//

Downgrade van 4.0.x naar 3.1.3 (Geen SHSH's 3.1.3 Nodig!)

Downgrade van 4.0.x naar 3.1.3 (Geen SHSH's 3.1.3 Nodig!) discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) In deze Tutorial zal ik proberen uit te leggen hoe je van iOS 4.0.0 of iOS 4.0.1 terug gaat naar iPhone OS 3.1.3 met Spirit ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 23-07-10, 13:28
DarkMessiah DarkMessiah is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Thuis
Berichten: 149
Standaard Downgrade van 4.0.x naar 3.1.3 (Geen SHSH's 3.1.3 Nodig!)

In deze Tutorial zal ik proberen uit te leggen hoe je van iOS 4.0.0 of iOS 4.0.1 terug gaat naar iPhone OS 3.1.3 met Spirit Jailbreak. Hiervoor zijn GEEN SHSH's NODIG. Ik weet niet 100% zeker of deze methode voor iedereen werkt, hij werkte wel voor mij.

Deze tutorial is geschreven naar aanleiding van: Dit topic

IK ZIT OP DIT MOMENT OP MIJN WERK EN DOE ALLES UIT MIJN HOOFD. ZODRA IK THUISKOM ZAL IK DEZE POST UPDATEN!

Er zijn meerdere opties waardoor het downgrade lukt. ik zal proberen de manier uit te leggen die ik het fijnste vond. Wat ik gedaan heb is het volgende:

Mijn configuratie:
- iPhone 3GS (Nieuwe bootroom = MC Model)
- iOS 4.0.1
- Windows 7 Ultimate x64
- iTunes 9.2.1
- User Account Control uit (Configuratiescherm -> Users -> Change settings for User Account Control -> Uitzetten).

TinyUmbrella:
1. Download TinyUmbrella (voor 4.0.0 en 4.0.1).
2. Installeer de software en start hem op na de installatie voltooid te hebben.
3. [u]OPTIONEEL:[u] Als je op 4.0.0 draait, sla je SHSH op de Cydia servers op en update je naar 4.0.1
4. Sla de 4.0.1 SHSH op de Cydia servers op in normale TinyUmbrella modus (dus niet advanced)
5. Tik nu het vinkje "advanced" aan en stel je iOS versie in op 3.1.3 voor de iPhone 3GS en selecteer Cydia als de server. Sla vervolgens je SHSH op. (dit is volgens mij de hele truc)
6. Sluit nu TinyUmbrella af.

RecBoot:
1. Download RecBoot 1.1 <-- NOTE: Op moment van schrijven is de nieuwe versie van RecBoot die geen LibUSB nodig heeft net uitgekomen. Ik heb deze RecBoot versie dus NIET getest! Maar ik denk dat deze prima zal werken.
2. Installeer/Open RecBoot en verifieer dat deze werkt op jou computer.
3. Sluit het programma, later gaan we deze gebruiken om je telefoon na iTunes Foutcode 10xx uit de Recovery mode te schoppen.

Het om de tuin leiden van de grote man:
1. Ga naar "C:\Windows\System32\Drivers\etc"
2. Open het bestand "hosts" in notepad.
3. Helemaal onderaan het bestand voeg je het volgende toe:
Code:
74.208.105.171 gs.apple.com
4. Sla het bestand op en sluit het af.
5. Start CMD op (WINDOWS+R toetscombinatie -> "cmd" -> Enter)
6. Type in het zwarte CMD scherm het volgende:
Code:
ipconfig /flushdns
6. Sluit CMD af.

Het echte werk:
1. Download iPhone 3GS iOS 3.1.3 van deze website en sla hem op je bureaublad op.
2. Zodra het downloaden klaar is open je iTunes 9.2.1 en sluit je je iPhone aan. Zodra je telefoon in iTunes verschijnt klik je erop, en "SHIFT-CLICK" je op de knop "Herstellen". Nu selecteer je de zojuist gedownloade 3.1.3 software.
3. Druk op accepteren en next enzo tot hij bezig gaat.
4. Hij gaat nu als het goed is iPhone OS 3.1.3 op je telefoon zetten (zo niet is er iets mis gegaan).
5. Op een bepaald punt zal hij (met zeeeeer grote waarschijnlijkheid) een foutmelding 10xx geven. Dit is niet erg, dit hoort zo.
6. Klik het error venstertje weg.
7. Start je iPhone opnieuw op. Hij zal weer het herstel venster weergeven.
8. Start RecBoot op en schop je telefoon uit de Recovery mode.
9. Als het goed is moet je telefoon nu opnieuw opstarten en heb je 3.1.3 stock (zoals apple hem aflevert).

De ontsnapping uit de appel cel:
1. Download Spirit JB voor 3.1.3
2. Open Spirit.exe
3. Druk op Jailbreak
4. Na een tijdje zegt het programma "Quit", druk hier NIET op, dan zal hij nog een keer gaan jailbreaken (Ja, is een bugje in de tool). Druk op het kruisje.

Jezelf veilig stellen voor de boosdoener:
1. Start TinyUmbrella
2. Sla je 3.1.3 SHSH's op de Cydia servers op, zodat je (totdat het lek e.v.t. gefixt wordt) terug kan naar 3.1.3.
3. Sluit het programma af.

Gefeliciteerd, als je alle stappen doorlopen hebt, zit je nu op 3.1.3 Jailbroken.

Als het goed is heb je nu een Gejailbreakte 3.1.3, met iOS 4.0.0 en iOS 4.0.1 SHSH's opgeslagen op de server

Als je dit geprobeerd hebt, geef ons feedback of het je gelukt is!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Het onmogelijke mogelijk: 3G downgrade 4.2.1 naar 3.1.3 zonder SHSH blobs Typ 81 iPhone algemeen 38 25-05-11 13:48
iPhone: Downgrade 4.1 geen SHSH nodig. sibe18 Jailbreak 63 15-10-10 09:25
iPhone: Toch downgrade 4.02 zonder shsh blobs naar 4.01 antgin Jailbreak 32 12-09-10 12:26
Downgrade van 2.2.1 naar 2.2 geen verandering in baseband janwillemveldhuis Archief 2 02-03-09 14:03
Downgrade van 1.1.3 naar 1.1.1: Geen netwerk meer aernout Unlock [archief] 1 20-02-08 19:40

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:46.