//

Hey iemand die me hier kan helpen :)

Hey iemand die me hier kan helpen :) discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb een Iphone 3GS van marktplaats gehaald en wil graag de tmobile lock weghalen en met Vodafone hier gebruik van maken. Hier onder een ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Unlock
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 09-02-11, 17:55
Itsmitch Itsmitch is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 34
Standaard Hey iemand die me hier kan helpen :)

Ik heb een Iphone 3GS van marktplaats gehaald en wil graag de tmobile lock weghalen en met Vodafone hier gebruik van maken. Hier onder een kleine opsomming welke software ik heb gebruik en heb gedaan.

Jailbreak software: redsn0w_win_0.9.6b6
Gebruikte ispw: firmware ios.4.2.1 (orgineel)
Firmware : Custom firmware ios 4.2.1 (kan deze firmware gebruiken indien ik moet herstellen)
Orginele simlock: Tmobile
Baseband: 06.15.00


Ik heb mijn Iphone 3GS via redsn0w_win_0.9.6b6 gejaibreaked en daarbij de optie Install cydia en Ipad baseband gekozen.
Dit hele proces is gewoon prima verlopen, vervolgens Cydia geinstalleerd en het pakket Ultrasn0w gezocht. Vervolgens ook dit geinstalleerd en de iphone Reboot.

Telkens als ik nu mijn Vodafone simkaart in de iphone plaats geeft die aan dat ik hem kan ontgrendellen, dit doe ik dan ook,
Vervolgens blijft die op zoeken staan, en springt vanzelf dan op geen Service !, heeel af en toe komt er even Vodafone te staan maar meer niets.

De iphone is van marktplaats, dus had al gebeld met tmobile en die mogen hem niet unlocken helaas ..


Kent of herkend iemand dit probleem? ik zou graag deze telefoon van de Tmobile simlock willen af halen ^^


Met vriendelijke groet,


Mitchell Johnson
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 09-02-11, 18:03
ShortyEx ShortyEx is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 256
Standaard

nederlandse t-mobile? Want als je eens zoekt op het forum vind je zeker en vast hoe je die permanent kan unlocken. Geen jailbreak of softwarematige unlock nodig...

Edit: lees eens dit topic

Geen idee of het voor jou ook werkt. Ik doe maar een voorstel!

Laatst gewijzigd door ShortyEx; 09-02-11 om 18:05.
  #3  
Oud 09-02-11, 18:31
Itsmitch Itsmitch is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 34
Standaard

Het is een Nederlandse Tmobile ja, ik heb die stappen gevolgd .. maar hij blijft telkens op geen service staan. Die link die je gaf .. die doet helemala niets ik krijg geen eens het itunes logo te zien. Doe ik iets verkeerds? moet ik hem eerst restore oid.
  #4  
Oud 09-02-11, 18:34
ShortyEx ShortyEx is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 256
Standaard

Hij mag allesinds geen jailbreak hebben. Maar die heb je al en de ipad baseband ook. Ik weet niet wat die baseband doet in combinatie met die officiële unlock. En herstellen met iTunes kan je niet met de iPad Baseband.. Je zal moeten afwachten tot iemand met meer ervaring je kan verder helpen.... mijn excuses!
  #5  
Oud 09-02-11, 18:39
flashingst flashingst is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 575
Standaard

Herstel hem en dan krijg je als het goed is (tenminste ik kreeg dat): Gefeliciteerd! Uw iPhone is simlockvrij. Zonder jailbreak, tweakers etc. En gebruik m nu met KPN!

Kort samengevat: Ik heb hem herstelt toen er iPad baseband 06.15.00 opzat, en toen kreeg ik gelijk: gefeliciteerd uw iphone is simlockvrij! En bel er al weer een paar dagen zonder enkel probleem mee.... Gewoon even herstellen en dan is ie zo simlockvrij, dan ff opnieuw jailbreaken en klaar Dan gaat je batterij ook vééél langer mee
  #6  
Oud 09-02-11, 18:51
Itsmitch Itsmitch is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 34
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flashingst Bekijk bericht
Herstel hem en dan krijg je als het goed is (tenminste ik kreeg dat): Gefeliciteerd! Uw iPhone is simlockvrij. Zonder jailbreak, tweakers etc. En gebruik m nu met KPN!

Kort samengevat: Ik heb hem herstelt toen er iPad baseband 06.15.00 opzat, en toen kreeg ik gelijk: gefeliciteerd uw iphone is simlockvrij! En bel er al weer een paar dagen zonder enkel probleem mee.... Gewoon even herstellen en dan is ie zo simlockvrij, dan ff opnieuw jailbreaken en klaar Dan gaat je batterij ook vééél langer mee
Dus jij hebt ook Ipad baseband 06.15.00 inderdaad (is dus nog hoop voor mij )
Met herstel bedoel je dan Custom firmware neem ik aan, Welke versie heb je dan? 4.2.1 of 4.1 ? Ik krijg wel na de custom firmware herstel melding over iphone activeren. Dus dan moet ik me vodafone erin doen?

