iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 1e gen.: [1.0] 2.0.2 Pwnagetool verzameltopic (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/18575-1-0-2-0-2-pwnagetool-verzameltopic.html)

ugene 20-08-08 22:55

iemand een idee wat het kan zijn met mijn iphone wat d esnelhied betreft, merk nu dat smsen ook ergggg traag gaat..

Bounce 21-08-08 13:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mr_cynical (Bericht 171015)
Gentz,

na de succesvolle upgrade met de custom firmware van michael (cydia+installer),
en de altijd fijne backup functionaliteit van itunes heb ik mijn iphone weer werkend.

Nu kom ik alleen nog problemen tegen met mijn mail...
heb 2 accounts van xs4all && gmail;
bij het opstarten van mailfunctionalieit haalt hij de mail, alle 19 stuks, en knalt hij gewoon weer terug naar "HOME" keer op keer op keer.

iemand een idee/suggestie voor een mogelijke oplossing ?

Moet je even bossprefs opstarten en dan op more drukken. vervolgens fix user dir permissions;)

susiphone 22-08-08 10:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fasty (Bericht 171162)
uuhm je kan dit allemaal toch gewoon weer ongedaan maken he. Ik bedoel helemaal terug naar orgineel. Door te herstellen in iTunes en de orginele 2.0.1 er op te zetten.

Kun je de gekochte app dan ook nog gebruiken?

Ik zit in hetzelfde schuitje (heb alleen nog 1.1.4 firmware erop) en durf niets te doen omdat ik door de bomen het bos niet meer zie... In de handleiding staat nog steeds dat-ie niet updated is voor 2.02. Zou iemand dat willen doen zodat er voor leken een stap-voor-stap uitleg is? Alvast dank voor de moeite!

susiphone 22-08-08 10:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eppotje (Bericht 171507)
Mensen,

Ik bezit mijn iphone (1.0) enkele dagen, een 4GB US versie. Deze telefoon heb ik geunlocked etc gekocht met sofware 2.0 erop. Nu begreep ik dat met een hogere update 2.0.1. of 2.0.2. er meer mogelijkheden vrijkwamen op mijn iphone. Ik heb al veel gelezen op dit forum (o.a. dit hele topic uitgeplozen), maar kom ik er niet uit hoe ik deze update kan uitvoeren. Ik ben nog een beetje een leek op het gebied van iphones, maar zou er erg graag meer over leren. Is er iemand die mij kan vertellen wat ik het beste in mijn geval kan doen?

Mijn dank is groot! :D

Sorry, mijn reactie was op bericht van Eppotje, zelfs dit is kennelijk te moeilijk voor me...

Ik zit in hetzelfde schuitje (heb alleen nog 1.1.4 firmware erop) en durf niets te doen omdat ik door de bomen het bos niet meer zie... In de handleiding staat nog steeds dat-ie niet updated is voor 2.02. Zou iemand dat willen doen zodat er voor leken een stap-voor-stap uitleg is? Alvast dank voor de moeite!

cypher21 22-08-08 10:26

vergeet 2.0.2 voorlopig even totdat de nieuwe pwnage tool uit is, of winpwn

voor de rest:

Hier een beknopte handleiding (hopelijk zijn de begrippen e.d. duidelijk anders hoor ik het wel)

  1. Download en Installeer iTunes 7.7
  2. Download WinPWN (Main Page - WinPwn),
  3. Download de custom firmware van Michael (Dit is de versie met Installer en Cydia erin Michael's custom met Installer en Cydia Mirror Met dank aan samplex
  4. Open een originele 2.0.x firmware in WinPWN
  5. PWN iTunes (iPWN in winpwn)
  6. Zet je telefoon HANDMATIG in DFU (zie https://forum.iculture.nl/f59/i.../3400-dfu.html)
  7. Houdt je SHIFT toets ingedrukt, en klik op herstel in iTunes
  8. selecteer de custom firmware van Michael die je gedownload hebt

tonhaarmans 22-08-08 10:47

Voor iemand met Mac OS-X zou ik onderstaande handleiding eens goed doorlezen. https://forum.iculture.nl/f14/i...ameltopic.html

Als je eenmaal de update van 1.1.4 naar 2.0 hebt gedaan, is het updaten van 2.0 naar 2.0.1 niet moeilijk meer. Best mogelijk dat het in één stap kan, van 1.1.4 naar 2.0.1, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.

cypher21 22-08-08 10:49

Dat werkt idd ook prima, maar als je het beknopt wilt houden, dan kun je mijn 8 stappen ook pakken, en winpwn veranderen in pwnagetool, en SHIFT in ALT ;)

Dan kom je er ook :D

susiphone 22-08-08 11:54

Dank voor de snelle reactie. Ga het proberen. Nog 1 vraag: vinden jullie dat het zin heeft dit te doen of is het verstandig door te gaan met 1.1.4 en te wachten tot 2.02 er in 1x op kan?
Susi

cypher21 22-08-08 12:05

Dat mag je zelf gaan beslissen :D

de nieuwe tools zullen redelijk snel komen, en daarmee zal het mogelijk zijn 2.0.2 te pwnen en erop te zetten.

