//

Downgrade Ios 4.0.1 naar 3.1.3 gelukt op 3GS MC model

Downgrade Ios 4.0.1 naar 3.1.3 gelukt op 3GS MC model discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Werkt geweldig, Iphone 3GS FW: 4.0.1 MFW: 05.13.04 en BL: 359.3.2 zonder probleem jailbreak en unlock gedaan. Alles via de Iphone zelf zonder tussenkomst van ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #241  
Oud 02-08-10, 23:46
itsray itsray is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 1
Standaard

Werkt geweldig, Iphone 3GS FW: 4.0.1 MFW: 05.13.04 en BL: 359.3.2 zonder probleem jailbreak en unlock gedaan. Alles via de Iphone zelf zonder tussenkomst van Mac of PC. GEWELDIG!!!! THNX voor het bericht.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #242  
Oud 04-08-10, 14:14
didiergtj didiergtj is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 4
Standaard

na een jb van 4.0 zag ik dat mijn batterij nog sneller leeg ging.
toen ik deze uitleg las om te downgraden dacht ik waarom niet.
ik had alles op geslagen bij saurik en na vijf minuten was hij weer terug op 3.1.3
nu gaat mijn batterij weer langer mee dan maar geen multitask.
  #243  
Oud 04-08-10, 17:10
gabeiggo gabeiggo is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 11
Standaard

Hey didiergtj,

Over het algemeen zal multitasking niet veel batterij moeten gebruiken, hij zet de programma's waar je niet mee bezig bent, als het ware op pauze. Ik weet niet of je toevallig vwallpaper had draaien? Dit is namelijk wel een echte batterijvreter.

Groet,
Mark
  #244  
Oud 06-08-10, 18:43
sebastiaanwagenaar sebastiaanwagenaar is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 9
Standaard

:: Downgrade Ios 4.0.1 naar 3.1.3 gelukt op 3GS MC model ::

dikke onzin.. dit werkt alleen op een 3G !! want die checked de shsh gegevens pas achteraf, waardoor je ook die foutmelding krijgt maar wel uit recovery kan schoppen... bij de 3GS, 4 en Ipad is die beveiliging vooraf..
Ik heb dit gerucht natuurlijk uitgeprobeerd maar dat werkte NIET dus mensen wie t wel is gelukt op de 3GS hebben waarschijnlijk een refurbished toestel gekregen van T-mobile waar de SHSH blobs van zijn opgeslagen in t verleden door een andere gebruiker..
  #245  
Oud 07-08-10, 11:15
didiergtj didiergtj is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sebastiaanwagenaar Bekijk bericht
:: Downgrade Ios 4.0.1 naar 3.1.3 gelukt op 3GS MC model ::

dikke onzin.. dit werkt alleen op een 3G !! want die checked de shsh gegevens pas achteraf, waardoor je ook die foutmelding krijgt maar wel uit recovery kan schoppen... bij de 3GS, 4 en Ipad is die beveiliging vooraf..
Ik heb dit gerucht natuurlijk uitgeprobeerd maar dat werkte NIET dus mensen wie t wel is gelukt op de 3GS hebben waarschijnlijk een refurbished toestel gekregen van T-mobile waar de SHSH blobs van zijn opgeslagen in t verleden door een andere gebruiker..
ik heb een 3gs nieuw gekocht simlock vrij heb de stappen gevolgd en is gelukt zonder veel probleem meldingen.
hij is van week 17 2010had bij cydia wel mijn shsh opgeslagen van 3.1.3
en de saurik server in mijn host gezet en draaien maar.
  #246  
Oud 08-08-10, 11:14
schemert schemert is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 3
Standaard werkt met 3gs

Bij mij werkte het ook

mijn iphone is simlock vrij, komt uit azie ofzo
nooit gejailbreakt
naar 4.01 gezet maar hij praat slecht met mijn carkit, dus ga ik terug aangezien apple t niet oplost binnen normale tijd

mbv recboot de iphone in recmode
shift herstellen in itunes
aan het einde error 1015
geprobeerd met recboot te exit rec mode, werkte niet, moest een dll hebben ofzo
toen t bat filetje gedraaid exit.bat en daarna wilde hij mooi starten met 3.1.3

de standaard recboot deed t niet, dus heb ik RecBoot-Windows-Jaxov gebruikt voor het in rec mode zetten
uit recmode halen deed ik met de standaard recboot files en daar dus het exit.bat filetje van

