iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   Alle iDevices: Jailbreak voor alle 3e/4e gen iDevices met iOS4.0-4.1 met Limera1n - Verzameltopic (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/74486-jailbreak-voor-alle-3e-4e-gen-idevices-ios4-0-4-1-limera1n-verzameltopic.html)

XIII 12-11-10 22:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tha_Duck (Bericht 599614)
Of wordt er slechts een bug in de bootrom gebruikt om de firmware te jailbreaken? In dat geval is het logisch om na een update wederom een JB te doen.

Voor beide vragen is het antwoord "ja".

Canfo 13-11-10 11:09

Beste kenners, Ik wil mijn iphone 4 (4.1) jailbreaken. Ben ik dan mijn telefoonlijst kwijt, enzo ja of ik deze weer via outlook kan terugzetten?????????

XIII 13-11-10 11:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Canfo (Bericht 599753)
Beste kenners, Ik wil mijn iphone 4 (4.1) jailbreaken. Ben ik dan mijn telefoonlijst kwijt, enzo ja of ik deze weer via outlook kan terugzetten?????????

Wat bedoel je met telefoonlijst? Je contacten, of de lijst met recente oproepen?

Dyna20 13-11-10 12:12

Gewoon eerst een reserve kopie maken in Itunes ben je niks kwijt.

Canfo 13-11-10 17:31

Dus ik kan na dat ik een jailbreak heb uitgevoerd, mijn contactpersonen via outlook terug zetten. Bedankt

technoslet 13-11-10 18:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Canfo (Bericht 599917)
Dus ik kan na dat ik een jailbreak heb uitgevoerd, mijn contactpersonen via outlook terug zetten. Bedankt

Dat is niet nodig, die staan er nl nog gewoon in.
Zie het als volgt.
1. Je zit nu op fw4.1 en daar wil je op blijven en jailbreaken. Geowon jailbreaken en klaar. Alles staat er nog zoals je gewend was alleen je hebt cydia extra.
2. Je zit op 4.1 zonder jailbreak maar wilt updaten naar 4.2 met jailbreak. Maak een reservekopie met itunes als je telefoon op 4.1 zit (synchroniseren dus). Update hem daarna naar 4.2. Zet daarna je reservekopie terug naar je iphone. Dan jailbreaken. Klaar.
Bedenk wel dat volgens mij de 4.2 jailbreak wel werkt maar dat die tethered is en niet untethered. Dus iedere x als je telefoon volledig opnieuw opstart moet je mbv de pc weer opnieuw jailbreaken. Dan wil je liever niet dus.

Succes

Canfo 13-11-10 20:14

technoslet je hebt gelijk alles werkt perfect. Nix kwijtgeraakt. Cydia werkt ook super goed. Heb er effe mee gespeeld, maar ik zag voor mezelf de toegevoegde waarde niet van cydia, dus heb ik mijn toestel hersteld zoals die was voor de jailbreak, maar in ieder geval bedankt voor jullie hulp........

stoerebink 28-11-10 12:15

jailbreak iPhone4 4.2 (8C134) van Vodafone
 
Vraagje:

Gisteren net mijn iPhone4 van Vodafone (officieel) binnengekregen.
Of 'ie een simlock heeft weet ik niet (is ook niet interessant voor mij, ik gebruik alleen de bijgeleverde vodafone-sim).

Hij draait op 4.2 (8C134) en itunes roept dat er een update is naar 4.2.1.
die heb ik natuurlijk niet geinstalleerd.

Is deze te jailbreaken met Limera1n?

Heb echt goed gezocht overal, maar kom er nu even niet uit, vandaar de vraag hier.

Dank alvast!

motech 28-11-10 12:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stoerebink (Bericht 606567)
Vraagje:

Gisteren net mijn iPhone4 van Vodafone (officieel) binnengekregen.
Of 'ie een simlock heeft weet ik niet (is ook niet interessant voor mij, ik gebruik alleen de bijgeleverde vodafone-sim).

Hij draait op 4.2 (8C134) en itunes roept dat er een update is naar 4.2.1.
die heb ik natuurlijk niet geinstalleerd.

Is deze te jailbreaken met Limera1n?

Heb echt goed gezocht overal, maar kom er nu even niet uit, vandaar de vraag hier.

Dank alvast!

Als het goed is komt vandaag de jailbreak uit van Limera1n.
Dus nog even geduld net als een paar miljoen andere.

Yilmaz81 28-11-10 12:28

Gewoon wachten met updaten, heb er ook spijt van.
Cydia werkt nog niet optimaal bij 4.2.1
Ik heb hem zelf gedowngrade naar 4.1 bespaar je tijd :)
Als er een goede jailbraik uit is merk je dat van zelf.. deze site in de gaat houden..
Zal niet lang meer duren... 4.2 jailbraik is met Redsnow

mar1970 29-11-10 17:37

ff een vraagje,

heb een gejailbreakte iphone 4 16 gb die draait op 4.1 (8B117). alles werkt goed en eigenlijk heb ik geen reden om te updaten naar 4.2

maar toch als ik dit wil hoe doe ik dit dan?
is er ergens een stappenplan?
en is de jailbreak eraf als ik update via itunes?
wil natuurlijk de apps die ik via cydia heb binnenehaald behouden.

