//

blijf error 1002 houden! niks helpt

blijf error 1002 houden! niks helpt discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik heb sinds een paar maanden mijn iphone 3gs 8gb, ik heb er zowat gelijk een jailbreak op toegepast en tot eergisteren deed hij ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Unlock
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 30-11-10, 01:10
henkie23 henkie23 is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 13
Standaard blijf error 1002 houden! niks helpt

Hallo,

Ik heb sinds een paar maanden mijn iphone 3gs 8gb, ik heb er zowat gelijk een jailbreak op toegepast en tot eergisteren deed hij het prima. Toen besloot hij opeens raar te gaan doen en vroeg hij elke keer of ik hem aan itunes wilde aansluiten, of dat ik een noodoproep wilde maken. Ik heb hem toen maar uit gedaan en daarna deed hij het weer. Totdat ik hem nogmaals uit deed en toen bleef hij op dit scherm staan. Ik heb hem toen maar aan itunes aangesloten en op update gedrukt. Toen deed hij een upgrade van 4.1 naar 4.2.1 als het goed is. Vervolgens wil ik hem herstellen en geeft hij na lang laden foutcode 1002 :S.

Daarna ik heb alles geprobeerd om hem hier uit te krijgen, alleen de iphone blijft maar het herstel scherm tonen...
Ik heb DFU mode al geprobeerd, iRecovery, Ireb, Tinyumbrella... noem het maar op. Niks werkt!

Ik heb hem wel laten verzekeren, maar ik ben bang dat als ik hem opstuur... ze er erachter komen dat ik er een jailbreak op uit heb gevoerd.

Hebben jullie misschien nog ideeën of tips?!

Alvast bedankt
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 30-11-10, 18:38
Famous4 Famous4 is offline
• iOS 10.1.1
• 10.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 107
Standaard

Het is maar een idee, kijk even in je host file van windows of daar nog de server van saurik in staat, haal die weg, probeer dan weer te restoren.
  #3  
Oud 30-11-10, 18:49
henkie23 henkie23 is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 13
Standaard

Bedankt voor je reactie! maar ik heb eigenlijk geen idee hoe je precies in die host file komt... kun je mij dat misschien uitleggen?
  #4  
Oud 30-11-10, 19:17
Famous4 Famous4 is offline
• iOS 10.1.1
• 10.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 107
Standaard

Ik neem aan dat je windows gebruikt.
Ga naar " mijn computer " - " locaal station C:" - " windows " - "System32" - " drivers" - " etc "
Daar staat een file " hosts ", open deze met notepad of wordpad, dan zie je een aantal regels onderaan staan bijv.

# localhost name resolution is handled within DNS itself.
# 127.0.0.1 localhost
# ::1 localhost
74.208.10.249 gs.apple.com
#127.0.0.1 gs.apple.com

Verwijder de regels die onderstreept zijn en druk op opslaan (niet opslaan als)

Probeer dan weer een restore. als het gelukt is kan je de regels weer terug zetten of laat ze weg.

Laatst gewijzigd door Famous4; 30-11-10 om 19:26.
  #5  
Oud 30-11-10, 22:40
henkie23 henkie23 is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 13
Standaard

Hee bedankt voor de tip alleen het heeft helaas niet geholpen :S
misschien nog andere tips? ik heb dingen zoals iRecobery enzo al geprobeerd.
Is het misschien een idee om te zorgen dat de verzekering er niet meer in komt en hem dan op te sturen?
  #6  
Oud 30-11-10, 23:39
jemmie's schermafbeelding
jemmie jemmie is offline
• iOS 11.4
• 11.3
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 939
Standaard

De error code lijkt in de meeste gevallen te wijzen op een hardware defect.

