//

iphone3gs als ondelegger?

iphone3gs als ondelegger? discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi, Ik ben einde raad. Ik had de moed al opgegeven enkele weken terug en vandaag ben ik terug aan begonnen, doch zonder positief resultaat. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 10-08-11, 22:40
chechita chechita is offline
• iOS 4.0.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2011
Locatie: Mallorca
Berichten: 17
Standaard iphone3gs als ondelegger?

Hoi,

Ik ben einde raad. Ik had de moed al opgegeven enkele weken terug en vandaag ben ik terug aan begonnen, doch zonder positief resultaat.
Ik heb waarschijnlijk de fout begaan met een gejailbreakte iphone 3gs heb ik toendertijd gerestaureerd via Itunes. Ik denk dat er iets is misgelopen met de baseband. Als ik het me nog kan herinneren had ik: firm 3.1.2(7D11) gevonden via tinyumbrella. Als ik dit gebruik komt er men iphone erop langs de rechterzijde. Via het progr. USB vieuw heb ik men ECID ook.
Het feit is dat ik geprobeerd heb met redsnow 0.9.6 rc15 de iphone in DFU mode te zetten en ik ben gekomen totdat redsnow me zei:"your device should now be in pwned DFU mode (blackscreen)" en dan zou je daarna via itunes kunnen restore kunnen doen via een custom firm. Dat heb ik gedaan en dan zegt itunes dat het niet mogelijk is om contact op te nemen met de server van de actualizering enz...en blah blah blah....
Het feit is dat ik hopeloos ben want als ik de iphone via usb kabel aan de pc zet dan komt er op men schermf het logo erop met het kabeltje of de baterij die rood is en gelijk ah oplaad.
IK heb er enkele weken geleden daaaaaaagen mee bezig geweest en zonder resultaat.Ik heb dan Greenpoison gebruikt en dan kwam op men zwarte scherm: iboot version-931.71.16.
Als ik Greenpoison gebruikte kwam er op het zwarte scherm witte tekst en op het einde: unable to find gB dev List; fs_Mount; fs_unmount; fs_load-file.
Ik heb geen idee wat ik nog kan doen. Maar weet niet zoveel hierover. Het enige dat ik weet dat ikzelf deze situatie ook "zwart"zie.
Kan er mij iemand me op de weg zetten of het nog mogelijk is deze Iphone3Gs te genezen??
Bedankt alvast.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 10-08-11, 23:53
Kuytert Kuytert is offline
• iOS 6.1.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 52
Standaard

ben je afhankelijk van een unlock met ultrasn0w?

heb je dat je weet de SHSH's via TinyUmbrella/Cydia Opgeslagen?

als je de 3Gs aanzet wat doet hij dan ??
  #3  
Oud 11-08-11, 00:50
chechita chechita is offline
• iOS 4.0.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2011
Locatie: Mallorca
Berichten: 17
Standaard

Hartelijk dank voor je antw. Toendertijd heb ik deze iPhone gekocht en die was simvrij en was de jail gedaan met blackrain( kan dit zijn?)
Ofdat ik dat opgeslagen heb vía Cydia die SSHH's kan ik je niet 100% zeggen.
Kijk, ik zit de iPhone ah opladen nu vía normale electriciteit(niet vía USB met PC) en het kan zich niet opladen omdat er steeds het DFU símbool erop komt(iTunes simb. Met kabeltje). Als ik de iPhone wegneem van het opladen en duw op home en power dan gaat de iPhone volledig uit(zwart scherm). Leg de iPhone aan elect. En daar komt weer kabeltje en iTunes símbool!
Als er toch nog een oplossing is zou ik graag jullie hulp gebruiken maar ik zie het niet echt rooskleurig. Nogmaals dank!
  #4  
Oud 11-08-11, 01:30
Kuytert Kuytert is offline
• iOS 6.1.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 52
Standaard

als je het iTunes Logo met het kabeltje ziet staat de telefoon niet in DFU modus, hij staat dan in restore modus. om de DFU modus te bereiken, moet je het volgende doen.

3 sec powerbutton
10 sec homebutton (ook powerbutton vasthouden)
15 sec alleen homebutton ( dus na de vorige stap powerbutton loslaten).

Dan aan iTunes hangen en herstellen naar het liefst 4.3.3, want deze in untetherd te jailbreaken.

4.3.3 kan je hier downloaden http://appldnld.apple.com/iPhone4/04...2_Restore.ipsw

Dit doe je als volgt,

als de iphone aan itunes hangt zal hij zeggen dat hij een iphone gevonden heeft die in herstelmodus staat. --> OK

dan houdt je shift ingedrukt en klik je op herstellen, dan opent er een venster waar bij je de firmware 4.3.3 selecteert.

als alles goed gaat herstelt hij hem naar 4.3.3, mits je de SHSH hebt van 4.3.3.

