iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   Alle iDevices: Jailbreak voor iPhone 3G en iTouch 2G met iOS4.1 met Redsn0w - Verzameltopic (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/72568-jailbreak-voor-iphone-3g-itouch-2g-ios4-1-redsn0w-verzameltopic.html)

dazzler71 20-10-10 10:24

Ja hoor,
ik heb 'm ook voor mekaar gekregen:d

Raafie 21-10-10 15:31

Ja gelukt,

Alleen kan ik niet meer met Itunes apps erop zetten iemand misschien wat tips??

Alvast bedankt

kivanco 21-10-10 17:53

Hallo allemaal, ik heb een klein vraagje voor de mensen die er meer vanaf weten.

1 maand geleden had ik mijn iphone 3g gejailbreakt naar versie 4.0.1 dat was en is de eerste keer dat ik dat heb gedaan , alleen wil ik em opnieuw jailbreaken naar versie 4.1. Mijn vraag aan jullie is:
Moet ik mijn iphone eerst updaten naar 4.1 of kan ik gelijk de .ipsw bestand van 4.1 gebruiken terwijl mijn iphone nog 4.0.1 is wanneer ik redsnow gebruik,want ik denk namelijk dat mijn cydia apps weggaan wanneer ik em update naar 4.1 via itunes of iets dergelijks.

Alvast bedankt !!

Kars81 22-10-10 11:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kivanco (Bericht 589521)
Hallo allemaal, ik heb een klein vraagje voor de mensen die er meer vanaf weten.

1 maand geleden had ik mijn iphone 3g gejailbreakt naar versie 4.0.1 dat was en is de eerste keer dat ik dat heb gedaan , alleen wil ik em opnieuw jailbreaken naar versie 4.1. Mijn vraag aan jullie is:
Moet ik mijn iphone eerst updaten naar 4.1 of kan ik gelijk de .ipsw bestand van 4.1 gebruiken terwijl mijn iphone nog 4.0.1 is wanneer ik redsnow gebruik,want ik denk namelijk dat mijn cydia apps weggaan wanneer ik em update naar 4.1 via itunes of iets dergelijks.

Alvast bedankt !!

Eerst updaten in iTunes naar 4.1. Dus ja, je raakt je Cydia apps kwijt.

Ik heb in Cydia (via Manage - Packages) eerst een aantal screenshots (home en power button tegelijk kort indrukken) gemaakt met de apps die ik had :)

kivanco 22-10-10 12:43

Dank je wel. Kan ik eindelijk updaten, want ik twijfelde heel erg omdat ik nieuw ben in het hele jailbreak gedoe.
Maar Thnx

WDS001 28-10-10 19:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raafie (Bericht 589447)
Ja gelukt,

Alleen kan ik niet meer met Itunes apps erop zetten iemand misschien wat tips??

Alvast bedankt

Over wat voor apps hebben we het hier dan? Kan je die bepaalde app niet installeren via de App Store op je iPhone, dat werkt meestal wel ;)

zwalvegsm 29-10-10 17:31

4.1 downloaden
 
Als ik de 4.1 ipsw voor de iphone 3g download krijg ik hem als zip bestand.
Ik krijg hem met geen mogelijkheid omgezet tot ipsw kan iemand mij hiermee helpen??

alvast bedankt.

XIII 29-10-10 17:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zwalvegsm (Bericht 593235)
Als ik de 4.1 ipsw voor de iphone 3g download krijg ik hem als zip bestand.
Ik krijg hem met geen mogelijkheid omgezet tot ipsw kan iemand mij hiermee helpen??

Ja, onze zoekfunctie: Geen .ipsw in de ipsw file

WDS001 01-11-10 11:41

Redsn0w is nu beschikbaar voor alle iDevices. Post #1 is geüpdate, zie ook de website van het iPhone Dev Team voor meer informatie.

Zunit 04-11-10 17:28

Hallo ik probeer al een tijdje mijn iphone 3g 4.1 te jailbreaken met redsnow maar om 1 of ander reden zegt redsnow...unable to recognice specified IPSW...

Heb alle handelingen goed uigevoerd
-Itunes gedownload en geinstaleerd
-redsn0w_win_0.9.6b1 gedownload en geinstaleerd
-verschillende firmwares gedownload

Sommige firmwares waren ingepakt met zip en daarvan heb ik na het uitpakken de extensies veranderd maar heb ook custom firmwares gedownload die rechtreeks als IPSW bestand op mijn bureaublad terecht..geen van allen werden herkent door redsow!

Heb deze iphone net nieuw gekregen ivm reparatie....kreeg hem met 4.0.1 en heb hem gelijk geupgrade naar 4.1

Iemand enig idee wat ik verkeerd doe?

Alvast bedankt!

Menno0 04-11-10 20:16

Ik heb ook het problemen gehad met ios 4.1 jailbreak met redsn0w:

geen telefoon icoon
blank cydia icoon
telefoon niet meer uit kunnen zetten
telefoon niet kunnen herstellen (kreeg foutcode bij iTunes)

Ik wou toch van de jailbreak af maar het herstellen wou dus niet. Om te zorgen dat de foutcodes niet meer kwamen in itunes heb ik iReb gebruikt, hierna had ik nog 1 foutcode (2009) maar na het afkoppelen aan aankoppelen van de iphone kon ik gewoon herstellen.

nu maar wachten tot er een goede versie van redsn0w komt....

dwight11 05-11-10 09:54

Probeer mijn 3gs 32gb te jailbraiken maar de telefoon blijft hangen exploiting with limera1n daarna start de telefoon gewoon weer op maar redsnow blijft daar zeg maar in hangen en krijg ook mijn cydia icoon niet te zien???

