//

Iphone 3GS

Iphone 3GS discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo allemaal, Ik kijk vaak op dit forum om bepaalde zaken op te zoeken en nu heb ik zelf hulp nodig. Misschien is het al ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 18-01-11, 13:52
Hielke1991 Hielke1991 is offline
• iOS 4.2.1
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 21
Standaard Iphone 3GS

Hallo allemaal,

Ik kijk vaak op dit forum om bepaalde zaken op te zoeken en nu heb ik zelf hulp nodig. Misschien is het al verteld maar ik kan het nergens vinden! Ik zit met het volgende probleem:

Ik bezit een (2ehands) Iphone 3Gs wit 16gb. Ik deed mijn simkaart erin en er was niks aan de hand. Na 2 dagen wou ik hem aansluiten op itunes, de naam veranderen van de vorige eigenaar en toen kwam er een optie voor het vernieuwen van de software of itunes of iets dergelijks. Dit heb ik gedaan en sinsdien doet de telefoon niet meer. Krijg alleen dat beeld ervoor met een stekkertje en het itunes logo ( volgens mij aardig bekent dit beeld ).

Heb inmiddels van alles geprobeerd. DFU mode, recovery mode, redsnow geprobeerd, liberty+ en x, ( ook met macbook geprobeerd ), de telefoon herstellen met een nieuwe firmware, noem maar op.

Heb echt geen enkel idee wat de oplossing zou kunnen zijn. Zou iemand mij kunnen helpen?

Hielke
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 18-01-11, 16:11
iWiefring's schermafbeelding
iWiefring iWiefring is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Limburg (NL)
Berichten: 2.133
Stuur een bericht via MSN naar iWiefring
Standaard

Klinkt als dat je 4.2.1 hebt, en dan kun je hem nog niet unlocken.
__________________
"Nothing will ever end war unless the people themselves refuse to go to war." -Albert Einstein
  #3  
Oud 18-01-11, 16:11
Hielke1991 Hielke1991 is offline
• iOS 4.2.1
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 21
Standaard

Misschien nog nodig: toen ik de telefoon nog normaal kon gebruiken stond er wel cydia op. Ik weet niet wat dit inhoud. Heb verder weinig verstand van dit soort zaken..

Ja volgens mij zit er ook 4.2.1 op. Toen ik de telefoon nog kon gebruiken zag ik ook dat er Cydia op stond ( wist toen en nu eigenlijk nog steeds niet echt wat dat was/is ). Maar waarom kan ik de telefoon niet meer gebruiken? En heb je misschien ook nog een oplossing?

Laatst gewijzigd door iScorpio; 18-01-11 om 17:30.
  #4  
Oud 18-01-11, 16:47
colliehome's schermafbeelding
colliehome colliehome is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Beringen
Berichten: 2.477
Stuur een bericht via Instant Messenger naar colliehome Stuur een bericht via MSN naar colliehome Stuur een bericht via Yahoo naar colliehome
Standaard

je iPhone was gejailbreakt zodat hij met andere providers kom worden gebruikt. Je hebt een nieuwe software geinstallerd en aldus zo je jailbreak teniet gedaan. Dus ja kan je iPhone alleen gebruiken met een betreffende simkaart. Je iPhone heeft een simlock die enkel kan weggaan mits goede sim kaart.

Aangezien je hier nog vertoeft verbaast het me dat je niet eerst duidelijk leest wat er aangeboden/gevraagd word door iTunes.

Als je even verder had gekeken wist je ook dat Cydia voor het JB is.
Nu moet je terug Jailbreaken en unlocken. Hoe vindt je op deze forum zeker. Even zoeken.

