iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   Untethered Jailbreak voor 4.2.1 iDevices met Greenpois0n RC5/RC6 - Verzameltopic (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/83939-untethered-jailbreak-voor-4-2-1-idevices-greenpois0n-rc5-rc6-verzameltopic.html)

marcelfick 10-05-11 13:41

Ja dit had ik reeds gedaan maar werkte niet. Heb nu bij stel opnieuw in wis alle inhoud en instellingen geeft nu alleen nog maar het doodshoofdje. begrijp er echt niet meer van.

XIII 10-05-11 14:12

Welke baseband heb je?

liesgjal 11-05-11 19:03

Hallo iedereen,

Ik heb een ipod 4.2.1 en hij is gejailbreakt maar afgelopen week deed hij niks meer en ik probeerde met itunes de ipod aan de praat te krijgen. Maar nu heb ik geen cydia meer en is denk ik op fabriek instellingen gegaan.
Ik weet helemaal niks van jailbreaken, heb veel over gelezen en ben zelf gaan jailbreaken. Maar helaas is het mij niet geluk.
Kan iemand mij helpen?

groet, Liesgjal

Zwikker 11-05-11 19:13

begin eens hier: Jailbreaken voor dummies: iPhone, iPod touch en iPad op iOS 4.3.3 - iPhone - iPhoneclub.nl

liesgjal 11-05-11 21:11

hoi,
het is niet gelukt. mijn ipod doet nu helemaal niks meer. Help!!!:confused:
Ik heb geprobeerd met redsn0w 0.9.6rc15 te jailbreaken, zover ik begreep is met PwnageTool alleen mogelijk als je mac pc's.
Ben nu aan het twijfelen of ik de juiste IPSW bestand heb gebruik.

Vienna-Dutchman 11-05-11 21:44

iPhone 3G welke Jailbreak?
 
Zo, ik heb nu een groot gedeelte van dit draadje doorgelezen maar helaas nog steeds niet een juist antwoord gevonden voor mijn probleem:

Ik heb een iPhone 3G, met FW 3.1.2 en Modem-Firmware 05.11.07. de iPhone is al gejailbreaked en daarna geunlocked.
Hoe krijg ik nu het beste de nieuwste FW voor deze 3G erop zodat ik hem ook weer kan unlocken? Oh ja, ik heb dus een Mac om hem evt. te jailbreaken!

Kann ik gewoon ergens een custom FW downloaden (en zo ja, waar dan?) en deze via iTunes installeren, of moet ik het nu anders aanpakken?

Hoop echt dat iemand me de juiste antwoorden kan geven, alvast bij voorbaat bedankt hoor!

Vienna-Dutchman 12-05-11 20:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vienna-Dutchman (Bericht 672841)
Zo, ik heb nu een groot gedeelte van dit draadje doorgelezen maar helaas nog steeds niet een juist antwoord gevonden voor mijn probleem:

Ik heb een iPhone 3G, met FW 3.1.2 en Modem-Firmware 05.11.07. de iPhone is al gejailbreaked en daarna geunlocked.
Hoe krijg ik nu het beste de nieuwste FW voor deze 3G erop zodat ik hem ook weer kan unlocken? Oh ja, ik heb dus een Mac om hem evt. te jailbreaken!

Kann ik gewoon ergens een custom FW downloaden (en zo ja, waar dan?) en deze via iTunes installeren, of moet ik het nu anders aanpakken?

Hoop echt dat iemand me de juiste antwoorden kan geven, alvast bij voorbaat bedankt hoor!


Heeft echt nog niemand de laatste tijd zijn 3G gejaibreaked?
Zou graag jullie ervaringen willen weten!

jiepie 12-05-11 22:40

Ja zopas de 3GS gejailbreaked naar 4,3,3 . Alles werkt perfect met uitzondering van de unlock .
Unlock vraagt om te ontgrendelen , geef de goede code in maar geraak niet op het netwerk .
De telefoon is dus momenteel niet meer bruikbaar!

AG78 16-05-11 18:57

Ik heb een 3Gs met T-mobile simlock, untethered jailbreak 4.2.1. en wil naar een 4.3.3 jailbreak. Wat is het beste om te doen?

-unlocken (via de stappen gemeld op de site van T-mobile)
-back-up maken van wat ik er nu allemaal op heb staan in iTunes
-jailbreaken met .... ?
-synchroniseren in iTunes om m'n apps weer terug te zetten

Klopt dit allemaal? Welk programma gebruiken voor de jailbreak, redsnow of greenpoison? Zie ik iets over het hoofd? Andere stappen die er bij moeten?

Ik hoor het graag. Bedankt alvast.

wouter1981 17-05-11 00:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AG78 (Bericht 674140)
Ik heb een 3Gs met T-mobile simlock, untethered jailbreak 4.2.1. en wil naar een 4.3.3 jailbreak. Wat is het beste om te doen?

-unlocken (via de stappen gemeld op de site van T-mobile)
-back-up maken van wat ik er nu allemaal op heb staan in iTunes
-jailbreaken met .... ?
-synchroniseren in iTunes om m'n apps weer terug te zetten

Klopt dit allemaal? Welk programma gebruiken voor de jailbreak, redsnow of greenpoison? Zie ik iets over het hoofd? Andere stappen die er bij moeten?

Ik hoor het graag. Bedankt alvast.

