//

Jailbreak voor 4.0 tot 4.1 iDevices met Greenpois0n - Verzameltopic

Jailbreak voor 4.0 tot 4.1 iDevices met Greenpois0n - Verzameltopic discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door ipodyoshi bij mij stond er op een gegeven moment (greenpoison) ook failed, toen heb ik op quit gedrukt maar wel m'n ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #421  
Oud 14-11-10, 11:12
Vuurvlieg Vuurvlieg is offline
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Middelharnis
Berichten: 18
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ipodyoshi Bekijk bericht
bij mij stond er op een gegeven moment (greenpoison) ook failed, toen heb ik op quit gedrukt maar wel m'n iPod aan de computer gelaten. Toen opeens ging het scherm aan en stond loader er gewoon
Bij mij helaas niet. Ik blijf een wit scherm zien en itunes zegt dat de iphone in herstelmodus staat. Kan dan alleen maar herstellen in itunes meer niet.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #422  
Oud 14-11-10, 11:24
Mireille005 Mireille005 is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Nijmegen
Berichten: 195
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vuurvlieg Bekijk bericht
Bij mij helaas niet. Ik blijf een wit scherm zien en itunes zegt dat de iphone in herstelmodus staat. Kan dan alleen maar herstellen in itunes meer niet.
Heb je het volgende gedaan (schrijf eventueel op wat er gebeurt zodat je het kan aangeven):
* schone opstart pc, geen programma's aan
* aankoppelen, iTunes aan, synchronisatie laten lopen
* greenpoison aan (iTunes gaat vanzelf uit), klik op prepare jailbreak
* volg de countdown van t venster, houdt het laatste iets langer ingedrukt dan t GPvenster aangeeft, zo'n 4 seconden langer. Zorg ervoor dat t scherm van je toestel zwart is, dat je dus niet zo'n stekkertje ziet.
* knop indrukken
* ga wat anders doen voor zeker 15 minuten. Pak bijv een boek erbij en kijk zo nu en dan eens. Op mijn iPhone zag ik lang niets gebeuren terwijl in het GPvenster Quit stond. Niet drukken! Pas later zag ik allerlei tekst over het scherm schieten.
Uit mijn hoofd zeg ik dat hij zelf rebootte.
* indien nodig (bv na 25 minuten nog niets): start tinyumbrella, selecteer jouw device OF de 'iDevice' en klik Kick out of recovery.
* reboot je device

Wat heb je in deze stappen gezien? Zie je de loader?

Kijk anders ook eens het filmpje en tekst op http://jailbreakmatrix.com/iphone-ip...deo-text-guide

Laatst gewijzigd door Mireille005; 14-11-10 om 11:28. Reden: Link onderaan toegevoegd
  #423  
Oud 14-11-10, 11:27
Vuurvlieg Vuurvlieg is offline
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Middelharnis
Berichten: 18
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mireille005 Bekijk bericht
Heb je het volgende gedaan (schrijf eventueel op wat er gebeurt zodat je het kan aangeven):
* schone opstart pc, geen programma's aan
* aankoppelen, iTunes aan, synchronisatie laten lopen
* greenpoison aan (iTunes gaat vanzelf uit), klik op prepare jailbreak
* volg de countdown van t venster, houdt het laatste iets langer ingedrukt dan t GPvenster aangeeft, zo'n 4 seconden langer. Zorg ervoor dat t scherm van je toestel zwart is, dat je dus niet zo'n stekkertje ziet.
* knop indrukken
* ga wat anders doen voor zeker 15 minuten. Pak bijv een boek erbij en kijk zo nu en dan eens. Op mijn iPhone zag ik lang niets gebeuren terwijl in het GPvenster Quit stond. Niet drukken! Pas later zag ik allerlei tekst over het scherm schieten.
Uit mijn hoofd zeg ik dat hij zelf rebootte.
* indien nodig (bv na 25 minuten nog niets): start tinyumbrella, selecteer jouw device OF de 'iDevice' en klik Kick out of recovery.
* reboot je device

Wat heb je in deze stappen gezien? Zie je de loader?
Bedankt voor de reaktie. Ga het volgens jouw stappen proberen. Zal wel later vanmiddag worden. Ik zal de uitkomst hier posten.
  #424  
Oud 14-11-10, 11:55
Mireille005 Mireille005 is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Nijmegen
Berichten: 195
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vuurvlieg Bekijk bericht
Bedankt voor de reaktie. Ga het volgens jouw stappen proberen. Zal wel later vanmiddag worden. Ik zal de uitkomst hier posten.
Hoop dat het je helpt. Ik heb het zelf zo gedaan, maar ben geen expert hoor. Succes en ben benieuwd naar de uitkomst.
  #425  
Oud 14-11-10, 16:10
Ledje Ledje is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 23
Standaard