De meest recente procedure voor jailbreak en/of unlock van je iPhone (Mac OS X / Windows)

De meest recente handleidingen voor de jailbreak en/of unlock van je iPhone 1e generatie, iPhone 3G of iPhone 3GS vind je in onze Keuzehulp Jailbreak en Unlock. Deze handleidingen zijn geschreven en uitgebreid getest door de stafleden van het iPhoneclub Forum.
__________________
Australian Shepherds Tinkerooz
Tinkerooz Blog

Slotjes blijven slotjes.

Laatst gewijzigd door iScorpio; 18-01-11 om 17:31.
  #5  
Oud 18-01-11, 17:06
Hielke1991 Hielke1991 is offline
• iOS 4.2.1
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 21
Standaard

Oke dit klinkt logisch, maar toch snap nog niet helemaal wat je bedoelt. Ik had natuurlijk geen idee wat Cydia was en toen ik de nieuwe software ging installeren wist ik niet dat dit zou gebeuren. Je zegt dat me iPhone een simlock heeft die enkel kan weggaan mits een goede simkaart. Betekent dit dat ik me iPhone opnieuw simlock vrij moet maken?

Ik snap ook niet wat je bedoelt met wat er aangeboden/gevraagd wordt door
iTunes zonder eerst duidelijk te lezen.

Ik moet nu dus eerst terug Jailbreaken en unlocken en dit is dus wel mogelijk?
Ik zie veel dingen staan op het Forum maar nergens een verhaal van iemand die hetzelfde probleem heeft. Het zou fijn zijn als je iets specifieker zou kunnen zijn. Ik weet dat ik veel vragen stel, maar zoals ik al zei is dit allemaal
nieuw voor mij. Ik waardeer je hulp enorm!

Hielke
  #6  
Oud 18-01-11, 17:13
colliehome's schermafbeelding
colliehome colliehome is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Beringen
Berichten: 2.477
Stuur een bericht via Instant Messenger naar colliehome Stuur een bericht via MSN naar colliehome Stuur een bericht via Yahoo naar colliehome
Standaard Bij deze nog eens

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hielke1991 Bekijk bericht
Oke dit klinkt logisch, maar toch snap nog niet helemaal wat je bedoelt. Ik had natuurlijk geen idee wat Cydia was en toen ik de nieuwe software ging installeren wist ik niet dat dit zou gebeuren. Je zegt dat me iPhone een simlock heeft die enkel kan weggaan mits een goede simkaart. Betekent dit dat ik me iPhone opnieuw simlock vrij moet maken?

idd, je moet hem unlocken.

Ik snap ook niet wat je bedoelt met wat er aangeboden/gevraagd wordt door
iTunes zonder eerst duidelijk te lezen.

Itunes bied een update aan en zonder even nadenken klik je op OK ?

Ik moet nu dus eerst terug Jailbreaken en unlocken en dit is dus wel mogelijk?
Ik zie veel dingen staan op het Forum maar nergens een verhaal van iemand die hetzelfde probleem heeft.

Diegene die hun iPhone moeten unlocken - zoals jij- kunnen hier makkelijk vinden hoe dat kan/werkt.

Het zou fijn zijn als je iets specifieker zou kunnen zijn.

Iedereen stelt dezelfde vragen opnieuw en opnieuw.... Even rondkijken graag. Ik zet in mijn vorige post waar je kan kijken.

Ik weet dat ik veel vragen stel, maar zoals ik al zei is dit allemaal
nieuw voor mij. Ik waardeer je hulp enorm!

We begrijpen dat het niet leuk is dat je iPhone niet werkt maar we kunnen ook niet iedereen zijn hand vasthouden. Kijk hier eens ; Wiki - Handleidingen - iPhone Forum - alles over de Apple iPhone, iPad en iPod touch

weet je sommige woorden niet wat ze betekenen ; Wiki - Begrippen - iPhone Forum - alles over de Apple iPhone, iPad en iPod touch

Hielke


Bij deze - lees tussen jou vragen- ....
  #7  
Oud 18-01-11, 17:18
Hielke1991 Hielke1991 is offline
• iOS 4.2.1
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 21
Standaard

Oke, je hebt gelijk dat ik het beter had moeten lezen en niet gelijk dit update had moeten installeren. Ik heb met een bedrijf gebeld eerder op de dag en deze betreffende meneer kan de telefoon ook simlock vrij maken, maar als ik dit zelf kan doen is het natuurlijk beter/goedkoper.