(vind apple steeds meer op ms lijkt, software maken die niet werkt en het dan niet oplossen)
  #247  
Oud 11-08-10, 14:12
SeFix SeFix is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 83
Standaard

kan je hem ook downgraden met een iphone 3g 16gb, volgens mij oude bootrom. is dit mogelijk? iemand die het al gedaan heeft?
  #248  
Oud 11-08-10, 14:15
SeFix SeFix is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 83
Standaard

is het ook mogelijk om eeen iphone 3g te downgraden van 4.0 naar 3.1.3?
  #249  
Oud 11-08-10, 20:59
The Unbelievable's schermafbeelding
The Unbelievable The Unbelievable is offline
• iOS 4.1
• 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 424
Standaard

Ja. Bij 3G zijn er geen SHSH blobs etc. Gewoon 3.1.3 hier downloaden en met Shift of Alt (Alt is voor Mac.) de gedownloade firmware kiezen.
__________________
Koekje erbij?
  #250  
Oud 13-08-10, 13:11
ab156's schermafbeelding
ab156 ab156 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: De oudste stad van Nederland
Berichten: 71
Standaard

Darkmessiah hartstikke bedankt voor de heldere uitleg!
Ik had 100% zeker mijn blobs op 3.1.2 en 3.1.3 opgeslagen..

Toch stuiten ik tot 3 maal toe op een foutcode 3194..
De oplossing was het hekje voor het adres in het host bestand weg halen!!!!

Dus iedereen die last heeft van de fout code 3194, probeer eens dat hekje weg te halen voor het IP adres in het hostbestand!
  #251  
Oud 13-08-10, 13:22
duco16's schermafbeelding
duco16 duco16 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Vleuten
Berichten: 9
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Windows Tweaker Bekijk bericht
Hallo allemaal,

Zoals vele van jullie was ik ook op zoek naar een manier om de firmware van de iPhone te downgraden van iOS 4.0.1 naar 3.1.3. Zelf heb ik een iPhone 3GS MC-model.

Voor het downgraden werdt er op veel sites geschreven dat dit enkel lukt met de shsh blobs. Mij is het gelukt zonder En dat wil ik dan ook graag met jullie delen!

Eigenlijk zat ik wat te rotzooien met verschillende programma'tjes in de hoop dat er iets zou werken, maar dit heeft volgens mij tot de downgrade geleid:

Ik had een programma genaamd "RecBoot" gevonden wat de telefoon heel simpel in recover mode kan zetten, en er ook weer uit kan halen. Ik had mijn telefoon via dit programma in recovery mode gezet, en via shift-herstel firmware 3.1.3 geselecteerd. Mijn hostfile had ik ervoor al aangepast met de verwijzing naar de server van Saurik, maar ik weet niet of dat uiteindelijk mede bepalend was. Tot mijn grote verbazing ging de telefoon de software herstellen, en nu zit ik weer op 3.1.3. ( meteen dus maar de shsh blobs opgeslagen)

Nu weet ik niet wat RecBoot presies onder de motorkap doet, maar wellicht zijn er meer mensen die op deze manier het lukt om te downgraden.

Ik wacht zelf nu met opnieuw upgraden tot er een goeie jailbreak beschikbaar is voor iOS4

Mochten jullie vragen hebben, dan hoor ik het graag. Je mag me een pm sturen of dergelijke

Succes

The Windows Tweaker
Waarom wilde je terug naar 3.1.3 sinds ik de upgrade naar 4.0 gedaan heb, valt mijn Iphone 3GS steeds na een paar minuten helemaal uit, dan gaat hij helemaal opnieuw opstarten en heeft het laatste nummer niet onthouden dus kan vaak niet terugbellen.
  #252  
Oud 13-08-10, 14:00
ab156's schermafbeelding
ab156 ab156 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: De oudste stad van Nederland
Berichten: 71
Standaard

Iemand misschien een oplossing voor het volgende? Ik krijg met recboot of met easyirecovery de iphone niet uit herstel modus. Dat betekend dus dat ik nu nog steeds geen gebruik kan maken van 3.1.3.k

Als ik op exit recovery klik, gebeurt er vrij weinig.
Als ik op enter recovery klik, geeft het programma aan dat het bestand ASL.dll ontbreekt.


Easyirecovery
Als ik op enter recovery klik gaat de iphone in een herstelmodus maar dan zonder schuifbalk voor noodoproepen en zonder simaanduiding.

