iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak apps en thema's (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/)
-   -   Top 5: Cydia apps (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/24138-top-5-cydia-apps.html)

eakruit 21-01-14 09:04

@daveensannie: Animer7 kan dit doen.

daveensannie 21-01-14 11:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eakruit (Bericht 946695)
@daveensannie: Animer7 kan dit doen.

Die heb ik inmiddels thanks :)

jessevd 21-01-14 18:12

Weet er ook iemand die mijn ios6 weer widgets voor winterboard laat werken op ios7?

eakruit 22-01-14 08:59

Mijn top 5 Cydia apps / tweaks op de iPhone 5s:

1. Activator
2. BioLockdown
3. CCControls
4. iTouchSecure
5. VirtualHome

iAndries 22-01-14 10:55

wat zijn de goede instellingen om dit te doen ?
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eakruit (Bericht 946695)
@daveensannie: Animer7 kan dit doen.


daveensannie 22-01-14 21:18

Airblue werkt ook nu, dus gewoon weer alles kunnen versturen naar elk mobiel apparaat via Bluetooth .... Super tweak !!

stevenkwal 27-01-14 16:54

Springtomize 3 - Laat je bijna alles aanpassen (icoongroottes, etc)
Accelerate - Versnelde animaties (of zet ze uit) en laat telefoon sneller werken
CustomLS - Laat je lockscreen aanpassen naar wens
Purge - Alle apps tegelijk afsluiten met een klik
Tinybar - whatsapp, sms, etc ter grootte van de statusbar in plaats van 4 keer zo groot zo als het origineel

Bubbly 28-01-14 04:25

Met Springtomize kun je ook animaties versnellen.

FridgeNL 28-01-14 11:59

Op dit moment zijn dit mijn favoriete 5 Cydia apps.
Callbar
Springtomize 3
Ringer & Tones
FlipControlCenter
BioLockdown

Jcop 28-01-14 15:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eakruit (Bericht 944324)
5. ClearFolders - Transparante mappen

Kan je deze tweak ook aanpassen zodat de mappen ook doorschijnend zijn wanneer je ze ziet op het gewone scherm en niet enkel wanneer je ze open hebt gedaan?

iAndries 29-01-14 08:27

Daar ben ik ook benieuwd naar

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jcop (Bericht 947679)
Kan je deze tweak ook aanpassen zodat de mappen ook doorschijnend zijn wanneer je ze ziet op het gewone scherm en niet enkel wanneer je ze open hebt gedaan?


eakruit 29-01-14 09:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jcop (Bericht 947679)
Kan je deze tweak ook aanpassen zodat de mappen ook doorschijnend zijn wanneer je ze ziet op het gewone scherm en niet enkel wanneer je ze open hebt gedaan?

Nope dat doet deze tweak niet.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 29 januari 2014 om 10:15 ----------

Mijn iPhone 5s is compleet:

0. Cydia Subtrate: benodigd voor het installeren van apps / tweaks op de iPhone 5s
1. Activator: management tool voor bewegingen etc
2. BioLockdown: beveiligen van apps, switches en uitzetten iPhone met Touch ID
3. CCControls: management tool voor Control Center (meer switches)
4. ClassicSwitcher: klassieke AppSwitcher met de optie om alle apps in één keer te sluiten
5. iTouchSecure: zorgt ervoor dat wachtwoorden worden vervangen door Touch ID
6. Springtomize 3: gehele uiterlijk van iPhone aanpassen
7. VirtualHome: zorgt ervoor dat je je Home Button niet meer hoeft in te drukken (alleen aanraken)

Jcop 30-01-14 08:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eakruit (Bericht 947743)
Nope dat doet deze tweak niet.[COLOR="SlateGrey"]

Enig idee van een tweak die dit wel doet?

Bubbly 31-01-14 23:24

Zover ik weet is er geen tweak die dit doet. Je zou het kunnen voorstellen aan de ontwikkelaar van Springtomize 3 via email (via Cydia). Met Bigify en Springtomize kun je overigens wel álle iconen …% transparant maken.

navi24 11-02-14 01:37

Veel van op te noemen, dus zet ik paar tweaks op die nauwelijks op de forum genoemd wordt.

