Het onmogelijke mogelijk: 3G downgrade 4.2.1 naar 3.1.3 zonder SHSH blobs discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo allemaal, Ik heb net mijn iPhone 3G gedowngrade van iOS 4.2.1 met BB 06.15.00 naar iOS 3.1.3 (7E18). Er waren geen SHSH blobs opgeslagen ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
||||
|
||||
Het onmogelijke mogelijk: 3G downgrade 4.2.1 naar 3.1.3 zonder SHSH blobs
Hallo allemaal,
Ik heb net mijn iPhone 3G gedowngrade van iOS 4.2.1 met BB 06.15.00 naar iOS 3.1.3 (7E18). Er waren geen SHSH blobs opgeslagen van deze firmware, niet in TinyUmbrella en niet in Cydia. Ik wilde dit toch even delen met jullie. Wat heb ik gedaan? 1. De officiële FW 3.1.3 gedownload. 2. iReb 3.1.2 gedownload. 3. iPhone in DFU gezet (zie Wiki). 4. Open iReb en klik het model aan 3G. 5. Verander de hostfile van het pad C:\Windows\System32\drivers\etc\hosts in: Citaat:
7. Shift inhouden + herstel aanklikken. 8. Gedownloade FW 3.1.3 selecteren. 9. iTunes doet de rest. 10. Ik kreeg een error 1015 en het iTuneslogo op mijn scherm. 11. Ga naar iReb en klik op 'fix recovery mode loop' 12. Volg instructies (installeer LibUSB). 13. Et voilá, telefoon activeren in iTunes en klaar!
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
||||
|
||||
Het verhaal wordt nog vreemder: Het toestel was T-Mobile gelocked, ik doe er een KPN kaart in en die werkt gewoon (carrier 5.1)
|
|
|||
|
|||
Citaat:
iPhone met T-Mobile-simlock nu gratis simlockvrij te maken (officiële methode) - iPhone - iPhoneclub.nl
|
||||
|
||||
Citaat:
|
|
||||
|
||||
Een 3G heeft toch geen SHSH blobs controle voor 3.x firmwares?
Zo onmogelijk is het dus niet...
|
||||
|
||||
Van wat ik heb gelezen op diverse fora, lukt het vrijwel niet. Misschien heb ik het verkeerd, maar dan is het een handige tutorial voor degenen die willen downgraden.
|
|
||||
|
||||
Een iPhone 3G heeft pas vanaf FW 4.0 een digitale handtekening van Apple nodig (SHSH). Dus lijkt me heel logisch en volkomen normaal dat je kunt downgraden naar FW 3.x met een iPhone 3G.
|
|||
|
|||
Citaat:
Ik kreeg overigens geen melding in itunes dat de telefoon simlockvrij gemaakt is. |
|
|||
|
|||
@ Typ 81,
misschien een domme vraag maar is je BB dan ook gedowngrade? Kun je missschien een een voordeel noemen van 3.1.3 ten opzichtte van 4.2.1.? Ik hoor namelijk alleen maar 'slechte' verhalen van 4.2.1 (die ik nu heb) tevens ook last van de batterij.. Ook afhankelijk van een unlock.. maar die verdwijnt lees ik na de downgrade? Ben benieuwd... |
|
||||
|
||||
Baseband zal niet downgraden wanneer je de firmware downgrade. Wel biedt Fuzzyband soms de mogelijkheid de baseband te downgraden. Welke simlock zit op je toestel?
|
|
|||
|
|||
Er zit een simlock op van t-mobile. Helaas geen kaart/sim van t-mobile dus als het niet werkt heb ik wel een probleem zeg maar... Tips? Wat raad je trouwens aan? 4.2.1 of 3.1.3?
|
|
||||
|
||||
Het is echt een verademing om terug te gaan van 4.2.1 naar 3.1.3 qua snelheid en gebruikersgemak. Belangrijk is: welke baseband heb je?
T-Mobile maakt nu alle iPhones met tmobile simlock gratis simlockvrij, ongeacht of je de oorspronkelijke eigenaar bent. Zoek het topic daarvoor maar even op. Ik had dus ook een simlock en sinds ik ben gedowngrade naar 3.1.3, is ie opeens simlockvrij, zonder dat ik hem aan iTunes had gehangen voor de unlock |
|
|||
|
|||
He Typ 81,
Oke dus je zou het wel aanraden om te doen zeg maar. Ik zit nu op baseband 6.15.00. Jij ook toch? Dacht ik ergens gezien te hebben? Zou je mij een stappenplan kunnen sturen via een PB? Geen zin in problemen vandaar. Kan ik het wel uitvoeren zonder t-mobile sim en zonder Wi-Fi? Wi-Fi Buttom is namelijk grijs (sinds update 4.2.1) Battery drain is zeker niet verholpen na downgrade? Hoor heel graag! Groetjes |
|
||||
|
||||
Heel simpel: volg de stappen zoals boven beschreven. Zo is het bij mij gelukt. Wel is het op eigen risico uiteraard. Of die unlock nou gekomen is door dit verhaal, of door de downgrade. De baseband blijft sowieso op 06.15.00. Ik raad je wel aan om even een Tmobile kaartje van iemand die je kent te lenen om het toestel te activeren, dan heb je al die programma's als SAM en Push Doctor niet meer nodig. Zo heb ik het ook gedaan. Ik zit nu vanaf vanochtend 9 uur op 80% batterij en daarvoor met Ultrasn0w, SAM en Push Doctor, zat ik nu zeker al op 40%
|
|
|||
|
|||
Is het mogelijk om het percentage te zien dan op de versie van 3.1.3?
Heb je dat via Redsn0w gedaan? Ga het straks proberen let you know! |
|
|||
|
|||
beste Typ 81,
Zojuist geprobeerd maar geen unlock helaas.. Iphone komt wel gewoon in het menu maar geen netwerk verbinding te bekennen. Tips?? |
|
|||
|
|||
Citaat:
Controleer even onder instellingen -> algemeen -> info welke versie van de modemfirmware (=baseband) je hebt en laat het hier weten. |
|
|||
|
|||
6.15.00 helaas. Krijg nu zelfs 4.2.1 er al niet meer op.
Nadelen van 6.15.00 zijn toch de batterij en GPS? Maar ik begrijp dus dat ik mijn toestel niet 'officieel' kan unlocken? |
|
||||
|
||||
Indien je een iPhone met T-Mobile NL simlock hebt dan moet je bellen met de unlocklijn.
|
|
|||
|
|||
Heb helaas niet de sim die erbij hoort.. toestel ooit is gekregen..
|
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
iPhone: Jailbreak na downgrade 4.2 zonder SHSH backup ? | iPower | Jailbreak | 8 | 31-01-11 20:20 |
iPhone: Toch downgrade 4.02 zonder shsh blobs naar 4.01 | antgin | Jailbreak | 32 | 12-09-10 13:26 |
iPhone: Downgrade New Bootrom (MC model) zonder shsh | dylankieft | Jailbreak | 2 | 27-07-10 10:17 |
iPhone: Downgrade van 4.0.x naar 3.1.3 (Geen SHSH's 3.1.3 Nodig!) | DarkMessiah | Jailbreak | 0 | 23-07-10 14:28 |
|
|