iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   Keuzehulp: kan ik mijn iDevice jailbreaken (iOS4.2) (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/78360-keuzehulp-mijn-idevice-jailbreaken-ios4-2-a.html)

wilmabooms 03-07-11 22:13

Dank voor je reactie, maar ik blijf hetzelfde probleem houden. Er wordt gevraagd om het FW bestand maar die heb ik niet gedownload omdat mijn Iphone deze FW al heeft.

mich1970 03-07-11 22:20

De firmware moet je gewoon downloaden, en dan verwijzen naar deze ipsw. De rest gaat vanzelf....

wouter1981 04-07-11 08:23

Je hebt het firmware bestand nodig bij jailbreaken met redsn0w.
Dus je moet m downloaden met de browser (geen Internet Explorer!) of je moet het bestand lokaliseren op je harde schijf. iTunes heeft m immers al gedownload voor het updaten.

wilmabooms 04-07-11 22:07

ik zal wel een ei zijn hoor, maar ik krijg het niet voor elkaar. Als ik de FW download, staat hier geen .ispw bestand in. alleen DFU en DMG bestanden. Als ik Redsnow open en klik op Browse dan vindt hij dus niet de juiste bestanden. Nu heb ik de extensie van de DFU bestanden gewijzigd in .ispw en dan krijg ik een soort "doos" icoontjes erbij. Maar dan weet ik nog steeds niet welk bestand ik moet hebben. Wellicht is dit ook niet de juiste procedure.

Ik hoop dat iemand mij op weg kan helpen.

mich1970 04-07-11 22:16

zie: YouTube - ‪converteer .zip naar .ipsw‬‏

wilmabooms 06-07-11 13:55

Super bedankt! Het werkt.

groetjes Wilma

HansLassche 16-07-11 11:41

vraag over unlocken van mn 3G
 
Hallo,

Ik heb een 3G ooit gejailbreakt en geunlocked, werkt nog met 3.0.1.
Wil updaten naar 4.2, lees dat de jailbreak al kan, maar weet niet of het unlocken dan ook al kan?!
Wie kan me helpen?
Dank, Hans

Yilmaz81 16-07-11 12:22

Ik zou hem lekker zo houden, alles boven 3.1.3 met een 3g vindt ik persoonlijk niet lekker draaien.. ios 4 wordt afgeraden voor de 3g

Toestel wordt traag, batterij loopt leeg. Warm etc etc

Nergens 20-07-11 17:11

Hey, ik heb net een iphone 3g gekregen, met versie 4.2.1.
Ik heb al wat rondgekeken overal maar geraak er niet echt wijs uit. Wat ik het best kan doen de één zegt dat het beter is om te downgraden naar een 3.1.3 versie, anderen zeggen dat dat niet nodig is.

Zoveel speciaals wil ik niet extra kunnen (in het begin tochniet), gewoon eigen beltoon kunnen instellen, achtergrond veranderen, 5de vaste icoon vanonder en deze kunnen verplaatsen en dat is het omte beginnen.

Wat kan ik nu het best doen? (ben een redelijke leek, dus liefst niet in 'vakwoorden' of gewoon een link posten)

Thanx en greetz


*edit, simlock heeft hij denkik vanzelf al niet meer, hij komt van me tante (nederland), nadat ik hem aan me pc heb gehangen en als nieuwe gebruiker heb gemaakt kan ik gewoon met mijn sim werken.

Schilpfire 29-08-11 17:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 (Bericht 604700)
Deze iDevices kunnen worden gejailbreakt met redsn0w:

Heb ik iets gemist en zijn de files verplaatst?

XIII 29-08-11 21:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Schilpfire (Bericht 702991)
Heb ik iets gemist en zijn de files verplaatst?

Nee, op de een of andere manier is er een html-tag in de link van de vorige poster terecht gekomen...

Probeer deze link eens:

Verbeterde link

Schilpfire 29-08-11 22:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 703036)
Nee, op de een of andere manier is er een html-tag in de link van de vorige poster terecht gekomen...

Probeer deze link eens:

Verbeterde link

Ik bedoelde niet de link naar de post, die werkt wel, maar de link naar Redsn0w zelf. Die werkt niet meer. (voor 4.2.1)

XIII 29-08-11 23:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Schilpfire (Bericht 703052)
Ik bedoelde niet de link naar de post, die werkt wel, maar de link naar Redsn0w zelf. Die werkt niet meer. (voor 4.2.1)

Oh, het zat fout in jouw quote zie ik nu.

De link op de Dev-Team Blog verwijst waarschijnlijk naar een oude versie van redsn0w. Dat soort links verwijderen ze vaker.

Probeer de meest recente versie van redsn0w uit de 0.9.6 serie eens?

mrzannny 01-09-11 20:53

Jailbreak
 
Ik heb een vraagje.
Ik heb dus een iphone 4 amrikaans met 14 gb :confused: van verizon met iOS 4.2.10 (8E600) volgens mij is i untethered eindigt op P7
Kan ik deze dan jailbreaken zo ja hoe dan?

wouter1981 01-09-11 21:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mrzannny (Bericht 703714)
Ik heb een vraagje.
Ik heb dus een iphone 4 amrikaans met 14 gb :confused: van verizon met iOS 4.2.10 (8E600) volgens mij is i untethered eindigt op P7
Kan ik deze dan jailbreaken zo ja hoe dan?

Met redsn0w lijkt mij. Dev-Team Blog

mrzannny 01-09-11 23:00

jailbreak
 
maar ik krijg elke keer een foutmelding als ik wil downgraden of andere firmware er op wil zetten

XIII 01-09-11 23:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mrzannny (Bericht 703740)
maar ik krijg elke keer een foutmelding als ik wil downgraden of andere firmware er op wil zetten

Downgraden kan alleen als je SHSH blobs hebt.

Je wilt hem als iPod gebruiken? Verizon/CDMA werkt in Nederland niet...

mrzannny 02-09-11 11:18

Jailbreak
 
Je wilt hem als iPod gebruiken? Verizon/CDMA werkt in Nederland niet

Ja ik wil m als ipod gebruiken maar hoe verkrijg ik die SH Blobs, want daar heb je toch Tiny Umbrella voor nodig maar k snap niet hoe t werkt

en als ik m dan kan downgraden welke iOS is dan aangeraden voor een jailbreak

Bomans 02-09-11 11:39

Je kan alleen downgraden naar een lagere firmware als je die SHSH blobs van die bepaalde firmware hebt.

Die kan je nu niet meer krijgen omdat apple alleen nog firmware 4.3.5 signeert.

Downgraden naar een eerdere firmware is voor jou dus onmogelijk.

Edit:

Probeer eens met iFaith om je blobs van 4.2.1 op te slaan. (als die nog op je iPhone staat)

Tweeus 02-09-11 11:41

Jailbreak 4.3.5
 
Hier ook een vraagje,
Tijdens het herstellen van mijn iPhone 4 via iTunes is er een nieuwe firmware 4.3.5 (8L1) opgezet.

Is hier ook een Jailbreak voor,


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:29.