1. iCleaner pro. Handiger app (net als CCleaner op je pc als je die hebt) die veel ruimte van je iPhone vrijmaakt (wel tussen tot 200-400 mb!).
2. F.lux. Welbekende software op de pc, nu voor de iPhone. Leest makkelijker voor in de avond.
3. Jellylock7. Via de lockscreen apps lanceren (maximaal 5 apps)
4. Swipeselection Pro. Handig hulpmiddel als je een woord wil bewerken met behulp van swipen, ipv (onhandig) met het vergrootglas.
5. BiteSMS. Vast wel genoemd, maar vind erg een handige SMS app. Wie gebuikt sms nog, maarja had al voor betaald voor ik met Whatsapp begon.

Affinity 11-02-14 08:50

1) BiteSms
2) CallBar
3) CCToggles
4) SwipeSelection
5) Springtomize 3

= Dit zijn gewoon de 5 beste voor mijzelf. Met deze tweaks maak ik mijn GSM gewoon allround PERFECT.

Animaties een heel pak inkorten, de GSM voelt supersnel aan.
Geen fullscreen animatie als je gebeld wordt, wat echt zo handig is om niet gestoord te worden tijdens het typen...
Makkelijk tekst bewerken en niet zitten klooien met dat vergrootglas.
Snel extra functies aan/uitzetten in het CC.
Via een goed ingestelde BiteSms is deze app gewoon PRACHTIG... Ik krijg geen vervelende popups, maar telkens gewoon een banner (ook op lockscreen), als ik swipe/erop duw krijg ik het pop-up vakje :) als ik het "sluit" met het X-je, verdwijnt de badge van mijn berichten icon (= "Gelezen").

Kortom voor mij zou een iPhone standaard zo mogen zijn, alles letterlijk bij de hand en binnen een second (dankzij geen animaties) is alles direct in te stellen / aan te passen / te openen ^^

Ik heb een Jailbreak zo zwaar gemist sinds september :)

eakruit 12-02-14 11:47

Voorheen altijd biteSMS gebruikt, maar alleen voor het snel antwoorden op berichten.

Momenteel Couria geinstalleerd (source: cydia.qusic.me) met de WhatsApp for Coura tweak en kan hiermee zowel snel antwoorden op WhatsApp berichten als op gewone berichten / iMessages.

Werkt op de iPhone 5s!

gizmobinky 12-02-14 14:27

dit zijn mijn cydia best 5


slo-mo mod: slowmotion video voor de iphone 5 zoals op de 5 s.
sleeksleep: beeldscherm aan uit dmv proximity sensor.
androidlock xt: ontgrendelen zoals android.
tinybar: custom notificatie bar.
jellylock7: custom snelkoppelingen op lock screen zoals bij android.

en zo zijn er nog veel meer nuttige tweaks!

joost1234 16-02-14 19:49

KeDoRi: switch automatisch naar juiste taal van toetsenbord (erg handig is als vaak in verschillende talen berichten verstuurd
Airblue; bestanden versturen via bluetooth
Accountchanger: wissels van store-accounts
LockLaunch 7: apps starten vanaf lockscreen
Springtomize 4: meerdere kolommen en rijen op een page

missmarissx 26-02-14 10:13

Weet iemand of er een mogelijkheid is in Cydia door iets te downloaden, om het lockscreen zoals io6 terug te krijgen?

eakruit 03-03-14 11:29

IntelliScreen X7 is uit als beta release! :)

Tigerx95 03-03-14 12:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eakruit (Bericht 951888)
IntelliScreen X7 is uit als beta release! :)

Het is wel een coole tweak, maar dat is absoluut geen 10 € waard...

daveensannie 03-03-14 17:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tigerx95 (Bericht 951903)
Het is wel een coole tweak, maar dat is absoluut geen 10 € waard...