Ik heb nog 1 vraag. Ik zie veel manieren hier staan in die handleiding maar nergens voor de firmware 4.2.1?
  #8  
Oud 18-01-11, 17:21
colliehome's schermafbeelding
colliehome colliehome is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Beringen
Berichten: 2.477
Stuur een bericht via Instant Messenger naar colliehome Stuur een bericht via MSN naar colliehome Stuur een bericht via Yahoo naar colliehome
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hielke1991 Bekijk bericht
Oke, je hebt gelijk dat ik het beter had moeten lezen en niet gelijk dit update had moeten installeren. Ik heb met een bedrijf gebeld eerder op de dag en deze betreffende meneer kan de telefoon ook simlock vrij maken, maar als ik dit zelf kan doen is het natuurlijk beter/goedkoper.

Ik heb nog 1 vraag. Ik zie veel manieren hier staan in die handleiding maar nergens voor de firmware 4.2.1?
Unlocken van je iPhone 3G/3GS met baseband 05.14.02/05.15/05 - iPhone Forum - alles over de Apple iPhone, iPad en iPod touch

of

http://osxdaily.com/2010/11/28/how-t...ith-ultrasn0w/
  #9  
Oud 18-01-11, 17:31
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

//Topics samengevoegd
__________________

PB's met vragen worden niet beantwoord, post deze op het forum!
  #10  
Oud 18-01-11, 17:37
Hielke1991 Hielke1991 is offline
• iOS 4.2.1
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 21
Standaard

Ik heb deze wijze al een keer gevolgd en dit heeft geen effect. Is er dan nog een oplossing mogelijk?
  #11  
Oud 18-01-11, 17:43
gufra gufra is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Locatie: nederland
Berichten: 125
Standaard

Heb je een oude baseband
  #12  
Oud 18-01-11, 17:59
Hielke1991 Hielke1991 is offline
• iOS 4.2.1
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 21
Standaard

En wat houdt dat dat in?
  #13  
Oud 18-01-11, 18:00
gufra gufra is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Locatie: nederland
Berichten: 125
Standaard

Als je een oude baseband hebt kun je hem unthetered jailbreaken met redsnow
  #14  
Oud 18-01-11, 18:47
Hielke1991 Hielke1991 is offline
• iOS 4.2.1
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 21
Standaard

Al geprobeerd, heb zo'n beetje alles al geprobeerd met redsn0w. De 1e keer leek het wel te werken. Maar toen de telefoon weer opstarte kreeg ik alleen een appeltje in beeld en later kreeg ik weer hetzeflde scherm met de aansluitkabel en het itunes icoontje. Als iemand nog ideeen heeft of suggesties, zijn ze erg welkom!

Laatst gewijzigd door Hielke1991; 18-01-11 om 21:33.
  #15  
Oud 19-01-11, 17:01
Hielke1991 Hielke1991 is offline
• iOS 4.2.1
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 21
Standaard

dit topic kan wat mij betreft opslot aangezien er niemand meer reageert en ik met een ander probleem zit!
  #16  
Oud 19-01-11, 17:41
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hielke1991 Bekijk bericht
dit topic kan wat mij betreft opslot
OK. Het gevraagde slotje.
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
Discussie gesloten



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Nieuwe iphone 3gs, hoe krijg ik alles van mn oude iphone op mn 3gs? chmderksen Archief 1 15-02-10 11:09
Twijfel; iPhone 3GS 16GB Belgie of iPhone 3GS 32GB USA VeeGee Koopinformatie België 4 04-11-09 16:02

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:22.