iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 1e gen.: Easy guide to 2.2 with Destiny's FW (2G) (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/25692-easy-guide-to-2-2-with-destiny-s-fw-2g.html)

gaviaal 06-12-08 10:59

Probleem: ik krijg mijn iPhone wel op de officiele 2.1, die kan ik dan ook weer "goed" krijgen met Quickpwn. Als ik vervolgens de officiele 2.2 FW installeer krijg ik een (14) error. Hoe kan ik de 2.2 erop krijgen om hem vervolgens met quickpwn geunlocked op 2.2 te krijgen?

--- Tjsa, "blijf proberen" is het motto: hij werkt!!

Officiele 2.2 weigerde, maar de custom FW uit post #1 pakt hij nu wel. Draait als een zonnetje op 2.2 :)

Dank voor de support!

dikkiedick51 06-12-08 11:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gaviaal (Bericht 227601)
Probleem: ik krijg mijn iPhone wel op de officiele 2.1, die kan ik dan ook weer "goed" krijgen met Quickpwn. Als ik vervolgens de officiele 2.2 FW installeer krijg ik een (14) error. Hoe kan ik de 2.2 erop krijgen om hem vervolgens met quickpwn geunlocked op 2.2 te krijgen?

Bij mij heeft het geholpen door eerst terug te gaan naar 2.0 en daarna via itunes 2.2 te updaten. vervolgens Quickpwn er overheen en klaar was Dick.:D

savergot 06-12-08 12:56

Dat bestandje geeft volgens mijn mac geen ipsw bestand aan boord waardoor ik niet kan selecteren met mijn iTunes!

King1987 06-12-08 13:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door savergot (Bericht 227649)
Dat bestandje geeft volgens mijn mac geen ipsw bestand aan boord waardoor ik niet kan selecteren met mijn iTunes!

Dan heb je het gedownload met Safari en staan je instellingen niet helemaal goed, hij pakt de ipws bestand metee uit. Probeer het eens met Firefox!

Amp. 06-12-08 13:43

Hoi, ik heb even een vraagje..
Ik heb me zelf al een tijdje niet meer met de iPhone-scene bezig gehouden, en ik krijg vandaag een iPhone van iemand die nu op 1.1.2 zit, met een TurboSIM erin (jaja oldskool!)
Nu heb ik dit vorig jaar zelf ook gehad, maar ik weet nu niet precies hoe ik dit moet oplossen..

Moet ik gewoon 2.2 CUSTOM downloaden, turbosim eruit, simkaart erin, en iTunes shiftherstellen? Moet ik Quickpwn ofzo doen?

Kan iemand mij dit uitleggen? als hij op 2.1 zat had ik het wel geweten :P

savergot 06-12-08 14:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King1987 (Bericht 227660)
Dan heb je het gedownload met Safari en staan je instellingen niet helemaal goed, hij pakt de ipws bestand metee uit. Probeer het eens met Firefox!

Ja, ok allemaal goed en wel, maar dan is het een zip-bestand ...
UPDATE: Op mijn bootcamp-partitie met windows XP het zelfde probleem! HELP?

King1987 06-12-08 15:33

Wat krijg je als jij je .zip bestand uitpakt? En anders: probeer het .zip bestand even te wijzigen naar .ipsw

savergot 06-12-08 15:41

2 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King1987 (Bericht 227702)
Wat krijg je als jij je .zip bestand uitpakt? En anders: probeer het .zip bestand even te wijzigen naar .ipsw

Heb ik al geprobeerd, MacOSX weigert dit te wijzigen ...
Pic1: Het zip bestand met erboven het uitgepakte bestand
Pic2: De inhoud van het uitgepakte bestand.