Het is ook geen 10 euro maar tien dollar:rolleyes:

Tigerx95 03-03-14 20:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daveensannie (Bericht 951932)
Het is ook geen 10 euro maar tien dollar:rolleyes:

10 euro of 10 dollar, het blijft veel te veel volgens mij;)

eakruit 04-03-14 07:45

Het hangt er vanaf hoeveel je bepaalde software gebruikt. Persoonlijk vind ik het heel erg prettig om alle informatie op mijn lockscreen te hebben en hier zonodig direct op te kunnen reageren.

10 dollar... 7 euro... 1 baco... neem je toch gewoon een baco minder komend weekend. ;-)

huisvrouwtje 04-03-14 08:25

Ook ik ga voor intelliscreen, so what 10 dollar. Ik vind het super. Dat was voor mij o.a. een van de redenen voor jailbreak. Ik miste dit enorm.Ben blij dat er voorlopig de beta versie is. Maar ga zeker voor de officiële versie.

WhyNotCallMeRo 04-03-14 09:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door huisvrouwtje (Bericht 952008)
Ook ik ga voor intelliscreen, so what 10 dollar. Ik vind het super. Dat was voor mij o.a. een van de redenen voor jailbreak. Ik miste dit enorm.Ben blij dat er voorlopig de beta versie is. Maar ga zeker voor de officiële versie.

voor de iOS6 versie koper is die gratis!
Beta is nog wel buggy maar de nieuwe officiële versie komt binnen 10 uur uit

daveensannie 04-03-14 09:59

Heb hem ook gekocht en vind hem top !

the matrix 05-03-14 12:32

ik heb hem niet gekocht , en toch volledig geinstalleerd?? heb een paar weken geleden een oude (niet werkende) geinstalleerd en schijnbaar mazzel gehad.

Maar goed IK snap er de ballen van hoe deze app in te stellen.
Er zijn drie appjes geinstalleerd IntelliscreenX , Activator en Messages+
Wat moet ik daar allemaal mee.

de pulldown sidebar links is leeg en wordt gevuld met apps die geopend zijn , zover ben ik daar achter gekomen.
Sluit ik alle apps dan is die sidebar weer leeg.

Ook de rechter bar heb het onnodige weggehaald. (Twitter en Facebook) Na veel zoeken gevonden hoe dat moet.

Kan ik daarin ook andere apps toevoegen,
Kortom een nerd met veel vragen en zoek een goede "howto"

huisvrouwtje 07-03-14 10:34

Wat mij opvalt bij intelliscreen.....
Ik heb m in het verleden altijd op mijn telefoon gehad. Tot iOS.6.
Toen liep mn telefoon vast moest hem herstellen en toen moest ik de nieuwste software erop zetten en kon m niet meer jailbreaken. Balen toen , heb toen hele lange tijd zonder jailbreak moeten doen omdat die er gewoon weg nog niet was.
Nu heb ik dus intelliscreen weer geïnstalleerd. Heb niets hoeven te betalen. Waarschijnlijk omdat mijn gegevens, en betaling van de vorige versie nog aanwezig zijn.

Wat met opvalt is dat ik bijna elke dag een update van intelliscreen heb.
Maar verder ben ik er erg blij mee dat ik m weer heb.

Wally© 07-03-14 10:48

Klopt...is nog wat buggy...

Ben wel zéér tevreden over de zeer geringe batterijbelasting...

Hopelijk blijft dit zo...

the matrix 07-03-14 14:11

Bij iedere update van intelligencex krijg ik een spring board crash. En dan wordt verzocht de app te verwijderen.
Daarna kan ik alle iconen Herrangschikken.
Opnieuw de app installeren en dan lijkt het weer normaal te werken.
Is dit normaal of is er iets anders mis?

joost1234 23-09-14 07:06

Iets waar ik al lang naar opzoek was (maar blijkbaar al een hele tijd bestond): Cloning+ in de repo rotten4pple.myrepospace.com

Ideaal voor het clonen van apps; zojuist getest en nu heb ik o.a. Whatsapp en Viber met 2 verschillende telefoonnummers op één iPhone staan (uiteraard werkt whatsapp en viber dan niet meer op de 2e iphone). Werkt helaas niet met alle apps.

FridgeNL 23-09-14 09:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door joost1234 (Bericht 973902)
Cloning+

Op zich heel handig, je moet er echter app-sync voor installeren.....


