//

Iphone 4 jailbreaken maar weet niet hoe..?!

Iphone 4 jailbreaken maar weet niet hoe..?! discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi hoi, Ik heb nu sinds ongeveer 3 jaar een Iphone (eerst de 3g en nu de 4) en begin me eigenlijk steeds meer te ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 21-08-11, 17:35
grootnick15 grootnick15 is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 29
Standaard Iphone 4 jailbreaken maar weet niet hoe..?!

Hoi hoi,

Ik heb nu sinds ongeveer 3 jaar een Iphone (eerst de 3g en nu de 4) en begin me eigenlijk steeds meer te ergeren aan alle beperkingen van apple. Nu heb ik besloten dat ik hem wil gaan jailbreaken. Ik heb eigenlijk niet echt bijzonder veel verstand van computers dus begon ik wat te google over jailbreaks. Ook op de Iphoneclub heb ik al gezocht maar ik snap er na een paar dagen zoeken nog niet echt veel van Ik heb op dit moment versie 4.3.5 erop en wil graag op de makkelijkste manier een jailbreak uitvoeren. Nu is mijn vraag dus hoe?

- Is er een programma voor wat het automatisch doet?
- Zo ja; waar vind ik dat programma?
- En blijven de apps die ik officieel van apple heb gedownload er gewoon opstaan? En kan ik met een jailbreak ook nog via de apple store downloaden?

Alvast bedankt!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 21-08-11, 18:51
iJordi iJordi is offline
• iOS 7.0 beta
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Lisse
Berichten: 45
Standaard

Een iPhone 4 jailbreaken is mogelijk. Alleen zei je dat je iOS 4.3.5 draait, welke wel te jailbreaken is, maar tethered. Tethered wil zeggen dat je iedere keer wanneer je je iPhone opstart, je 'm aan redsn0w (het jailbreak-programma) moet hangen. Dus bij elke reboot moet ie aan de computer gehangen worden en dan klik je in redsn0w "Just boot tethered right now".

Als je dit ervoor over hebt moet je redsn0w 0.9.8b3 downloaden en gewoon de stappen volgen die redsn0w aangeeft.

Succes!

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 21 augustus 2011 om 18:53 ----------

Gewoon even Googelen op redsn0w 0.9.8b3, dan vind je 'm wel.
Alle apps blijven erop staan en je kan gewoon apps uit de officiele app store downloaden.
  #3  
Oud 21-08-11, 19:01
grootnick15 grootnick15 is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 29
Standaard

Bedankt!
Ik heb de link gevonden en heb het gedownload als ik het open krijg ik het volgende bericht:

'Please select the corresponding IPSW for your CURRENT firmwire'

met daaronder een button 'browse'

Wat nu?
  #4  
Oud 21-08-11, 19:17
iJordi iJordi is offline
• iOS 7.0 beta
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Lisse
Berichten: 45
Standaard

Je moet de iOS 4.3.5 firmware file (.ipsw) downloaden.
Gewoon even op iOS 4.3.5 ipsw googelen of naar felixbruns.de gaan en dan de firmware kiezen die je wilt downloaden.

Maar weet je zeker dat je 'm wilt jailbreaken? Als je regelmatig je iPhone opnieuw opstart dan is het niet echt handig om 'm iedere keer aan je pc te hangen.

Maar als je 'm nooit uit zet (wat ook niet echt de bedoeling is van een iPhone) dan kan je 'm best jailbreaken.

Succes verder!

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 21 augustus 2011 om 19:19 ----------

Hier een linkje naar de firmware:

iOS 4.3.5 Firmware IPSW Download - iPhone, iPad, iPod touch [Direct Links] - Jailbreak 4.3.5 / 5.1 / 4.3.1 / 4.3.2 / 4.3.3 / 4.3.4 iOS 5 Untethered - iPad 2 Jailbreak

En dan iPhone 4 aanklikken.
  #5  
Oud 21-08-11, 20:08
grootnick15 grootnick15 is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 29
Standaard

Ik heb het gedownload en dan geselecteerd in 'browse'. Nu krijg ik de volgende melding: 'unable to recognize specified IPSW'. Heb die firmware van me pc afgegooid en opnieuw gedownload en opnieuw krijg ik die melding
  #6  
Oud 21-08-11, 20:13
iJordi iJordi is offline
• iOS 7.0 beta
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Lisse
Berichten: 45
Standaard

Ja, klopt. Mijn fout, sorry.

Je moet de ipsw van iOS 4.3.4 hebben. Dat is de enige die werkt met redsn0w 0.9.8b3.

Dus je moet iOS 4.3.4 downloaden voor de iPhone 4 (even op googelen), en dan zou het moeten werken.