En heb je dus daarbij wel of niet met tmobile gebeld?


alvast bedankt en sorry voor al deze vragen
  #7  
Oud 09-02-11, 18:57
flashingst flashingst is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 575
Standaard

Nee Ik heb de iPhone 3.1.3 firmware erop gezet. Nooit met tmobile gebeld! Ik had hem herstelt naar normale firmware van google gedownload geen custom dus en dan gewoon eerst in dfu en dan herstellen. Kreeg error 1015, recboot gedownload en was zo weer met een werkende iphone bezig! Als je je iPhone hebt herstelt moet je hem gewoon met een andere sim aan de pc hangen met itunes aan. Maar bij mij toen ik hem herstelde naar 3.1.3 en hij was klaar stond er gelijk: gefeliciteerd uw iphone is simlockvrij!
  #8  
Oud 09-02-11, 19:59
Itsmitch Itsmitch is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 34
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flashingst Bekijk bericht
Nee Ik heb de iPhone 3.1.3 firmware erop gezet. Nooit met tmobile gebeld! Ik had hem herstelt naar normale firmware van google gedownload geen custom dus en dan gewoon eerst in dfu en dan herstellen. Kreeg error 1015, recboot gedownload en was zo weer met een werkende iphone bezig! Als je je iPhone hebt herstelt moet je hem gewoon met een andere sim aan de pc hangen met itunes aan. Maar bij mij toen ik hem herstelde naar 3.1.3 en hij was klaar stond er gelijk: gefeliciteerd uw iphone is simlockvrij!
Hey heb gedaan wat je zei en het werkte nu wel !
Als ik binnen zit heb ik GEEN SERVICE met vodafone.
Als ik een Tmobile kaart erin doe wel vol bereik, probleem met mijn iphone antenne nee toch?

De iphone die ik nu gebruik (die van me vriendin) kan wel buiten bellen met zwak signaal maar niet binnen.

Met mijn eigen iphone kan ik dit helaas nu niet testen die word nu door de verzekering gerepareerd !

Maare je had het over jailbreaken en batterije die langer meegaan? ik merk wel dat de batterije nu sneller leeg gaan. Bedoel je dat ik die Sampref ofso moet installeren via Cydia?
  #9  
Oud 10-02-11, 00:25
Itsmitch Itsmitch is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 34
Standaard stom probleem

Huidige situatie

__________________________________________________________

Baseband:
06.15.00
Firmware: ios.4.2.1 (custom)


Met een Tmobile simkaart krijg ik 5 strepen vol op bereik ..
Vodafone: 99 van de 100 krijg ik Geen Service (met 2 vodafone kaarten getest)

Het is me 1 x gelukt om met vodafone te bellen op de iphone maar al gauw weer geen bereik.

Iemand die me met dit probleem kan helpen?

Is dit een hardwarematige fout in mijn iphone? of moet ik hem anders unlocken?

Is het uberhaupt wel mogelijk met mijn huidige BB en ios te upgraden?

Iphonbne 3gs 16Gb

Thnks
  #10  
Oud 10-02-11, 00:29
vampire222 vampire222 is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 51
Standaard

recover hem gewoon eerst een keer, dus originele 4.2.1 erop met baseband van itunes af. Doe er daarna de vodafone sim in en hij zal zeggen dat je hem aan itunes moet hangen, dan ff een uurtje wachten en als het goed is is hij dan simlockvrij.

gebruik desnoods ff recboot voor de baseband.

Laatst gewijzigd door vampire222; 10-02-11 om 00:32.
  #11  
Oud 11-02-11, 19:46
iNemesis iNemesis is offline
• iOS 8.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2011
Locatie: Den Haag
Berichten: 1.127
Standaard

HIj kan hem niet upgraden (via normale manier) als hij baseband 6.15 heeft! krijg je foutmelding. Dus Upgraden met custom software , in Pwned MODE van Redsn0w! Helaas die baseband houd je , tenzij het Devteam met een Downgrade tool komt voor de baseband. Ook al is hij geupgrade met die baseband, krijg je via itunes (als hij van tmobile is) alsnog de melding dat hij simlockvrij is ( uit ervaring!!).
Dus tip: Custom software gebruiken met Powned mode van Redsn0w! Daarna activeren met tmobile kaartje !
  #12  
Oud 11-02-11, 19:51
Itsmitch Itsmitch is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 34
Standaard

Ik wil niet met tmobile werken , maar met vodafone.
tot nu toe is die simlock vrij, en gps werkt naar mijn idee ook 3G

Heb alleen op 1 locatie (thuis) geen service met vodafone..

Werk, School , Station en in de stad wel bereik .. 3 / 5 streepjes.

Voorheen had ik wel bereik, heb alleen me dock vervangen van me iphone.

Nu kloot die met vodafone, any ideas ?
Reageren

Labels
3gs 16gb, iphone, unlockken



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3G: Kan iemand me helpen! :( tommynr7 Unlock 0 21-01-11 20:32
3G op 4.0.1 iemand die me een stukje op weg kan helpen? neophron iPhone algemeen 4 22-07-10 01:06
Is er iemand in de omgeving van Venlo die me kan helpen? dickevers Unlock [archief] 10 01-08-08 15:53
ik kom er niet meer uit...iemand die me kan helpen? bartelicious Unlock [archief] 5 17-05-08 14:01
Iemand die me kan helpen met unlocken!? iliasz Archief 1 04-04-08 17:18

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:30.