Klik ik op exit recovery gebeurt er simpel weg niks!
  #253  
Oud 13-08-10, 14:11
ab156's schermafbeelding
ab156 ab156 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: De oudste stad van Nederland
Berichten: 71
Standaard

kan mijn bovenstaand bericht wellicht betrekking hebben tot de versie van Itunes? 9.2 waar ik nu mee werk, zou 9.1.1 wellicht de oplossing zijn? Zo staat hier beschreven RecBoot 1.0 : Fix errors 1015, 16xx While Downgrade ios 4 ( Full Guide ) | Mobile Phone Files Download
  #254  
Oud 13-08-10, 15:52
ab156's schermafbeelding
ab156 ab156 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: De oudste stad van Nederland
Berichten: 71
Standaard

Het werkt onmogelijk..
Heb ondertussen elke combinatie geprobeerd, maar ik krijg het toestel dus niet uit het activatie venster. Het scherm kenmerkt zich door de balk voor de noodoproep en de vraag naar pincode van de sim. Recboot kan dit scherm niet omzeilen, evenals easyirecovery. Easyirecovery kan het toestel dus wel naar de herstelmodus trappen waar je dus het scherm krijg te zien zonder de schuifbalk voor noodoproepen en de vraag naar de pincode.

Vanuit daar kan ik dus wel Recboot gebruiken dmv het bestand exit.bat aan te klikken. Hij doet netjes wat hij doen moet en het toestel start opnieuw op. Wat ik te zien krijg is dus weer het herstelmodus scherm met schuifbalk en vraag naar sim!?

Iemand hier suggesties of eventueel oplossingen voor?
  #255  
Oud 17-08-10, 09:39
PauluS87's schermafbeelding
PauluS87 PauluS87 is offline
• iOS 4.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Sneek (Friesland)
Berichten: 622
Standaard

Jeps werkt onmogelijk idd... Zonder SSHs is het volgens mij niet mogelijk.. Ik zat op 3.1.3 en was gecrashed, deed helemaal niks meer.. Dus heb toen maar via itunes geupdate naar 4.0.2.

Ik zat dus op firmware 4.0.2 en heb ssh's kunnen opslaan voor 4.0.... snap ik ook niet maar zal wel goed zijn. Toen heb ik maar gedowngrade naar 4.0 en ging prima, gejailbreaked en geunlocked en werkt uitstekend en veel vlotter dan 3.1.3

Maar zonder SSH's is volgens mij onmogelijk, en de mensen die het gelukt is hebben stom toeval gehad of toch perongeluk ooit de ssh's opgeslagen. Maar mijn iphone 3gs werkt weer
__________________
Iphone 3GS 16GB White - New Bootrom - 4.0 Jailbreaked and Unlocked
  #256  
Oud 17-08-10, 19:53
summervesta summervesta is offline
• iOS 4.0
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 8
Standaard hoi ik heb een vraagje (ik ben nieuw hier dus ik weet nog niet zo goed hoe het werkt

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Windows Tweaker Bekijk bericht
Hallo allemaal,

Zoals vele van jullie was ik ook op zoek naar een manier om de firmware van de iPhone te downgraden van iOS 4.0.1 naar 3.1.3. Zelf heb ik een iPhone 3GS MC-model.

Voor het downgraden werdt er op veel sites geschreven dat dit enkel lukt met de shsh blobs. Mij is het gelukt zonder En dat wil ik dan ook graag met jullie delen!

Eigenlijk zat ik wat te rotzooien met verschillende programma'tjes in de hoop dat er iets zou werken, maar dit heeft volgens mij tot de downgrade geleid:

Ik had een programma genaamd "RecBoot" gevonden wat de telefoon heel simpel in recover mode kan zetten, en er ook weer uit kan halen. Ik had mijn telefoon via dit programma in recovery mode gezet, en via shift-herstel firmware 3.1.3 geselecteerd. Mijn hostfile had ik ervoor al aangepast met de verwijzing naar de server van Saurik, maar ik weet niet of dat uiteindelijk mede bepalend was. Tot mijn grote verbazing ging de telefoon de software herstellen, en nu zit ik weer op 3.1.3. ( meteen dus maar de shsh blobs opgeslagen)

Nu weet ik niet wat RecBoot presies onder de motorkap doet, maar wellicht zijn er meer mensen die op deze manier het lukt om te downgraden.