Ik heb een 3GS iOS 4.1 (unlocken gaat nog niet). JB toegepast via greenpois0n, de enige manier die werkt. Of toch bijna:

Na de 1e install kreeg ik een witte loader.app icoon, via dat icoon Cydia geinstalleerd, is dus maar half gelukt want heb nu ook een witte cydia icoon, als ik erop duw opent hij heel snel en sluit terug af, als ik probeer cydia te herinstalleren via de loader zegt hij dat Cydia al geinstalleerd is.

Andere JB manieren werken niet, als ik wil restoren krijg ik altijd error 1600 of 1602.

Loader & Cydia zijn dus nu wit (was vanaf het begin al zo).

Als ik dan via iTunes wil restoren begint hij maar het lukt niet, dan komt dus error 1600 of 1602. Ik kan dus ook geen clean install doen, en ook via de sn0wbreeze IPSW lukt het niet, zelfde error.

Laatst gewijzigd door Ledje; 14-11-10 om 16:16.
  #426  
Oud 14-11-10, 16:21
Mireille005 Mireille005 is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Nijmegen
Berichten: 195
Standaard

Je hebt niet vóór je cydia ging installeren eerst je iPhone gereboot?
  #427  
Oud 14-11-10, 16:39
Ledje Ledje is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 23
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mireille005 Bekijk bericht
Je hebt niet vóór je cydia ging installeren eerst je iPhone gereboot?
nee ik denk niet dat ik dat gedaan heb.. JB witte letters, dan start hij op (was dus een reboot) , dan op loader geduwt , cydia installed...
  #428  
Oud 14-11-10, 17:25
Vuurvlieg Vuurvlieg is offline
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Middelharnis
Berichten: 18
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mireille005 Bekijk bericht
Hoop dat het je helpt. Ik heb het zelf zo gedaan, maar ben geen expert hoor. Succes en ben benieuwd naar de uitkomst.
Nogmaals een aantal pogingen gedaan. Zal proberen exact te omschrijven wat ik gedaan en gezien heb.
1. iphone aangesloten op pc (Win 7) en itunes opgestart (versie 10.01.22). Reservekopie gemaakt en gesynchroniseerd. Alle andere programma's gestopt. Ook Firewall afgezet.
2. GP als administrator geopend en iphone power off.
3. Vervolgens naar DFU mode, dit lukt want GP vraagt jailbreak. Vervolgens krijg ik een wit scherm op mijn iphone en zegt GP na korte tijd Quit (restart to retry). Links onderin het scherm van GP staat jailbreak failed. Scherm iphone blijft wit (5 min. gewacht).
4. itunes maar weer gestart, zegt itunes dat hij een device in herstelmodus ziet. Vervolgens in itunes alles weer hersteld. Geen jb en dus ook geen loader gevonden.
Jammer maar wederom dus niet gelukt.
  #429  
Oud 14-11-10, 17:26
Mireille005 Mireille005 is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Nijmegen
Berichten: 195
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ledje Bekijk bericht
nee ik denk niet dat ik dat gedaan heb.. JB witte letters, dan start hij op (was dus een reboot) , dan op loader geduwt , cydia installed...
Ik had vóór loader gereboot en na het installen van cydia nog een keer reboot. Zou dat helpen?

Bij stap 2 heb ik niet de iPhone uitgezet. Gewoon aan pc laten hangen en dan Prepare Jb aangeklikt. ik heb wel nadat de aftel regels weg waren nog een aantal seconden vastgehouden. Heb jij dan een heel zwart scherm wel?
Heb je nadat je op Jailbreak had gedrukt wel afgewacht, dus overal afgebleven?
Stap 4 zou ik niet hebben gedaan. Gewoon tinyumbrella opstarten als dat gebeurd en de device uit recoverymode/dfu mode kicken met die knop. Zie je jouw iPhone niet, dan kiezen voor 'iDevice ...'. Dan hoef je niet te herstellen als het goed is.

Maar misschien kan een expert er wat mee?

