iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   Untethered Jailbreak voor 4.2.1 iDevices met Greenpois0n RC5/RC6 - Verzameltopic (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/83939-untethered-jailbreak-voor-4-2-1-idevices-greenpois0n-rc5-rc6-verzameltopic.html)

Ducci 06-02-11 02:39

Linkje
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ducci (Bericht 637620)
Dus niet naar ducci.nl, daar is niets te vinden :P (heb een CMS erop gepleurd om te kijken of het iets was)

EDIT: Vond ook nog een ander linkje, kijk maar welke je pakt ;)

MIRRORS:
gp_win_rc5_b2.zip - MediaFire
http://www.ducci.nl/greenpois0n/gp_win_rc5_b2.zip

Download hem hier of daar ;D

Blaster 06-02-11 02:41

Hotfile.com: One click file hosting: gp_win_rc5_b2.zip

Hier kun je het downloaden als je niet op greenpois0n.com geraakt ;)

Blaster 06-02-11 02:41

Hotfile.com: One click file hosting: gp_win_rc5_b2.zip

Hier kun je het downloaden als je niet op greenpois0n.com geraakt ;)

Ducci 06-02-11 02:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Telcoman (Bericht 637629)
Vandaag met succes de greenpoison jailbreak toegepast op een Iphone 3GS met FW 4.2.1.
HElaas: Cydia start niet. Loader staat wel op de Iphone, maar die geeft aan dat Cydia al geinstalleerd is. Het icoontje staat er wel, maar Cydia crasht direct na het starten.

Op welke wijze krijg ik Cydia geinstalleerd? Heeft iemand een suggestie? Is het zinvol om redsnow te draaien over greenpoison heen om Cydia geinstalleerd te krijgen? Alvast veel dank!

Ik raad je aan het inderdaad met redsn0w te proberen.

De firmware die redsn0w gebruikt wordt bij tethered jailbreaken alleen in het tijdelijk geheugen van de iPhone geladen, waardoor er wel gebruik kan worden gemaakt van het lek om zo Cydia te installeren (wat vervolgens wel blijvend is omdat het op de flashdisk wordt gezet), maar de 'tijdelijke' firmware bij een reboot weer uit het geheugen verdwenen zal zijn.

De firmware die op de flashdisk staat (de drive waar vanaf de iPhone boot) is al untethered gejailbreakt en zal met geen vinger worden aangeraakt door de firmware van redsn0w, die immers slechts geladen was in het tijdelijk geheugen. De volgende keer dat je de iPhone opstart zou je gewoon gebruik moeten kunnen maken van Cydia, die over de oude, niet werkende versie heen is geïnstalleerd.

Ducci 06-02-11 02:48

Haha, hoe meer URL's, hoe meer vreugd ;)

yeahbaby 06-02-11 03:06

Ook verbeterde Beta3 RC5 voor Mac is uit:

Citaat:

Here's the updated greenpois0n RC5 for Macs running 10.5 and up. -- http://mirrors.ih8sn0w.com/gp_mac_rc5_b3.zip

Ciedric 06-02-11 03:09

Door de download ligt hun server plat. Met red snow kun je Cydia downloaden. Was gisteren ook zo met de Mac versie. Later deed hij het wel gewoon ;)

civiccoupe 06-02-11 03:23

jailbreak complete!!!

bart90 06-02-11 03:30

Geweldig. De RC5 voor Windows werkt perfect.
Ben van tethered redsn0w jailbreak naar untethered jailbreak met Greenpois0n gegaan _zonder_ een restore.
Al m'n apps en instellingen behouden. Alles is dus hetzelfde, alleen hoef ik de iPhone niet meer aan de PC te hangen voor een reboot. :D

staub 06-02-11 03:42

Ik heb een iphone 4 en wil die graag jailbreaken.
Begrijp ik nu goed dat dat nu mogelijk is met besturingprogramma windows....??

Zitten hier nog haken en ogen aan?

André

Ducci 06-02-11 03:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door staub (Bericht 637641)
Ik heb een iphone 4 en wil die graag jailbreaken.
Begrijp ik nu goed dat dat nu mogelijk is met besturingprogramma windows....??

Zitten hier nog haken en ogen aan?

André

Het is inderdaad mogelijk om dit nu te doen op een pc met Windows, zelf heb ik dit ook gedaan.
Tot nog toe heb ik geen problemen ondervonden, maar dat neemt niet weg dat het programma dat voor de jailbreak gebruikt wordt een Release Candidate (RC) is en daarom nog een aantal bugs zou kunnen bevatten.
Ik verwacht echter niet dat deze van grote invloed zullen zijn op de werking van de jailbreak.

Ik zou zeggen, probeer het! In het ergste geval zul je een restore moeten uitvoeren in iTunes (en met back-ups zal dit niet zo'n ramp zijn).

haagsegoof 06-02-11 07:04

Gelukt ! (windows 7) iphone 3gs niewe bootroom

patrix.jansen 06-02-11 08:24

super het werkt weer perfect. DANK U WEL VOOR DIEGENE DIE DIT GEMAAKT HEBBEN

Castaway 06-02-11 08:27

Jailbreak complete.

