iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 1e gen.: [1.0] Pwnage 2.0 - Verzameltopic (OSX versie) (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/16747-1-0-pwnage-2-0-verzameltopic-osx-versie.html)

iCulture 21-07-08 00:30

Pwnage Tool 2.0.1 uit: vooral bugfixes
 
Pwnage Tool 2.0.1 is uit, waarin een aantal problemen met het opstarten van de applicatie, het niet kunnen vinden van bootloaderbestanden en wat andere zaken zijn opgelost.

Lees verder over: Pwnage Tool 2.0.1 uit: vooral bugfixes

Tag:

claproth 21-07-08 00:41

Mislukt
 
na de update naar een gepwnde 2.0 versie blijft mn iphone rebooten :-( Iemand hier ervaring mee?

ben hem al aan het terugzetten naar orginele 1.1.4 en dan maar winpwn eroverheen...

jayjay 21-07-08 00:47

dus 2.0.1 is uit... betekent dat voor de windows gebruikers een nieuwe custom ipsw file?

SwooZy 21-07-08 00:48

Komt er toevallig ook een custom firmware voor de ipod touch?
was al de hele dag aan het kl***n met mijn ipod maar ik begrijp inmiddels dat 2.0 alleen nog maar voor de iphone is :p

Razer 21-07-08 00:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jayjay (Bericht 148716)
dus 2.0.1 is uit... betekent dat voor de windows gebruikers een nieuwe custom ipsw file?

Ik hoop het, misschien zijn er nog kleine dingen gefixed. Dus als iemand met een Mac zo vrij is :)

Michael 21-07-08 00:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jayjay (Bericht 148716)
dus 2.0.1 is uit... betekent dat voor de windows gebruikers een nieuwe custom ipsw file?

Aan de custom verandert niks Dus gewoon die downloaden

iCulture 21-07-08 00:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SwooZy (Bericht 148717)
Komt er toevallig ook een custom firmware voor de ipod touch?
was al de hele dag aan het kl***n met mijn ipod maar ik begrijp inmiddels dat 2.0 alleen nog maar voor de iphone is :p

Als je de moeite had genomen om te lezen had je deze post gevonden. Daar vind je ook de custom firmware.

SwooZy 21-07-08 00:52

Die heb ik dan over het hoofd gezien denk ik. Ben de hele dag bezig geweest en heb dit forum al 30x gelezen vandaag, zag het even allemaal niet meer helder.:confused:

Michael 21-07-08 00:55

Beste allemaal Ik ga slapen Maar het waren mooie momenten hier uit mijn iphone leven
Morgen ben ik er weer. Maar mijn baas verwacht ook dat ik werk verzet.
Advies voor iedereen lees deze topic. Ok 47 pagina's is veel maar je probleem is ongetwijfeld aan de orde gekomen.

Michael

Michael 21-07-08 00:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jayjay (Bericht 148724)
mag ik vragen waarom er niks veranderd aan die custom file? want het is met de 2.0 pwnd tool gefixt? 2.0.1. moet tog beter zijn?

Ok laatste antwoord Er is aan de tool gesleuteld maar niet aan de custom fw

GXNS 21-07-08 01:01

Yep, het is gelukt. Heren (en dames) die hebben geholpen bedankt! Wat mij hier opvalt is dat men erg geduldig en behulpzaam is ... petje af!!!

- nog even over de oplossing:

Wat ik deed was de iphone naar DFU-modus brengen. Wat ik had moeten doen was de iphone in de Recovery Modus brengen. Verschil tussen die twee was mij nog niet helemaal duidelijk. Ik zie dat Michael een toevoeging in de startpost heeft gedaan hierover, het stukje in de blokquote. De rest van die startpost, waar gesproken wordt over de recovery modus zou misschien nog herzien kunnen worden, om misverstanden te voorkomen.

Simpel gezegd zijn de volgende stappen nodig geweest:

1. Custom downloaden
2. iTunes starten
3. iPhone in Recovery Mode brengen
4. Custom vanuit iTunes laden

Al met al een hele uitgebreide en duidelijke vraagbaak, dit draadje :)
Thank U!

iBen 21-07-08 01:05

Upgrade naar 2.0
 
Michael, harstikke bedankt voor je tool voor windows gebruikers.
Binnen een goed half uur probleemloos van 1.1.4 naar 2.0
nogmaals bedankt

Ben

REYEZ! 21-07-08 01:08

absoluut wat een geduld!

Alleen ik prijs mezelf ook geduldig.\Na een dag rommelen, lukt het me nog steeds niet. Maar ik hou niet op.

Ik heb het in recovery mode geprobeerd en via dfu mode en ik krijg steeds een error 6 of 1601.


