//

jailbreak 4.0.1 zonder backup SHSH, hoe nu verder?

jailbreak 4.0.1 zonder backup SHSH, hoe nu verder? discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo mensen, Ik heb een simpele vraag, die voor mij na lang zoeken nog steeds onbeantwoord is. Ik heb gisteren een iPhone 4 gekocht met ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 22-08-10, 18:42
Knallie Knallie is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 9
Standaard jailbreak 4.0.1 zonder backup SHSH, hoe nu verder?

Hallo mensen,

Ik heb een simpele vraag, die voor mij na lang zoeken nog steeds onbeantwoord is.
Ik heb gisteren een iPhone 4 gekocht met 4.0.1. erop. Omdat ik hem meteen al wilde gebruiken met mijn oude simkaart, meteen gejailbreakt, ging allemaal goed. Daarna kwam ik er pas achter dat er geen backup van SHSH gemaakt kan worden.

Wat betekent dat nu precies voor mij als gebruiker?
Kan ik mijn iPhone nooit meer updaten of kan ik de iPhone wel gewoon updaten via iTunes zonder risico op een gebrickte telefoon? (ik begrijp uiteraard dat de jailbreak dan teniet wordt gedaan)
Kan ik nu nooit meer een jailbreak toepassen op latere firmwares?
Kan ik wel verder gaan met de unlockprocedure zonder risico?
Zijn er dingen die ik nu absoluut wel of juist zeker niet moet doen?

Ik vindt het niet heel belangrijk dat de jailbreak blijft. In principe vind ik het niet erg als ik dat nooit meer kan doen, maar ik wil het uiteraard wel even zeker weten.
Ik hoop dat iemand deze vragen even kan en wil beantwoorden!

Groeten, Denis
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 22-08-10, 23:29
remundo7000's schermafbeelding
remundo7000 remundo7000 is offline
• iOS 15.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 636
Standaard

Je kan nu jailbreaken en unlocken (dit zijn twee aparte handelingen). Wat je niet moet doen is de iPhone herstellen of updaten! Als je dat doet is de jailbreak en unlock weg. Ik neem aan dat je een t-mobile abonnement hebt genomen. Zodra dat ingaat, heb je de unlock niet meer nodig natuurlijk. Dan kun je alsnog updaten.
  #3  
Oud 23-08-10, 00:14
eentje eentje is offline
 
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: zwolle
Berichten: 463
Standaard

in principe gaat er niets mis. geen shsh betekend gewoon dat als je telefoon om de een of andere reden crash je niet naar 4.0.1 terug kan en naar de nieuwste versie van de firmware moet met of zonder jailbreak.

een jailbreak toepassen op andere firmware(hogere) kan wel als er nieuwe jailbreak tools worden uitgebracht. voorlopig zal dit nog niet gebeuren verwacht ik dus zoals remundo zegt niet updaten of herstellen via itunes en alles is prima.

unlocken kan prima. kan je hem gebruiken tot je tmobile abbo ingaat
  #4  
Oud 23-08-10, 01:10
Knallie Knallie is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 9
Standaard

Dank jullie wel voor de uitleg! Het is me nu helemaal duidelijk.

Gr. Denis
  #5  
Oud 23-08-10, 13:30
mattias mattias is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: beveren
Berichten: 47
Standaard

kun je shsh gegevens niet opslagen vij tinyUmbrella?
  #6  
Oud 23-08-10, 18:50
erwin_m erwin_m is offline
• iOS 5.1.1
• 3.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 12
Standaard

TinyUmbrella neemt toch geen nieuwe aanvragen meer aan? Dit is precies waar ik tegen aan zit te hikken. Ik wil mijn 3gs met ios4.0.1 jailbreaken, maar kan dus ook geen SHSH meer wegzetten. Als ik uit het bovenstaande goed het begrijp, dan kan ik met de update naar 4.0.2 altijd mijn toestel herstellen (lees bruikbaar maken) als er iets mis gaat?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: Jailbreak na downgrade 4.2 zonder SHSH backup ? iPower Jailbreak 8 31-01-11 20:20
iPhone: Wil je downgraden van 4.0.2>4.0.1 zonder shsh backup hier een makkelijke turorial Rebel80 Jailbreak 12 17-09-10 17:14
iPhone: jailbreak ios 4.0 zonder SHSH richard250 Jailbreak 16 28-07-10 12:32
iPhone: Backup SHSH belgiumiphone Jailbreak 3 25-02-10 04:18
iPhone: Jailbreak 3.0 Purplera1n, hoe nu verder met 3.0.1??? nellis Jailbreak 1 07-09-09 00:09

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:35.