//

Unlock via iPad baseband of niet?

Unlock via iPad baseband of niet? discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb een iPhone 3GS OB met JB en iOS 6.0.1. Linksbovenin staat alleen: Geen service (nu trouwens al geruime tijd op Zoeken...) Volgens mij ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Unlock
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 29-11-12, 21:50
Berckenkamp23 Berckenkamp23 is offline
• iOS 6.1.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 40
Standaard Unlock via iPad baseband of niet?

Ik heb een iPhone 3GS OB met JB en iOS 6.0.1.

Linksbovenin staat alleen: Geen service (nu trouwens al geruime tijd op Zoeken...)

Volgens mij moet ik dan unlocken? Heb al gekeken bij de handleidingen op dit forum, maar daar staat voor mijn baseband/modemfirmware (05.16.07) volgens mij niks bij?

Wat nu te doen? Ik lees berichten over eerst updaten naar een iPad baseband, maar ook weer berichten die dit tegenspreken.

Iemand die mij verder kan helpen? Alvast bedankt.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 30-11-12, 08:51
iNemesis iNemesis is offline
• iOS 8.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2011
Locatie: Den Haag
Berichten: 1.127
Standaard

Kijk eens of je een imei unlock kunt doen. Dat is de meeste charmante oplossing.

Andere oplossing , updaten naar baseband 6.15 (je moet even uitzoeken of het bij jouw iphone kan, sommigen 3GS geproduceerd na een bepaalde datum worden niet ondersteund en kan leiden tot een "bricked" iphone). Als het wel mogelijk is bij jouw iphone, kun je daarna downgraden naar 5.13.04. (nee je kan blijkbaar niet direct naar 5.13.04).
Dan weer unlocken met ultrasn0w.

Maar zoek eerst uit of je iphone echt gelockt is of niet, anders zit je te zoeken naar een oplossing voor een probleem die er niet is.
__________________
Revenge of the nerd..
  #3  
Oud 03-12-12, 02:10
Berckenkamp23 Berckenkamp23 is offline
• iOS 6.1.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 40
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iNemesis Bekijk bericht
Kijk eens of je een imei unlock kunt doen. Dat is de meeste charmante oplossing.

Andere oplossing , updaten naar baseband 6.15 (je moet even uitzoeken of het bij jouw iphone kan, sommigen 3GS geproduceerd na een bepaalde datum worden niet ondersteund en kan leiden tot een "bricked" iphone). Als het wel mogelijk is bij jouw iphone, kun je daarna downgraden naar 5.13.04. (nee je kan blijkbaar niet direct naar 5.13.04).
Dan weer unlocken met ultrasn0w.

Maar zoek eerst uit of je iphone echt gelockt is of niet, anders zit je te zoeken naar een oplossing voor een probleem die er niet is.
Bedankt voor de reactie. iPhone is inderdaad gelockt. Al doorgezocht op het forum en ontdekt dat ik via eBay (voor een normale prijs) een unlock kan laten uitvoeren. Mijn twijfel is alleen nog dat ik een gejailbreakte iPhone heb, waardoor ik volgens mij nadat de unlock is aangevraagd niet de iPhone zomaar aan iTunes kan hangen en laten herstellen (en zo de unlock succesvol uitvoeren). Verdere raad?
  #4  
Oud 03-12-12, 10:03
iNemesis iNemesis is offline
• iOS 8.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2011
Locatie: Den Haag
Berichten: 1.127
Standaard

Waarvoor is deze gelockt dan? dan kan ik je verder adviseren. Als ipad baseband al erop geweest is, levert het activatie (unlock) problemen , ook al is deze al unlocked op apple database. Dus zou eerst even kijken of je de iphone naar normale baseband kan downgraden..
  #5  
Oud 03-12-12, 11:03
Berckenkamp23 Berckenkamp23 is offline
• iOS 6.1.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 40
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iNemesis Bekijk bericht
Waarvoor is deze gelockt dan? dan kan ik je verder adviseren. Als ipad baseband al erop geweest is, levert het activatie (unlock) problemen , ook al is deze al unlocked op apple database. Dus zou eerst even kijken of je de iphone naar normale baseband kan downgraden..
Ik heb het door iemand laten checken en die kwam met dit resultaat:

MODEL: IPHONE 3GS 32GB BLACK
iOS: 5.1.1
IMEI: 012027002448XXX
SN: 879455843NR
Carrier: AT&T USA

(Ik heb er trouwens dus inmiddels iOS 6.0.1 op staan, maar ik neem aan dat dit de 'beginggegevens' zijn)

Of iPad baseband er al eens op is geweest, weet ik niet zeker (dacht het wel). Nu staat er in ieder geval 05.16.07 en volgens mij kan ik die niet eerst upgraden en daarna weer downgraden vanwege het serienummer en daarmee een bricked iPhone.