Werkt perfect en Cydia ook zonder problemen geïnstalleerd.

spooky78 06-02-11 08:31

Ik ben helemaal nieuw met de Iphone4.Kan ik gewoon de iphone JB ongeacht provider?Bij het bericht van de GreenpoisOn staat :

Let op dat je deze jailbreak NIET gebruikt als je van een unlock afhankelijk bent! Door de update naar iOS 4.2.1 word je baseband (modemfirmware) ook bijgewerkt naar de meest recente versie die momenteel nog niet te unlocken is!

Begrijp niet helemaal wat er bedoelt wordt.Ik heb de iphone met T-mobile abbo.Dan zou het gewoon kunnen toch?

rvh66 06-02-11 08:40

zat hier al heel lang op te wachten. Nu is het zover zit er een virus in. de Gen:Variant.Adware.Smshoax.9
hebben jullie hier ook last van?of heeft iemand hem virus vrij.


Guest-20180925190238 06-02-11 08:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrix.jansen (Bericht 637648)
super het werkt weer perfect. DANK U WEL VOOR DIEGENE DIE DIT GEMAAKT HEBBEN

En ook dank aan alle Mac gebruikers in de wereld die Greenpois0n eerst gebruikt hebben en alle bugs aan het Dev Team gemeld hebben.

Door de bugs te corrigeren die de Mac gebruikers gevonden hebben kon Greenpois0n met succes geporteerd worden naar Windows zonder al te veel bugs. :)

deninux 06-02-11 08:52

hier nog een link met 2 werkende mirrors

Greenpois0n RC5 - 4.2.1 Untethered Jailbreak | jailbreakmatrix.com

speed883 06-02-11 09:09

Helemaal super, over Redsnow gezet.
Kan nu weer gewoon opstarten zonder pc, super helemaal blij.

iPhone 3gs 4.2.1

spooky78 06-02-11 09:19

Sorry maar ik begrijp het niet.Hoe moet ik nu starten?Sleep de ontgrendelpijl naar rechts houd hem vast,druk de home button in(dan komt stembesturing actief)vervolgens gebeurt er niks en moet het opnieuw...en opnieuw....wat doe ik fout?

deninux 06-02-11 09:26

sluit je iphone aan via usb kabel.... zet hem uit.... start greenpoison rc5... de rest staat op het scherm. Kind kan de was doen :)

alex19_74 06-02-11 09:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rvh66 (Bericht 637652)
zat hier al heel lang op te wachten. Nu is het zover zit er een virus in. de Gen:Variant.Adware.Smshoax.9
hebben jullie hier ook last van?of heeft iemand hem virus vrij.

Hij is virus vrij !! is een valse melding vanwege het exe bestand

thijsperdok 06-02-11 09:38

Wat is nodig om voor het jailbreaken te doen? Shsh opslaan? Backup maken?
En hoe kan ik dat het beste doen?

Guest-20180925190238 06-02-11 09:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ducci (Bericht 637642)
Tot nog toe heb ik geen problemen ondervonden, maar dat neemt niet weg dat het programma dat voor de jailbreak gebruikt wordt een Release Candidate (RC) is en daarom nog een aantal bugs zou kunnen bevatten.
Ik verwacht echter niet dat deze van grote invloed zullen zijn op de werking van de jailbreak.

De exploit, dus de echte Jailbreak, is Limera1n van Geohot (George Hotz). GreenPois0n is het transportmechanisme dat de exploit installeert.

Aanschouwelijk? De exploit is het pakje. TNT Post is de transporteur. Als het pakje is aangekomen is het aangekomen, ook als TNT Post tijdens het transport een ongelukje is tegengekomen ;)

De Geohot exploit is er al een tijdje, sinds iOS 4.1. Voor zover bekend zitten in de EXPLOIT geen bugs.

hipperd 06-02-11 09:54

Had een tethered jailbreak op 4.2.1. Hierover de untethered jailbreak 4.2.1 gezet. Werkte meteen, inderdaad eerst een vage melding op telefoon "unable to e.d." maar hij ging gewoon door. Cydia hoefde ik niet meer te installeren (waarschijlijk door de thethered JB). Getest door de telefoon uit te zetten en daarna weer aan te zetten. Alles werkt zoals voor de unthethered.

HarryK 06-02-11 10:00

Helemaal top! Een kind kan de was doen!

haroldv 06-02-11 10:04

Appletv nog niet beschikbaar?

speed883 06-02-11 10:04

Over Redsnow heengezet (tethered) draait goed, kan nu weer gewoon opstarten zonder pc.
Werkt zoals het hoort.

