iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 1e gen.: [1.0] Pwnage 2.0 - Verzameltopic (OSX versie) (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/16747-1-0-pwnage-2-0-verzameltopic-osx-versie.html)

sjowol 21-07-08 06:31

humm het mag dan verleideijk wezen maar voordat ik weet dat installer het op 2.0 doet begin ik er nog ff niet aan...
ff vraagjes voor de experts:
ik neem aan dat ssh werkt na een jailbreak, iemand al geprobeert om gewoon installer erop te zetten? of is het filesystem echt significant anders dan 1.1.4 (ik dacht dat dat nieuwe systeem juist voor ondersteuning van de appstore was gemaakt) maar misschien weeer een flink stuk chownen? zo moeilijk kan het toch niet zijn?
ik mot geen 2,0 zonder iCopter hoor ;) en natuurlijk persoonlijke background/summerboard en al mijn andere (7 pagina's :eek:) apps... (ja jullie dachten dat Croiman een freak was :P)

Michael 21-07-08 06:38

Hee Sjowol Nee de installer gaat echt niet want de structuur van de iPhone sw is anders.
Maar vrees niet het komt eraan installer 4.0. SSH werkt prima. Maar we moeten weer on-topic.

AeronNL 21-07-08 09:43

Misschien echt een overbodige vraag, maar ik zie heel even door de bomen het bos niet meer...

Mijn iPhone 1.0 is geunlocked, activeerd en jailbreaked met iLiberty+.
Als ik nu de custom fw van Mischael erop wil zetten, moet ik dan wel of niet eerst winpwn gebruiken?
Zo ja, is er ook ergens een handleiding te vinden hoe dit te doen?

Sorry als deze vraag als eens is gesteld, hoop op een goed antwoord! :)

wolfie 21-07-08 09:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jellyfish (Bericht 148848)
Misschien echt een overbodige vraag, maar ik zie heel even door de bomen het bos niet meer...

Mijn iPhone 1.0 is geunlocked, activeerd en jailbreaked met iLiberty+.
Als ik nu de custom fw van Mischael erop wil zetten, moet ik dan wel of niet eerst winpwn gebruiken?
Zo ja, is er ook ergens een handleiding te vinden hoe dit te doen?

Sorry als deze vraag als eens is gesteld, hoop op een goed antwoord! :)

in theorie kun je direct de custom fw van michael pakken maar als ik de ervaringen hier zo lees lijkt het verstandig eerst even met pwn 1.x te pwnen..

search even voor een handleiding van winpwn, al wijst dit progje zichzelf..

Mizzle 21-07-08 10:10

Ik heb de "cowboy manier" toegepast: niks DFU of Recovery mode, gewoon in iTunes (7.7) op shift-herstel geklikt terwijl de iPhone verbonden was, even bladeren naar het juiste bestand en iTunes deed de rest... (flash mode, flashen etc). Geen garantie natuurlijk, maar hier werkt het als een tierelier :) (...beetje spannend was het wel...)

satria 21-07-08 10:22

Ik heb'm nu op 2.0, maar het rare is dat ik nu 2 fotobibliotheken heb waarvan van 1 de lokatie niet kan vinden ? Dat is door Itunes teruggezet. En de foto's die ik in mn telefoon zie zijn ook bijna allemaal gedraaid ?!?!?

Nog meer mensen met dit rare verschijnsel ?

DaveyY 21-07-08 10:28

ik heb een iphone 1.1.4, niet unlocked met winPwn nu wil ik naar 2.0 moet ik hem dan eerst unlocken met winpwn en dan de cusom firmware van michael erop zetten of kan ik glijk de costum firmware erop zetten?

houseguru 21-07-08 10:29

heeft er iemand toevallig een mirror van de custom firmware? Tijdens het downen van rapidshare is 2 keer de verbinding weggevallen en nu zegt rapidshare dat ik mijn downloadlimiet bereikt hebt...

Ik zie dat er torrents in omloop zijn met custom firmware maar deze vertrouw ik natuurlijk niet :D

edit: Was vergeten dat ik de custom firmware gister al had gedownload voor de zekerheid.

2.0 werkt al weer op mijn iPhone.

metalmini 21-07-08 10:55

Is het nog steeds zo dat als ik wil upgraden van 1.1.2 naar 2.0 dat ik eerst de 2.0 (de maagdelijke versie) moet installeren. Daarna de pwner moet draaien (volgens de uitstekende wiki van iphoneclub) en daarna de aangepaste versie kan installeren?

