iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 1e gen.: Easy guide to 2.2 with Destiny's FW (2G) (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/25692-easy-guide-to-2-2-with-destiny-s-fw-2g.html)

Destiny 24-11-08 23:45

Je vraag over categories.

hellmaker 24-11-08 23:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Destiny (Bericht 222307)
Je vraag over categories.

ok heb het ook gelezen maar hoe krijg ik nou cydia/installer weer terug?? dit is voor mij onduidelijk? kan ook niet meer met winscp erop??

hellmaker 25-11-08 00:21

opgelost heb mbv total commander, via usb contact weten leggen met de iphone en het volgende bestand com.apple.springboard.plist verwijderd te vinden in mobile/Library/Preferences, daarna iphone opnieuw opstarten en je hebt de hidden applicaties weer terug.

basnr1 25-11-08 11:10

Mede-lezers,

Gisteravond overgestapt naar 1.1.3 naar 2.2, werkt uitstekend!
overigens leek ik meerdere malen gelezen over een laadbalkje als je de iphone opstart,
dit heb ik nog niet gezien???

King1987 25-11-08 11:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door basnr1 (Bericht 222446)
overigens leek ik meerdere malen gelezen over een laadbalkje als je de iphone opstart,dit heb ik nog niet gezien???

Dit is alleen als je nieuwe fw erop zet. Niet als je opstart ;)

Bomans 25-11-08 11:12

Is enkel bij het installeren van de firmware, niet bij het opstarten.

edit:
King was net iets sneller :D

basnr1 25-11-08 11:15

aaah dat verklaart een hoop! dank

Barzi 25-11-08 22:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cypher21 (Bericht 222108)
Al je antwoorden worden eigenlijk al beantwoord, maar goed, hopelijk heb je er wat aan. Zie rode tekst

Waarom raad je hem eerst aan om officieel up te daten naar 2.2 via iTunes en dan pas te unlocken/jailbreaken? Waarom niet gelijk deze custom firmware?

TTzot 25-11-08 23:02

Gelukt
 
Van 1.1.3 naar 2.2 in nog geen 15 min. super. Allen bedankt voor de tips.
Een vraagje, kan ik nu via Itunes de free apps downloaden of moeten deze via cydia worden afgehaald.

Nogmaals bedankt iedereen

K.

King1987 26-11-08 07:01

(free app, uit de appstore kunnen gewoon gedownload worden, ook met een jailbroken Iphone)

erictummers 26-11-08 08:15

Vreemd begin, goed resultaat
 
Wat me opviel is dat ik bij het upgraden eerst een foutmelding 13 kreeg. De iPhone bleef daarna booten in recovery mode. Ook toen deze losgekoppeld was.
Nadat de iPhone geboot was (in recovery mode) heb ik hem aangesloten en herkende iTunes hem. De update was daarna een koud kunstje.
Niet schrikken dus bij foutmelding 13.

spike 26-11-08 08:46

wie kan mij helpen heb net een update gedaan naar 2,2 met mijn 2g iphone maar krijg geen menu meer kan alleen er mee bellen moet geactiveerd worden of zoiets help help

King1987 26-11-08 09:02

Je moet hem even met quickpwn unlocken/jailbreaken/activeren.

Of een custom van dit prachtige forum er op zetten. (lees even rustig de daarvoor betrevende topic's door. (oftewel post #1 ;) ))

spike 26-11-08 09:42

hallo king heb een imac en heb pwnage tool geinstalleerd maar weet niet hoe verder nu

Michael 26-11-08 09:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door spike (Bericht 223017)
hallo king heb een imac en heb pwnage tool geinstalleerd maar weet niet hoe verder nu

Zorg dat je bootloader 3.9 en 4 hebt (googlen) en zorg ook dat je fw 2.2 hebt (Kan je downloaden uit de wiki) Dan de pwnage starten en dan gaat het bijna vanzelf.

iScorpio 26-11-08 20:19

Modbreak:

Normaal gesproken horen we graag als iets het goed doet, maar in dit geval 'vervuild' het deze topic een beetje. Daarom zijn er ook al enkele berichten opgeschoond. Laat alleen een bericht achter als er echt vragen en/of problemen zijn met de installatie van de custom firmware. Dank!


theodoor 26-11-08 20:29

ter bevestegin
 
Als ik het dus goed begrijp zit het voor mij als volgt,

ik heb een 2G iphone met 2.1 die gejailbreakt/unlocked is (uit de US) en als ik dus uitsluitend, (op mac) alt herstel doe en dan de custom fw uit Post 1 gaat het verder vanzelf?
Dus geen DFU mode of opnieuw unlocken nodig?
Ben altijd een beetje bang, want ik heb er niet zo veel verstand van, en ken ook niemand die dat heeft. En gebruik mn iphone iedere dag (kan niet meer zonder :) ) dus wil wel even zeker weten dat het goed gaat voor ik het verpruts.

Alvast bedankt voor een bevesteging.
Komt er trouwens een handleiding?

junkyjump 26-11-08 23:45

heb 2 iPhone's geupgrade via de Custom FW,maar als ik dan cydia open,werkt alles goed behalve...
alle apps van saurik komen er niet op zoals bijv cycorder en alle sources bij features sources kan ik maar niet toevoegen..
Had dit probleem met cydia voor de upgrade niet
Maar voor de rest..bedankt voor de Custom;)

Destiny 26-11-08 23:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door theodoor (Bericht 223413)
Als ik het dus goed begrijp zit het voor mij als volgt,

ik heb een 2G iphone met 2.1 die gejailbreakt/unlocked is (uit de US) en als ik dus uitsluitend, (op mac) alt herstel doe en dan de custom fw uit Post 1 gaat het verder vanzelf?
Dus geen DFU mode of opnieuw unlocken nodig?
Ben altijd een beetje bang, want ik heb er niet zo veel verstand van, en ken ook niemand die dat heeft. En gebruik mn iphone iedere dag (kan niet meer zonder :) ) dus wil wel even zeker weten dat het goed gaat voor ik het verpruts.

Alvast bedankt voor een bevesteging.
Komt er trouwens een handleiding?

Dit klopt idd.
Als Recovery Mode niet werkt kun je wel DFU proberen.

Destiny 26-11-08 23:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door junkyjump (Bericht 223530)
heb 2 iPhone's geupgrade via de Custom FW,maar als ik dan cydia open,werkt alles goed behalve...
alle apps van saurik komen er niet op zoals bijv cycorder en alle sources bij features sources kan ik maar niet toevoegen..
Had dit probleem met cydia voor de upgrade niet
Maar voor de rest..bedankt voor de Custom;)

Volgens mij heeft dit te maken met Cydia. Hopen dat hier snel een fix voor komt.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:21.