Doordat de laatste stap geweest is die je hebt kunnen uitvoeren een update van 4.1 naar 4.2 is en het herstellen niet lukt is het niet te zien dat deze iPhone ooit ge'JB is geweest. Ik zou de iPhone dan ook gewoon opsturen.
__________________
.
Kennis is pas van waarde als je er iemand mee kan helpen
  #7  
Oud 01-12-10, 00:28
henkie23 henkie23 is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 13
Standaard

Is het dan niet zo, dat als ik hem dus zo opstuur dat ze hem aan een groot apparaat hangen en ze gewoon in mijn iphone kunnen kijken zonder hem te hoeven opstarten? want de update naar 4.2 is dus wel voltooid alleen het herstel proces niet... het zou dus kunnen dat al die jailbreak bestanden er nog op staan toch... maargoed aangezien ik hem heb verzekerd, kan ik ook gewoon extra voorzorgsmaatregelen nemen en hem vanwege een andere reden opsturen

iemand ervaring gehad met dit dilemma?
  #8  
Oud 01-12-10, 01:26
Famous4 Famous4 is offline
• iOS 10.1.1
• 10.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 107
Standaard

Start ie nu wel op of niet meer?
Is ie leeg bedoel gewist en meld ie zich in iTunes aan als een nieuwe iPhone of staat al je data er nog op?

Als je een beetje googled kom je deze ook tegen en sommige met een oplossing / fix, als ie blijft rebooten, of in recovery blijft.

Goed mogelijk dat er een hardware fout is maar daarvoor moet je hem ook opsturen toch
  #9  
Oud 01-12-10, 17:35
henkie23 henkie23 is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 13
Standaard

hee,

Nee ik krijg hem niet meer opgestart, hij blijft staan met het usb kabeltje en het pijltje er tussen naar het het itunes logo gericht. De iphone laat geen ander scherm zien dan dit. Als ik hem opnieuw opstart krijg ik het appel logo en dan dit scherm. In itunes herkent hij hem als de iphone iphone. Elke keer als ik hem wil restoren, krijg ik de error 1002. Ik wordt er helemaal gek van... ik heb alles geprobeerd maar niks werkt.

Ik ben gewoon geneigd hem in het water te gooien, wachten totdat hij helemaal kapot is en hem dan op te sturen. Want ik ben bang dat als ik hem opstuur zoals hij nu is... ze er achter komen dat hij gejailbreakt is.

dus mijn vraag is eigenlijk of ik hem gewoon zo moet opsturen of dat ik hem gewoon zo kapot moet maken dat ze er überhaupt niet meer in kunnen komen...

wat denken jullie?
  #10  
Oud 01-12-10, 20:46
henkie23 henkie23 is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 13
Standaard

ik ben een beetje einde raad
  #11  
Oud 01-12-10, 21:28
tomboxman tomboxman is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 1
Standaard

Even error 1002 iphone in google intikken en de eerste link is al meteen raak.... suc6
  #12  
Oud 01-12-10, 23:00
henkie23 henkie23 is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 13
Standaard

dat heb ik al geprobeerd alleen niks werkt, ik krijg hem echt niet meer uit recovery mode
  #13  
Oud 02-12-10, 00:31
henkie23 henkie23 is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 13
Standaard

ik weet denk ik het probleem al... mijn firmware zat op 4.0 of 4.1. Ik heb hem dus naar 4.2 geupdate. Ik had hier beter over moeten nadenken, omdat deze nog niet goed te jailbreaken valt. Dus daar is hij in vast komen te zitten. Iemand ideeën over hoe ik hem misschien weer kan downgraden of hem op een ander soort manier uit recovery mode halen?

alvast bedankt
  #14  
Oud 02-12-10, 08:32
roymeer roymeer is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Thuis
Berichten: 124
Standaard

Ik lees alleen maar verhalen dat het niet lukt.
Ik zou m gewoon weg brengen, en die JB? Zou ik me niet zo druk over maken.
  #15  
Oud 02-12-10, 12:30
henkie23 henkie23 is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 13
Standaard

Nee klopt daar heb je gelijk in, het lukt allemaal niet. Ik hoor wel is, dat als mensen hun iphone opsturen die door een software fout ofzo niet meer opstart, ze er vaak wel achter kunnen komen of dit door een jailbreak of niet komt. Daarom neem ik denk maar voorzorgsmaatregelen

bedankt he!
  #16  
Oud 02-12-10, 13:46
roymeer roymeer is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Thuis
Berichten: 124
Standaard

Er zijn zoveel toestellen met een JB, er is denk ik geen aanwijsbare reden om te denken dat het daardoor komt.
Ik las ook een verhaal over jouw foutmelding, en diegene had geen JB.

