//

Scherm niet meer goed gecalibreerd na jailbreak

Scherm niet meer goed gecalibreerd na jailbreak discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Sinds de jailbreak van mijn 3.2.1 wifi iPad merkte ik dat het touch screen niet meer 100% nauwkeurig was. Vaak werd de klik iets ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 06-08-10, 11:51
johndoe73 johndoe73 is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 67
Standaard Scherm niet meer goed gecalibreerd na jailbreak

Hallo,

Sinds de jailbreak van mijn 3.2.1 Wi-Fi iPad merkte ik dat het touch screen niet meer 100% nauwkeurig was. Vaak werd de klik iets te hoog geregeistreerd waardoor ik vaak net iets onder knoppen/linkjes moest klikken om ze te activeren.

Na wat zoeken op het internet kwam ik berichten tegen dat dit veroorzaakt kon worden door openssh. Na openssh verwijderd te hebben werkte alles inderdaad weer prima. Ik wilde het toch even hier posten voor het geval meer mensen hier problemen mee hebben.

Vreemd genoeg heeft de iPad van mijn vrouwe trouwens nergens kast van alhoewel die ook 3.2.1 draait met onder andere openssh geïnstalleerd. Zie eventueel deze link voor meer info: iPad screen calibrate openssh - Google zoeken
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 06-08-10, 12:04
andre janssen andre janssen is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 30
Standaard

Dat probleem had ik dus ook. Het scherm reageerde niet meer "lekker" na de jailbreak en heb hem er binnen 20 minuten weer afgeketst. (Ook omdat ik eigenlijk niet zou weten wat het voor voordelen het voor mij heeft).

Toch zie ik inmiddels wel wat leuke toepassingen die kunnen na de jailbreak, dus mijn vraag is, hoe zet je dat SSH geval dan uit, zodat mijn scherm weer wel naar behoren werkt.
__________________
Imac 27" I5 , Macbook Pro 13", Iphone 3GS 16GB, Ipad Wi-Fi 64GB 3G
  #3  
Oud 06-08-10, 12:11
eentje eentje is offline
 
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: zwolle
Berichten: 463
Standaard

openssh is niet standaard geinstalleerd met een jailbreak. als je deze zelf via cydia installed hebt kunt je deze via cydia ook weer uninstallen
  #4  
Oud 06-08-10, 12:19
andre janssen andre janssen is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 30
Standaard

Dan is het bij mij dus een ander probleem. Bij mij is de reactietijd echt een stuk trager dan voor de jailbreak. Het duurt soms wel 2 seconden voordat het scherm reageerd, niet altijd maar wel zo regelmatig dat het erg irritant is.
  #5  
Oud 06-08-10, 12:57
johndoe73 johndoe73 is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 67
Standaard

Bij mij was openssh inderdaad niet standaard geinstalleerd. Ik heb het zelf handmatig geinstalleerd, om het wachtwoord van root en mobile te kunnen wijzigen. Het kan trouwens dat je openssh onbewust toch hebt geïnstalleerd. Er zijn genoeg Cydia packages en applicaties die openssh als randvoorwaarde stellen en je ziet dan ook dat openssh meekomt als je zo'n applicatie installeert.

Als je zeker wilt weten of je openssh hebt dan start je Cydia, dan naar Manage (onderin beeld), dan naar Packages om te zien wat Cydia allemaal geinstalleerd heeft. Als openssh daar bij staat dan kun je deze verwijderen door er op te klikken, dan rechts bovenin Modify. Daarna kan je kiezen voor Remove. Je krijgt dan nog een laatste scherm ter bevestiging waar je ook kunt zien welke andere packages dan ook verwijderd zullen worden in verband met afhankelijkheden.
  #6  
Oud 06-08-10, 14:49
bokkie1978 bokkie1978 is offline
• iOS 6.1.3
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 61
Standaard

Maar eigenlijk is de moraal van het verhaal: GEEN JAILBREAK INSTALLEREN
__________________
iPad - 32 GB Wi-Fi - geen jailbreak
  #7  
Oud 06-08-10, 18:31
johndoe73 johndoe73 is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 67
Standaard

Nee, de moraal van het verhaal is dat iedereen voor zichzelf moet bepalen wat ie wel of niet wil. Persoonlijk vind ik de voordelen van een jailbreak veel groter dan de nadelen. Je moet je alleen wel bewust blijven wat je aan het doen bent. Het is wel handig als je wat ervaring hebt met het beheren van systemen en installeren/deinstalleren van software of in ieder geval iemand achter de hand hebt die dat wel kan. Zo nu en dan loop je tegen problemen aan waarvan je je kunt afvragen of het door een zelf geinstalleerde applicatie komt. Een beetje fatsoenlijk kunnen googlen en de engelse forums kunnen lezen is dan wel handig.

Als er al problemen ontstaan dan ligt dit meestal niet aan de jailbreak zelf, maar aan de software die je daarna zelf hebt geïnstalleerd. Zo wordt er nog wel eens geklaagd over een verhoogd batterij-verbruik. De jailbreak zelf doet niets anders dan gebruik maken van een bug in het operating systeem om er voor te zorgen dat je zelf toegang als beheerder krijgt met de rechten om software te installeren. Je kunt daarna zaken installeren die bijvoorbeeld constant op de achtergrond blijven draaien en dan inderdaad (veel) batterij verbruiken. Dit soort apps is in de officiele appstore niet toegestaan en zul je daar dus nooit vinden. Gevolg is dat er in de jailbreak-scene inderdaad applicaties beschikbaar zijn die vreselijk veel batterij vreten. Dat ligt dan niet aan de jailbreak zelf, maar aan de software die je daarna zelf hebt geinstalleerd.

Laatst gewijzigd door johndoe73; 06-08-10 om 18:35.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
rechter kant van scherm werkt niet goed thijssie117 iPhone algemeen 1 26-11-10 13:04
Menuknop werkt niet goed meer wout1986 iPhone algemeen 3 26-05-10 01:12
iPhone: Wie kan me helpen ! Ik krijg mijn iphone niet meer goed aan, jailbreak is niet gelukt jevousaime3 Jailbreak 4 27-10-09 17:34
homeknop reageert niet meer + gesprekken niet goed thereal iPhone algemeen 5 10-11-08 11:44
Help gezocht: Jailbreak 1.1.1 gaat op geen manier meer goed lijnkamp Unlock [archief] 18 30-01-08 17:11

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:22.