DaveyY 21-07-08 11:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door houseguru (Bericht 148888)
heeft er iemand toevallig een mirror van de custom firmware? Tijdens het downen van rapidshare is 2 keer de verbinding weggevallen en nu zegt rapidshare dat ik mijn downloadlimiet bereikt hebt...

Ik zie dat er torrents in omloop zijn met custom firmware maar deze vertrouw ik natuurlijk niet :D

edit: Was vergeten dat ik de custom firmware gister al had gedownload voor de zekerheid.

2.0 werkt al weer op mijn iPhone.

haha :P ik ben nu de firmware aan het downloaden, ik ben wel erg zenuwachtig hopen dat het goed gaat :P maarja, als het fout gaat zijn er hier genoeg mensen die me kunnen helpen

mrgoolie 21-07-08 11:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door REYEZ! (Bericht 148742)
absoluut wat een geduld!

Alleen ik prijs mezelf ook geduldig.\Na een dag rommelen, lukt het me nog steeds niet. Maar ik hou niet op.

Ik heb het in recovery mode geprobeerd en via dfu mode en ik krijg steeds een error 6 of 1601.


Ik wil m nu eerst downgraden naar 1.1.4.

Is de beste manier via Downgrading 2.0 Firmware 1st generation iPhone 3.9/4.6 bootloader | AddictDownload.com ?

ik had dit ook voor. simpelste manier is terug uit DFU brengen (20 sec de 2 knoppen inhouden). dan wachten tot die opstart en dan aan de pc hangen. dan zou itunes moete openen en dan gewoon nieuwe custom FW opzetten.
zo lukte het bij mij!

houseguru 21-07-08 11:21

misschien een stomme vraag / opmerking maar waarom wordt niet de complete iphone gewist?

Ik heb een upgrade gedaan van 1.1.4. Maar mijn Lockscreen heeft nog dezelfde custom afbeelding onder 2.0 als onder 1.1.4. Voor de duidelijkheid, ik heb deze afbeelding destijds ingesteld via de filmrol, of via SSH, weet niet meer exact. Het lijkt er dus op dat niet alles verloren gaat?

Of kan het komen dat ik mijn iphone weer gesynct / backup heb teruggezet met iTunes?

cypher21 21-07-08 11:22

het is de laatste

Bij mij waren zelfs de wekkers die ik in had gesteld weer terug na een backup teruggezet te hebben :D

Mikatjuh 21-07-08 11:25

2 vragen:

1. Hoe moet ik dat dan weer opnieuw doen met die nieuwe versie van de pwnage tool ?
2. En blijven mijn gekochte Appstore games er gewoon op of niet?

BelgianBull 21-07-08 11:29

1. met windows kan je niet met de tool werken
2. ja ze blijven, ze moet wel in je itunes zitten en niet alleen op je iPhone (mocht je alleen maar geïnstalleerd hebben via je iPhone, gewoon even synchroniseren met itunes)

houseguru 21-07-08 11:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cypher21 (Bericht 148936)
het is de laatste

Bij mij waren zelfs de wekkers die ik in had gesteld weer terug na een backup teruggezet te hebben :D

Hier ook :D

Mikatjuh 21-07-08 11:39

belgianbull 2e vraag snap ik nu maar ik heb een mac laptop liggen daarmee had ik hem al gepwned maar hoe moet ik het nou met die nieuwe pwnage tool het doen gewoon weer hetzelfde neem ik aan ?

Frederic 21-07-08 11:43

Geez, wat een eitje...
Hij heeft trouwens bij mij ook nog wat zaken geleerd van Pwnage 1.0 (waar bootloaders staan, of het legit iphone is, ...), want niet moeten beantwoorden.

Veel succes aan de toekomstige pwners. En maak je maar niet te druk.. het gaat allemaal vanzelf!

Fritzie 21-07-08 11:43

Yes, gelukt met de CFW ! Had alleen wat problemen met de locatefunctie in Maps, blijkbaar thuis ineens geen genoeg bereik meer, met 1.1.4 had ik geen problemen !?! Op mn werk werkt t prima!

hugy 21-07-08 11:47

weet iemand hoe ik van restore mode naar dfu mode kan gaan? als ik power en home knop gebruik gaat hij uit ik zit al op 2.0 maar kom niet uit restore mode.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:25.