//

Wat doet een restore?

Wat doet een restore? discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Wat ik nergens terug kan vinden, maar waar ik wel benieuwd naar ben: wat doet een restore vanuit iTunes precies als ik iTunes ook mijn ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 15-02-11, 14:40
posttoast posttoast is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 16
Standaard Wat doet een restore?

Wat ik nergens terug kan vinden, maar waar ik wel benieuwd naar ben: wat doet een restore vanuit iTunes precies als ik iTunes ook mijn backups terug laat zetten?

Volgens mij gebeurt er dit: de iPhone wordt "leeg gemaakt", iTunes kopieert alle losse apps, hun gebruikersinstellingen, mail, adressen, SMSen, etc. terug naar de iPhone. Daarmee blijft er dus helemaal niets over van een eventuele jailbreak.

Maar gaat het wel zo? Of zit er in de backup van iTunes gewoon een "dump" van de inhoud van je iPhone harddisk, en komen er dus wel weer jailbreak-restjes mee bij een restoren?

Ik vraag me dit af omdat ik zie dat sommige mensen gebruik maken van bepaalde tools (zoals i-FunBox: i-FunBox | File Manager, Browser, Explorer, Transfer Tool for iPhone, iPad & iPod Touch via USB) om handmatig te backuppen en alles terug te zetten na een restore. Als de backup/restore van iTunes werkt zoals ik denk, is dat dus helemaal niet nodig. Je iPhone wordt toch wel helemaal schoon. Maar misschien werkt het toch anders?

Wie het weet mag het zeggen
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 15-02-11, 14:43
iWiefring's schermafbeelding
iWiefring iWiefring is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Limburg (NL)
Berichten: 2.133
Stuur een bericht via MSN naar iWiefring
Standaard

Naar mijn weten gaan er geen restjes mee met de jailbreak data bij een restore, alleen dit zijn mijn eigen ervaringen aangezien ik hem wel vaker heb hersteld terwijl er eerder een jailbreak aanwezig was.

Mocht het wel zo zijn dat met je back-up jailbreak restjes mee zouden komen, kun je ook gewoon herstellen zonder back-up en dan al je apps die je al had gewoon weer via iTunes terug op je iPhone syncen en dan heb je ook gewoon een schone install. Dus dan hoef je je ook geen zorgen te maken.
__________________
"Nothing will ever end war unless the people themselves refuse to go to war." -Albert Einstein
  #3  
Oud 15-02-11, 14:45
posttoast posttoast is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 16
Standaard

Voor alle duidelijkheid: ik maak me geen zorgen, ik ben gewoon benieuwd hoe het backup/restore principe van iTunes werkt.

Feit is dat er na een firmware-update wel wat "restjes" van een jailbreak over blijven. Toen ik na mijn vorige update opnieuw een jailbreak uitvoerde en SBSettings installeerde, stonden daar nog wat toggles in die ik zelf eerder erin had gezet (en die er dus niet standaard in staan). Ik vraag me dus af of een backup/restore anders werkt dan alleen een update.
  #4  
Oud 15-02-11, 14:47
iWiefring's schermafbeelding
iWiefring iWiefring is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Limburg (NL)
Berichten: 2.133
Stuur een bericht via MSN naar iWiefring
Standaard

Ik weet het niet zeker maar misschien herkent Cydia jou unieke ID en heeft deze wat andere dingetjes teruggezet op jou iPhone. Enige manier waarop je hier achter kunt komen is hem nogmaals restoren zonder back - up en alles terugzetten van apps en dergelijke. Opnieuw jailbreaken en dan kijken of je nog steeds die Toggles hebt die jij eerder hebt ingesteld.
  #5  
Oud 15-02-11, 14:49
posttoast posttoast is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 16
Standaard

Dat zou best kunnen ja.

Ik snap dat dat de manier is om erachter te komen, maar ik hoopte eigenlijk dat iemand hier weet hoe het werkt, zodat ik niet al die handelingen hoef te verrichten enkel en alleen om mijn nieuwsgierigheid te bevredigen
  #6  
Oud 15-02-11, 14:50
iWiefring's schermafbeelding
iWiefring iWiefring is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Limburg (NL)
Berichten: 2.133
Stuur een bericht via MSN naar iWiefring
Standaard

Dan adviseer ik je gewoon af te wachten op mogelijke andere antwoorden op het Forum!
  #7  
Oud 15-02-11, 15:10
mart79 mart79 is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: omg eindhoven
Berichten: 36
Standaard

Ik heb dit zelf ook gehad, bepaalde mappen waar je persoonlijke instellingen staan worden opgeslagen dus ook de bestanden daarin.
Ik had nog resten van my3g en ipicmycontacts tussen mijn contacten staan.

>>>>Let wel als je een volledige restore/instellen als nieuw device ben je al je persoonlijke gegevens kwijt. Dus ook je opgelagen telefoon nr's enz.<<<<

Je kan ze wel opslaan en na complete restore weer terug kopieren.

How to backup Contacts :
Navigate to /private/var/mobile/Library/AddressBook
There will be two files save them on your computer. (.sqlitedb)
How to backup Messages :
Navigate to /private/var/mobile/Library/SMS
Save sms.db on your computer
How to backup Calendar:
Navigate to /private/var/mobile/Library/Calendar
Copy Calendar.sqlitedb to your computer
How to backup Notes:
Navigate to /private/var/mobile/Library/Notes
Copy notes.db and notes.idx to your computer
How to backup your Call History:
Navigate to /var/mobile/Library/CallHistory/
copy call_history.db to your computer

Laatst gewijzigd door mart79; 15-02-11 om 15:22.
  #8  
Oud 15-02-11, 15:16
posttoast posttoast is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 16
Standaard

Ja, maar dat is logisch. PKGBackup gebruikt bijvoorbeeld ook de contactenlijst op wat data op te slaan. De vraag is of er buiten dat nog iets overblijft na een restore/backup met iTunes.
  #9  
Oud 15-02-11, 15:21
mart79 mart79 is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: omg eindhoven
Berichten: 36
Standaard

bij mij waren ze allemaal weg, dus na een herstel/restore naar nieuw device kon ik niets meer vinden en had toch wel een 25 cydia applicaties geinstalleerd.

Laatst gewijzigd door mart79; 15-02-11 om 15:30.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wat doet een "reset" ? stefimke iPhone algemeen 8 26-02-13 22:04
iPhone 4 doet niet meer na restore VChrisNL iPhone algemeen 2 15-12-10 12:52
iPhone restore doet niets meer rheveling iPhone algemeen 3 31-12-09 08:45
restore doet vreemd Reloader iPhone algemeen 12 15-04-09 20:58

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:11.