Ik kijk uit naar je verdere advies.
  #6  
Oud 03-12-12, 15:21
iNemesis iNemesis is offline
• iOS 8.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2011
Locatie: Den Haag
Berichten: 1.127
Standaard

als het AT&T is raad ik je aan met die baseband gewoon een IMEI unlock te doen. ben je er voor altijd van verlost.
  #7  
Oud 03-12-12, 16:14
Berckenkamp23 Berckenkamp23 is offline
• iOS 6.1.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 40
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iNemesis Bekijk bericht
als het AT&T is raad ik je aan met die baseband gewoon een IMEI unlock te doen. ben je er voor altijd van verlost.
Dus via eBay een AT&T unlock kopen? Probleem is dan toch dat ik nadat de unlock bij Apple is aangevraagd de iPhone met iTunes moet herstellen en dat dat dan niet kan omdat ik een iPhone met JB heb? Of zie ik dat verkeerd?

PS. Ik vind het verder geen probleem als ik die JB zou kwijt raken. Wil gewoon graag een werkende sim.
  #8  
Oud 03-12-12, 19:43
iNemesis iNemesis is offline
• iOS 8.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2011
Locatie: Den Haag
Berichten: 1.127
Standaard

ik zou even nog voorzichtig zijn met origineel unlock aanvragen, als de iphone nooit origineel is geactiveerd!!....dat levert geheid problemen op. PM me je imei ga ik even voor je kijken...
  #9  
Oud 10-12-12, 11:07
Ko3n Ko3n is offline
• iOS 5.0.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 49
Standaard

Even inhaken hier:

Ik heb momenteel een iPhone 3GS met jailbreak.
Modem firmware is 6.15
Version 5.0.1 (9A405)

Als ik mij niet vergis komt deze uit GB (schotland) van O2.
Is hier nog een imei-unlock mogelijk?
en gaat dit mij dan weer bereikbaar maken in Schotland?

Zijn er andere gevaren aan verbonden?

Mvg,
Koen
  #10  
Oud 31-12-12, 13:53
macquoi macquoi is offline
• iOS 6.0.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Belgie Limburg
Berichten: 11
Standaard

Ik kan een imei unlock uitvoeren voor at&t gratis en je verliest je jailbreak er niet door het al succesvol gelukt op een gelockte iphone 4 van at&t maar weet niet zeker maar weet niet zeker of ze iphone 3gs ook unlocken ik wil het altij proberen je hebt er toch niks bij te verliezen indien intresse pm mij je imei code
  #11  
Oud 31-08-13, 20:17
Bierkrat Bierkrat is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2013
Berichten: 20
Standaard

Hoi, apple fans,
Ik heb waarschijnlijk ook een probleem met mijn baseband en ook firmware.
De iphone blijft nu in herstel modus staan nadat ik geprobeerd heb de iphone te herstellen.
(liep dus vast met fout code -1)
Hoe kan ik controlleren welke baseband en firmware er draait op dit toestel?
Heb hem namelijk gisteren avond gekocht 2e hands, heb werkelijk geen idee.

vr. groet,
Bierkrat
  #12  
Oud 31-08-13, 20:36
iNemesis iNemesis is offline
• iOS 8.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2011
Locatie: Den Haag
Berichten: 1.127
Standaard

foutcode -1 is een hardware probleem!!
Alleen een onbekende hardware probleem, dus het kan aan alles liggen. Bij oude toestellen is het zeer waarschijnlijk een batterij die dood is. Als je wil oplossen zou ik batterij vervangen, kijk of je originele (met juiste vermogen koopt). worden wel eens verwisseld batterijen van 3G en 3GS . Ik neem aan dat het daarom gaat..?
  #13  
Oud 31-08-13, 20:41
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iNemesis Bekijk bericht
foutcode -1 is een hardware probleem!!
Of corrupte modem firmware. Error -1 treed ook op als men op een 3GS tracht de iPad 06.15.00 modem firmware te downgraden door een herstel uit te voeren met een firmware met een lagere modem firmware versie.

