iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   Untethered Jailbreak voor 4.2.1 iDevices met Greenpois0n RC5/RC6 - Verzameltopic (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/83939-untethered-jailbreak-voor-4-2-1-idevices-greenpois0n-rc5-rc6-verzameltopic.html)

Balens 08-02-11 20:00

Net voor de 1ste maal jb geprobeert en lukte na de 2de keer al , super dus :) En cydia kwam er na het downloade via de loader direct op , dus tot nu toe nog geen probleemen.. nu zien hoe hij draait de komende dage :)

Bagwan 08-02-11 20:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mart79 (Bericht 639483)
Heb je een sofwarematige unlock?

Niet dat ik weet. Hij is spiksplinternieuw. Heb hem bij een nieuw abonnement van vodafone. Deze gaat pas over 5 dagen in en gebruik hem nu nog op mijn oude telfort abo. ik ga er daarom maar gevoegelijk vanuit dat hij niet gelocked is.

robervh 08-02-11 20:23

Hoe kan je weten of je iPhone softwarematig unlocked is? Ik heb een Belgische iPhone met een Belgisch Mobistar abonnement. Had dit al wel alvorens ik een iPhone gekocht heb.

don-diego 08-02-11 20:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door boypresario (Bericht 639022)
Mensen Let OP!!!

Voor diegenen die Iphone 4.1 hebben zou ik adviseren om geen update uit te voeren naar 4.2!!!

Er is geen verschil tussen 4.1 en 4.2. Men heeft 4.2 uitgevoerd om jailbreak voor te komen. :mad:

Dit RC5 is nog een BETA versie (4) die waarschijnlijk nog niet helemaal BUG vrij is. Ik heb paar Iphone 4 phones probeert om te jailbreaken met de volgende stappen:


Updaten naar 4.2. Eerst redsnow uitvoeren en tethered cydia installeren. (sommige iphones 4 heb je witte icon en als je op klikt gebeurd niets. Daarbij blijft het.) Daarop heb ik greenpoise erop geinstalleerd en krijg veel meldingen met witte scherm. Moest ik met sommige telefoons restoren. Via de host (linker shift toets in itunes en restore). Maar met oudere generatie toestellen zoals Iphone 3g en 3gs werkt het toppie :)

Dus met iphone 4 Nog niet 100% gelukt zonder restore. En applicatie pkgbackup werkt soms niet na jealbreak. Laat je gewoon in de steek.


Mijn advies: Als je IOS 4.1 hebt BEHOUD het!!! Je mist niets.
Alleen ik vraag mij zelf af of ik binnenkort firmware IOS 4.3 zal updaten:confused:


Bedankt voor de tip!!!

Ik denk inderdaad dat ik lekker wacht!

ikkeg 08-02-11 20:43

Heb veel gelezen, maar kan ik nu mijn iPhone 4 met softrware 4.1.2 reeds met jailbreak, zonder problemen updaten naar 4.2 en dan met greenpoison JB ? Werk met windows.

don-diego 08-02-11 20:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ikkeg (Bericht 639526)
Heb veel gelezen, maar kan ik nu mijn iPhone 4 met softrware 4.1.2 reeds met jailbreak, zonder problemen updaten naar 4.2 en dan met greenpoison JB ? Werk met windows.

Zie reply op mijn bericht hierboven van boypresario

elscroto 08-02-11 20:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door henkjobse (Bericht 639381)
Omdat bij de update naar 4.2.1 je baseband wordt geupgrade naar een hogere versie die nog niet geunlockt kan worden!

indien je tinyumbrella gebruikt blijft je baseband bewaard... je moet alleen wel weten wat je precies moet doen :) dus je kan 4.2.1 jailbreaken als je afhankelijk bent van een softwarematige unlock

ikkeg 08-02-11 20:46

Dus beter even wachten ??

elscroto 08-02-11 20:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ikkeg (Bericht 639532)
Dus beter even wachten ??