Laatst gewijzigd door King1987; 16-11-10 om 18:52. Reden: samengevoegd
  #430  
Oud 14-11-10, 17:41
Ledje Ledje is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 23
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mireille005 Bekijk bericht
Bij stap 2 heb ik niet de iPhone uitgezet. Gewoon aan pc laten hangen en dan Prepare Jb aangeklikt. ik heb wel nadat de aftel regels weg waren nog een aantal seconden vastgehouden. Heb jij dan een heel zwart scherm wel?
Heb je nadat je op Jailbreak had gedrukt wel afgewacht, dus overal afgebleven?
Stap 4 zou ik niet hebben gedaan. Gewoon tinyumbrella opstarten als dat gebeurd en de device uit recoverymode/dfu mode kicken met die knop. Zie je jouw iPhone niet, dan kiezen voor 'iDevice ...'. Dan hoef je niet te herstellen als het goed is.

Maar misschien kan een expert er wat mee?
dat is allemaal achteraf, daar ben ik nu niet veel mee (niet slecht bedoeld)..

Zou gewoon een manier moeten vinden om Cydia te laten werken, JB opzich werkt prima..

probleem is ook dat als ik opnieuw JB wil doen dat hij steeds aangeeft dat CYDIA installed is.

En als ik via iTunes dus mijn iPhone wil herstellen (terug clean install) dan geeft hij die 1602 1600 error
  #431  
Oud 14-11-10, 18:46
Vuurvlieg Vuurvlieg is offline
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Middelharnis
Berichten: 18
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mireille005 Bekijk bericht
Bij stap 2 heb ik niet de iPhone uitgezet. Gewoon aan pc laten hangen en dan Prepare Jb aangeklikt. ik heb wel nadat de aftel regels weg waren nog een aantal seconden vastgehouden. Heb jij dan een heel zwart scherm wel?
Heb je nadat je op Jailbreak had gedrukt wel afgewacht, dus overal afgebleven?
Stap 4 zou ik niet hebben gedaan. Gewoon tinyumbrella opstarten als dat gebeurd en de device uit recoverymode/dfu mode kicken met die knop. Zie je jouw iPhone niet, dan kiezen voor 'iDevice ...'. Dan hoef je niet te herstellen als het goed is.

Maar misschien kan een expert er wat mee?
Volgens GP en ook op youtube moet ik eerst de iphone uitzetten en daarna pas naar DFU mode. Heb trouwens wel net geprobeerd om iphone aan te laten staan, dit ging inderdaad maar het effekt was hetzelfde. Nadat ik in DFU mode zit, dus voordat ik op jailbreak klik heb ik inderdaad gewoon een zwart scherm. Eenmaal op jailbreak geklikt in GP kom ik nergens meer aan en laat het programma zijn werk doen, maar helaas een wit scherm en dan eiinde verhaal. Het is wel zo dat GP een file op mijn desktop gooit genaamd iBSS.n88ap, dit zal wel horen maar ik weet niet wat het is.
In elk geval bedankt voor je reaktie en tips. Wellicht is er nog een andere expert die mij kan helpen (?).
  #432  
Oud 14-11-10, 20:31
Mireille005 Mireille005 is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Nijmegen
Berichten: 195
Standaard

Overbodige vraag, maar je hebt wel de meest recente versie van GP?
Die file iBSS.n88ap heb ik ook staan.
Sorry dat ik je niet verder kan helpen!
  #433  
Oud 14-11-10, 22:48
Vuurvlieg Vuurvlieg is offline
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Middelharnis
Berichten: 18
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mireille005 Bekijk bericht
Overbodige vraag, maar je hebt wel de meest recente versie van GP?
Die file iBSS.n88ap heb ik ook staan.
Sorry dat ik je niet verder kan helpen!
Ja, heb ik vandaag van de site gedownload, versie RC4. Heb ook geprobeerd om iphone op een andere USB poort aan de pc te hangen, ook zonder resultaat.
Heb inmiddels Limera1n geprobeerd, lukt in een keer. Dus nu wel jb maar niet met Greenpois0n.

Laatst gewijzigd door Vuurvlieg; 15-11-10 om 14:06.
  #434  
Oud 16-11-10, 18:10
tommetje138 tommetje138 is offline
• iOS 7.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Haarlem
Berichten: 72
Standaard

ik probeer mijn iphone 3gs nieuwe bootrom te jailbreaken met greenpoison maar het werkt niet, ik krijg hem gewoon in dfu mode,dan is ie aan het jailbreaken, krijg ik een wit scherm op iphone, en zegt greenpoison jailbreak failed, en een knop quit(restart to retry) wat doe ik verkeerd?
ik heb windows 7
  #435  
Oud 16-11-10, 18:20
djkavaa djkavaa is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: Reuver
Berichten: 183
Stuur een bericht via MSN naar djkavaa
Standaard

Probeer dit.... lees mijn post onderaan (djkavaa)
http://forum.iculture.nl/f14/iphone-...ameltopic.html

