//

homeknop reageert niet meer + gesprekken niet goed

homeknop reageert niet meer + gesprekken niet goed discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) sinds een dag problemen met mijn first gen iphone; de home knop reageert niet meer en bij bellen kan ik alleen de persoon horen maar ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 09-11-08, 23:20
thereal thereal is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 5
Standaard homeknop reageert niet meer + gesprekken niet goed

sinds een dag problemen met mijn first gen iphone; de home knop reageert niet meer en bij bellen kan ik alleen de persoon horen maar ik kan niks terug zeggen. Het vreemde is dat de iphone van mijn vriendin exact hetzelfde heeft...ze zijn beiden aangesloten geweest op mijn imac die ook een melding geeft dat de iphone te veel stroom pakt en dat daarom de usb hub (ik heb geen externe hub maar dit is de omschrijving/melding van macosx/imac) uitgeschakeld wordt. De iphone wordt door itunes ook niet meer herkend en tevens laadt hij niet meer op via de usb/dock.

Ik heb geen idee hoe ik hier verder mee kan........
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 09-11-08, 23:28
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

De home-toets, microfoon en dock-connector zijn allemaal hetzelfde onderdeel/dezelfde kabel. Zou dus kunnen dat de kabel wat slecht is of wellicht is losgeschoten (speaker zal dan ook niet meer werken).
  #3  
Oud 10-11-08, 08:01
thereal thereal is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 5
Standaard

dank voor je reactie, echter doet de speaker het nog wel en vermoed ik dat het een software gerelateerd iets is. Als ik de iphone uit probeer te zetten dan start hij uit zichzelf ook weer op .....
  #4  
Oud 10-11-08, 08:54
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thereal Bekijk bericht
dank voor je reactie, echter doet de speaker het nog wel en vermoed ik dat het een software gerelateerd iets is. Als ik de iphone uit probeer te zetten dan start hij uit zichzelf ook weer op .....
Heb je het nu over uitzetten of resetten/restarten? Voor resetten/restarten heb je namelijk de home-toets nodig dus die werkt dan blijkbaar wel.
  #5  
Oud 10-11-08, 10:13
thereal thereal is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 5
Standaard

ok ik houd de knop aan de bovenkant van de iphone ingedrukt; er verschijnt dan de 'zet uit' sliderbalk maar dan hou dik hem nog langer ingedrukt. De iphone gaat dan uit , maar start ook gelijk weer op . Als ik de slider balk 'zet uit' wel gebruik gebeurt exact hetzelfde.... Ik krijg dan de pineapple te zien van de pwnage tool.

Ik heb nog steeds geen idee hoe ik dit op kan lossen , te meer omdat hij niet herkend wordt door de iMac en omdat mijn vriendin exact hetzelfde issue heeft met haar iphone (vandaar dat ik hardware min of meer uitsluit als oorzaak). iMac doet het verder overigesn prima (usb ook)
  #6  
Oud 10-11-08, 10:44
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Ik denk juist wel aan een hardware-probleem, want 1 en ander werkt overduidelijk totaal niet goed. Komt nog bij dat de Mac aangeeft dat er teveel stroom van de USB wordt gevraagd, wat in de meeste gevallen op een soort van kortsluiting in je iPhone/Mac duidt. Mocht het je Mac zijn dan kan dit weer schade aan de iPhone hebben aangebracht (of in dit geval wellicht bij beide iPhones).

Wat je nog kan proberen, maar waarschijnlijk niet werkt vanwege het niet functioneren van de home-button, is een reset. Je houdt dan de home-toets en power-button minimaal 10 seconden lang ingedrukt. De iPhone start dan opnieuw op met het apple-logo (of je eigen bootscreen indien gewijzigd).
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Safari kan de pagina niet openen, omdat de server niet meer reageert tarikhan iPhone algemeen 5 27-08-16 10:22
iPhone 4 - Home Button reageert niet goed styloboy7 iPhone algemeen 3 24-09-10 12:52
Homeknop werkt niet goed Snalceeyes iPhone algemeen 2 16-11-09 23:19
Home button reageert niet goed jaz075 iPhone algemeen 49 02-11-08 01:26
Oordop gaatje reageert niet goed meer... iTico iPhone algemeen 3 22-08-08 15:14

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:22.