iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   Untethered Jailbreak voor 4.2.1 iDevices met Greenpois0n RC5/RC6 - Verzameltopic (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/83939-untethered-jailbreak-voor-4-2-1-idevices-greenpois0n-rc5-rc6-verzameltopic.html)

Compleet123 13-02-11 17:46

Net ge-update naar 4.1.2.
Nu wil ik hem JBen via Greenpois0n, alles gevolgd wat er stond in het instructie scherm.

Eerst Power-button
Daarna Home-button erbij
Daarna Power butten los

Hierna gaat de telefoon uit en gebeurd er niks meer.
Doe ik iets fout? Mis ik iets?

Mireille005 13-02-11 17:57

Op 'jailbreak!' knopje gedrukt in greenpoison?

Compleet123 13-02-11 17:59

Oeps!
1 zin en het is opgelost!

Mireille005 je word bedankt!

haroldv 13-02-11 18:19

Wi-Fi doet niet meer naar jailbreak atv2

MvdS 13-02-11 18:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door haroldv (Bericht 641503)
Wi-Fi doet niet meer naar jailbreak atv2

Hebben meer mensen hier last van?
Anders ga ik nog niet jailbreak-en.

Heb 2 Apple TV's in huis.
1 boven en 1 beneden.
Die van boven blijft het altijd doen (Wi-Fi).
Die van beneden doet het af en toe niet. Heel vaag, want die staat naast de router. Dan moet ik een paar dagen de kabel in de Apple TV doen en dan werkt Wi-Fi wel weer.
Heel vaag.
Zou die van beneden kapot zijn?

Mireille005 13-02-11 18:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Compleet123 (Bericht 641493)
Oeps!
1 zin en het is opgelost!

Mireille005 je word bedankt!

Hihihi, blij dat ik iemand anders wel kan helpen. :d

willydp 13-02-11 18:33

Hi allemaal,
Heb hier al het 1 en ander gelezen, maar heb toch nog een vraagje.
Heb mijn iPhone 3G Orange France officiëel laten Sim-unlocken bij DeLocker (NL) en deze is nu Simlock vrij 4.2.1.
Als ik nu GreenPois0n Jailbreak (nodig voor GPS programma), blijft mijn Baseband dan behouden? Heb ik die problemen dan niet zoals bij Redsn0w (verlies GPS, baseband,...)?
Verbruikt dan mijn toestel meer? (batterijduur).
Bedankt ;-)

Mireille005 13-02-11 19:15

Vraag: hebben meer mensen last gehad van het volgende.
Na upgraden van 4.1 naar 4.2.1 dmv TinyUmbrella (TSS aan) en shift+herstel en ipsw selecteren ging het upgraden wel. Het enige probleem was wel dat de iPhone in recovery modus, dus niet DFU maar stekkertje met iTunes logo, bleef hangen. Gelukkig kreeg ik hem wel weer in DFU en kon ik in greenpoison op de knop Jailbreak klikken. Hierna deed hij het weer gewoon.

Toch vind ik het vreemd dat de ongejailbreakte 4.2.1 versie bleef hangen. Waren er meer met dit probleem?

floa1512 13-02-11 19:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door haroldv (Bericht 641503)
Wi-Fi doet niet meer naar jailbreak atv2

Wat voor kabel moet je dan niet erin doen ? Bedoel je een ethernet kabel ?
Heb je de Apple tv 2 reeds gereset ?
Dat kan met een mini USB.
Ik hed vandaag ook mijn atv 2 gejailbreakt met gp6 en merkte dat mijn iPad en iPhone de iPod muziek niet kon streamen en heb hem toen weer herstelt in iTunes en dan weer gejailbreakt. Daarna was alles weer goed.

MvdS 13-02-11 19:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door floa1512 (Bericht 641547)
Wat voor kabel moet je dan niet erin doen ? Bedoel je een ethernet kabel ?
Heb je de Apple tv 2 reeds gereset ?
Dat kan met een mini USB.
Ik hed vandaag ook mijn atv 2 gejailbreakt met gp6 en merkte dat mijn iPad en iPhone de iPod muziek niet kon streamen en heb hem toen weer herstelt in iTunes en dan weer gejailbreakt. Daarna was alles weer goed.

Ik moet dan inderdaad weer ethernet-kabel er in doen.
Netwerk is wel beschikbaar, maar hij kan geen verbinding maken en krijg dan een foutcode.
Als de ethernet-kabel er in zit, gelijk verbinding met het netwerk.
Na een paar dagen ethernet-kabel er weer uit en hij pakt wel weer automatisch Wi-Fi, zonder dat ik hoef te verbinden.
Hij herkent dan weer zijn oude verbinding.

