iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   Alle iDevices: Jailbreak voor alle 3e/4e gen iDevices met iOS4.0-4.1 met Limera1n - Verzameltopic (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/74486-jailbreak-voor-alle-3e-4e-gen-idevices-ios4-0-4-1-limera1n-verzameltopic.html)

fuqua 21-10-10 13:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door raoul4life (Bericht 589260)
heey iedereen ik heb een 3gs draaiend op ios 4.01 met baseband 05.13.04
wil naar ios 4.1 maar werkt de unlock van ultrasn0w dan nog?
want op de link eerder in dit topic: Ultimate jailbreak and unlock wizard geeft de site aan dat ik kan jailbreaken met greenpoison en unlocken maar is dit echt waar?
hoop wat te horen thanx alvast.

dat is idd mogelijk, maar nog beter nieuws voor jou is dat de nieuwe PWNtools uit zijn, daarmee kan je een customfirmware aanmaken en aangeven dat je je baseband niet geupgrade wil hebben.

de hoe en wat over pwntool kun je nalezen in de vele handleidingen die deze site rijk is.

success !

fuqua 21-10-10 13:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wesleyw (Bericht 588583)
Ola, ik had een vraagje
hoe zit het met je verzekering als je jailbreakt, het is toch legaal bevonden dus garantie moet je gewoon nog hebben en krijgen van apple.

En hoe is het mogelijk je iphone4 weer niet jailbreakt te maken ?

is een beetje grijs gebied, maar verstandig is wel om je iphone te herstellen via itunes alvorens deze optesturen naar je verzekeraar.

Rds 21-10-10 15:03

Limera1n ziet er zeer aantrekkelijk uit maar ik krijg niet de vestiging dat het lukt met elke baseband?

Zelf heb ik een 3GS, 4.1 met MC ron en BB 05.14.02
De ene keer zie ik dat het wel werkt, de andere keer niet.

Kunnen eventueel andere gebruikers ook delen wat hun ervaring is?

Pl0xs 21-10-10 16:16

Het maakt niet uit welke baseband je hebt, jailbreaken lukt gewoon.

technoslet 21-10-10 17:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pl0xs (Bericht 589469)
Het maakt niet uit welke baseband je hebt, jailbreaken lukt gewoon.

Dit is helemaal waar.
De baseband versie is alleen van belang als je afhankelijk bent van een unlock. Als dit niet zo is kun je zonder gevaar updaten en jailbreaken.

corschuit 21-10-10 20:18

Limera1n niet gelukt ????
 
Beste lui,
Heb mijn iPhone ge-jailbreakt met limera1n en bij het proggie iPhonebrowser wordt aangegeven dat mijn iPhone niet is jealbroken. Ligt dit aan de jailbreak van limera1n....

technoslet 21-10-10 20:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door corschuit (Bericht 589620)
Beste lui,
Heb mijn iPhone ge-jailbreakt met limera1n en bij het proggie iPhonebrowser wordt aangegeven dat mijn iPhone niet is jealbroken. Ligt dit aan de jailbreak van limera1n....

De eerste vraag kan ik niet beantwoorden (ivm illegaal downloaden/installeren apps).
Iphonebrowser herkentbje toestel inderdad niet als jailbroken. Daarvoor moet je even uit cydia afc2add downen en installen. Dan is je probleem met iphonebrowser opgelost.

corschuit 21-10-10 20:37

Fantastisch, bedankt voor jouw reactie. Iphonebrowser herkent mijn toestel...

markvandenboogaard 21-10-10 21:51

Heb een mega probleem op mijn iphone 4 (4.02 en modemfirmware 0.1.59.00) Had deze ge-JB met limera01n en vervolgens unlocked. Werkte perfect. Nu dacht ik met de nieuwe PwnageTool kan ik wel naar 4.1. Dus deze eerst geinstalleerd en vervolgens PwnageTool geinstalleerd en stappen doorlopen zoals staat aangegeven. De restore versie staat nu op mijn bureaublad maar in de tussentijd is mijn iphone geheel leeg en is herstellen via itunes niet meer mogelijk. Kortom het lijkt erop dat ik alles kwijt ben en nu ook mijn iphone niet meer aan de praat krijg want de iphone is zelfs volledig geblokkeerd. Wie o wie weet raad?:confused:

markvandenboogaard 21-10-10 22:52

het lijkt erop dat ik hem toch weer aan de praat gekregen door limera01n opnieuw te installeren en hierna herkende itunes mijn iphone weer waarna ik wel alles kon herstellen. Nu zo meteen nog 'even' unlocken en het werkt weer allemaal. En heb toch versie 4.1. Vreemd en ik was beslist niet blij met waarop dit verliep. Of heb ik iets verkeerds gedaan en moet je bijv. eerst PwnageTool installeren en later upgraden naar 4.1?

raoul4life 21-10-10 23:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door raoul4life (Bericht 589260)
heey iedereen ik heb een 3gs draaiend op ios 4.01 met baseband 05.13.04
wil naar ios 4.1 maar werkt de unlock van ultrasn0w dan nog?
want op de link eerder in dit topic: Ultimate jailbreak and unlock wizard geeft de site aan dat ik kan jailbreaken met greenpoison en unlocken maar is dit echt waar?
hoop wat te horen thanx alvast.


weet niemand dit?

