//

HELP- 3G, firmware 3.1.3 unlock probleem

HELP- 3G, firmware 3.1.3 unlock probleem discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste Iphone-vrienden, Ik heb gisteren 2e hands een iphone aangeschaft. Echter niet simlockvrij. Naar aanleiding van het lezen op jullie forum en nog wat andere ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Unlock
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 31-03-10, 22:59
IvarZ IvarZ is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 5
Standaard HELP- 3G, firmware 3.1.3 unlock probleem

Beste Iphone-vrienden,

Ik heb gisteren 2e hands een iphone aangeschaft. Echter niet simlockvrij. Naar aanleiding van het lezen op jullie forum en nog wat andere sites, was ik ervan overtuigd dat het unlocken me wel zou lukken en zodoende voor een scherpe prijs een iphone kon gebruiken.

MAAR.....

Eerst via een website genaaid door € 10,00 te betalen voor Blackra1n.. Afijn.. na de instructie te lezen moest het een eitje zijn! Dat zou het ook geweest zijn.. Als deze Iphone niet al geupdate was naar 3.1.3!!!!!!!!!!!!!!!

PROBLEEM.....
met Blackra1n kwamen we dus niet verder.. Daarna ergens op een site Sn0wbreeze gevonden.. na een tijdje (2uur) klooien leek het aardig te lukken en begon de iphone te herstellen via itunes.....

TOTDAT! hij opeens vroeg om een juiste simkaart om de telefoon te activeren............ en die hebben we natuurlijk niet!!??? HELP WAT NU??
Moet het niet gewoon zo zijn dat je met dat programma sn0wbreeze dit omzeild?

Ik hoop dat iemand hier een oplossing heeft.. ik kan er nu namelijk helemaal niks mee..
En dat dit het risico is van een iphone 2e hands kopen.. dat begrijp ik Alleen oplossen zal ik het..

Alvast iedereen bedankt voor eventuele hulp.

Groet,

Ivar
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 31-03-10, 23:56
kimvb's schermafbeelding
kimvb kimvb is offline
• iOS 10.3.3
• 11.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: oudenaarde
Berichten: 437
Standaard

als je al redelijk gelezen had zoals je schrijft had je moeten weten dat 3.1.3 niet te unlocken is wel te jailbreaken maar de baseband kan nog niet unlocked worden .
  #3  
Oud 01-04-10, 10:09
IvarZ IvarZ is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 5
Standaard

Sorry maar ik lees overal op internet wisselende berichten, vandaar dat ik hier mijn bericht post.. Het is inmiddels ook haast niet meer te doen om alles te lezen hier omdat het zo onoverzichtelijk is.. Ik heb al een hoop gelezen, maar.. duidelijk dus, het is niet te unlocken.. wat is dat jailbreaken dan precies? moet je dan niet om dat activeren heen kunnen? Het vreemde is.. als ik dat snowbreeze moet geloven is de 3.1.3 gewoon te unlocken?..
  #4  
Oud 01-04-10, 10:15
IvarZ IvarZ is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 5
Standaard

Zie hier de jailbrake van snowbreeze die ik gebruikt heb: Jailbreak iPhone 3.1.3 with Sn0wbreeze | Redmond Pie

En via dezelfde site, unlocken: Unlock iPhone 3.1.3 3G 3GS with ultrasn0w | Redmond Pie


Ik heb mss het vermoeden dat het fout gaat, omdat het bij deze manier vereist is om eerst je iphone te activeren? omdat het via de iphone zelf gaat en niet via een programma via windows?
  #5  
Oud 01-04-10, 10:25
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Allereerst moet je natuurlijk nooit betalen voor software die je gewoon gratis kunt downloaden. Alle info is te vinden op dit forum.
Wanneer je een iPhone hebt met T-Mobile simlock dan heb je een t-mobile sim nodig om deze telefoon te activeren.
Wat je kunt proberen is een custom firmware te installeren zonder activatie (ff zoeken op dit forum).
Als je dit lukt dan kun je je iPhone in elk geval gebruiken als ipod. Voor de unlock van baseband 05.12.01 zul je moeten wachten tot deze beschikbaar komt.
Of je koopt zolang een tmobile prepaid sim.. kun je in elk geval je iphone "normaal" gebruiken en activeren.

Laatst gewijzigd door wouter1981; 01-04-10 om 10:30.
  #6  
Oud 01-04-10, 10:32
IvarZ IvarZ is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 5
Standaard

Dankje voor je reactie Wouter! Maar activeren dmv een t-mobile kaart heb ik al geprobeert.. tenminste ik had nog een oude liggen.. weet niet of die nog actief is.. maar hij werd wel gewoon gelezen door een andere telefoon.. Moet hij actief zijn? Het is als het goed is wel gewoon een t-mobile iphone.. Ik ga wel even zoeken naar standaard firmware..
  #7  
Oud 01-04-10, 10:38
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Als het een T-Mobile iPhone betreft dan is die te activeren met een T-Mobile simkaart. Custom Firmware staat hier
  #8  
Oud 01-04-10, 12:15
Nilfuinion Nilfuinion is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Bodegraven
Berichten: 6
Stuur een bericht via MSN naar Nilfuinion
Standaard

Citaat:
Sn0wbreeze 3.1.3 for Windows brings jailbreak for iPhone 2G, 3G and iPhone 3GS (older bootroms only) which can preserve your older baseband while upgrading you to the latest iPhone OS 3.1.3 firmware. This means that you can now unlock your iPhone 3G and iPhone 3GS using the current version of ultrasn0w (for 04.26.08 baseband) or blacksn0w (for 05.11.07 baseband) as they both are compatible to work with the respective older baseband versions.
(bron: Unlock iPhone 3.1.3 3G 3GS with ultrasn0w | Redmond Pie )

hier staat eigenlijk letterlijk dat je de iphone eerst moet hebben op 3.1.2 of lager om dan met sn0wbreeze te upgraden naar 3.1.3 met unlock, dit kan echter niet als je baseband al geupgrade is naar de nieuwe versie.
  #9  
Oud 01-04-10, 19:03
IvarZ IvarZ is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 Bekijk bericht
Als het een T-Mobile iPhone betreft dan is die te activeren met een T-Mobile simkaart. Custom Firmware staat hier
nou, ik heb de custom firware geprobeerd, hetzelfde verhaal hij zegt dat de sim kaart niet goed is..? we hebben gewoon een t-mobile prepaid sim kaart dus ik snap er niks meer van....
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3G: 3.1 firmware - unlock vraagje brampower Unlock 3 02-10-09 13:23
Windows: Itunes probleem of Firmware 3.1 probleem ? satfreak1969 iTunes 0 22-09-09 16:05
Firmware 2.2.1. unlock Redsnow 0.8 SilverShadow Archief 4 09-08-09 22:44
iPhone 3G: Iphone 16g Jailbreak/unlock/Firmware probleem pimmers Unlock 9 23-08-08 16:32

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:18.