Hoppieee 13-02-11 20:11

ik heb even een vraagje

ik heb een iphone 4 met versie 4.0 gejailbreaked en hij is simlock maar heb hem unlocked zodat ik hem met me vodafone simkaart kon gebruiken.

als ik me iphone update en dan weer jailbreak met ik hem dan weer unlocken of blijft die simlock vrij?

lolbroeck 13-02-11 20:42

Ik wil waarschijnlijk m'n iPod jailbreaken alleen heb ik nog een vraagje:
Kan je nog steeds gemakkelijk upgraden (iOS upgrade) en ook gemakkelijk de jailbreak verwijderen??

Daarnaast mijn belangrijkste vraag nog niet te vergeten :P
Op mijn iPod staan al (iets meer dan) 50 apps, muziek, etc. Kan ik gewoon nu met Greenpois0n jailbreaken of moet dit nu eerst met Redsn0w en daarna GP??

tobbh01 13-02-11 22:05

Jailbreaken en batterij
 
Hoi, ik heb zonder problemen kunnen jailbreaken. Werkt perfect, mijn dank hiervoor. Het enige nadeel is dat de batterij van de iPhone 2x zo snel leeg is, heeft iemand dezelfde ervaring?

MvdS 13-02-11 22:31

Nou.... tig keer geprobeerde de AppleTV te jailbreaken, maar Greenpoison klapt er iedere keer uit, als hij wil gaan starten.
Iemand anders deze ervaring?

Rogier_s 14-02-11 04:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door haroldv (Bericht 641503)
Wi-Fi doet niet meer naar jailbreak atv2

Ik heb ook Wi-Fi problemen na jb met greenpoison op ATV 2g! Kon geen netwerk meer vinden! Eerstbwel en na een tijdje niet meer!! Nu weer herstelt met iTunes en weer netwerk via Wi-Fi! Morgen opnieuw jben en dan maar weer kijken!! Iemand al ervaringen ermee??

kastenbart 14-02-11 10:14

Hallo!

Ik heb begrepen dat je na de jailbreak nog een activatie moet uitvoeren, maar ik heb na de jailbreak gewoon gebruik kunnen maken van alles zonder een activatie via iTunes... Kan iemand me vertellen of ik iets gemist heb of uberhaupt nu iets mis??
Mijn Wi-Fi doet sinds de update naar 4.2.1 raar, heeft dit met het niet uitvoeren van die activatie te maken??

Dank!

Mireille005 14-02-11 12:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mireille005 (Bericht 641535)
Na upgraden van 4.1 naar 4.2.1 dmv TinyUmbrella blijft de iPhone in recovery modus, dus niet DFU maar stekkertje met iTunes logo. Na DFU en kon ik in greenpoison op de knop Jailbreak klikken en deed hij weer gewoon.

Toch vind ik het vreemd dat de ongejailbreakte 4.2.1 versie bleef hangen. Waren er meer met dit probleem?

Niemand? :(

Irra 14-02-11 13:21

RC5 of RC6 gebruiken
 
Moet ik bij jailbreak nu RC5 of RC6 gebruiken. In RC6 praat men over power aanzetten en praat alleen over TV en niet over Iphone. Staat echter bij RC6 dat deze ook geschikt is voor de Iphone

miicker 14-02-11 13:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Irra (Bericht 641790)
Moet ik bij jailbreak nu RC5 of RC6 gebruiken. In RC6 praat men over power aanzetten en praat alleen over TV en niet over Iphone. Staat echter bij RC6 dat deze ook geschikt is voor de Iphone

rc6 = hetzelfde als rc5 alleen support deze nu ook de apple tv, dit wilt zeggen dat je hem dus gewoon kunt gebruiken voor je ipod, iphone en ipad

milovelt 14-02-11 14:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MvdS (Bericht 641618)
Nou.... tig keer geprobeerde de AppleTV te jailbreaken, maar Greenpoison klapt er iedere keer uit, als hij wil gaan starten.
Iemand anders deze ervaring?

Bij mij steeds hetzelfde patroon: Bij een jailbreak poging van mijn atv2 krijg ik in de eerste instantie de melding 'failed' en na een 'try again' crashed GP.

heb al verschillende scenarios geprobeerd,
- Alleen met micro-usb
- Micro-usb i.c.m. powerkabel
- verschillende malen een herstelactie uitgevoerd voor de zekerheid
- verschillende usb poorten
- met/zonder firewall en little snitch

Het mocht allemaal niet baten...

Ik draai de laatste versie van snow leopard op een iMac 8,1


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:22.