MattRob 06-02-11 10:21

Jippie :d ! Wakker worden en de windows versie is er; dank hier voor de mirror downloads. Was nog geen 5min werk, gewoon handleiding volgen en iPad is hier JB :P ! Goed werk van de mannen !

belgiumiphone 06-02-11 10:22

Ik heb hem gedraaid op mijn iPhone 4 @4.2.1 die al tethered gejailbreaked was met Redsnow. En het werkt perfect! Na de jailbreak herstart de iPhone, maar ik had cydia er al opstaan omwille van de tethered jailbreak die er al op stond. Dus geen Loader waarbij ik cydia moest installeren, dat stond er al op. Al mijn cydia apps staan er ook gewoon nog lekker op!

Dus voor de mensen die al een tethered jailbreak hebben en geen zin hebben in een restore: gewoon GP erover heen gooien!

Batino 06-02-11 10:30

Ik heb een vraagje, ik heb mijn iPod 4g ge-jailbreakt op versie 4.1, nu wil ik hem graag updaten naar een ge-jailbreakte 4.2.1 kan ik dan gewoon greenpoison gebruiken op mijn iPod zoals die nu is. of moet ik hem eerst updaten?

themasterf 06-02-11 10:39

hoi

als ik Jbrake uitvoer moet ik daarna alle apps die ik nu heb opnieuw erop zetten???

kan ik na jbrake ook gebruik maken van itunes.

SHSH-blobs opslaan kan na jbrake?? hoe??

Thiemo 06-02-11 10:40

Ik zit hier met een nogal dringende vraag:

Kan ik mijn Spirit-Jailbroken Touch 3G iOS 3.1.3 updaten naar 4.2.1...? Moet ik een clean restore doen OF hoeft dat niet??

Merdera 06-02-11 10:40

Net zonder problemen mijn ipad met greenpoison windows versie untethered gemaakt, over de tethered JB van redsnow die ik al had.

spooky78 06-02-11 10:44

Ik snap er niks meer van....heb t nu 25x geprobeerd,maar niet te JB.
Telefoon uit......green opstarten,maar er gebeurt niks op het scherm.
Hij blijft ook maar wachten op DFU

robbiedobbie 06-02-11 10:45

Ik heb hem ook gewoon over redsnow kunnen zetten.
Ik merk wel dat de telefoon erna een stuk slomer is geworden?
Ook is het bewegende logo nogal stotterend (eerder 4 of 5 plaatjes, dan een vloeiende beweging als op het filmpje te zien was).

gilera 06-02-11 10:48

Is het zo dat als je jailbreakt je garantie vervalt?

fmb 06-02-11 10:49

Stapsgewijze weergave van mijn ervaring met het jailbreaken van mijn iPad (16GB zonder 3G):
* gestart met iPad op iOS 3.2.1 met jailbreak

Voorbereiding:
1. SHSH opgeslagen met TinyUmbrella (tinyumbrella-4.21.07)
2. iPad gesynchroniseerd met iTunes & reservekopie gemaakt met iTunes
3. iPad geupdate naar iOS 4.2.1 via iTunes (iTunes 10.1.2.17) - dit duurde behoorlijk lang bij mij. Na de update naar iOS 4.2.1 stonden alle apps nog op de iPad (alleen startten ze niet allemaal).
4. iPad gesynchroniseerd met iTunes & reservekopie gemaakt met iTunes

Jailbreak iOS 4.2.1 uitgevoerd met greenpois0n voor windows (met Windows 7) (gp_win_rc5_b2). Daarbij de stappen uit de readme van greenpois0n gevolgd:
1. plug the device to your computer using the USB cable
2. quit iTunes if it shows up
3. start greenpois0n
Note: druk op de knop <prepare to jailbreak (DFU)>
4. follow instructions
Note: hiermee wordt de iPad in DFU modes gezet, de instructies zijn erg duidelijk. Als de stappen goed doorlopen zijn wordt de knop <jailbreak> actief, dus klik herop.
5. the device will boot a 1st time with verbose text on screen. This operation will install the jailbreak on the device.
6. the device will reboot normally
Note: na een succesvolle jailbreak wordt de knop <quit> actief, klik hierop.
7. start the Loader application (green icon on the SpringBoard), and follow instructions to install Cydia
Note: na installatie van Cydia start de iPad opnieuw op en ben je klaar met de jailbreak. Na de jailbreak stonden bij mij alle apps er nog op die ervoor ook al erop stonden.

kimvb 06-02-11 10:49

Je moet hem wel zelf in dfu mode zetten. Anders kan hij nog lang wachten op dfu mode.

Paul29061978 06-02-11 10:51

Bij het opstarten van greenpois0n geeft íe aan dat ik mijn iphone in DFU moet zetten. Dit is niet de eerste keer dat ik via DFU een jailbreak uitvoer dus zo gezegd zo gedaan... Helaas herkent greenpois0n niet dat mijn iphone in DFU komt. Heb de iphone opnieuw aangesloten op de computer en ik krijg keurig een melding in de taskbar dat er een appledevice in DFU is herkend.

Iemand een suggestie?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:57.