Succes
  #5  
Oud 11-08-11, 20:13
chechita chechita is offline
• iOS 4.0.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2011
Locatie: Mallorca
Berichten: 17
Standaard

maar ik heb de SHSH van 4.3.3 niet. Deze firm heeft er nooit opgestaan. Maar, als ik de phone aansluit aan pc en laat Tiny zen werk doen(zo goed ken ik dit programa ook niet) dan geeft dit programa me wel enkele details terug. Ik heb dit al geprobeerd wat je zegt: open de itunes, dit geeft aan dat er een iphone in de herstelmodus staat, shift en "restore", zoeken naar je firm die je in de pc opgeslagen hebt, maar als itunes dan zich in verbinding zet met de update dan zegt itunes dat het niet mogelijk was om te acualizeren...ook moet ik zeggen dat ik hier een zeer traag internetverbinding heb(1Mega). Misschien heeft dat er ook iets met te maken...Ik weet het niet maar zit echt met de handen in het haar.. Ik ga deze avond nog eens proberen...alvast bedankt
  #6  
Oud 11-08-11, 22:18
Kuytert Kuytert is offline
• iOS 6.1.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 52
Standaard

Waar heb je wel een SHSH van??

Je kan proberen hem met de huidige firmware te herstellen (3.1.2?)

En anders gewoon de originele 4.3.5 via herstellen doen!

Lukt dat niet dan kan je eventueel een andere USB poort proberen, of een andere pc.
  #7  
Oud 11-08-11, 23:51
chechita chechita is offline
• iOS 4.0.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2011
Locatie: Mallorca
Berichten: 17
Standaard

Ik heb deze avond zoals ik zei wat verder deraan gewerkt en heb jouw werkwijze uitgevoerd. als Itunes alles had uitggevoerd kwam er een "error 1600" op men scherm. Ik heb met verschillende firms geprobeerd en bij andere firms zegt itunes me gewoon dat het programa geen contact kon opnemen met het actualiz.centrum of zoiets.
Ik laat ondertussen Tiny doorlopen want anders gaat het helemaal niet.
Vroeger stond er firm 3.2.1 erop. Zou ik beter deze firm donwnloaden? De customfirm?
Voor vandaag is het genoeg geweest. Morgen andere dag want uren en uren ermee bezig zijn word je gek van. Daarmee dat ik men iphone enkele weken laten liggen heb. bedankt op voorhand.

Ps: ik denk dat ik shsh heb van de 3.2.1 in Tinyumbrella. Denk ik toch want ik versta niet veel van dat programa. heb men iphone aan pc gezet en in Tiny iets manueels gedaan en als ik hem terug aan pc zet zie ik men iphone genaamd langs de linkse kant en komt er in het programa men ECID enz...
Zou dit lukken met de originele 4.3.5?? Niet de custom zo te verstaan.(misschien bestaat die nog niet..)
Sorry dat ik geen kenster van deze dingen ben maar toch al wat bijgeleerd....en dank zij de forums. Bedankt allen
  #8  
Oud 12-08-11, 01:09
Kuytert Kuytert is offline
• iOS 6.1.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 52
Standaard

gebruik je nu de custom firm voor 3.2.1 ??

zoja is dit denk de oplossing voor jou.

What iTunes 1600 Error Mean & How to Fix It During Firmware Restore? | Jaxov
  #9  
Oud 12-08-11, 22:01
chechita chechita is offline
• iOS 4.0.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2011
Locatie: Mallorca
Berichten: 17
Standaard

heb gedaan wat je zei: in DFU gezet(heb zwart scherm), laat Tiny werken, doe itunes open, die zegt dat er een iphone in recovery is of zoiets, doe shift and retore en zoek de firm in men pc(iPhone2,1_3.1.2_7D11_Restore.ipsw), itunes werkt, me iphone heeft op een bep.moment een wit scherm, dan komt het bekende appeltje, met een balkje eronder die zich zou moeten opvullen en deronder een draaiend cirkeltje en dan slaat het scherm over naar de oplaadstatus(dikke balk met rood stukje in het begin) en bliksemschichtje(gelijk dat je oplaad). Ik laat itunes verder werken en dan komt er een melding van fout:1604. Dus geen oplossing.
Elke keer moet ik de iphone in DFU terug zetten want ik heb nu nog steeds het oplaadsimbool. Misschien gebruik ik een verkeerde custom. Ga kijken welke andere mogelijke oplossing je me gegeven hebt. Bedankt.

Ps: na een tijdje komt op men iphone automatisch de recovery mode(kabeltje op scherm). Ik dacht die ipone is leeg en gisterenavond wou ik opladen; na een tijdje komt er steeds het kabeltje erop.(nu ook). Ga dat programa ireb proberen.

Met ireb: ik laat Tiny draaien, open als administrator het programa ireb en laat men iphone overgaan in een zwart scherm en ireb zegt me dat ik een restore kan doen via itunes,zoek men firm iPhone2,1_3.1.2_7D11_Restore.ipsw, laat itunes zen werk doen, dan komt er de error: 3194(zonder Tiny aan) en tweede poging kwam er dan error 1604(Tiny aan). Derde pogin met Tinyumbrela aan en dan kwam er error 1611. Ik weet het niet meer wat ik nog kan doen..........

