iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   Untethered Jailbreak voor 4.2.1 iDevices met Greenpois0n RC5/RC6 - Verzameltopic (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/83939-untethered-jailbreak-voor-4-2-1-idevices-greenpois0n-rc5-rc6-verzameltopic.html)

willemoke2 16-02-11 23:10

niemand die een idee heefT? Blijf maar try again krijgen, ook heb ik hem gehersteld, zit nu dus op 4.2.1 niet gejailbreaked en krijg het ech niet voor elkaar. Zit op een iphone 3Gs Wit 16GB.
Help:(

mijn baseband is trouwens 05.15.04

iWiefring 17-02-11 06:36

@willemoke2
Probeer eens dat programma uit te voeren als administrator en in compabiliteitsmodus W98.

martijn2308 17-02-11 10:29

Gebruik Greenpois0n NIET als je afhankelijk bent van een softwarematige unlock!!
Hoe kom ik hier achter? Heb de mobiel icm abbo genomen en elke simkaart kon
er gelijk in... Met mijn eerste jailbreak op 4.1 geen last van gehad.
Dit snap ik niet helemaal wie kan mij dat uitleggen?
De jailbreaktool voert geen hacktivatie uit en je zult een iPhone dus eerst via iTunes moeten activeren.

530dA 17-02-11 13:27

Beste Iphone gebruikers,

ben een leek wat beteft jailbreak/unlock etc etc kan jullie verhaal niet echt volgen.
heb zoals eerder aangekondigd een iphone 4 met ondrstaande spec's

versie 4.2.1 en (8C148)
aanbieder Telekom.de 9.0
model MC607DN
modemfirmware 03.10.01

er zit dus een simlock erop telekom.de is vlgs mij gewoon t-mobile

heb een vodafone micro simkaart krijg de melding ongeldige simkaart, dit betekent dat er een simlock op staat toch?

kan ik een jailbreak uitvoeren? zo ja met welke kaart?
als ik hem op itunes aansluit via de pc met vodafone kaart wat gebeurd er dan?

ik wil jullie vragen wat er voor mij op moment mogelijk is.
ik heb geprobeerd het 1 en ander te begrijpen maar snap het niet ;-(

zal het op prijs stellen als jullie het netjes op een rij schrijven wat er op moment kan en mogelijk is en wat de consequenties zijn

bedankt

eelos 17-02-11 13:40

failed
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iWiefring (Bericht 643056)
@willemoke2
Probeer eens dat programma uit te voeren als administrator en in compabiliteitsmodus W98.

Heb hetzelfde probleem alles geprobeerd, waaronder het bovenstaande.
Twee ipads met greenpois0n gejailbreaked geen probleem, echter de derde nu al veertig keer geprobeerd, geeft continu failed aan.
Greenpois0n laatste release windows-versie, iemand please help.
Zit al 4 uur alle forums te doorspitten. Home button ingedrukt houden na DFU etc. compabiliteit geprobeerd van alles.

alvast bedankt,

eel.

floa1512 17-02-11 15:05

Eelos ,
Hellaas,
Maar check dit ff Ultimate jailbreak and unlock wizard

Succes

Succes

eelos 17-02-11 15:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door floa1512 (Bericht 643216)
Eelos ,
Hellaas,
Maar check dit ff Ultimate jailbreak and unlock wizard

Succes

Succes


eindelijk, weet niet wat ik heb gedaan, maar in iedergeval een goeie internetverbinding gezocht niet achter een proxy en hij deed het
thanx voor de hulp.

greetz eel.

wouter1981 17-02-11 16:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 530dA (Bericht 643179)
Beste Iphone gebruikers,

ben een leek wat beteft jailbreak/unlock etc etc kan jullie verhaal niet echt volgen.
heb zoals eerder aangekondigd een iphone 4 met ondrstaande spec's

versie 4.2.1 en (8C148)
aanbieder Telekom.de 9.0
model MC607DN
modemfirmware 03.10.01

er zit dus een simlock erop telekom.de is vlgs mij gewoon t-mobile

heb een vodafone micro simkaart krijg de melding ongeldige simkaart, dit betekent dat er een simlock op staat toch?

kan ik een jailbreak uitvoeren? zo ja met welke kaart?
als ik hem op itunes aansluit via de pc met vodafone kaart wat gebeurd er dan?

ik wil jullie vragen wat er voor mij op moment mogelijk is.
ik heb geprobeerd het 1 en ander te begrijpen maar snap het niet ;-(

zal het op prijs stellen als jullie het netjes op een rij schrijven wat er op moment kan en mogelijk is en wat de consequenties zijn

bedankt

Je hebt inderdaad een simlocked toestel.
Je kunt een jailbreak uitvoeren mbv greenpois0n.
Je kunt het toestel wel aansluiten op iTunes met de VF simkaart erin, dit heeft alleen geen zin omdat je niet kunt activeren (vanwege de simlock)
Er is op dit moment geen unlock beschikbaar voor baseband 03.10.01. Je zult dus geduld (en hoop) moeten hebben.

