//

Welke FW heb ik?

Welke FW heb ik? discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) Goedenmorgen, Ik heb onlangs van iemand een Engelse 3gs overgenomen (32gb). was nog niet ge-unlocked en ge-jailbreaked. Ben echter een beetje dom geweest door meteen ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Unlock
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 07-03-10, 01:53
Mr.Boss Mr.Boss is offline
• iOS 7.1.2
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: Noord Holland
Berichten: 33
Standaard Welke FW heb ik?

Goedenmorgen,
Ik heb onlangs van iemand een Engelse 3gs overgenomen (32gb).
was nog niet ge-unlocked en ge-jailbreaked.
Ben echter een beetje dom geweest door meteen een harde reset uit te voeren. Zoals jullie nu zullen begrijpen krijg ik het vervelende probleem dat ik geen geldige simkaart heb om het ding te activeren.

Truckje dat wel wordt genoemd dat door de iphone een kwartier aan Itunes te laten hangen zonder wat te doen de iphone zou activeren werkt niet.

Ik weet ook niet welke firmware, bootloader etc er op staan. Is er een manier om hier achter te komen? Weet dat bij de 1st gen dit te doen was in het nood-oproep-scherm met de code *3001#12345#* , ook dit werkt niet op mijn 3gs....

Ik heb geprobeerd hem te unlocken met blackra1n, maar krijg dan een zwart scherm op de iphone en hij gaat niet verder... (krijg dus geen afbeelding te zien van blackra1n zoals zou moeten).

Ik tast nu dus in het duister, ik vrees dat de iphone reeds is geupdated naar 3.1.3 maar weet dit dus absoluut niet zeker.

Iemand met advies of raad?

Alvast bedankt,
Groeten Hugo
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 07-03-10, 02:08
Trikz Trikz is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 45
Standaard

dan ga je naar instellingen dan algemeen dan info dan zie je het vanzelf suc6 ermee
  #3  
Oud 07-03-10, 11:38
Kevichill Kevichill is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 2
Standaard

Ik heb het Zelfde probleem juist! ,
Citaat:
dan ga je naar instellingen dan algemeen dan info dan zie je het vanzelf suc6 ermee
Kan toch niet als er een Simlock opstaat .. ??

Iemand ideeen nog!?
  #4  
Oud 07-03-10, 13:31
Thaan Thaan is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Thaan.nl
Berichten: 217
Standaard

Wat bedoel je met "harde reset"? Bedoel je daarmee dat je hem aan iTunes hebt gehangen en vervolgens op herstellen hebt gedrukt?

Of bedoel je dat je op de iPhone zelf in instellingen op reset hebt gedrukt? Bij dat laatste hebt je de kans dat er 3.1.2 opstond, en die gewoon hebt gereset. Dan is er niks ergs gebeurd, en hoef je alleen maar even blackra1n te draaien.

Wat je in geen geval moet doen is op herstellen oid drukken (in het geval je dat nog niet hebt gedaan).
  #5  
Oud 07-03-10, 13:35
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thaan Bekijk bericht
Wat bedoel je met "harde reset"? Bedoel je daarmee dat je hem aan iTunes hebt gehangen en vervolgens op herstellen hebt gedrukt?

Of bedoel je dat je op de iPhone zelf in instellingen op reset hebt gedrukt? Bij dat laatste hebt je de kans dat er 3.1.2 opstond, en die gewoon hebt gereset. Dan is er niks ergs gebeurd, en hoef je alleen maar even blackra1n te draaien.

Wat je in geen geval moet doen is op herstellen oid drukken (in het geval je dat nog niet hebt gedaan).
Even zoeken in onze wiki
  #6  
Oud 07-03-10, 13:50
Mr.Boss Mr.Boss is offline
• iOS 7.1.2
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: Noord Holland
Berichten: 33
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thaan Bekijk bericht
Wat bedoel je met "harde reset"? Bedoel je daarmee dat je hem aan iTunes hebt gehangen en vervolgens op herstellen hebt gedrukt?

Of bedoel je dat je op de iPhone zelf in instellingen op reset hebt gedrukt? Bij dat laatste hebt je de kans dat er 3.1.2 opstond, en die gewoon hebt gereset. Dan is er niks ergs gebeurd, en hoef je alleen maar even blackra1n te draaien.

Wat je in geen geval moet doen is op herstellen oid drukken (in het geval je dat nog niet hebt gedaan).
Heb idd OP de Iphone op reset gedrukt (dus alle contactpersonen, e-mail en muziek zou dan worden gewist.) Heb nog géén herstel gedaan via Itunes.

Als ik hem probeer te unlocken via blackra1n, dan krijg ik een zwart scherm op de iphone en gaat ie niet verder... (meedere keren geprobeerd, met hetzelfde resultaat)
Op het schermpje op de pc zegt ie dan waiting for reboot oid...
Iphone lijkt dan vast te lopen en gaat pas weer wat doen als ik hem reset met sleep en home button, maar dan kom ik uiteraard meteen weer in het emergency-call scherm en niet verder.

Maar omdat de iphone is gelocked heb ik geen idee welke firmware, bootloader etc er op staan.

Alvast bedankt voor alle hulp en meedenken,
Hugo
  #7  
Oud 07-03-10, 14:20
Mr.Boss Mr.Boss is offline
• iOS 7.1.2
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: Noord Holland
Berichten: 33
Standaard

Even een update,
Met het programmatje F0recast is het me nu eindelijk gelukt om te achterhalen wat er op de iphone staat.
(Gister wilde F0recast niet draaien, nu op andere pc wel.)
En deze vertelt me;
FW: 3.1.3
BB: 05.12.01
BL: 6.4

Dus ik ben een van de velen ongelukkigen die nog een tijd zullen moeten wachten totdat ze ook voor deze baseband een unlock hebben gemaakt.

Mocht iemand ondertussen een oplossing weten voor 3.1.3 dan houd ik mij uiteraard sterk aanbevolen,
Hugo

Laatst gewijzigd door Mr.Boss; 07-03-10 om 14:41.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 4: Welke provider heb ik? Ramiro1990 Unlock 8 26-01-11 15:16
iPhone: welke bootrom heb ik? welke manier jailbreaken? dreeg Jailbreak 0 27-07-10 19:56
iPhone: welke jailbreak manier en welke bootrom heb ik dreeg Jailbreak 0 27-07-10 13:17
Welke firmware heb ik? Ancotje iPhone algemeen 4 15-01-10 22:34
iPhone: Welke generatie heb ik? loek2009 Jailbreak 17 25-09-09 17:42

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:16.