graag paar tips/links

thanks marco

john1979 29-11-10 17:44

Gebruik de zoekfunctie van het forum eens. Deze vragen zijn echt al honderden keren voorbij gekomen en beantwoord. :d

floa1512 30-11-10 07:16

Of zoek gericht in YouTube.
Daar kun je ook vaak een stappenplan zien.
Als je nu op 4.1 zit met je iPhone 4 zie ook ik de reden niet waarom opdagen naar 4.2.

technoslet 30-11-10 07:51

Een stappenplan vind je wel ergens. Gewoon even goed zoeken. Gebruik voor de backup van je cydia programma's het programma aptbackup. Als je geupgrade heb en opnieuw gejailbreakt als eerste aptbackup downloaden en Dan op restore drukken. Dan haalt hij alles vanuit cydia terug wat je voorheen ook had.
Het programma geeft aan dat dit enkele minuten kan duren. Bij mij was dat een minuut of 10. Wees gerust en heb geduld dus.

pvdwaal 30-11-10 08:32

Gisteren de update + jailbreak gedaan naar 4.2.1 op mijn 3G. iPhone lijkt idd sneller te werken.

Alleen kan ik SBSettings maar niet vinden in Cydia? Hij staat er gewoon niet tussen na zoeken / scrollen naar de "S". Lijkt wel of hij gewoon verdwenen is. Heeft iemand een tip?

Daarnaast heb ik sinds 4.1 opeens een moment gehad dat Wi-Fi niet meer werkt: altijd is pw fout of verbinding fout, terwijl alles wel goed staat. Het heeft ook gewoon 2 weken gewerkt nieuw uit doos. Helaas dezelfde problemen bij 4.2.1. Ook hier iemand een tip?

floa1512 30-11-10 09:08

Sbsettings stat er gewoon nog bij in cydia.
Het Wi-Fi probleem had ik ook met mijn 3G en kreeg daarvoor mooi een nieuwe telefoon van t-mobile.
Het bleek namelijk dat er wat mis zat met mijn Wi-Fi ontvanger.
Probeer in ieder geval eerst een herde reset (home en power knop indrukken tot je het appeltje ziet en dan bijde loslaten en niet eerder)
Succes

Zwikker 30-11-10 10:10

Ok, jailbreaken van 4.2.1 is teveel gedoe. Ik wil nu terug naar een oudere firmware en heb mijn ECID/SHSH opgeslagen.
Onlangs mijn computer ge(her)installeerd dus de iPhone backup staat op een windows backup. Nu via iTunes lukt dus niet. Ik heb het 'hele' forum afgezocht zonder resultaat op een aantal vragen:
- kan ik terug naar een ouder ios (zeg 4.01 oid) zonder iTunes?
- zo niet, moet ik mijn iPhone backup dan terug plaatsen (en waar (welke directory)wordt deze neergezet. Overigens betreft de backup ios 3.x)
- nog meer aandachtspunten?

Een verwijzing naar een handleiding is ook ok
Het betreft een MC model 3GS met modemfirmware 05.15.04 en os 4.2.1 (8C148a)

Alvast dank

Ajedi 30-11-10 21:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door motech (Bericht 606572)
Als het goed is komt vandaag de jailbreak uit van Limera1n.
Dus nog even geduld net als een paar miljoen andere.

Hoi,

Ook ik heb vandaag de van/via KPN de Iphone 4 16GB ontvangen en helaas is deze ook voorzien van versie 4.2 (8C134). Met Itunes kan ik hem updaten naar 4.2.1. (8C148) maar dit doe ik dus niet.

Is er inmiddels een programma uit om mijn Iphone te jailbreaken en zo ja waar kan ik deze vinden? Zo nee kan iemand mij met een link voorzien waar ik het in de gaten kan houden.

Ben de hele dag al aan hetzoeken/bezig geweest en zie door de bomen het bos niet meer. Bovenstaande quote is van 2 dagen geleden.. Ik heb wel geduld als ie nog niet uit is. Maar het zou jammer zijn als deze al uit is en ik zit er nog steeds op te wachten.

Alle hulp is welkom, ben een Iphone newbie.

Bedankt.

pvdwaal 01-12-10 08:40

vaag, na het installeren van een "verplichte/aangeraden" update in Cydia heb ik nu wel de SBSetings. Ach, zloolang het maar weer werkt :)

Nu Wi-Fi nog....zou stiekum leuk zijn als er hardwarematig iets niet goed zat en ik daardoor een 3GS zou krijgen omdat de 3G hopelijk niet meer te leveren is :P

Ajedi 01-12-10 18:54

Vraagje,

Ik krijg steeds de melding op mijn iphone en computer dat er een update beschikbaar is voor aanbiederinstellingen. NU draai ik op 4.2 (met de mogelijkheid om up te daten naar 4.2.1...wat ik niet doe uiteraard).

Wat ik wil weten, kan ik deze aanbiederinstellingen updaten zonder dat de telefoon update naar 4.2.1 firmware? Ik wil mijn phone nog steeds jailbreaken en weet nu dus niet wat te doen.

ander vraagje, is de 4.2 inmiddels te jailbreaken (bump van mijn post van gister ;))

bedankt


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:53.