jailbreak en verzekering discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) IK heb een Ipod Touch 4G met firmware 4.3.2 gejailbreakt, ik heb ook z'n verzekering bij de Mediamarkt afgesloten voor waterschade etc. maar als ik ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
jailbreak en verzekering
IK heb een Ipod Touch 4G met firmware 4.3.2 gejailbreakt, ik heb ook z'n verzekering bij de Mediamarkt afgesloten voor waterschade etc.
maar als ik mijn ipod touch laat vallen, en hij gaat niet meer aan en de jailbreak staat er nog op, kan ik hem dan gewoon laten maken bij die verzekering? want ze moeten hem eerst maken voordat hij aankan, en dan kunnen ze pas zien of er een jailbreak opstaat toch? |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
Nee, je garantie vervalt gewoon. Maakt dus niet er een normale garantie of waterschade garantie op zit.
Het valt onder category "Service". Dus zal niet worden gerepareerd. |
|
||||
|
||||
Staat er in de voorwaarden van je verzekering dat, indien je iPod gejailbreakt is, de verzekering vervalt?
De aparte verzekering van MediaMarkt en garantie van Apple zijn natuurlijk twee verschillende dingen.
|
||||
|
||||
Je garantie vervalt zoals GTFO al zei maar als je 7 keer herstelt dan zien ze niet dat je gejailbreakt hebt. Want na 7 keer zijn alle data restjes weg
|
|
||||
|
||||
Wat is de bron die vertelt dat het 7 keer is?
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Ze mogen service niet verbieden, omdat je hebt gejailbreakt.. JB is eenmal legaal. Zolang het bij hun in orginele staat komt is er niks aan de hand. |
|
|||
|
|||
Citaat:
Je hebt een jailbreak toegepast en als een "goede huisvader" heb je de SHSH blobs opgeslagen bij Cydia. Dat mag want jailbreaken is volgens de wet niet illegaal. Je iDevice is stuk en je kan nog een herstel doen het lukt zelfs zeven (7) keer, dat doe je en je stuurt het iDevice op voor herstelling. Dat mannetje (of vrouwtje) bij de hersteldienst is heel snugger en nieuwsgierig en voert een jailbreak uit op jouw toestel. Dat mag want een jailbreak is niet illegaal volgens de wet. En wat zien de daar staan? Juist, jouw SHSH blobs zijn opgeslagen bij Cydia. Je hebt ooit een jailbreak toegepast en volgens de garantievoorwaarden van Apple is jouw garantie nu foetsie. En wat is het bewijs? De SHSH blobs zijn opgeslagen bij Cydia. Bepalend voor de garantie zijn de garantievoorwaarden van Apple. Jij mag ook met je iDevice voetbal spelen, dat is niet illegaal en toch zul in je in dat geval geen garantie krijgen. Laatst gewijzigd door Guest-20180925190238; 27-04-11 om 11:30. |
|
||||
|
||||
Daarbij komt dat je niet eens hoeft te jailbreaken om je SHSHs op te slaan. Dit kan simpel met TinyUmbrella.
Maar ik ben van mening dat je volgens de wet gewoon garantie hebt wanneer je iDevice gejailbreakt is. |
|
|||
|
|||
Citaat:
Garantie is een soort verzekering! En zoals bij alle verzekeringen: als het vermoeden bestaat dat de garantievoorwaarden verkracht werden zegt de verzekering "njet". Je mag dan wel de wet aan jouw zijde hebben, maar dan ligt de bewijslast bij jouw en moet jij de wet laten toepassen. Gelijk hebben is één, gelijk krijgen is twee. |
|
||||
|
||||
Citaat:
|
|
||||
|
||||
Als jullie willen weten uit welke bron het komt mijne ik heb 2 jaar bij de Mac inside gewerkt en daar hebben ze me dit vertelt. Ik weet niet of het werkt maar ik zeg het aleen maar.
|
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
iPhone: Verzekering... | Qaox | Jailbreak | 5 | 23-07-10 21:34 |
iPhone: jailbreak-verzekering | stephan13 | Jailbreak | 29 | 10-03-10 17:28 |
verzekering met jailbreak? | martinio11 | Archief | 1 | 26-01-10 17:36 |
iPhone Verzekering | Jakiie | Odido (T-Mobile) | 9 | 28-10-08 11:19 |
Verzekering | Jasn | Archief | 1 | 22-04-08 21:10 |
|
|