Laatst gewijzigd door chechita; 12-08-11 om 22:31. Reden: omdat ik alle pogingen ah uitproberen ben.
  #10  
Oud 13-08-11, 01:42
Kuytert Kuytert is offline
• iOS 6.1.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 52
Standaard

Heb je zelf een custom gemaakt of heb je die gedownload ?

probeer eens te updaten naar 4.1. Die wordt nog door apple gesigneerd als het goed is.

het is mij ook gelukt ( wel op een iphone 4) na heel veel proberen met tiny en ireb.
  #11  
Oud 13-08-11, 12:27
chechita chechita is offline
• iOS 4.0.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2011
Locatie: Mallorca
Berichten: 17
Standaard

nee heb geen custom gemaakt. Heb dit gedownload. Update?? Dus eerst de 4.1 downloaden en dan erin zetten via itunes. Ga eerst 4.1 downloaden. Tot dan...maar elke keer heb ik minder hoop.
  #12  
Oud 13-08-11, 21:19
chechita chechita is offline
• iOS 4.0.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2011
Locatie: Mallorca
Berichten: 17
Standaard

Na bijna een dagje werk ben ik toch iets verder geraakt(na heel veel pogingen). Ik heb er nu de firm 4.1 opstaan maar het scherm en de iphone zegt me dat ik er een goede simkaart moet insteken. Dat heb ik gedaan maar laat me alleen sos oproepen maken(emergency calls). Ik denk nu dat ik de iphone moet unlocken maar wacht op wat hulp om alles goed te doen. Ik kan je met zekerheid zeggen dat ik ervoor gewerkt en gezwoegd heb. Ik denk dat ik iets verder sta. Graag hulp om te unlocken. Bedankt
  #13  
Oud 13-08-11, 21:39
Kuytert Kuytert is offline
• iOS 6.1.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 52
Standaard

ok, wil ik effe weten op welke baseband (modemfirmware) hij draait,

welke provider heb je ? en is de iPhone ook bij deze provider gekocht?
  #14  
Oud 13-08-11, 22:01
chechita chechita is offline
• iOS 4.0.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2011
Locatie: Mallorca
Berichten: 17
Standaard

ik heb in Tinyumbrella volgende info gevonden:

device model: MC135LL/A_Iphone 3gs
install firmware: 4.1
baseband: 05.14.02-6.4_M352
dan het ECID nummmer
Serial nummer
IMei nummer

Ik heb deze iphone toendertijd tweedehands(nieuw in doos) gekocht en al gejaibreakt me firm 3.1.2 denk ik of 3.2.1

Ik heb er men Orangesimkaart insteken.
Kan via ultrasnow in Cydia niet unlocken omdat ik nog geen toegang heb tot het gewone scherm van iphone...
er moet toch een program bestaan om te unlocken via pc. Ik wil niets verkeerd doen na al het werk.
  #15  
Oud 13-08-11, 23:18
Kuytert Kuytert is offline
• iOS 6.1.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 52
Standaard

ok, je hebt een amerikaanse 3gs. AT&T locked.


de baseband waar je nu mee draait is niet te unlocken met ultrasn0w.

en omdat je de originele sim niet hebt kan je hem niet activeren, waardoor je blijft hangen op het eerste scherm.

maar daar is een oplossing voor, je moet het volgende doen.

http://forum.iculture.nl/f14/jailbre...ameltopic.html
  #16  
Oud 13-08-11, 23:47
chechita chechita is offline
• iOS 4.0.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2011
Locatie: Mallorca
Berichten: 17
Standaard

Dus als ik het goed begrijp moet ik redsn0w 0.9.6b5 downloaden of hebben op pc en daar de ipad tool kiezen omdat het hetzelfde chipsysteem heeft. En als ik ook niet verkeerd ben moet ik ook in DFU mode zetten om met redsnow men baseband op 6.15 te zetten. Daarna via cydia ultrasnow enz...
Ben uitgeput van het werken maar toch ben ik ietsje verder geraakt. Nu is het eigenlijk unlocken?
En...zal ik een unthetered versie hebben of niet? Alvast bedankt voor je hulp.

Heb het via redsnow gedaan en als het zegt"fetching ipad baseband" na een tijdje "bevriest"redsnow. Het programa funcioneert dan niet meer.

Laatst gewijzigd door chechita; 14-08-11 om 00:22.
  #17  
Oud 14-08-11, 00:40
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Let op dat je de GPS functionaliteit verliest met deze oplossing!

En je waarschijnlijk nooit meer een andere baseband kunt installeren...
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #18  
Oud 14-08-11, 03:06
chechita chechita is offline
• iOS 4.0.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2011
Locatie: Mallorca
Berichten: 17
Standaard

zit te tobben over dat gps fout, Idd. geen gps. Ga morgen wat verder googelen. Genoeg geweest voor vandaag.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone3gs Upodtouch Koopinformatie Nederland 2 23-07-10 00:00
iPhone: Jail Break Iphone3GS Macedoon Jailbreak 1 17-09-09 12:57

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:04.