iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak apps en thema's (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/)
-   -   Aangifte Ziggo TV App (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/135393-aangifte-ziggo-tv-app.html)

kevinwalter 16-02-13 23:10

Aangifte Ziggo TV App
 
Hey iedereen,

Zoals je al wel weet is het de laatste tijd gewoon niet mogelijk om Ziggo TV te kijken via een gejailbreakde ios device(Wel met tsprotector maar dat even hier buiten). Nu heb ik dit even met een advocaat in opleiding overlegt. Hij zegt dat Ziggo dit niet mag doen omdat:

Zij snuffelen rond op onze apparaten om te kijken of we gejailbreaked zijn.


Hij zegt dat we bij het NMa en de consumenten bond moeten gaan klagen. Tevens aangifte doen vanwege privacy schending. Nu is mijn vraag: Wie doet hier aan mee? Stel je voor dat Ziggo door je foto's heen scant om te kijken of je een jailbreak hebt. Tevens heb ik hier niet iets gevonden in hun voorwaarden dat zei mogen scannen.

Gr,

Kevin

Soepgroente 17-02-13 00:47

Ik wist dit niet, maar maak wel sporadisch gebruik van de app. Ik kan me goed voorstellen dat sommige mensen hier erg van zouden balen.

Ik vermoed dat dit een programmeer functie is die ontwikkelaars kunnen oproepen. Een functie die apple beschikbaar heeft gesteld. Als dat het geval is denk ik dat het zeer moeilijk is om hierin verandering te brengen. Ik zou me niet druk maken over dat de app je persoonlijke data door snuft. Daar zit apple behoorlijk bovenop.

Ik maak er niet voldoende gebruik van om zo ver te gaan als aangifte doen. Maar een partitie tekenen of iets laagdrempeligs is geen probleem.

Guest-20180925190238 17-02-13 09:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kevinwalter (Bericht 878971)
Zij snuffelen rond op onze apparaten om te kijken of we gejailbreaked zijn.

Tientallen apps doen dat. Whatsapp, Skype, iCulture, Twitter, Rain Alarm, DropBox, apps van banken, enz... enz... om maar een paar populaire apps te noemen. Die apps doen verder niets met de jailbreak detectie.

Wat is nu het probleem? Dat Ziggo wel iets doet met de jailbreak detectie en andere populaire apps niet? Ze gaan allemaal wel snuffelen in jouw iPhone. Dus ook maar een klacht indienen tegen de ontwikkelaars van al die andere apps?

rubbererobbie 17-02-13 09:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kevinwalter (Bericht 878971)
Hey iedereen,

Zoals je al wel weet is het de laatste tijd gewoon niet mogelijk om Ziggo TV te kijken via een gejailbreakde ios device(Wel met tsprotector maar dat even hier buiten). Nu heb ik dit even met een advocaat in opleiding overlegt. Hij zegt dat Ziggo dit niet mag doen omdat:

Zij snuffelen rond op onze apparaten om te kijken of we gejailbreaked zijn.


Hij zegt dat we bij het NMa en de consumenten bond moeten gaan klagen. Tevens aangifte doen vanwege privacy schending. Nu is mijn vraag: Wie doet hier aan mee? Stel je voor dat Ziggo door je foto's heen scant om te kijken of je een jailbreak hebt. Tevens heb ik hier niet iets gevonden in hun voorwaarden dat zei mogen scannen.

Gr,

Kevin

Hallo

Heb je hier concreet en tastbaar bewijs van ?, of gehoord via de wandelgangen ? Begint eer voor gij begint ,maw je moet heel zeker zijn van jouw " beweringen " mbt de ziggo app, want dit wordt een lange strijd die je wilt aangaan , en kost de nodige investering in tijd en geld , zomaar even een bewering neerleggen ben je er niet mee....
Daarbij zoals aangegeven zijn er al meer app's die " rond snuffelen" en daar je geen weet van hebt ....

Dus overtuig en je bent spekkoper ......

