//

Hoe Unlock ik deze?

Hoe Unlock ik deze? discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) Allereerst aangenaam kennis te maken allemaal haha Ik heb 2 dagen geleden een Iphone 4 gekocht op marktplaats. De persoon van wie ik hem kocht ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Unlock
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 01-09-11, 00:05
nickajax nickajax is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 10
Standaard Hoe Unlock ik deze?

Allereerst aangenaam kennis te maken allemaal haha

Ik heb 2 dagen geleden een Iphone 4 gekocht op marktplaats. De persoon van wie ik hem kocht kreeg hem bij zijn t-mobile abonnement. Hij had de telefoon geheel leeggemaakt en weer gede-activeert. Deze Iphone was ook nog niet simlockvrij en nou weet ik dat t-mobile nu simlock vrij maken toestaat en dat iphones na een bepaalde datum al simlock vrij zijn. Deze Iphone was van 11 januari dus nog voordat hij standaard simlock vrij kwam

Aangezien ik een KPN simkaart had kon ik de telefoon eerst nog niet activeren dus moest ik eerst naar een t-mobile winkel om een prepaid kaartje te regelen om de iphone te activeren. Ik heb de manier die op de t-mobile site om de iphone simlockvrij te maken staat geprobeerd maar dat werkt niet !

Na de activatie deed ik nauwkeurig alle stappen die op de site stonden. Vervolgens kwam er bij itunes; Deze simkaart wordt niet ondersteund weergeven en na een half uur en un/inpluggen hetzelfde bericht en geen carrier updates..

Ik had de kpn microsim geknipt van een normale sim maar niet helemaal nauwkeurig. Alhoewel de Iphone wel ziet dat er een simkaart is als hij erin zit kan dit het probleem zijn? of moet ik speciaal om de iphone simlock vrij te maken een microsim specifiek hebben van kpn?

Verder zijn dit mijn iphone gegevens:

Modelnummer: MC603DN/A
Firmware: 4.3.5
Baseband 4.10.01

Hopelijk kunnen jullie mij hier mee helpen!! Het is natuurlijk niet fijn als je nieuwe telefoon het niet doet

Groetjes!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 01-09-11, 00:24
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Je hebt een microsim van een andere provider dan T-Mobile nodig.

Je zou kunnen kijken of de AH microsim (KPN netwerk) nog steeds in de aanbieding is voor 2,95.
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #3  
Oud 01-09-11, 00:26
nickajax nickajax is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 10
Standaard

Betekend dat dus dat mijn zelf geknipte microsim van kpn niet werkt omdat het eerst een normale sim was?
  #4  
Oud 01-09-11, 00:27
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nickajax Bekijk bericht
Betekend dat dus dat mijn zelf geknipte microsim van kpn niet werkt omdat het eerst een normale sim was?
Geen idee. Maar je zegt zelf dat je hem niet goed (genoeg?) geknipt hebt?
  #5  
Oud 01-09-11, 00:30
nickajax nickajax is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 10
Standaard

Kan ik dan niet beter een Kpn microsim halen om het te proberen? als het dan toch werkt staat mijn abonnement ook meteen op die sim
  #6  
Oud 01-09-11, 00:33
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nickajax Bekijk bericht
Kan ik dan niet beter een Kpn microsim halen om het te proberen? als het dan toch werkt staat mijn abonnement ook meteen op die sim
Dat kan natuurlijk ook...

(je schreef alleen dat je een KPN kaartje had liggen, niet dat je daar ook een abonnement van hebt)
  #7  
Oud 01-09-11, 00:35
nickajax nickajax is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 10
Standaard

Ohh Pardon

Maar een 4.3.5 Iphone 4 met 4.10.01 Baseband officieel van T-mobile kan dus nog wel unlocked worden met een microsim van een andere provider? Dan zou het gewoon aan mij verknipte (ha-ha) sim moeten liggen..
  #8  
Oud 01-09-11, 00:38
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nickajax Bekijk bericht
Maar een 4.3.5 Iphone 4 met 4.10.01 Baseband officieel van T-mobile kan dus nog wel unlocked worden met een microsim van een andere provider?
Firmware- en basebandversie spelen geen enkele rol bij een officiële (IMEI) unlock, dus dat moet kunnen.
  #9  
Oud 01-09-11, 01:04
nickajax nickajax is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 10
Standaard

Hoe weet ik trouwens dat ik de juiste richting op ga als die nieuwe microsim van een andere provider er in zit? Krijg ik een bepaald bericht op itunes te zien of op me iphone? of zal er gewoon net zoals deze sim Sim wordt niet ondersteund te staan maar dat hij het na 30 minuten toch doet?
  #10  
Oud 01-09-11, 01:18
iNemesis iNemesis is offline
• iOS 8.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2011
Locatie: Den Haag
Berichten: 1.127
Standaard

Het maakt echt geen ZAK uit welke simkaart erin gaat, als hij origineel simlockvrij is! Hij moet geactiveerd worden met ELKE SIMKAART!! twee opties:

of je simkaartje is niet goed OF het is geen origineel simlockvrije iphone en is dan ook niet van TMOBILE NL !!

