Het wil me maar niet lukken om met pwnagetool mijn 3gs (oude bootrom) te jailbreaken. In mijn zoektocht kom ik het volgende tegen op iphone-dev blog:
Citaat:
iPhone 3GS
Summary: Currently, PwnageTool only works on previously jailbroken 3GS devices with the old bootrom.
If you have a Jailbroken iPhone 3GS with the OLD BOOTROM and you DID NOT use Spirit to jailbreak then you can create the ipsw with PwnageTool 4.0 and restore with your jailbroken recovery mode.
|
Waarom staat er specifiek 'previously jailbroken' en dat het alleen werkt als je nooit spirit hebt gebruikt?
Ik dacht altijd dat als je een restore doet naar originele firmware dat alle jailbreak sporen weg zouden zijn. Maar bovenstaande quote doet vermoeden van niet. Ik heb in het verleden blackra1n gebruikt maar ook een keer (zonder succes) spirit op 3.1.3
Kan iemand mij nou eens uitleggen hoe dit precies zit? Hebben de verschillende jailbreak technieken permanente bijwerkingen ofzo? En komt het er dan op neer dat je eigenlijk nooit verschillenden methodes moet proberen? Ik snap het allemaal niet meer zo