Mijn top 5:
BioLockDown
FlipControlCenter
Ringer & Tones
Springtomize 3
Photo Organizer 7

eakruit 15-12-14 07:37

Mijn iPhone 6 Plus jailbreak apps:

1. BioLockdown - Touch ID benodigd voor het uitschakelen van de telefoon, vliegtuigstand en de instellingen van BioLockdown.
2. CallBar (iOS 7 & 8) - Telefoongesprekken onderbreken niet meer waar je op dat moment mee bezig bent.
3. f.lux - Beeldscharminstellingen voor 's avonds.
4. IntelliScreenX 8 - Uitbreiding van je bedieningspaneel + SMS opstellen vanaf je lockscreen.
5. iTouchSecure for iOS 8 - Touch ID gebruiken voor alle wachtwoorden die je in moet voeren.
6. Springtomize 3 (iOS 7 & 8) - Achtergrond van het dock verwijderen en overbodige apps verbergen.
7. SwipeSelection Pro - Scrollen door tekst.
8. VirtualHome 8 (iOS 8) - Home button niet meer indrukken, maar alleen nog aanraken.

- ForceGoodFit - Gebruik ik om HearthStone op het volledige scherm weer te geven.
- App-Sync Unified - Benodigd voor de installatie van HearthStone.
- MapsOpener - Google Maps als standaard maps app.
- FolderCloser - Nadat je een app vanuit een folder hebt gestart is de folder gesloten wanneer je de app sluit.

belgiumiphone 15-01-15 16:31

Mijn must-have tweaks:

- quickdo: superhandige taskswitcher
- springtomize 3: springboard en dock volledig aanpassen naar je eigen smaak (ik verklein de icoontjes bijvoorbeeld, omdat ik ze standaard veel te groot vind)

iadnanovic09 22-01-15 22:32

CallBar
VideoPane
LittleBrother
Apex 2
Flex 2
MiniPlayer
Automa
Auxo 3
CameraTweak 3
Convergance
Copic
Tage
HandsFree
Locus
ReachApp

sledge 23-01-15 16:03

kan je ook een beetje uitleg geven over wat ze doen ?

Bubbly 23-01-15 22:29

Bij deze linkjes naar de pagina's in Cydia. Videogame, LittleBrother en ReachApp staan niet in de standaardrepositories.

iadnanovic09 24-01-15 00:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sledge (Bericht 990371)
kan je ook een beetje uitleg geven over wat ze doen ?

Sorry, zoals Bubbly de links al aangaf boven mij maar zal even kort uitleggen.

CallBar (Vervangt phone UI en je kan ongestoord op je iPhone je werk doen, als je niet wilt opnemen.)
VideoPane (Video op de achtergrond streamen zodat je kan multitasken en een film of youtube kan kijken te gelijk.)
LittleBrother (resolutie bijv op een iPhone 6 naar een resolutie naar iPhone 5 omzetten)
Apex 2 (icoontjes achter de icoontjes neer zetten)
Flex 2 (heel handig voor patches details etc)
MiniPlayer (MiniPlayer op je scherm (naast je scherm) voor muziek)
Automa (popups die verschijnen en die je vervelend vind kan je hiermee uitzetten)
Auxo 3 (AppSwitcher en CC in 1)
CameraTweak 3 (hoge kwaliteit foto's en video's en meer.!)
Convergance (Lockscreen UI Tweak)
Copic (Foto's van je contacten overal bijv in je NC, phone app, contacten berichten, mails)
Tage (multi task snel van apps wisselen en sluiten van apps, beste tweak van 2014)
HandsFree (handig voor tijdens het auto rijden, over je sensor heen bewegen met je hand en neemt de telefoon op.)
Locus (locatie voorzieningen alleen voor de apps laten starten die je wilt. Bijv locatie voorzieningen staat uit en je stelt hier weer app in. Wanneer je deze opent activeert ook meteen locatie voorzieningen).
ReachApp (twee apps te gelijk op 1 scherm)

Hopelijk heb je er wat aan :P


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:14.