//

Jailbreaken van een iPhone 3G in iOS 4.2.1

Jailbreaken van een iPhone 3G in iOS 4.2.1 discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste Lezers van dit iPhoneforum, Het probleem was dat de iPhone van mijn vriendin nog steeds op firmware 3.1.2 stond (Baseband 05.11.07) deze 3G was ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 15-02-11, 20:32
Bobby007's schermafbeelding
Bobby007 Bobby007 is offline
• iOS 8.2
• 8.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 84
Standaard Jailbreaken van een iPhone 3G in iOS 4.2.1

Beste Lezers van dit iPhoneforum,

Het probleem was dat de iPhone van mijn vriendin nog steeds op firmware 3.1.2 stond (Baseband 05.11.07) deze 3G was zowel unlocked en jailbroken (met toen der tijd jailbreakme).
De telefoonprovider was en is Hi (KPN NL dus).
De problemen waren de volgende
  • hoe krijg ik de iPhone in de nieuwste firmware?
  • Hoe doe ik dat met de huidige provider (Hi)?
  • Hoe behoud ik mijn gegevens -->contact gegevens, agenda, sms'jes, foto's, muziek, documenten?
  • Mocht bovenstaand allemaal lukken kan ik dan nog de iPhone 3G jailbreaken, en hoe gaat dat dan?

Welnu ik zal trachten om in dit bericht/topic zoveel mogelijk linken te plaatsen welke verwijzen naar de diverse topics en andere foria wat met deze problemen te maken heeft teneinde de bezoekrs en lezers van dit forum zoveel mogelijk behulpzaam te zijn.

Om bij puntje 1 te beginnen
Na veel zoeken (onder andre op dit forum) en op diverse andere foria (alles via Google) kwam ik er achter 3G "legaal" simlock vrij te maken is/was, allemaal leuk en aardig maar dat is handig als je provider T-Mobile is, maar hoe gaat dat als je provider (in dit geval Hi) een andere is?

Dit bericht van 16 januari door Conny van der Zwaag is handig als je een iPhone 3G hebt en je provider is T-Mobile en je wil een andere simkaart plaatsen van een andere provider.
iPhone 3G officieel simlockvrij laten maken door T-Mobile (gratis) - iPhone - iPhoneclub.nl

Puntje 2.
Maar hoe nu te handelen als je geen T-Mobile abonement bezit, maar al één die van een andere provider is?
Nodig:
  • iTunes 10 of hoger
  • Genoeg ruimte op je HDD
  • Een behoorlijk portie geduld
Start iTunes 10 (of hoger) en sluit daarna je iPhone 3G aan op je PC
Als het goed is zal iTunes je iPhone herkennen en direct vragen en aanbevelen dat er een firmware update is (4.2.1) DIT MOET JE DUS NIET DOEN !!!
Wat je WEL moet doen is een reservekopie maken van je iPhone, dit doe je door, staat aan de linkerkant van je iTunes scherm, met je rechtermuisknop te klikken op "iPhone van #NAAM#" selecteer "Reservekopie maken".
Heb geduld dit kan best lang duren, ligt natuurlijk aan de hoeveelheid apps, foto's, sms'jes etc etc.
Wanneer dit voltooid is, ontkoppel je iPhone van de PC, zet je iPhone helemaal uit met de POWER Button linksboven op je iPhone en "slide" uitzetten, haal je simkaart van je provider (een andere dus dan T-Mobile) uit je iPhone, en zat dan je iPhone weer aan (je telefoon zal melden dat er geen simkaart in je iPhone zit, trek je hier niets van aan) en sluit daarna weer aan op je op je PC met iTunes opgestart.
Wederom zal iTunes je vragen en aanbevelen om de nieuwe firmware (4.2.1) te updaten, wederom NIET DOEN, het gevolg is namelijk als je het wel doet, hij wederom een reservekopie gaat maken (alleen is dit een zg. uitgeklede reserve kopie)
Klik (1maal) wederom aan de linkerkant van je iTunes scherm op "iPhone van #NAAM#" midden in het iTunes scherm staan 2 opties "Update" en "Herstellen"
Klik in dit geval op "Herstellen"
Je iPhone zal zich gaan herstellen naar fabrieksinstellingen en zal tegelijkertijd de nieuwe firmware 4.2.1 inplanteren.
Wanneer dit in zijn geheel voltooid is zet je je iPhone helemaal uit met de POWER Button linksboven op je iPhone en "slide" uitzetten.
Plaats je simkaart weer in je telefoon en zet je iPhone weer aan (ontgrendel met pincode indien nodig)
Start iTunes weer op en sluit je iPhone weer aan.
Je zult na enkele ogenblikken zien dat iTunes je vraagt te updaten naar de "aanbieder instellingen", klik op updaten of ja.
Nu heb je je iPhone 3G simlockvrij gemaakt met een andere provider dan T-Mobile!!

Puntje 3
Aangezien je bent begonnen (zie bovenstaand) met een reservekopie maken is het heel gemakkelijk om de reservekopie ook weer terug te zetten.
Klik in iTunes met je rechtermuisknop aan de linkerkant van je iTunes scherm weer op "iPhone van #NAAM#" selecteer "Terugzetten van reservekopie" en alles is weer terug (let wel als het goed is)

Puntje 4
Om te kunnen jailbreaken heb je redsn0w nodig dit is hier te downen.
Redsn0w 0.9.6rc8 met bug fixes |
Het IPSW bestand dat je nodig hebt is hier te downen.
iPod, iPhone and iPad Firmware Download
Violg heel goed de aanwijzingen op, ook zijn er via google diverse tutorials te vinden, alleen zijn deze wel in het engels.

Ik hoop met deze tip toch een aantal mensen van dienst te zijn geweest!
Heb er toch behoorlijk wat tijd aan besteed.

Veel plezier ermee
Greetzzz
Bobby
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:48.