Suc6

Dantis 17-02-13 11:56

Vindt dat je hiermee best te ver gaat ziggo mag dat gewoon zoals jij je iphone mag jailbreaken !
als je toch gebruik wilt maken van die app haal die jb er vanaf :)

kevinwalter 17-02-13 12:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 879006)
Tientallen apps doen dat. Whatsapp, Skype, iCulture, Twitter, Rain Alarm, DropBox, apps van banken, enz... enz... om maar een paar populaire apps te noemen. Die apps doen verder niets met de jailbreak detectie.

Wat is nu het probleem? Dat Ziggo wel iets doet met de jailbreak detectie en andere populaire apps niet? Ze gaan allemaal wel snuffelen in jouw iPhone. Dus ook maar een klacht indienen tegen de ontwikkelaars van al die andere apps?


Klopt dat tientallen apps dat doen. Echter doet Ziggo dit zonder melding. Ik heb nadat ik 2 jaar terug die app geïnstalleerd heb geen melding gehad van een nieuwe voorwaarde. Dit vindt ik dus echt niet kunnen.

Aangifte doen gaat idd misschien iet wat ver. Misschien dat deze klacht bij de consumentenbond oid wat los kan maken. Echter moeten we dit dan wel in een grote groep doen.

Er is genoeg bewijs dat Ziggo dit namelijk checkt. Met tsProtector zie je het duidelijk. Tevens werkt het op elk toestel perfect zonder jailbreak.

Guest-20180925190238 17-02-13 13:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kevinwalter (Bericht 879062)
Misschien dat deze klacht bij de consumentenbond oid wat los kan maken. Echter moeten we dit dan wel in een grote groep doen.

Dit staat in de beschrijving van de Ziggo app in de Apple App Store:

http://www.imgdumper.nl/uploads6/512...t_13.10.09.jpg

Ik zou zeggen: heel veel succes gewenst bij de Consumentenbond :-)

kevinwalter 17-02-13 13:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 879068)
Dit staat in de beschrijving van de Ziggo app in de Apple App Store:

http://www.imgdumper.nl/uploads6/512...t_13.10.09.jpg

Ik zou zeggen: heel veel succes gewenst bij de Consumentenbond :-)

Klopt, dit staat er nu. 1 jaar geleden stond dat er niet. Hier heb ik ook niks over ontvangen. Dus voor mij mag ziggo de toegang niet ontzeggen.

Guest-20180925190238 17-02-13 13:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kevinwalter (Bericht 879069)
Klopt, dit staat er nu. 1 jaar geleden stond dat er niet. Hier heb ik ook niks over ontvangen. Dus voor mij mag ziggo de toegang niet ontzeggen.

Als jij die app download, ook als update, ga je akkoord met de voorwaarden. Bovendien is die app geen onderdeel van jouw contract/abonnement bij Ziggo. Hoe dan ook dit is voer voor beroepsjuristen.

Succes verder :-)

kevinwalter 17-02-13 13:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 879071)
Als jij die app download, ook als update, ga je akkoord met de voorwaarden. Bovendien is die app geen onderdeel van jouw contract/abonnement bij Ziggo. Hoe dan ook dit is voer voor beroepsjuristen.

Succes verder :-)

Ik ging inderdaad akkoord met de voorwaarden van 1,5 jaar geleden. Hier stond niks over jailbreaken in. Nadat ik hem een paar keer heb geupdate heb ik nooit meer de melding gehad of ik de nieuwe voorwaarden wou accepteren.

Dit betekend dus dat Ziggo achter de consument om de voorwaarden aanpast. (STRAFBAAR!) En tevens nog steeds snuffelt door mijn ipad heen. (OOK STRAFBAAR!)

vuurvreter 17-02-13 13:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kevinwalter (Bericht 879072)
Ik ging inderdaad akkoord met de voorwaarden van 1,5 jaar geleden. Hier stond niks over jailbreaken in. Nadat ik hem een paar keer heb geupdate heb ik nooit meer de melding gehad of ik de nieuwe voorwaarden wou accepteren.