Mocht je de handeling niet twee keer in een week willen doen, dan zou ik wachten. Mocht je z.s.m. van de 2.xx mogelijkheden gebruik willen maken, dan kun je upgraden :)

jvdv23 22-08-08 18:17

Michael,
Wanneer komt er een custom firmware die je gewoon met shift-restore kunt updaten?

cypher21 22-08-08 19:15

als je dat voor 2.0.2 bedoeld. Dan komt die custom firmware pas wanneer er een nieuwe pwnage tool uit is die 2.0.2. Ondersteund

MCNO 22-08-08 20:01

Ik wil geen discussie starten, maar ik meende juist dat Pwnage juist iets had gedaan/gevonden zodat de volgende updates een stuk eenvoudiger zouden gaan.
FW 2.0 was binnen een week geregeld.

Waarom is de FW 2.02 zo speciaal dat er nog geen PWnage versie voor is?

En waarom zijn wij Maccers nu ineens 2e rangs :) ik wil een quick dingus voor de mac!

macfreaker 22-08-08 20:17

Ben er vrij zeker van dat ze bezig zijn met een update van pwnage. Nog wat geduld.

dapeter 22-08-08 23:20

ik heb een probleem ik heb firware 2.01 op me telefoon gezet met Michael's custom met Installer en Cydia en zodra ik hem wil herstellen naar het laatste gesyncroniseerde punt blijft hij daar hangen hij maakt het wel af maar zodra de iphone opnieuw opstart moet ik hem weer syscroniseeren naar het laats opgeslaage punt oftewijl ik kan nu geen muziek er meer opdoen en geen foto;s weet iemand of ik dit kan verhelpen????

macmichel 24-08-08 04:09

Is het trouwens mogelijk om makelijk terug te gaan van 2.0.2 naar costum 2.01

TradeMark 24-08-08 17:17

Nou mijn iPhone is weer gered :) Terug gezet naar 1.1.4, maar via iTunes 7.5, dat bleek de sleutel tot succes te zijn volgens mij. Nu issie alleen wel weer standaard, dus moet 'm nu gaan unlocken.

Dat ga ik doen via deze handleiding iPhone unlock: Handleiding iPhone firmware 2.0 unlock (iPhone 1.0 en iPhone 3G) > Artikel > iPhoneclub.nl
Heb alleen 1 vraag: kan ik bij het selecteren van de firmware nou de custom firmware van michael meteen kiezen of moet het de originele van apple zijn?

En kan ik evt ook meteen naar 2.0.1 upgraden? Ook hier geldt: kan ik dan meteen de custom firmware selecteren?

macmichel 25-08-08 13:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jvdv23 (Bericht 175393)
Michael,
Wanneer komt er een custom firmware die je gewoon met shift-restore kunt updaten?

Voor 2.0.1 kan dit al

PADIpro 26-08-08 13:08

Heeft iemand een custom firmware 2.02. Ik heb nu de custom firmware 2.01 van Michael erop gezet en dit werkt perfect. Maar ja, nu wil ik naar 2.02?

Iemand een idee?

Tijn1 26-08-08 13:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PADIpro (Bericht 178119)
Heeft iemand een custom firmware 2.02. Ik heb nu de custom firmware 2.01 van Michael erop gezet en dit werkt perfect. Maar ja, nu wil ik naar 2.02?

Iemand een idee?

ik zou heel even de zoekfunctie gebruiken!

kijk hier anders:https://forum.iculture.nl/f14/i...or-de-mac.html

maar zou toch even wachten er duiken bij een paar members al problemen op!

kimvb 26-08-08 13:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PADIpro (Bericht 178119)
Heeft iemand een custom firmware 2.02. Ik heb nu de custom firmware 2.01 van Michael erop gezet en dit werkt perfect. Maar ja, nu wil ik naar 2.02?

Iemand een idee?

wacht er nog even mee met de update naar 2.0.2 want deze geeft nog problemen pwnagetool is ook van het web gehaald dit omdat er nog een fout in het programma zit namelijk als je 2.0.2 installeert op je iphone slaat deze geen wachtwoorden op zoals die van je e-mail en van je Wi-Fi .
ik ben nu terug gegaan naar 2.0.1 tot 2.0.2 op punt staat blijf ik hier lekker op lopen .


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:32.