De opties bij simlock (na FW 3.1) discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) Misschien handig een sticky-thread te maken voor mensen die per ongeluk naar 3.1 zijn overgegaan, en daardoor (misschien wel voorgoed) de mogelijkheid kwijt zijn om ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
De opties bij simlock (na FW 3.1)
Misschien handig een sticky-thread te maken voor mensen die per ongeluk naar 3.1 zijn overgegaan, en daardoor (misschien wel voorgoed) de mogelijkheid kwijt zijn om via software te unlocken.
Voor hen de opties op een rijtje (aanvullingen welkom!) 1) Unlock via je provider Als je toestel oorspronkelijk bij T-Mobile vandaan komt, dan kan je T-Mobile vragen om een unlock. Als je toestel ouder is dan een jaar, is dit gratis. Is je toestel jonger, dan kost het (bevestiging?) circa €120,-. Hoe dit zit als je hem overgekocht hebt weet ik niet zeker, mogelijk heb je een aankoopbewijs oid nodig. Deze optie is niet mogelijk indien gekocht in de USA 2) Duimen dat er een nieuwe bug gevonden wordt Als er een nieuwe bug in de meest recente baseband-firmware gevonden wordt, kan de iPhone in de toekomst mogelijk alsnog ge-unlocked worden. Het kan misschien al volgende week zijn, maar mogelijk ook pas volgend jaar, of misschien wel nooit. 3) Hardware unlock Voordat de software-unlock beschikbaar kwam (yellowsn0w, ultrasn0w), waren er diverse simkaart-addons in omloop. Dit zijn kleine simkaart-vormige stukjes hardware, die je samen met je simkaart in je iPhone stopt. Ze waren te koop onder namen als 'yessim', 'Turbo-sim', 'X-sim', etcetera. Mogelijk dat deze simkaarten weer meer in opkomst komen door de recente lading gelockte iPhones. Iemand die hier meer over weet? 4) Nieuwe simlockvrije iPhone kopen Ze zijn er echt, de origineel simlockvrije iPhones. Soms zelfs in Nederland te koop via een officieel verkooppunt. Of koop een simlockvrije 3G, die zijn nu redelijk in prijs gedaald.
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
Geldt dit alleen voor de 3G?
|
|
|||
|
|||
Met x-sim werkt het al niet.
Dus welke opties blijven nog over. Ik woon in belgië en heb een iphone 3G van T-mobile dus ze zullen hem niet unlocken voor mij zeker. |
|
||||
|
||||
|
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
iPhone 4: vraag bij opstarten over simlock | alfredroos | Unlock | 0 | 23-11-10 16:51 |
Wat wil jij het liefst nieuw bij de nieuwe ipad(3 OPTIES KIEZEN)? | borgqueenx | iPad algemeen | 17 | 03-10-10 11:31 |
iPhone: iPhone zonder simkaart met simlock hoe geraak ik tot bij instellingen? | Philoz | Jailbreak | 2 | 25-07-09 02:24 |
|
|