
  #3  
Oud 25-06-10, 20:05
RuttieBARCA RuttieBARCA is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: 's-Gravendeel
Berichten: 23
Standaard

Ik had 3.1.2 via Blackra1n

toen had ik via iTunes mijn firmware direct naar iOS 4.0 geupgrade
  #4  
Oud 25-06-10, 21:23
bergy100 bergy100 is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 1
Standaard

Hi all,

Vraagje, ik had een 3gs met FW 3.0, destijds geJB met blackrain/purplerain.
Nou probeerde ik met sn0wbreeze de 4.0 er op te zetten, echter kreeg ik een foutmelding. Geen 1602 etc. Er stond geen nummer bij, maar de software kon niet geinstalleerd worden... Nou lijkt het mij logisch dat het te maken heeft met het feit dat ik van 3.0 kom en niet van 3.1.2 o.i.d. Klopt dit?

Nu heb dus de Iphone weer hersteld en heb ik de standaard 4.0 versie er op.
Zouden jullie mij kunnen helpen met mijn vraag of ik mijn Iphone nu nog steeds kan JBen of niet!?

Alvast heel erg bedankt!

Gr.
Bergy
  #5  
Oud 25-06-10, 22:52
RuttieBARCA RuttieBARCA is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: 's-Gravendeel
Berichten: 23
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Almo Bekijk bericht
Je moet even vermelden vanaf welke firmware je hebt geprobeerd te upgraden. FW 3.1.2 ? of FW 3.1.3??

Daarnaast is het belangrijk of je een JAILBREAK had, misschien Blackra1n of Sprit?

Daarna kunnen we kijken hoe verder....

Veel info te vinden in dit topic : https://forum.iculture.nl/f14/i...ameltopic.html
kun je me al verder helpen?
  #6  
Oud 26-06-10, 00:02
Banned Banned is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RuttieBARCA Bekijk bericht
Ik had 3.1.2 via Blackra1n

toen had ik via iTunes mijn firmware direct naar iOS 4.0 geupgrade
Dus je hebt nu een iphone 3gs met ios 4 (geen jailbreak) ?
Als het zo is, dan kan je beter downgraden naar 3.1.2 en jailbreaken met blackrain en dan met snowbreeze jailbreaken voor ios 4... als je snapt wat ik bedoel
  #7  
Oud 26-06-10, 01:20
RuttieBARCA RuttieBARCA is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: 's-Gravendeel
Berichten: 23
Standaard

Ok. Moet ik dan vanaf iTunes, met mijn gejailbreakte 3.1.2 meteen SHIFT+Herstellen doen naar die sn0wbreezed firmware van iOS4 ???
  #8  
Oud 26-06-10, 01:31
Banned Banned is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 31
Standaard

Ik weet niet of je meteen moet doen, maar als het goed is, moet je eerst een 'recovery popup' van itunes krijgen en dan shift+herstellen drukken en idd de snowbreezed ipsw kiezen.
  #9  
Oud 26-06-10, 02:17
RuttieBARCA RuttieBARCA is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: 's-Gravendeel
Berichten: 23
Standaard

Mmm.... Downgrade lukt me niet van iOS4 (Standaard) naar 3.1.2 .. helaas... Ik wacht wel tot er een fatsoenlijke jailbreak uitkomt voor iOS4 [Windows]... Of is er nog echt een goede oplossing..? iemand?