Wat doe ik fout???

dwight11 05-11-10 10:04

Heb trouwens alle progamma's al geprobeerd zoals Blackrain // Greenpoison // maar vind dat de uitleg maar summier is als je je namelijk niet te zien krijgt wat je zou moeten zien staat er nergens wat je dan moet doen of je moet wachten , afbreken en opnieuw proberen, ander progamma proberen.
Is er dan niemand die daadwerkelijk weet hoe het moet of kan ik beter naar de .... op de hoek gaan die het voor 20 euro voor me doet die schijnen het namelijk wel te snappen.

:mad:

Kars81 05-11-10 10:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zunit (Bericht 596107)
Hallo ik probeer al een tijdje mijn iphone 3g 4.1 te jailbreaken met redsnow maar om 1 of ander reden zegt redsnow...unable to recognice specified IPSW...

Heb alle handelingen goed uigevoerd
-Itunes gedownload en geinstaleerd
-redsn0w_win_0.9.6b1 gedownload en geinstaleerd
-verschillende firmwares gedownload

Sommige firmwares waren ingepakt met zip en daarvan heb ik na het uitpakken de extensies veranderd maar heb ook custom firmwares gedownload die rechtreeks als IPSW bestand op mijn bureaublad terecht..geen van allen werden herkent door redsow!

Heb deze iphone net nieuw gekregen ivm reparatie....kreeg hem met 4.0.1 en heb hem gelijk geupgrade naar 4.1

Iemand enig idee wat ik verkeerd doe?

Alvast bedankt!

Download de officiële firmware:
http://appldnld.apple.com/iPhone4/06...7_Restore.ipsw
Probeer het eens met een andere browser dan IE.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Menno0 (Bericht 596204)
Ik heb ook het problemen gehad met ios 4.1 jailbreak met redsn0w:

geen telefoon icoon
blank cydia icoon
telefoon niet meer uit kunnen zetten
telefoon niet kunnen herstellen (kreeg foutcode bij iTunes)

Ik wou toch van de jailbreak af maar het herstellen wou dus niet. Om te zorgen dat de foutcodes niet meer kwamen in itunes heb ik iReb gebruikt, hierna had ik nog 1 foutcode (2009) maar na het afkoppelen aan aankoppelen van de iphone kon ik gewoon herstellen.

nu maar wachten tot er een goede versie van redsn0w komt....

Ik had hetzelfde probleem.
Heb hersteld met iTunes mbv DFU mode.
Toen een paar dagen gewerkt met un-jailbroken iPhone, paar keer herstart enzo.
Daarna met de laatste versie redsn0w weer gejailbreaked en met succes, daarna geen problemen meer gehad :)

rgeertjens 08-11-10 22:13

ik heb bovenstaande procedure meedere malen doorlopen, maar het jailbraik process blijft steeds hangen op "waiting for reboot". Dit gebeurt gewoon niet en moet dan opniew iPhone opstarten. Wie kan me helpen (heb iphone 3G, 4.1 IOS, bootrom 5.14.02

wboxem 09-11-10 01:25

Ik heb het volgende waar men me vast mee kan helpen. Heb een Iphone 3GS versie 4.1 8b117 alleen loop bij het volgende punt vast. Nadat ik redsnow wil gebruiken en de hele installatie goed verloopt geeft redsnow een melding van 'waiting for de reboot' en blijft hangen op dit scherm op de pc. Om het opnieuw te proberen moet je cancel aanklikken (andere optie is niet mogelijk) en opnieuw beginnen. De Iphone geeft een zwart scherm aan en dan vraagt Itunes om je Iphone te herstellen en te synchroniseren naar de huidige Iphone. Kost veel tijd zo. Limera1n werkt ook niet.

Somebody die me kan helpen?

wboxem 09-11-10 01:26

Gebruik iPhone1,2_4.1_8B117_Restore als firmware.

FlawleZzzz 12-11-10 14:37

Ik snap er niets meer van..
Ik heb alles gedaan om me witte 3gs te jailen vanuit 4.1, maar hij doet net zo vaag nu..
Ik zit nu in 'save mode' en elke keer als ik iets heb gedownload/geinstalleerd via cydia, moet ik mijn iphone rebooten.
Springboard crashed steeds..
Blackrain was zoveeeeeel beter, en bij blackrain had je zelfs een submenu bovenaan in het midden..

Wat kan ik het beste doen mensen?
4.1 is gewoon nog niet subliem naar mijn idee.

Iphone is gekraakt met t nieuwste versie redsnow!

Groetjes FlawleZzzz u4

Michel4ever 14-11-10 13:29

Vraagje,

Ik heb een iPhone 3G met JB firmware versie 3.0 (7A341)
Nu wil ik hem update naar versie 3.1.3 met JB.
Kan ik met Redsn0w een custom firmware versie van 3.1.3 maken.
En hem dan via iTunes in de DFU mode met de gemaakte firmware update.
Dus van 3.0 met JB gelijk update naar 3.1.3 met JB.
Of moet ik hem eerst op de correcte manier update.
Want dan gaat hij naar v4.1

Kan iemand mij het verlossende woord geven.

Alvast bedankt.

mhocks 16-11-10 13:31

Push-fix?
 
Ik heb mijn 3G officieel bij T-mobile simlock vrij laten maken (gratis).

Vervolgens een Jailbreak uitgevoerd op iOS4.1.

Nu heb ik het probleem als ik WhatsApp open en dan op de home knop duw, dat ik geen push berichten krijg..? (ik had tijdens de jailbreak wel geen multitasking aangevinkt?) sluit deze hem dan nu gewoon volledig af?


(Let op: maak wel gebruik van Wi-Fi en geen 3g)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:32.