Hoop dat het nu wel werkt.
  #7  
Oud 21-08-11, 20:40
grootnick15 grootnick15 is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 29
Standaard

Oké, ik ga het proberen. Is het dan niet erg dat als ik 4.3.4 download en gebruik dat mijn Iphone op dit moment draait op 4.3.5?
  #8  
Oud 21-08-11, 20:43
iJordi iJordi is offline
• iOS 7.0 beta
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Lisse
Berichten: 45
Standaard

Nee, dat maakt niet uit.
  #9  
Oud 21-08-11, 21:32
grootnick15 grootnick15 is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 29
Standaard

Het is gelukt! Ik snap nog niet helemaal wat ik nou gedaan heb, en van Cydia snap ik ook nog niet alles, maar vanaf nu ga ik lekker '*****n'

Bedankt !
  #10  
Oud 21-08-11, 21:38
iJordi iJordi is offline
• iOS 7.0 beta
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Lisse
Berichten: 45
Standaard

Dat is mooi. Graag gedaan. Als je vragen hebt over Cydia dan zeg je 't maar.
  #11  
Oud 21-08-11, 22:04
grootnick15 grootnick15 is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 29
Standaard

Haha bedankt!
Heb nu al de eerste vragen:

- Ik heb een aantal dingen gedownload zoals 'poof' en een thema 'apple slider'. Nadat ik apple slider gedownload had stond er een nieuw icoon 'springbord'. In deze app zag ik allerlij thema's staan. Op het moment dat ik een thema aanklik zie ik eerst dat icoontje: een ananas en daarna weer het gewone scherm zonder de thema?! Hoe kan dit? En hoe kan ik dingen verwijderen bijvoorbeeld poof? Als ik er lang op druk zie ik niet dat kruisje zoals bij alle andere apps.
  #12  
Oud 21-08-11, 22:47
iJordi iJordi is offline
• iOS 7.0 beta
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Lisse
Berichten: 45
Standaard

De app die op je springboard is verschenen heet Winterboard. Dit is een thema app waarmee je thema's kan installeren zoals apple slider. Als je zo'n thema aanklikt respringt (hele korte reboot) je iPhone. Sommige thema's werken nog niet met iOS 4.3.5, dus daarom zie je waarschijnlijk geen veranderingen.

Als je een app wilt verwijderen die je uit Cydia hebt gedownload, dan moet je deze app ook uit Cydia verwijderen.
  #13  
Oud 22-08-11, 11:46
grootnick15 grootnick15 is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 29
Standaard

Bedankt!,

Nou zag ik ook dat je voor sommige apps in cydia moet betalen. Heb je daar een account voor nodig en hoe maak ik die? En ik heb geen creditcard dus is dat een probleem?
  #14  
Oud 22-08-11, 12:30
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Via PayPal gekoppeld aan je bankrekening?
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #15  
Oud 22-08-11, 18:29
grootnick15 grootnick15 is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 29
Standaard

Ik heb wel een paypal acount dus dat zal ik wel even proberen. Maar snap nog steeds niet een aantal dingen; - Als ik bijvoorbeeld een thema download, zien de screen shots er heel anders uit dan dat het daadwerkelijk wordt - En even over de veiligheid; via de bankieren app kan ik in mijn rekeningen komen, loop ik nu niet meer risico als ik dingen via die app doe dan zonder een jailbreak?
  #16  
Oud 22-08-11, 19:17
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Ja, het risico is nu groter.

Zonder jailbreak werkt iedere App in zijn eigen sandbox, maar tweaks kunnen veel meer. Dus ook kwaadaardige...
  #17  
Oud 23-08-11, 11:38
grootnick15 grootnick15 is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 29
Standaard

Oke, dus dan moet ik vanaf nu voorzichtig zijn met wat ik doe.
Maar even over bijvoorbeeld die thema's downloaden; ze zien er bijna altijd anders uit dan in de screenshots:S En heb net ook fontwipe gedownload, maar als ik hem open sluit hij zich zelf weer af moet ik nog iets van ''sources'' downloaden?

Laatst gewijzigd door grootnick15; 23-08-11 om 13:05.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Weet niet hoe dit probleem te omschrijvem britclog iPhone algemeen 0 30-03-11 07:26
iPhone 3GS: Unlocken, maar weet niet hoe Lee81 Unlock 3 30-07-10 16:16
iPhone: activering en jailbreak maar weet de FW niet stapelbergje Jailbreak 0 14-11-09 00:55
providername gewijzigd maar weet niet meer hoe Shorty007 Archief 3 28-05-09 21:03

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:35.