Dit betekend dus dat Ziggo achter de consument om de voorwaarden aanpast. (STRAFBAAR!) En tevens nog steeds snuffelt door mijn ipad heen. (OOK STRAFBAAR!)

Volgens mij blaas je hoog van de toren.

Guest-20180925190238 17-02-13 14:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kevinwalter (Bericht 879072)
Dit betekend dus dat Ziggo achter de consument om de voorwaarden aanpast. (STRAFBAAR!) En tevens nog steeds snuffelt door mijn ipad heen. (OOK STRAFBAAR!)

Laat door die leerling-advocaat het verschil tussen het strafrecht en het burgerlijk recht eens uitleggen :rolleyes:

AshleyF 17-02-13 14:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 879071)
Als jij die app download, ook als update, ga je akkoord met de voorwaarden. Bovendien is die app geen onderdeel van jouw contract/abonnement bij Ziggo. Hoe dan ook dit is voer voor beroepsjuristen.

Succes verder :-)

Zo als Timosha als zegt elke keer dat jij update ga je akkoord met de nieuwe voorwaarde.

Ik persoonlijk denk dan ook dat je niet zal winnen van ziggo.

kevinwalter 17-02-13 14:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AshleyF (Bericht 879085)
Zo als Timosha als zegt elke keer dat jij update ga je akkoord met de nieuwe voorwaarde.

Ik persoonlijk denk dan ook dat je niet zal winnen van ziggo.

Wat mij is verteld is dat als de voorwaarden is aangepast wij opnieuw deze voorwaarden moeten accepteren. Anders is de nieuwe voorwaarden niet geldig.

vuurvreter 17-02-13 14:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kevinwalter (Bericht 879087)
Wat mij is verteld is dat als de voorwaarden is aangepast wij opnieuw deze voorwaarden moeten accepteren. Anders is de nieuwe voorwaarden niet geldig.

En die accepteer jij bij elke (nieuwe) update.

kevinwalter 17-02-13 14:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vuurvreter (Bericht 879089)
En die accepteer jij bij elke (nieuwe) update.

Nee, deze moeten wij voorgeschotelt krijgen in een venster en I Accept/ Ik Accpeteer klikken. Dit venster heb ik het afgelopen andershalf jaar niet gezien.

vuurvreter 17-02-13 14:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kevinwalter (Bericht 879090)
Nee, deze moeten wij voorgeschotelt krijgen in een venster en I Accept/ Ik Accpeteer klikken. Dit venster heb ik het afgelopen andershalf jaar niet gezien.

Denk jij nou echt dat Ziggo zo dom is dat dit niet is onderbouwd?
Er zal ergens iets in de kleine letters staan dat bij elke update jij de voorwaarden accepteert.

kevinwalter 17-02-13 14:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vuurvreter (Bericht 879093)
Denk jij nou echt dat Ziggo zo dom is dat dit niet is onderbouwd?
Er zal ergens iets in de kleine letters staan dat bij elke update jij de voorwaarden accepteert.

Ja, en dat is niet toegestaan.

vuurvreter 17-02-13 14:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kevinwalter (Bericht 879094)
Ja, en dat is niet toegestaan.

En waarom is dat niet toegestaan?
Leg dat eens uit, dan?

kevinwalter 17-02-13 14:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vuurvreter (Bericht 879095)
En waarom is dat niet toegestaan?
Leg dat eens uit, dan?

Omdat als de voorwaarden aangepast worden. Moet de klant hier van op de hoogte gesteld worden. Dus de nieuwe voorwaarden moet de klant opnieuw accepteren.

Stel je voor je koopt een auto. Op die auto zit 10 jaar garantie. Na 5 jaar stopt de moter er in eens mee. Jij gaat terug naar de dealer en bij de dealer zeggen ze: Ja, sorry meneer wij helpen u niet. u heeft een andere merk radio in uw auto zitten dan toegestaan is. Dit staat in de voorwaarden van vorig jaar.

Terwijl jij getekend hebt voor de voorwaarden van 5 jaar terug. Dat kan toch ook niet?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:12.