King1987 06-12-08 15:59

.zip moet je eraf halen. Kan wel in de windows machine! (daar kan je ook .zip veranderen in .ipsw. google even hoe dat moet, zou ik ook even moeten doen namelijk. Maar ik weet dat het kan!)

savergot 06-12-08 16:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King1987 (Bericht 227713)
.zip moet je eraf halen. Kan wel in de windows machine! (daar kan je ook .zip veranderen in .ipsw. google even hoe dat moet, zou ik ook even moeten doen namelijk. Maar ik weet dat het kan!)

Dankjewel
heb via een google terug een link gevonden naar hier en het is nu dus een .ipsw bestand!!

Amp. 06-12-08 17:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amp. (Bericht 227664)
Hoi, ik heb even een vraagje..
Ik heb me zelf al een tijdje niet meer met de iPhone-scene bezig gehouden, en ik krijg vandaag een iPhone van iemand die nu op 1.1.2 zit, met een TurboSIM erin (jaja oldskool!)
Nu heb ik dit vorig jaar zelf ook gehad, maar ik weet nu niet precies hoe ik dit moet oplossen..

Moet ik gewoon 2.2 CUSTOM downloaden, turbosim eruit, simkaart erin, en iTunes shiftherstellen? Moet ik Quickpwn ofzo doen?

Kan iemand mij dit uitleggen? als hij op 2.1 zat had ik het wel geweten :P

Laat maar, hij werkt perfect :)

Pielie 07-12-08 00:55

Aangezien het vorige keer bij mij op elk vlak fout ging heb ik toch even mijn twijfels
gehad om mn iPhone naar 2.2 te flashen.
Ik heb het zojuist gedaan en de eerste keer ging het fout (error 14).
Daarna met iTunes 8.0.1.11 herstel gekozen en weer naar de custom 2.2 fw verwezen en toen lukte het wel.
Bedankt dus voor deze tutorial, het werkt prima hier.

M.Sergio 07-12-08 16:01

Raak je met zo'n update je ontvangen smsjes kwijt?

King1987 07-12-08 21:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door M.Sergio (Bericht 228057)
Raak je met zo'n update je ontvangen smsjes kwijt?

Niet met een back-up, gebruik even de zoekfunctie voor meer info hierover

Capser 09-12-08 14:13

Ik heb zojuist FW 2.2 op mijn iPhone geïnstalleerd omdat mijn iPhone niet meer in iTunes herkend werd. Nu word hij met 2.2 ook niet herkent.

Ik kan weinig informatie over deze melding vinden, is dit een veel voorkomende fout???

melding: "iTunes kan de inhound van de iPhone ^1 niet lezen. Ga naar de tab Samenvatting in de iPhone-voorkeuren en klik op Herstellen om de fabrieksinstellingen van de iPhone te herstellen."

King1987 09-12-08 14:41

Heel simpel: gewoon nog een keer opnieuw herstellen en daarna quickpwn gebruiken om te jailbreaken / unlocken.

mxcrosserkeuh 09-12-08 15:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jeroenc (Bericht 221427)
ik heb nog een keer met nieuwe firmware geupgrade ( iPhone1,1_2.2_5G77_Restore.ipsw), maar iTunes zegt dat de SIM kaart niet wordt herkend en daarna krijg je op de iPhone alleen een Emergency mogelijkheid. Dus niets doet het meer, terwijl 2.1 het prima deed.


ik heb het zelfde probleem kan iemand mij helpen ?

Destiny 09-12-08 15:21

Je moet wel echt de custom gebruiken he. Als je gewoon op herstel drukt in iTunes kom je in dat emergency scherm terecht.

mxcrosserkeuh 09-12-08 15:23

en hoe moet ik dat dan doen sorry voor al de vragen

alvast bedankt

Tijn1 09-12-08 15:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mxcrosserkeuh (Bericht 228926)
en hoe moet ik dat dan doen sorry voor al de vragen

alvast bedankt

Uit de eerste post de custom van Destiny downloaden, iphone in recovery zetten en dan shift+herstel de custom firmware selecteren!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:32.