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tommetje138 Bekijk bericht
ik probeer mijn iphone 3gs nieuwe bootrom te jailbreaken met greenpoison maar het werkt niet, ik krijg hem gewoon in dfu mode,dan is ie aan het jailbreaken, krijg ik een wit scherm op iphone, en zegt greenpoison jailbreak failed, en een knop quit(restart to retry) wat doe ik verkeerd?
ik heb windows 7
Bekijk dit topic eens en dan wat ik heb gedaan helemaal onderaan mocht je vragen hebben dan kun je me mailen of DMen of op msn toevoegen wat jij wil.

http://forum.iculture.nl/f14/iphone-...ameltopic.html
__________________
Iphone 3GS 4.3.3 Nieuwe Bootrom Jailbreak | Redsnow |
Ipad Wi-Fi + 3G 16 GB 4.1 | Jailbreak: JA LimeRa1n|

Laatst gewijzigd door King1987; 16-11-10 om 18:53. Reden: edit knop gebruiken aub.
  #436  
Oud 16-11-10, 18:22
tommetje138 tommetje138 is offline
• iOS 7.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Haarlem
Berichten: 72
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djkavaa Bekijk bericht
Bekijk dit topic eens en dan wat ik heb gedaan helemaal onderaan mocht je vragen hebben dan kun je me mailen of DMen of op msn toevoegen wat jij wil.

http://forum.iculture.nl/f14/iphone-...ameltopic.html

is goed ik zal is proberen, alvast bedankt!
  #437  
Oud 16-11-10, 18:28
Vuurvlieg Vuurvlieg is offline
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Middelharnis
Berichten: 18
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tommetje138 Bekijk bericht
is goed ik zal is proberen, alvast bedankt!
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Is niet gelukt met Greenpois0n. Hierna dan maar met Limera1n geprobeerd, dit ging in een keer.
  #438  
Oud 16-11-10, 18:50
Okkii's schermafbeelding
Okkii Okkii is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 17
Standaard

Citaat:
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Is niet gelukt met Greenpois0n. Hierna dan maar met Limera1n geprobeerd, dit ging in een keer.
heeey,
ik heb m'n ipone 3gs ook proberen te jailbreaken, maar met GP lukte het niet.
nu probeer ik het met limera1n en zegt hij dat het gelukt is, krijg ook wel een groene druppel in m'n scherm; zoals het hoort, maar daarna kan ik alleen m'n iphone nog maar herstellen via itunes.

iemand tips?
  #439  
Oud 16-11-10, 18:54
djkavaa djkavaa is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: Reuver
Berichten: 183
Stuur een bericht via MSN naar djkavaa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Okkii Bekijk bericht
heeey,
ik heb m'n ipone 3gs ook proberen te jailbreaken, maar met GP lukte het niet.
nu probeer ik het met limera1n en zegt hij dat het gelukt is, krijg ook wel een groene druppel in m'n scherm; zoals het hoort, maar daarna kan ik alleen m'n iphone nog maar herstellen via itunes.

iemand tips?

Misschien nog een keer proberen had ik ook bij een iphone 4 van een collega
Kan gebeuren en gewoon opnieuw proberen en anders even het topic lezen wat ik zei.
  #440  
Oud 16-11-10, 18:54
Vuurvlieg Vuurvlieg is offline
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Middelharnis
Berichten: 18
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Okkii Bekijk bericht
heeey,
ik heb m'n ipone 3gs ook proberen te jailbreaken, maar met GP lukte het niet.
nu probeer ik het met limera1n en zegt hij dat het gelukt is, krijg ook wel een groene druppel in m'n scherm; zoals het hoort, maar daarna kan ik alleen m'n iphone nog maar herstellen via itunes.

iemand tips?
Probeer de iphone te rebooten als Limera1n klaar is. Daarna pas aan itunes hangen. Succes.
Reageren

Labels
greenpois0n, jailbreak



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Jailbreak voor alle iDevices met iOS4.3.1 (behalve iPad2) - Verzameltopic WDS001 Jailbreak 456 22-01-12 21:06
Untethered Jailbreak voor 4.2.1 iDevices met Greenpois0n RC5/RC6 - Verzameltopic XIII Jailbreak 1340 22-01-12 15:50
Jailbreak voor alle iDevices met iOS4.3.2 (behalve iPad2) - Verzameltopic XIII Jailbreak 290 30-10-11 16:31
Alle iDevices: Jailbreak voor alle iDevices met iOS 3.1.2 tot 4.0.1 & 3.2.1 [iPad] - Verzameltopic WDS001 Jailbreak 370 15-02-11 19:39

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:24.