Maar dat heb ik Bierkrat al in een ander topic uitgelegd en ook hoe hij dat kan oplossen.
  #14  
Oud 31-08-13, 20:44
Bierkrat Bierkrat is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2013
Berichten: 20
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iNemesis Bekijk bericht
foutcode -1 is een hardware probleem!!
Alleen een onbekende hardware probleem, dus het kan aan alles liggen. Bij oude toestellen is het zeer waarschijnlijk een batterij die dood is. Als je wil oplossen zou ik batterij vervangen, kijk of je originele (met juiste vermogen koopt). worden wel eens verwisseld batterijen van 3G en 3GS . Ik neem aan dat het daarom gaat..?
Gisteren deed hij het dus nog, tenminste hij kwam in het IOS maar volgens die mensen (waarvan ik hem kocht) viel het toestel constant uit, dus ik heb hem thuis gelijk hersteld via Itunes, maar na het vastlopen van die herstelpoging kreeg ik die melding.
Het zou aan de batterij kunnen liggen, maar ook aan de firmware en de baseband (Ipad baseband ken je niet downgraden via itunes) die erop draaien heb ik doorgekregen zojuist van een ander forumlid.

Vandaar mijn vraag, hoe kan ik controleren welke baseband er op het toestel staat, ik heb thuis een macbook dus ben erg beperkt in het gebruik van die programma's die me daarmee kunnen helpen...
  #15  
Oud 31-08-13, 21:30
iNemesis iNemesis is offline
• iOS 8.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2011
Locatie: Den Haag
Berichten: 1.127
Standaard

in dFU mode kun je gewoon Redsn0w opstarten dan krijg je die info ook.
Wel even je iphone aan je macbook hangen..
  #16  
Oud 31-08-13, 21:45
Bierkrat Bierkrat is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2013
Berichten: 20
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iNemesis Bekijk bericht
in dFU mode kun je gewoon Redsn0w opstarten dan krijg je die info ook.
Wel even je iphone aan je macbook hangen..
Ja dit probeerde ik ook te ontdekken. (dat is lastig als je niet in het systeem kunt komen)

Device: Iphone 3Gs
ECID: Heel lang getal
Build: Iphone 2,1_6.1.3_10B329

Kan ik alleen vinden bij Redsnow. Maar de optie om te kunnen downgraden is er (nog) niet.
  #17  
Oud 31-08-13, 22:19
arjan95 arjan95 is offline
• iOS 13.1.3
• iPadOS 13.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 751
Standaard

Maak met redsn0w een No_BB firmware aan. Dit kun je doen onder Extras > Custom IPSW. Als dit niet werkt, gebruik dan Sn0wbreeze (windows)
  #18  
Oud 31-08-13, 22:36
Bierkrat Bierkrat is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2013
Berichten: 20
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door arjan95 Bekijk bericht
Maak met redsn0w een No_BB firmware aan. Dit kun je doen onder Extras > Custom IPSW. Als dit niet werkt, gebruik dan Sn0wbreeze (windows)
Dank, ik ga het eens proberen.

Dit stond er in de update log van intunes: Restore error 4294967295, net weer geprobeerd nadat er een update was gesingaleerd in itunes maar nog steeds de -1 error.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3GS: Unlock met iPad baseband ( Optus simlock Australië ) DaMeastro Unlock 7 12-01-12 23:48
iPhone 3GS: unlock ios 5 baseband 6.15 lukt niet pht Unlock 1 16-11-11 13:25
iPhone: Iphone 3gs ipad baseband omzetten naar officiele unlock? iphonelennart Jailbreak 20 09-04-11 19:50
iPhone 3GS: Wordt mijn baseband geupgrade als ik unlock via itunes(officiele t-mobile unlock)? Hunter20 Unlock 5 21-01-11 15:52
iPhone 3G: Unlock werkt niet meer naar de verandering van baseband tom91 Unlock 5 29-12-08 17:50

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:23.