//

AT&T simlock

AT&T simlock discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) Eerst even de situatie: - in augustus 2009 kocht ik in bangkok een iPhone 3GS. Aldaar liet de verkoper mij zien dat deze simlockvrij was ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Unlock
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 29-09-10, 18:29
PTR PTR is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 4
Standaard AT&T simlock

Eerst even de situatie:

- in augustus 2009 kocht ik in bangkok een iPhone 3GS. Aldaar liet de verkoper mij zien dat deze simlockvrij was door mijn eigen simkaart erin te doen & te laten zien dat er ontvangst was. Blij met mijn nieuwe aanwinst, backpackte ik verder door azie & gooide alle dozen & bonnen weg.

- Eenmaal thuisgekomen, kwam ik er achter dat de iPhone een jailbreak had & via software semi-simlockvrij gemaakt was. Dit vond ik verder geen probleem, kon ook niet echt terug naar de winkel, dus fijn verder gebruik gemaakt van mijn iPhone.

- vorige week heb ik, met m'n duffe kop, de verkeerde ipsw aangeklikt. Hierdoor had ik dus een ipod touch i.p.v. een iphone. Alles werkte, behalve het bellen, de iphone was weer gelockt op een buitenlandse provider.

- Vervolgens gebeld met apple support met de vraag of zij de iphone simlockvrij konden maken. Ik werd doorgestuurd naar t-mobile, aangezien zij de support voor de benelux doen voor iphones.

- t-mobile gebeld, dimdammen over support, maar vriendelijk als zij zijn, toch geprobeerd te unlocken, maar helaas de respons dat zij niet geauthoriseerd zijn, alleen voor nederland gebrande iphones.

- apple support gebeld, telefoonnummers voor de technische service nederland gekregen. Oh ja, ook nog de 'stiekeme' tip om het via een jailbreak te regelen...helaas dus

- de technische service gebeld, zij kunnen niet unlocken, alleen hardware service, maar wel de info dat de iphone gelockt is op at&t. Ook wisten zij mij te vertellen dat het daadwerkelijk technisch unlocken vanuit apple gebeurt, alleen providers moeten de authorisatie geven.

- apple support gebeld, zochten naar info, uiteindelijk een nummer van at&t support.

- at&t gebeld, antwoord (dat ook op hun site staat) dat zij geen iphones unlocken, dat ik daarvoor maar naar apple moest. Hier heb ik ook een email bevestiging van

- apple support gebeld, weten het ook niet meer, werd vervolgens doorgezet naar customer support en kreeg uiteindelijk te horen dat ik terug zou moeten naar de winkel waar ik 'm gekocht heb. Ook al zou ik dit doen, die winkel kan ik niet terugvinden & tevens was het in de shopping mall die door de rellen in bangkok is afgebrand. Vervolgens vroeg hij waarom ik dacht dat ik recht had op support/de unlock code. Ik dacht dat de regel was dat je na een jaar recht had op je legale unlock, maar dat ging er bij deze meneer niet in. Hierna hield het eigenlijk op, maar het enige wat ik vraag is wat ik kan doen om het apparaat weer volledig te laten functioneren.

Ik heb uiteraard op het internet zitten zoeken naar antwoorden/mogelijkheden & vond die ook wel voor alle andere buitenlandse providers. Deze zijn, tegen een klein bedrag, te unlocken. Dus alle andere behalve at&t.
De andere mogelijkheid is om de iphone te verkopen via ebay aan een amerikaan die altijd bij at&t wil blijven.
Ik heb bij alle betrokken partijen geprobeerd iets te regelen, zelfs aangegeven hier eventueel een fee voor te betalen, maar geen kan/wil het regelen.

Nou, daar zit ik dan, angrybirds te spelen op mn ipod touch...als iemand ook maar een tip oid heeft, zou ik het heel erg apprecieeren.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 29-09-10, 18:46
JornZ JornZ is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 364
Standaard

Als ik het goed begrijp heb je met Itunes iOS 4.1 geïnstalleerd? Zo ja, dat betekent dat je baseband geupdate is en deze is niet te unlocken op dit moment.

Wat je wel kan proberen is met tinyumbrella (even downloaden van The Firmware Umbrella) te achterhalen of die Thaise gast toevallig oude shsh blobs heeft opgeslagen toen de telefoon gejailbreakt is door de blobs te requesten voor een oudere iOS van Cydia. Als dat zo blijkt te zijn dan kun je namelijk je telefoon restoren naar een oudere firmware (er zijn guides te vinden op dit forum) en gemakkelijk jailbreaken en unlocken. Of misschien heb je zelf een keer shsh blobs opgeslagen in Cydia? Dat is je enige mogelijke redding op dit moment.

EDIT: Ik vergis me, als de baseband is geupdate kan je nu alleen maar wachten trouwens... omdat voor zover ik weet deze niet meer te downgraden is, alleen de firmware :S
  #3  
Oud 29-09-10, 21:12
PTR PTR is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 4
Standaard

ja, da's dus t probleem, de baseband, die is nu 05.14.02. Ik heb alle shsh blobs van 3.0 af, ik moest ook al even terug naar 3.1.2 om van de 1600 errors af te komen & m te jailbreaken, want de custom firm die ik gemaakt had voor 4.1 met snowbreeze heeft nog een activatie/restore bug. Dat is dus allemaal wel gelukt, alleen die stomme lock...ga ook even via rechtshulp kijken wat er juridisch te doen valt. Wie weet dat via die weg at&t/apple te pushen valt. Wie weet...het suffe is, dat het technisch niet zo'n probleem is, slechts een druk op de knop van een van beide, maarja, dat doen ze dus nie zomaar, zelfs niet voor een vergoeding voor hun klik ongemak.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 4: Unlock & simlock Mark1972 Unlock 3 08-04-11 22:40
iPhone 4: Iphone 4 met at&t simlock robdejong Unlock 1 30-03-11 13:45
iPhone 3GS: & 4: Telefoon niet geactiveerd maar simlock AT&T kan tmobile gewoon ? Melvin18 Unlock 2 03-07-10 09:59

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:28.