je kan gewoon upgraden en jb'en

don-diego 08-02-11 21:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door elscroto (Bericht 639542)
je kan gewoon upgraden en jb'en

Wat is de toegevoegde waarde ten opzichte van 4.1 dan?

elscroto 08-02-11 21:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door don-diego (Bericht 639543)
Wat is de toegevoegde waarde ten opzichte van 4.1 dan?

wie heeft het hier over toegevoegde waarde? er wordt gevraagd of men kan jb'en... dat is mogelijk... de toegevoegde waarde; ik zou zeggen zoek de verschillen :D

henkjobse 08-02-11 22:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door don-diego (Bericht 639543)
Wat is de toegevoegde waarde ten opzichte van 4.1 dan?

Bijv. mogelijkheid voor gratis zoek mijn iphone...

don-diego 08-02-11 22:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door henkjobse (Bericht 639592)
Bijv. mogelijkheid voor gratis zoek mijn iphone...

Ja das waar!

Stooom 08-02-11 23:09

Gelukt! Alles in een keer, net alle tweaks enz teruggezet. Sommige dingen zijn anders (uiteraard). Wat mij wel opvalt is dat mijn achtergrond weer terugvalt in het 'druppel plaatje' als ik een mapje op mn homescreen open. Als ik dat sluit komt mijn 'eigen achtergrond' weer terug. mijn eigen achtergrond is ook niet te zien op mn lockscreen.

iemand enig idee? Heb het aangepast via winterboard en een achtergrond uit cydia gehaald.

thanks!

eagle50 08-02-11 23:15

Ik heb de volgende probleem: Wanneer ik iemand wil bellen en daarna weer op stoppen druk, loopt telefoon helemaal vast na 1 min wachten gaat telefon respringe en komt dan in de safe mode te staan. Wanneer ik de safe mode weer ophef gebeurt weer het zelfde. Heeft iemand een oplossing ervoor ?

ik heb een iPhone 3GS

mykie 09-02-11 07:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eagle50 (Bericht 639607)
Ik heb de volgende probleem: Wanneer ik iemand wil bellen en daarna weer op stoppen druk, loopt telefoon helemaal vast na 1 min wachten gaat telefon respringe en komt dan in de safe mode te staan. Wanneer ik de safe mode weer ophef gebeurt weer het zelfde. Heeft iemand een oplossing ervoor ?

ik heb een iPhone 3GS

Dit klinkt alsof je een cydia programma hebt geinstalleerd dat nog niet geschikt is voor frimware 4.2.1. Bij mij werkt het zonder problemen met een iphone 4.

dimiboy 09-02-11 07:54

heb net mijn ipad gejailbreakt met greenpoison en werkt super en gaat ook zeer snel.

Deze avond ga ik mij is bezighouden met de iphone.

johnhage 09-02-11 08:01

Ik heb een mega probleem
ik had mijn iphone mooi draaien met greenpois0n maar nadat ik wat verwijderd had ging het fout tel doet niks meer Heb hem nog geprobeerd om opnieuw op te starten maar hij blijft gewoon hangen appellogo knippert ook al geprobeerd in DFU te zetten
HELP HELP ik kan er nu niks meer mee alle hulp is welkom

jemmie 09-02-11 08:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eagle50 (Bericht 639607)
Ik heb de volgende probleem: Wanneer ik iemand wil bellen en daarna weer op stoppen druk, loopt telefoon helemaal vast na 1 min wachten gaat telefon respringe en komt dan in de safe mode te staan. Wanneer ik de safe mode weer ophef gebeurt weer het zelfde. Heeft iemand een oplossing ervoor ?

ik heb een iPhone 3GS


Zelfde probleem met een iPhone 4. Zal idd aan tweak liggen.
Nog geen tijd gehad om uit te zoeken welke het is, maar als jij niet al te veel tweaks geinstalleerd heb kunnen we misschien de lijst van verdachte tweaks terug brengen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:49.