Laatst gewijzigd door roymeer; 02-12-10 om 15:48. Reden: schrijfvout
  #17  
Oud 02-12-10, 15:36
henkie23 henkie23 is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 13
Standaard

Het zou inderdaad kunnen zijn dat ze er niet achter komen, maar ik kan maar beter zeker van mijn zaak zijn toch maargoed diegene in dat verhaal die jij hebt gelezen, had dus geen jb... maar daar was dus geen reden voor problemen als ik het goed begrijp?
  #18  
Oud 02-12-10, 15:50
roymeer roymeer is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Thuis
Berichten: 124
Standaard

Nou het enige probleem van hem was dat zijn Iphone van binnen stuk was........
  #19  
Oud 02-12-10, 16:49
wva wva is offline
• iOS 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 8
Standaard dit heb ik ook gehad

ik heb hem hierna teruggezet met tinyumbrella.

4.2.1 kan niet uit recovery gehaald worden wegens nieuwe instellignen.

ik ben teruggegaan naar 4.1 en daar via tinyumb me 3gs uit recovery gekickt. daarna deed deze het weer goed.


ik denk dt er een update aan zit te komen voor tinyumb waarin je wel je 4.2.1 uit recovery kan zetten maar dat duurt nog even. check de site van tinyumb voor meer info.
  #20  
Oud 02-12-10, 17:11
madridje madridje is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 7
Standaard

beste Henkie,

gewoon niet van aantrekken. Ik had in de tijd mijn Iphone 3G willen JB en dat lukt mij niet (het was in de tijd dat dat nog maar juist allemaal bestond en het nog vrij ingewikkeld was, nu is dat eenvoudig). Dus ik had met SSH in mijn core bestanden van mijn Iphone gezeten en daar dingen gewijzigd. Met als restultaat ... dat er niets meer werkte, zelf niet booten...
De reden dat ik met SSH in mijn core bestanden had gezeten was dat hij gejailbreaked was, maar dat ik er nog verdere dingen wilde met doen, en vandaar was ik dus dieper in de software van aplle willen binnendringen!

Dus boeltje kapot, en JB was net 1 dag uit! Dan ben ik maar als een hopeloos geval naar Mobistar gegaan (ben Belg) en daar hen verteld dat ik hem had gejailbreaked, MAAR dat ik daar het nut niet van inzag en ik hem terug wilde zetten naar de Legale software van Apple en dat het daar mislopen is (eigenlijk net hetzelfde wat er bij u is gebeurd, maar bij mij enkel in mijn gedachten)

Men heeft de mijne naar Mobistar Belgie opgestuurd en daar kon men er geen weg mee, want het was een zootje wat ik ervan gemaakt had! Dan is ie vertrekken naar Apple (Engeland, Amerika, Swahili, .. ik weet het niet) en na 4 weken of zo had ik hem terug. De kostprijs was wel zo'n 125€ als ik me niet vergis, maar hij werkte terug.
Wetende dat dit alles zich afgespeeld heeft onder het tijdperk dat JB verboden was!

De dag dat ik hem terug had heb ik hem opnieuw geJB want zo'n toestel mag voor mij geen/weinig geheimen hebben, en ik moet zeggen heb dat met mijn 4G ook gedaan...

Dus echt niet met inzitten man... gewoon terugsturen!

Ze (mobistar belgie) raad wel aan als je hem binnenbrengt (wat ik nadien nog 2 maal gedaan heb wegens glasbraak en hardware problemen) om er de JB af te doen. Maar het is niet 100% nodig verteld me mij, enkel voor het geval dat er zouden problemen kunnen van komen (en dan spreken we niet over JB, maar over de illegale software die je via JB er kunt opzetten)

Succes man
Reageren

Labels
error 1002, herstel modus



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: Error 1002! henkie23 Jailbreak 1 31-05-11 23:45
Error 1002 SNB iPhone algemeen 0 07-04-11 22:00
Iphone 3GS 32 gb - restore error 1002 dophert iPhone algemeen 2 24-01-11 18:35
Herstellen 3gs: error 1002 Jorto iPhone algemeen 3 01-01-11 16:15
Blijf internetverbinding houden. MDVW Archief 1 16-09-09 21:54

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:20.