0. Eventueel eerst unlocken. (Gebeurt als het goed is automatisch na stap 4).

1. Download de juiste firmware. Bij voorkeur niet met IE. Plaats op het bureaublad. (Dan vind je het makkelijk terug).

2. Download redsn0w. Ook op het bureaublad plaatsen.

3. Telefoon syncen met iTunes en reservekopie maken.

4. Met shift+Herstellen updaten naar iOS 4.3.3. (.ipsw staat op je bureaublad)

5. Jailbreaken met redsn0w.

6. Reservekopie terug zetten.

AG78 17-05-11 12:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 (Bericht 674265)
0. Eventueel eerst unlocken. (Gebeurt als het goed is automatisch na stap 4).

1. Download de juiste firmware. Bij voorkeur niet met IE. Plaats op het bureaublad. (Dan vind je het makkelijk terug).

2. Download redsn0w. Ook op het bureaublad plaatsen.

3. Telefoon syncen met iTunes en reservekopie maken.

4. Met shift+Herstellen updaten naar iOS 4.3.3. (.ipsw staat op je bureaublad)

5. Jailbreaken met redsn0w.

6. Reservekopie terug zetten.

Het is deels gelukt;

Probleem 1: cydia werkt niet; de logo ervan is wit en als ik erop klik gebeurt er niks.

Probleem 2: voordat ik begon had ik Aptbackup geinstalleerd en een backup gemaakt. Hierna reservekopie gemaakt en geupgrade naar 4.3.3. Dan bovengenoemde stap 5 en na terugzetten reservekopie geen Aptbackup meer te bekennen.

Ik hoop met name dat probleem 1 opgelost kan worden...

wouter1981 17-05-11 13:17

Besef me wel dat dit eigenlijk in het 4.3.3 topic thuis hoort.

Probleem 1: Dacht dat dit na een reboot meestal was opgelost.

Probleem 2: AptBackup moet je weer installeren via Cydia. Dit progje maakt namelijk een contact aan die wordt meegenomen met de reservekopie. Als je na een nieuwe jailbreak AptBackup weer installeert dan kun je een restore doen van alle packages van Cydia.

AG78 17-05-11 14:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 (Bericht 674399)
Besef me wel dat dit eigenlijk in het 4.3.3 topic thuis hoort.

Probleem 1: Dacht dat dit na een reboot meestal was opgelost.

Probleem 2: AptBackup moet je weer installeren via Cydia. Dit progje maakt namelijk een contact aan die wordt meegenomen met de reservekopie. Als je na een nieuwe jailbreak AptBackup weer installeert dan kun je een restore doen van alle packages van Cydia.

Verder in het juiste topic..

http://forum.iculture.nl/f14/iphone-...eltopic-6.html

pluisbal 25-05-11 22:43

werkt het ook als ik nu mijn gejailbreakte iphone update naar 4.2? Of wordt het 'anti-jailbreakdeel' van ios 4.3 er dan meteen in geïntegreerd?

wouter1981 25-05-11 22:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pluisbal (Bericht 677020)
werkt het ook als ik nu mijn gejailbreakte iphone update naar 4.2? Of wordt het 'anti-jailbreakdeel' van ios 4.3 daar dan meteen in geïntegreerd?

Je hebt opgeslagen SHSHs nodig om te kunnen updaten naar 4.2.1. En waarom zou je niet gewoon updaten naar 4.3.3? Die is ook gewoon te jailbreaken...

pluisbal 25-05-11 22:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 (Bericht 677022)
Je hebt opgeslagen SHSHs nodig om te kunnen updaten naar 4.2.1. En waarom zou je niet gewoon updaten naar 4.3.3? Die is ook gewoon te jailbreaken...

oh haha wist niet dat dat al kon!

TheSource 01-06-11 23:39

Vraagje, net een ipad 1 64 3G gekocht met version 4.2.1 en modem firmware 07.10.00. Nu wil ik deze jailbreaken echter lukt het me nu.

- Tiny Umbrella zegt "this device isn't eligible for this requisted build" en "Cydia doe not have your SHSH for ipad3G x.x.x" THere is no way for you to get them".
- Greenpois0n werkt niet (wat volgens mij wel zou moeten)

Wat raden jullie mij aan... direct met itunes naar 4.3.3 upgraden? Of zou ik er een custom firmware op kunnen zetten? Ik snap er ook niets van dat Tiny Umbrella en GreenposOn niet werken.

XIII 02-06-11 10:40

De verklaring is waarschijnlijk dat je geen SHSH blobs hebt (of die niet gebruikt).

TheSource 02-06-11 14:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 678976)
De verklaring is waarschijnlijk dat je geen SHSH blobs hebt (of die niet gebruikt).

Het is ondertussen gelukt om met Greenpois0n deze ipad te jailbreaken. Ook Cydia geeft enkel de SHSH van 4.3.3. weer, echter zou ik deze updates moeten kunnen pushen met TinyUmbrella, echter lukt dit niet.

Het gekke is dat als ik out of the box (new) de Ipad 1 met 4.2.1 aan TinyUmbrella hang, deze enkel de SHSH van 4.3.3 registreert. Zou ook niet 4.2.1 (die op de ipad staat) en alle tussenliggende gevonden moeten worden?

XIII 02-06-11 14:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheSource (Bericht 679037)
Het gekke is dat als ik out of the box (new) de Ipad 1 met 4.2.1 aan TinyUmbrella hang, deze enkel de SHSH van 4.3.3 registreert. Zou ook niet 4.2.1 (die op de ipad staat) en alle tussenliggende gevonden moeten worden?

Nee, je krijgt alleen de SHSH blobs die je eerder al hebt opgeslagen of die Apple nu signeert.

Dat kan dus zelfs een andere versie zijn dan er nu op je iPad draait...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:10.