Ik wacht zelf nu met opnieuw upgraden tot er een goeie jailbreak beschikbaar is voor iOS4

Mochten jullie vragen hebben, dan hoor ik het graag. Je mag me een pm sturen of dergelijke

Succes

The Windows Tweaker
hoi ik heb een vraagje (ik ben nieuw hier dus ik weet nog niet zo goed hoe het werkt allemaal) is de iphone 3gs 16gb met versie 4.0 al te jailbreaken en zo ja zou iemand mij op een simpele manier kunnen vertellen hoe, ik heb er geen verstand van maar ik wil hem graag jailbreaken. alvast bedankt voor jullie reakties
  #257  
Oud 17-08-10, 23:58
tommetje138 tommetje138 is offline
• iOS 7.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Haarlem
Berichten: 72
Wink

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door summervesta Bekijk bericht
hoi ik heb een vraagje (ik ben nieuw hier dus ik weet nog niet zo goed hoe het werkt allemaal) is de iphone 3gs 16gb met versie 4.0 al te jailbreaken en zo ja zou iemand mij op een simpele manier kunnen vertellen hoe, ik heb er geen verstand van maar ik wil hem graag jailbreaken. alvast bedankt voor jullie reakties
ja die is er al heel erg makkelijk het enige wat je hoeft te doen is op je iphone naar de site JailbreakMe gaan de slider: jailbreak gebruiken en kijk is aan na ong 2 min heb je jailbreak
  #258  
Oud 18-08-10, 01:01
mail.eve mail.eve is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 312
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ab156 Bekijk bericht
Het werkt onmogelijk..
Heb ondertussen elke combinatie geprobeerd, maar ik krijg het toestel dus niet uit het activatie venster. Het scherm kenmerkt zich door de balk voor de noodoproep en de vraag naar pincode van de sim. Recboot kan dit scherm niet omzeilen, evenals easyirecovery. Easyirecovery kan het toestel dus wel naar de herstelmodus trappen waar je dus het scherm krijg te zien zonder de schuifbalk voor noodoproepen en de vraag naar de pincode.

Vanuit daar kan ik dus wel Recboot gebruiken dmv het bestand exit.bat aan te klikken. Hij doet netjes wat hij doen moet en het toestel start opnieuw op. Wat ik te zien krijg is dus weer het herstelmodus scherm met schuifbalk en vraag naar sim!?

Iemand hier suggesties of eventueel oplossingen voor?
Ik heb die van mijn vrouw terug gezet naar 3.12, via recboot " eruit geschopt". Daar ik geen sim van t-mobile uit Oosterijk had, kreeg ik ook de activatie "ellende". Ik ben naar Blackra1n site gegaan heb het bestand gedownload en opgestart en dit werkte. Daarna Blackrain verwijderd en via jailbreakme.com verder alles afgehandeld. Iphone is weer terug naar 3.12. Wellicht is dit ook een optie voor jou?
  #259  
Oud 18-08-10, 09:13
summervesta summervesta is offline
• iOS 4.0
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 8
Standaard

Hoi wekt dat echt zo makkelijk met jailbreakme
  #260  
Oud 20-08-10, 20:21
jaimiefanatic jaimiefanatic is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: amsterdam
Berichten: 145
Stuur een bericht via ICQ naar jaimiefanatic Stuur een bericht via Instant Messenger naar jaimiefanatic Stuur een bericht via MSN naar jaimiefanatic
Standaard

Nou het is me gelukt om 3.1.3 erop te zetten EINDELIJK!!! maar ik heb alleen maar een mac in de buurt en hij zit dus nu in de herstelmodus na error code 1015... ik hoef hem dus blijkbaar alleen uit deze herstel modus te halen maar hoe!?

Recboot heeft geen mac werkende versie.

anyone?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPod touch: downgrade naar iOS 4.2.1 Grazioso Jailbreak 8 04-04-11 17:08
iPhone: iphone 3g downgrade naar 3.1.3 niet gelukt maar kan niet naar 4.0 terug raymon Jailbreak 2 07-01-11 12:10
iPhone: Downgrade Ios 4.0.1 naar 3.1.3 3GS MC139DN new bootrom gelukt Pieleplint Jailbreak 22 01-08-10 21:55
iPhone: Downgrade Ios 4.0.1 naar 3.1.3 3GS MC139DN new bootrom gelukt Pieleplint Jailbreak 0 25-07-10 21:32
iPhone: Jb gelukt met 3gs 3.1.2 jb naar 3.1.3 elisa9180 Jailbreak 0 22-02-10 21:17

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:32.