//

Jailbreak, legaal of niet?!

Jailbreak, legaal of niet?! discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Is Jailbreaken nu legaal of niet? ik weet dat in de US is vastgesteld dat jailbreaken legaal is, maar geldt dat nu ook voor Nederland?...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 14-09-10, 18:26
Afstkla Afstkla is offline
• iOS 7.1
• 7.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 32
Standaard Jailbreak, legaal of niet?!

Is Jailbreaken nu legaal of niet? ik weet dat in de US is vastgesteld dat jailbreaken legaal is, maar geldt dat nu ook voor Nederland?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 14-09-10, 21:27
ChielvanIeperen ChielvanIeperen is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 42
Standaard

Ja ben benieuwd, mischien omdat waarschijnlijk Apple hoofdkantoor in de VS is, geld het hier ook? GEEN IDEE
  #3  
Oud 14-09-10, 22:19
Need-iPhone Need-iPhone is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 238
Standaard

In Amerika Ja
In Europa denk het niet, niet zeker
  #4  
Oud 15-09-10, 09:12
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Need-iPhone Bekijk bericht
In Amerika Ja
In Europa denk het niet, niet zeker
Ik heb een EULA van Apple Inc. geaccepteerd. Apple Inc. is een bedrijf naar Amerikaans recht, dus ik heb een EULA overeenkomst met een Amerikaans bedrijf.

Volgens het Amerikaans recht mag ik een JB uitvoeren.

De rest laat ik over aan de hobbyjuristen op dit forum
  #5  
Oud 15-09-10, 09:25
mvveelen's schermafbeelding
mvveelen mvveelen is offline
• iOS 11.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Hoorn NH
Berichten: 1.166
Standaard

Lijkt me idd niet meer dan logisch dat het dan ook voor de andere landen geldt. Het product blijft hetzelfde, dus ik zie niet waarom het in Nederland anders geregeld zou zijn.
  #6  
Oud 15-09-10, 12:49
glaantje glaantje is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1.113
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Ik heb een EULA van Apple Inc. geaccepteerd. Apple Inc. is een bedrijf naar Amerikaans recht, dus ik heb een EULA overeenkomst met een Amerikaans bedrijf.

Volgens het Amerikaans recht mag ik een JB uitvoeren.
Zo werkt het natuurlijk niet. Jij bent een Nederlander in Nederland. Het Nederlandse recht geldt dus voor jou. Een goed verschil is bijv dat een EULA wettelijk bindend is in de US, in Nederland is dat zeker geen zekerheidje (Internetrecht » De (on)geldighed van EULA’s (gastpost) - Arnoud Engelfriets blog over juridische zaken op internet, auteursrecht, octrooien en meer)

Stel bijvoorbeeld ook dat er in de EULA staat dat iemand 3maand garantie heeft. Dan kan dat natuurlijk niet betekenen dat je maar 3maand garantie hebt, want we wonen in Nederland en hier geldt dat je (afhankelijk van het product) bijv sowieso 1 jaar garantie hebt.

Maar om een lang verhaal kort te maken, jailbreaken in Nederland is niet illegaal (zie link onderaan)

Daarentegen is het wel illegaal om een custom-rom te gebruiken bij het jailbreaken. Dat is immers een schending van de auteursrechten, doordat je firmware (=software) downloadt via een onofficiële weg waar normaalgesproken Apple's copyright op zit (vergelijk het maar met het downloaden van een versie van Windows). (ik vind het persoonlijk dan ook raar, dat iPhoneclub vaak posts waarin naar custom-roms gevraagd wordt of waar custom-roms gepost zijn laat staan)

Je kan er hier nog meer over lezen: Internetrecht » iPhone jailbreaken, mag dat nou toch? - Arnoud Engelfriets blog over juridische zaken op internet, auteursrecht, octrooien en meer
  #7  
Oud 15-09-10, 13:03
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Een EULA "End User License Agreement" heeft niets met garanties te maken. Een EULA gaat alleen over de licentievoorwaarden en over niets anders. Garantievoorwaarden worden door een verkoopovereenkomst bepaald.
  #8  
Oud 15-09-10, 13:28
glaantje glaantje is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1.113
Standaard

Ik zeg ook stel he (maw niet alles wat in een EULA staat hoeft bindend te zijn )
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Alle iDevices: Jailbreak legaal geworden? ericosman Jailbreak 3 11-08-10 20:38
iPhone 3G: Legaal unlocken + jailbreak francebramie Unlock 1 01-08-09 19:42

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:45.