Ik wil m nu eerst downgraden naar 1.1.4.

Is de beste manier via Downgrading 2.0 Firmware 1st generation iPhone 3.9/4.6 bootloader | AddictDownload.com ?

iCulture 21-07-08 01:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door REYEZ! (Bericht 148742)
Ik wil m nu eerst downgraden naar 1.1.4.

Daarvoor kun je het beste dit topic doorlezen: Downgraden van 1.2.0 (2.0) naar 1.1.4

Gwendir 21-07-08 01:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door claproth (Bericht 148708)
na de update naar een gepwnde 2.0 versie blijft mn iphone rebooten :-( Iemand hier ervaring mee?

Helaas, ... zit wel in hetzelfde schuitje :(
Ik kwam van een 1.1.3 versie, niet gepwned. Liep heel de dag tegen een 1601 error aan. Dit opgelost door i.p.v. de dfu mode de restore mode te gebruiken. Alles leek goed te gaan tot hij opnieuw opstartte. Een knipperende ananas. Gelukkig krijg ik hem nog wel in de dfu mode.
Morgen maar weer verder tobben. Ben bang dat ik weer die 1601 ga tegenkomen daar ik hem niet meer in de recovery krijg.
Heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat de firmware om zeep is.

REYEZ! 21-07-08 02:02

Moet ik de Sim er eigenlijk in laten zitten, of moet ie eruit?

iCulture 21-07-08 02:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door REYEZ! (Bericht 148775)
Moet ik de Sim er eigenlijk in laten zitten, of moet ie eruit?

Moet in de iPhone zitten. Schakel wel eerst voor de zekerheid de pincode uit (Instellingen > Telefoon > Simpincode als ik me goed herinner)

cboes 21-07-08 02:41

Bedankt iedereen. Na het terug zetten naar firmware 1.1.4 verliep de overgang naar 2.0 dit keer wel als gepland.

REYEZ! 21-07-08 03:02

Het is niet te geloven...

Nadat ik besloot om om 2.15 uur mijn laatste poging te doen is het me gelukt om m aan de praat te krijgen!!! Firmware 2.0 is op mn iphone!!!!

Wat is er gebeurd vandaag:

- Ik heb een 1st Gen iPhone.
- Deze is een half jaar geleden met ZiPhone gejailbreakt, geactiveerd etc. Dus werkte top.
- Vandaag om 13.00 uur geupdate naar firmware 2.0
- PwnageTool gebruikt maar de custom ipsw kon steeds niet gemaakt worden.
- Uiteindelijk met Pwnagetool 2.0.1 custom ipsw gemaakt.

En toen begon de ellende.

Ik kreeg m niet goed in DFU mode (ik had m hiervoor niet ge-pwnage, dus moest m daarin krijgen), maar kreeg het niet voor elkaar dus toen in recovery mode gezet en kreeg ik steeds errors (6, 20, 1600, 1601, 1603, 1604).

Blijkbaar wist ik het verschil niet tussen DFU en recovery...


Wilde m dus terug naar 1.1.4 zetten maar lukt ook niet op de volgende manieren:

- in itunes 7.5 in recovery mode -> Error 20
- in itunes 7.5 in DFU mode, scherm werd wit (herstel voorbereiden etc.), maar toen toch -> Error 1600
- toen kreeg ik nog even een foutmelding -> Error 2001
- Later weer een foutmelding -> Error 2005
- Toen in itunes 7.5 in DFU mode, scherm werd wit (herstel voorbereiden etc.), maar toen toch -> Error 1603

Wat heb ik toen gedaan en dit is misschien de fix voor anderen:

- iTunes terug geupgrade naar 7.7
- Mac herstart
- Alle programma's gesloten laten (dus ook geen Firefox opstarten)
- Toen Pwnagetool 2.0.1 gedraaid
- cusom ipsw gemaakt
- DFU mode gevonden, waardoor ik goedmelding van tool kreeg.
- tool gesloten
- iTunes geopend en iPhone in DFU mode gelaten.
- Toen vroeg ie om herstel ispw.
- custom ispw gezocht en toen begon het feest...

wit scherm, pineappletje in beeld, software herstellen , iphone gaf licht en hij doet het nu perfect!

IPhoneClub (Michael) en de anderen bedankt voor de hulp!

iCulture 21-07-08 03:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door REYEZ! (Bericht 148785)
Het is niet te geloven...

Nadat ik besloot om om 2.15 uur mijn laatste poging te doen is het me gelukt om m aan de praat te krijgen!!! Firmware 2.0 is op mn iphone!!!!

Gefeliciteerd :) Dan mag je nu je profiel aanpassen: je firmware staat nog op 1.1.4 en je OS staat op Windows? :confused:


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:26.