..? hallo hallo

Laatst gewijzigd door iScorpio; 26-06-10 om 17:39.
  #10  
Oud 26-06-10, 17:29
Harley4's schermafbeelding
Harley4 Harley4 is offline
• iOS 9.3
• 9.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Grunn
Berichten: 674
Standaard

Zo is het mij gelukt om van standaard IOS4 terug naar 3.12 te gaan,

1.
Open the file C:\Windows\System32\drivers\etc\hosts (Windows) or /etc/hosts (Mac OS X) and add the following entry to the bottom of the file.
74.208.10.249 gs.apple.com
Restore
———-
2. Connect your iPhone to the USB and put it into DFU mode. iTunes will display an alert stating you need to restore your device, click ok then hold option + click restore and navigate to your previously downloaded 3.1.2 FW.
3. After the restore finishes you should be hit with a 1015 error. That’s expected. Your phone should be in Recovery mode now and iTunes will tell you to restore again. Click OK then hold option + click on restore again – this time you do not have to go into DFU mode – and navigate to the 3.1.2 FW.
Jailbreak
———–
4. After the restore finishes again it’ll throw another 1015 error. That’s expected again. This time, just select OK and close iTunes. Fire up redsn0w – make sure it’s the 0.9.4 version – and jailbreak as normal. Uncheck all the ticks while jailbreaking.
5. After the jailbreak is finalized your device should reboot and strange enough you successfully downgraded to 3.1.2.
  #11  
Oud 26-06-10, 17:37
tomtom100 tomtom100 is offline
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 209
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Harley4 Bekijk bericht
Zo is het mij gelukt om van standaard IOS4 terug naar 3.12 te gaan,

1.
Open the file C:\Windows\System32\drivers\etc\hosts (Windows) or /etc/hosts (Mac OS X) and add the following entry to the bottom of the file.
74.208.10.249 gs.apple.com
Restore
———-
2. Connect your iPhone to the USB and put it into DFU mode. iTunes will display an alert stating you need to restore your device, click ok then hold option + click restore and navigate to your previously downloaded 3.1.2 FW.
3. After the restore finishes you should be hit with a 1015 error. That’s expected. Your phone should be in Recovery mode now and iTunes will tell you to restore again. Click OK then hold option + click on restore again – this time you do not have to go into DFU mode – and navigate to the 3.1.2 FW.
Jailbreak
———–
4. After the restore finishes again it’ll throw another 1015 error. That’s expected again. This time, just select OK and close iTunes. Fire up redsn0w – make sure it’s the 0.9.4 version – and jailbreak as normal. Uncheck all the ticks while jailbreaking.
5. After the jailbreak is finalized your device should reboot and strange enough you successfully downgraded to 3.1.2.
Zo heb ik het ook gedaan.....echter dan moeten wel je 3.1.2 shsh-gegevens op de server van Saurik staan....
  #12  
Oud 26-06-10, 18:00
royvdmeer royvdmeer is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomtom100 Bekijk bericht
Zo heb ik het ook gedaan.....echter dan moeten wel je 3.1.2 shsh-gegevens op de server van Saurik staan....
ik probeer ook mijn os 4 te downgraden naar 3.1.2 zodat ik 0s4 kan jailbraiken maar ik snap 1 ding niet van jouw stappen plan. Ik zit in de map etc. en zie het bestand hots staan maar snap niet wat ik er precies aan moet toevoegen en hoe? kan jij mij hierbij helpen!

Bij voorbaat ddank
  #13  
Oud 26-06-10, 18:17
tomtom100 tomtom100 is offline
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 209
Standaard

Het bestand kun je editen met wordpad of zo. Dan weer opslaan!
  #14  
Oud 26-06-10, 18:31
royvdmeer royvdmeer is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomtom100 Bekijk bericht
Het bestand kun je editen met wordpad of zo. Dan weer opslaan!
okee het is me gelukt en ben nu voor de tweede keer aan het herstellen eerste keer in DFU mode gezet en toen herstellen met firmware 3.1.2 en toen kreeg ik die foutmelding daarna stond op mijn iphone dat je iphone moest connecten met itunes toen weer hersteld. kreeg weer die foutmelding klikte op OK in die handleiding stond dat je hem moest jailbraiekn met redsnow maar daar heb ik geen verstand van kan het ook met blackrain? PS Op mijn telefoon staat nog steeds dat ik hem moet connecten met Itunes
  #15  
Oud 26-06-10, 18:37
royvdmeer royvdmeer is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 31
Standaard

hij blijft mijn telefoon maar in herstelmodus zetten en kan de DFU mode ook niet meer uitzetten hij blijft zeggen dat ik hem met itunes moet connecten
  #16  
Oud 26-06-10, 18:55
Harley4's schermafbeelding
Harley4 Harley4 is offline
• iOS 9.3
• 9.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Grunn
Berichten: 674
Standaard