Mireille005 17-02-11 19:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door willemoke2 (Bericht 643032)
niemand die een idee heefT? Blijf maar try again krijgen, ook heb ik hem gehersteld, zit nu dus op 4.2.1 niet gejailbreaked en krijg het ech niet voor elkaar. Zit op een iphone 3Gs Wit 16GB.
Help:( mijn baseband is trouwens 05.15.04

Ik heb dan wel mn baseband bewaard maar had na update naar 4.2.1 en voor de jailbreak dat hij op stekkertje+logo bleef hangen. Zie ook mijn topic met wat ik gedaan heb, wellicht helpt het je :)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ninobeukeveld (Bericht 642489)
maar als je de backup weer terug zet vanuit iTunes, als de jailbreak is voltooi en alles goed is. Dan heb je al je punten weer terug :P

Nee dus, ik ben bezig om de oudere reservekopiën terug te zetten, maar het oorspronkelijke 'gele blokje' (met de punten e.d.) komt kennelijk niet terug :(

rubenpeters 17-02-11 19:19

Hallo,
Ik heb hier een iphone 3g liggen met firmware 4.0 erop.
Hij is alleen supertraag.
De iphone komt uit het buitenland, dus hij is afhankelijk van een hactivate.
Is er een mogelijkheid om hem te updaten en te jailbreaken?

Mvg Ruben

Mireille005 17-02-11 19:35

Help!
Ik heb iets stoms gedaan geloof ik. :'(
Ik heb de instellingen laten wissen, maar nu wil hij niet meer opstarten. Hij gaat van appeltje naar gp logo en loopt dan vast. Help helperdie help!!!!

Edit: ik kom wel in DFU modus. Pfoei. Wat nu!!

iWiefring 17-02-11 19:39

Probeer eens redsn0w te downloaden en daar te kiezen voor Just boot tethered now? Gewoon de stappen volgens want in dat proces wordt het toestel ook in DFU gezet.

Mireille005 17-02-11 19:43

Ik heb gp erop staan al. Als het goed is. En 4.2.1
Maar opnieuw jailbreaken zou dus kunnen helpen?

stippel2003 17-02-11 19:50

sim locked
 
heb mijn iphone 4 gejailbreakt met green poison alles goed , behalve dat hij niet meer communiceerde met mijn alpine radio.
dus besloot ik nog eens te jailbreaken met pwnagetool.
nu heb ik een simlocked iphone.
ik heb m in belgie gekocht simlock vrij.
wat nu te doen
.

iWiefring 17-02-11 20:14

Ik zeg niet dat je hem opnieuw moet jailbreaken, ik zeg dat je voor ipv install cydia moet kiezen voor just boot tethered now, dat kan helpen. Maar dan wordt hij gewoon opgestart met behulp van je pc enzo, snap je?

Mireille005 17-02-11 20:17

Dank je iWiefring, maar dat was het probleem niet :)
Heb nu ik de instellingen gewist had, toch maar opnieuw 4.2.1 na DFU modus opgezet. Kon niets anders meer namelijk, die andere jb tool vond m ook niet. Nu gp erop. Doet t weer! :D

Ik ga nu de reservekopie weer terug proberen te zetten.Duim voor me

Okey.... Nu geleerd: Never éver wissen via instellingen menu. Dan ben je voor eens en altijd ALLES kwijt, al zet je de reservekopie terug. En in dat gele blokje 'Overig' zitten dus naast gewone instellingen ook de punten en andere instellingen van gebruikte apps.
Learned thát the hard way...

cwsmdb 17-02-11 21:22

na update en jailbreak al mij muziek weg
na synchroniseren zegt itunes dat er muziek er op staat en toont de nog beschikbare ruimte alsof iphone bijna vol zou zijn echter staan maar 50 nummers op en dit klopt ook als ik bij algemeen en info kijk
heb al vanalles geprobeerd, nieuwe afspeellijst aangemaakt gehele muziekbibliotheek
maar niets werkt
wat nu

rubenpeters 17-02-11 21:24

Hallo,
Ik heb hier een iphone 3g liggen met firmware 4.0 erop.
Hij is alleen supertraag.
De iphone komt uit het buitenland, dus hij is afhankelijk van een hactivate.
Is er een mogelijkheid om hem te updaten en te jailbreaken?

Mvg Ruben

Lohran 17-02-11 21:44

Ik heb ook een probleempje (3Gs 4.2.1 GP RC5). Ik ging hem even rebooten en daarna bleef hij hangen in het Apple bootlogo. DFU/Reboot maakte niks uit. iTunes zag 'm wel, maar liep steeds vast bij het maken van een reservekopie. Opnieuw GP maakte niks uit. Nu dus herstel gedaan via iTunes.. Hoop dat de schade niet te groot is en alles nog terug te zetten is. Maar ik hoop nog meer dat hij het gewoon nog doet!

edit: Crap, hij zegt nu dat 'ie locked is...
edit 2: Ok, moest de kaart er even uithalen en nu pakte iTunes de telefoon weer. Hij werkt in ieder geval weer. Ben nu bezig met de AppStore apps terug te zetten (die ik gewoon aangeschaft had) en dan straks weer een JB er overheen voor de andere apps. Heb wel APTbackup ofzo gebruikt, kijken of dat werkt als ik 't weer download en op restore druk.
edit 3: Nou, restore gedaan met dat backup progje, maar loopt met booten weer vast..

ABKtje 17-02-11 23:41

Unlock lukte bij mij niet met vodafone microsim er in. T- mobile heeft imei wel naar Apple/itunes gestuurd. Komt dit door jailbreak? Wat is nu de juiste volgorde om te unlocken en wederom te jailbreaken? Aptbackup-tiny umbrella- dan herstellen naar fw 4.2.1 nu ik toch bezig ben, maar moet ik dan een custom fw pakken of juist de 4.2.1 van Apple ivm officiele T- mobile unlockmogelijkheid? Dan weer jb met greenpois0n uiteraard en aptbackup restore via Cydia laten draaien. Dus vraag: welke fw is aan te raden als ik de Tmobile unlock ook wil toepassen?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:45.