Maakt niet uit welke simkaart je erin doet, hij moet hem gewoon activeren!! en gelijk op het netwerk gaan....
__________________
Revenge of the nerd..
  #11  
Oud 01-09-11, 01:35
nickajax nickajax is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 10
Standaard

Bij de activatie vroeg de iPhone om een simkaart van de bevoegde provider. T-mobile activeerde de iPhone dus je zou dan toch denken dat het gewoon een iPhone is van t-mobile NL toch? Of kan een iPhone met simlock ook geactiveerd worden door andere providers? Ik heb in ieder geval ook een kopietje van het factuur van de iPhone en die komt ook van t-mobile NL
  #12  
Oud 01-09-11, 11:52
Iphone3Gs Iphone3Gs is offline
• iOS 5.1.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Zwolle
Berichten: 540
Standaard

Wat XIII aangeeft is juist, je moet een micro sim hebben van een andere provider dan T-Mobile voor de activatie. je hoeft niet helemaal tot de 30 minuten te wachten voordat hij simlock vrij is, als je maar de juiste stappen volgt.

Je kunt je KPN abonnement die je zelf verknipt hebt nog eens een keer proberen, misschien gaat het nu goed.

Succes ermee.
  #13  
Oud 01-09-11, 12:55
nickajax nickajax is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 10
Standaard

Daarmee heb ik het tot nu toe alleen maar mee geprobeerd maar ik zal het nog wel met een echte micro sim van KPN proberen

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 1 september 2011 om 12:17 ----------

Of bedoelde je de iPhone ook activeren met mijn geknipte sim? Want dat werkte ook al niet..

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 1 september 2011 om 13:50 ----------

Weet iemand misschien of ik mijn IMEI nummer ergens kan checken om daadwerkelijk te kijken of de Iphone van T-mobile Nederland is?
  #14  
Oud 01-09-11, 16:06
iNemesis iNemesis is offline
• iOS 8.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2011
Locatie: Den Haag
Berichten: 1.127
Standaard

Het kan niet ergens, maar ik kan het wel doen stuur Pmetje !
  #15  
Oud 02-09-11, 17:42
nickajax nickajax is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 10
Standaard

vandaag nieuwe microsim gekregen van KPN. Ik doe de Iphone uit stop de kaart er in, doe hem aan op me iphone scherm komt simlock actief en kan ik ontgrendelen door me pin in te voeren maar op itunes komt te staan dat mijn simkaart niet ondersteund wordt! WTF nou doe ik alles goed: Ik heb een Nederlandse Iphone van T-mobile. Ik heb een nieuwe microsim van een andere provider ( KPN ) Kan iemand misschien stap voor stap uit leggen hoe ik hem nou simlock vrij krijg en dan ook graag wat ik hoor te zien en wat niet..?
  #16  
Oud 02-09-11, 17:53
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Heb je uberhaupt wel gezocht? Zoek even 'alle nederlandse iPhones simlockvrij t-mobile' (oid) Staat uitgebreid uitgelegd.

Edit: aub http://forum.iculture.nl/f18/bellen-...officieel.html
  #17  
Oud 02-09-11, 18:32
nickajax nickajax is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 10
Standaard

Ik heb ook alles wat daar staat gevolgd! Er gebeurt helemaal niets als ik de iphone aansluit, loshaal, aansluit, loshaal. Het enige wat gebeurt is dat er op itunes : Deze simkaart wordt niet ondersteund te staan terwijl ik gewoon een microsim van KPN er in heb zitten !:S

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 2 september 2011 om 17:45 ----------

ook komt er geen connect to itunes logo op me scherm als ik me simkaart ontgrendel.. dat zou ook moeten gebeuren

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 2 september 2011 om 19:10 ----------

Zojuist T-mobile klantenservice gebeld.. ze hebben het IMEI nummer geunlocked (moest dus nog gebeuren) en deed dezelfde procedure als voorheen. Kreeg het connect to itunes scherm en ben nu in afwachting.. Denk dat het nu wel lukt Pfieuw!
  #18  
Oud 04-09-11, 14:41
nickajax nickajax is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 10
Standaard

gelukt.. hier mag slotje op denk ik
  #19  
Oud 04-09-11, 14:47
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Fijn dat het gelukt is!

// Slotje
Discussie gesloten



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
hoe heet deze cydia app/theme Hollywoodthehell Jailbreak apps en thema's 4 01-01-11 19:14
Hoe heet deze cydia app? jordywos Jailbreak apps en thema's 8 22-10-10 09:22
Hoe heet deze cydia app? Muchiel Jailbreak apps en thema's 2 18-10-10 16:33
hoe pas ik deze geluiden aan forcebackje Archief 1 22-09-08 19:54
Hoe heten deze apps? Duivenman iPhone Apps 2 30-07-08 00:18

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:41.