Volg de aanwijzingen dan ook letterlijk, en ga dan niet wat anders doen
  #17  
Oud 26-06-10, 21:12
RuttieBARCA RuttieBARCA is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: 's-Gravendeel
Berichten: 23
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomtom100 Bekijk bericht
Zo heb ik het ook gedaan.....echter dan moeten wel je 3.1.2 shsh-gegevens op de server van Saurik staan....

Zo wilde ik het ook al doen, maar kan 'hosts' niet opslaan (windows 7). Wordt geweigerd. Explain plz hoe dat moet
  #18  
Oud 26-06-10, 21:45
arttext arttext is offline
• iOS 7.1.2
• 8.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 34
Standaard Jailbreak iOS 4 iPhone 3GS met Sn0wbreeze [Custom Firmware Windows]

Ik overweeg de Jailbreak iOS 4 iPhone 3GS met Sn0wbreeze [Custom Firmware Windows].
Ik heb een jailbroken (blackra1n) 3GS, FW. 3.1.2, old bootrom, baseband 5.11.7.
In theorie zou alles goed moeten gaan met de stappen hier te zien.

Ik heb drie vragen:
1. Is het iemand zo gelukt?
2. Apple brengt naar verluid a.s. maandag 4.01 uit om het antenneprobleem op te lossen. Hoe waarschijnlijk is het dat daarmee deze jailbreak ongedaan wordt gemaakt?
3. In stap 5 van de instructies gaat Sn0wbreeze op zoek naar een iOS4 .ipsw file, maar de downloadlink op de pagina geeft je een "iPhone2,1_4.0_8A293_Restore.zip" file en daar zit helemaal geen .ipsw file in???????

advies wordt op prijs gesteld.

Hier:
https://forum.iculture.nl/f14/i...n0wbreeze.html

Alles gevonden!
p.s. niemand vertelt je dat je de.zip extension moet veranderen in .ipsw

p.p.s Alle stappen doorlopen en alles werkt nu prima. Zef de oude instellingen voor mijn Wi-Fi thuis zijn keurig in stand gebeleven!

Laatst gewijzigd door arttext; 27-06-10 om 00:35.
  #19  
Oud 26-06-10, 22:07
gala gala is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RuttieBARCA Bekijk bericht
Zo wilde ik het ook al doen, maar kan 'hosts' niet opslaan (windows 7). Wordt geweigerd. Explain plz hoe dat moet


zoek kladblok (notpad ) in je windows 7
rechtermuisknop en kies voor openen als administrator..

Ga vanuit dit programma naar host file.. (onderin wel even op alle bestanden zetten ipv txt
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Alle iDevices: Jailbreak voor iPhone, iTouch, iPad en Apple TV met iOS4.1 [Windows] - Verzameltopic XIII Jailbreak 21 09-12-10 22:16
iPhone: Jailbreak voor iPhone 3G, iPhone 3GS en iTouch 2 met iOS4.1 [Windows] - Verzameltopic WDS001 Jailbreak 213 13-11-10 12:32
iPhone: Complete handleiding 3GS van IOS4 of 3.1.3 met spirit->312>IOS4 Jailbreak mdiersma2 Jailbreak 68 08-07-10 23:13
iPhone 3GS: Unlock/Jailbreak iPhone 3GS 3.1.2 -> iOS4 men.mulder Unlock 5 07-07-10 01:31
iPhone: Complete handleiding 3GS van IOS4->312>IOS4 Jailbreak mdiersma2 Jailbreak 1 25-06-10 02:24

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:44.