Yilmaz81 21-10-10 23:21

Yep is mogelijk!

technoslet 22-10-10 06:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door markvandenboogaard (Bericht 589677)
het lijkt erop dat ik hem toch weer aan de praat gekregen door limera01n opnieuw te installeren en hierna herkende itunes mijn iphone weer waarna ik wel alles kon herstellen. Nu zo meteen nog 'even' unlocken en het werkt weer allemaal. En heb toch versie 4.1. Vreemd en ik was beslist niet blij met waarop dit verliep. Of heb ik iets verkeerds gedaan en moet je bijv. eerst PwnageTool installeren en later upgraden naar 4.1?

Nee dat lijkt me niet.
Ik kreeg met "gewoon" updaten naar 4.1 ook een error in itunes, 1004. Na wat google werk en geklooi ben ik er ook weer uitgekomen. Dat upgraden en die fout oplossen heeft mijnmeer tijd gekost dan het jailbreaken en herschikken van alle apps.
Gelukkig is er internet en kom je er altijd wel weer uit. Mede dankzij een forum als dit.
Het blijft een mini computer he....

markvandenboogaard 22-10-10 07:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door markvandenboogaard (Bericht 589677)
het lijkt erop dat ik hem toch weer aan de praat gekregen door limera01n opnieuw te installeren en hierna herkende itunes mijn iphone weer waarna ik wel alles kon herstellen. Nu zo meteen nog 'even' unlocken en het werkt weer allemaal. En heb toch versie 4.1. Vreemd en ik was beslist niet blij met waarop dit verliep. Of heb ik iets verkeerds gedaan en moet je bijv. eerst PwnageTool installeren en later upgraden naar 4.1?

enorm balen want mijn modemfirmware staat nu op02.10.04, oftewel ik kan mijn telefoonfunctie nu voorlopig helemaal niet meer gebruiken :mad:omdat deze firmware nog niet te unlocken is zo lees ik hier op het forum.

markvandenboogaard 22-10-10 09:36

Zojuist een zeer duidelijke instructie site gevonden hoe je Pwnagetool precies moet gebruiken en installeren. Dit had ik dus eerder moeten weten. Hopelijk hebben anderen hier iets aan: Tutorial: Jailbreak iPhone 4.1 with PwnageTool

raoul4life 22-10-10 09:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fuqua (Bericht 589411)
dat is idd mogelijk, maar nog beter nieuws voor jou is dat de nieuwe PWNtools uit zijn, daarmee kan je een customfirmware aanmaken en aangeven dat je je baseband niet geupgrade wil hebben.

de hoe en wat over pwntool kun je nalezen in de vele handleidingen die deze site rijk is.

success !


ok top! alleen via google vind ik alleen mac os pwntools en snowbreeze voor windows?

of kan ik een custom fw 4.1 met activatie downloaden van ipc hier en gewoon via itunes erop gooien?

of MOet ik zelf een customfw maken?

raoul4life 22-10-10 10:40

shit alle links naar custom fw's voor 3gs met activatie mislukken gewoon:s
waar kan ik dan een customfw downloaden voor 3gs 4.1 + activatie?

Simlock 22-10-10 14:42

umm.... hoor je limerain gewoon met je iPhone te downloaden en installeren? Als ik datprobeer zegt mijn iPhone: "Downloaden mislukt. Safari kan dit bestand niet downloaden."

Simlock 22-10-10 15:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Simlock (Bericht 589960)
umm.... hoor je limerain gewoon met je iPhone te downloaden en installeren? Als ik datprobeer zegt mijn iPhone: "Downloaden mislukt. Safari kan dit bestand niet downloaden."

oeps... die jailbreak is 'untehtered' naar ik begrijp... laat maar!

bzb 22-10-10 15:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door markvandenboogaard (Bericht 589771)
Zojuist een zeer duidelijke instructie site gevonden hoe je Pwnagetool precies moet gebruiken en installeren. Dit had ik dus eerder moeten weten. Hopelijk hebben anderen hier iets aan: Tutorial: Jailbreak iPhone 4.1 with PwnageTool


Handig! voor mij nog even wachten voor een windows versie want ik ken helemaal niemand met een mac :O


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:54.