iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   Wanneer Jailbreak 4.1 (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/71747-wanneer-jailbreak-4-1-a.html)

BaszNL 15-09-10 19:31

Versie, je kan hem dus helaas niet jailbreaken

smakkie 15-09-10 19:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cheb_mohamed (Bericht 561968)
Achter versie staat 4.1 en achter modemfirmware 02.10.04. Waar moet ik naar kijken?

Hij had het over firmware (versie), dat is dus die 4.1

mighty mo 15-09-10 19:37

Heej ik heb vorige week een iphone 4 gekocht met FW 4.0.2

Nu heb ik al hier op het forum en bij dieverse andere sites al gelezen dat als er een jailbreak komt dat het dan niet voor 4.0.2 zal zijn maar voor de 4.1.

Is het in mijn geval dan verstandig om te gaan updaten naar 4.1 nu of nog niet ??

Alvast bedankt !

cheb_mohamed 15-09-10 19:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door smakkie (Bericht 561971)
Hij had het over firmware (versie), dat is dus die 4.1

Sorry voor mijn vragen maar als de jailbreak uitkomt voor 4.1 dan kan ik de iphone jailbreaken maar ook unlocken? Ik las iets over die baseband (ofzoiets), a little confused...

smakkie 15-09-10 19:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cheb_mohamed (Bericht 561976)
Sorry voor mijn vragen maar als de jailbreak uitkomt voor 4.1 dan kan ik de iphone jailbreaken maar ook unlocken? Ik las iets over die baseband (ofzoiets), a little confused...

Als er een jailbreak uitkomt voor 4.1 kun je hem inderdaad jailbreaken. Of je hem dan ook al (meteen) kan unlocken is de vraag. Jailbreaken en unlocken zijn 2 verschillende dingen. Die unlock moet waarschijnlijk dan nog gemaakt worden. Niemand weet hoelang dat kan gaan duren. Dus het is afwachten, en de tijd zal het leren.
Ik hoop zelf dat de unlock snel na de jailbreak komt, dan kan ik ook over naar 4.1. Als die jailbreak uit komt kan ik hem namelijk wel jailbreaken, maar zonder unlock heb ik er niet veel aan aangezien ik een Telfort sim heb, en het een T-Mobile toestel is.

EDIT:
Over die baseband (Modemfirmware) weet ik ook niet zoveel, ik heb nu baseband 05.13.04 op iOS 3.1.3 en die heb ik gewoon kunnen unlocken met redsn0w.

cheb_mohamed 15-09-10 19:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door smakkie (Bericht 561971)
Hij had het over firmware (versie), dat is dus die 4.1

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door smakkie (Bericht 561979)
Als er een jailbreak uitkomt voor 4.1 kun je hem inderdaad jailbreaken. Of je hem dan ook al (meteen) kan unlocken is de vraag. Jailbreaken en unlocken zijn 2 verschillende dingen. Die unlock moet waarschijnlijk dan nog gemaakt worden. Niemand weet hoelang dat kan gaan duren. Dus het is afwachten, en de tijd zal het leren.
Ik hoop zelf dat de unlock snel na de jailbreak komt, dan kan ik ook over naar 4.1. Als die jailbreak uit komt kan ik hem namelijk wel jailbreaken, maar zonder unlock heb ik er niet veel aan aangezien ik een Telfort sim heb, en het een T-Mobile toestel is.

Dank je Smakkie, geheel duidelijk geworden. Ik heb ook een telfort sim en het is niet anders dan afwachten... Merci.

roymeer 15-09-10 19:51

Ik wil nou toch wel dat de JB er snel komt, ik mis de SB settings en mijn agenda in het lockscreen.:(

Captain Obvious 15-09-10 20:01

Same here, SB settings is veels te handig om te moeten missen.

smakkie 15-09-10 20:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Captain Obvious (Bericht 561993)
Same here, SB settings is veels te handig om te moeten missen.

O ik kende dat helemaal niet, ik heb het er maar is opgezet :P. Werkt leuk idd. Thanks:P

joentjeFCT 15-09-10 21:07

Wat zijn SB settings dan weer??

Rogier_s 15-09-10 21:18

Kan ik mijn 3gs al JBen met 4.1 heb nog nooit een JB gehad! En wat is de kans dat er nog een keer de mogelijk komt om te JBen via jailbreakme.com?

Beedeewee 15-09-10 21:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door joentjeFCT (Bericht 562047)
Wat zijn SB settings dan weer??

Volgens mij zijn dat SpringBoard settings (als ik het goed heb).

pepio 15-09-10 21:42

Al die nieuwe iPhone 4 noobjes ook :P

robdeallergekste 15-09-10 21:48

Hello

Sinds de tethernet uit was voor de Iphone heb ik geen update meer uitgevoerd omdat dan de tethernet weg ging. De tethernet gebruikte ik voor mijn laptop, op die manier kon ik lekker internetten.

Nu heb ik sinds 2 maanden een Ipad en daarop wil ik internetten via MiWi.
Nu wou ik me Iphone jailbreaken echter was de software te oud (3.0.1)
Na vandaag alles geupdated te hebben naar 4.1 is alles weer te nieuw

Wat is beter, wachten tot de jailbreak van 4.1 of downgraden en dan een jailbreak uitvoeren via jailbreakme.com

ajoepie 15-09-10 21:52

Ik vraag me af of ik er wijs aan doe om te updaten, ik kreeg de Iphone (van een vriend) die hem had leeggemaakt met versie 4.0.2 maar zonder simlock?

Ik kon namelijk direct mijn KPN sim gebruiken zonder ook maar iets te hoeven doen, hij heeft in ieder geval geen jailbreak uitgevoerd (kan ook niet met 4.0.2) maar vraag me af of ik nu naar 4.1 moet updaten als de jailbreak mogelijk is of zou ik dan mijn huidige simlock vrije (schijnbaar) status kwijtraken?


Enige aanknopingspunt wat ik heb is dat bij aanbieder "Carrier 7.0", wat je normaal volgens mij alleen bij een jailbreak te zien krijgt.

pepio 15-09-10 22:01

Ik zou gewoon het zekere voor het onzekere nemen en wachten op de JB! Of gewoon even vragen of de iPhone simlock vrij is, dan kan je het zonder problemen doen.

MichaelJ 15-09-10 22:07

Hier gewoon SBsettings draaiend op 4.1 =) Even googlen naar de repo van Activator 1.3.4 beta..

ajoepie 15-09-10 22:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pepio (Bericht 562102)
Ik zou gewoon het zekere voor het onzekere nemen en wachten op de JB! Of gewoon even vragen of de iPhone simlock vrij is, dan kan je het zonder problemen doen.

Hoe kom ik er achter dat hij simlock vrij is?

Pl0xs 15-09-10 22:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ajoepie (Bericht 562123)
Hoe kom ik er achter dat hij simlock vrij is?

Als je een andere simkaart erin doet dan die van t-mobile en hij werkt, dan is het simlock vrij.

ajoepie 15-09-10 22:45

Ok, duidelijk. Ik weet namelijk de historie van dit toestel niet en dacht eerlijk gezegd dat alleen via jailbreak en unlock dit mogelijk was. Aangezien de firmware via Itunes is geupdate nam ik aan dat die unlock eraf was.
Maar je kunt dus schijnbaar die simlock vrije status houden na een update?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:19.