iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak apps en thema's (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/)
-   -   Top 5: Cydia apps (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/24138-top-5-cydia-apps.html)

BKruit 06-02-13 08:29

Onderstaande apps / tweaks geinstalleerd op mijn iPhone 5:
- Activator
- Auxo
- biteSMS
- Dashboard X
- iFile
- Intelliscreen X 6
- MobileTerminal
- Quick Reply for WhatsApp
- Springtomize 2
- Zephyr

IphoneIpodTouch 06-02-13 12:25

Die Neon LS HD Widget doet het ook, Er was vraag naar las ik gister hier ergens beetje laat antwoord maar het werkt.

mavgink 06-02-13 22:14

F.lux
Swipeselect
Auxo

Shorty007 06-02-13 22:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mavgink (Bericht 875496)
F.lux
Swipeselect
Auxo

Swipeselect! Helemaal vergeten! Top tweak! :)

MrBramme 08-02-13 18:19

Toch gekozen voor de jailbreak en meteen mega fan :-)

Must haves:
- activator: makkelijke gestures toevoegen
- NCsettings: betere notification center met super handige switches voor Wi-Fi en 3G etc
- nonewsisgoodnews: byebye idiote kiosk :-)
- five icon Dock: naam zegt alles, ik had er altijd al eentje tekort

Ben nog aan het zoeken voor de rest maar bijna alles van de repo van (forgive the typos) Ryan petri is super! Ik hoop dat iconrotator snel werkt :-)

erikje96 09-02-13 17:38

Auxo - Geniaal multitasken, moet je gezien hebben!
HTC Weather Widget Dutch, zeer mooi lockscreen :)
Infiniboard - Niks geen mapjes, we gooien alles onder elkaar, maar op 1 pagina
Dock- Handige sneltoetsen

Ze werken allemaal (getest) op iOS 6 op een iPhone 4S en een iPod 5G

Guest-20180925190238 09-02-13 18:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MrBramme (Bericht 876245)
- nonewsisgoodnews: byebye idiote kiosk :-)

Is er ook een tweak om dat idiote Game Center kwijt te geraken?

Machineman 09-02-13 19:17

ben nog opzoek naar 2 tweaks waarvan ik van 1 de naam niet meer weet.
Had vroeger een tweak waarmee je de lockscreen battery kan verkleinen en op een ander X- Y- locatie kon zetten maar ben de naam kwijt. Iemand nog een idee?

De tweede is een app als gridlock die wel werkt onder iOS 6.1 met een iPhone 5.

Lunchbox 09-02-13 19:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 876548)
Is er ook een tweak om dat idiote Game Center kwijt te geraken?

In SBSettings met Hide Icons (te vinden onder System Wide Options).

Guest-20180925190238 09-02-13 19:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lunchbox (Bericht 876561)
In SBSettings met Hide Icons (te vinden onder System Wide Options).

OK! Bedankt voor de tip :-)

Lunchbox 09-02-13 20:01

Graag gedaan. Ik gebruik het persoonlijk voor die irritante Stocks applicatie. ;)

Edit: Na het uitschakelen van Game Center wel nog even handmatig een respring doen.

Guest-20180925190238 09-02-13 20:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lunchbox (Bericht 876564)
Graag gedaan. Ik gebruik het persoonlijk voor die irritante Stocks applicatie. ;)

Yep. Die moet ook nog weg :-)

lprins 09-02-13 21:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lunchbox (Bericht 876564)
Graag gedaan. Ik gebruik het persoonlijk voor die irritante Stocks applicatie. ;)

Edit: Na het uitschakelen van Game Center wel nog even handmatig een respring doen.

Ontzettend bedankt voor de tip.

Ik heb met deze truc ook geprobeerd als ik swipe naar recht of links in de statusbalk (voor het aan en uitzetten van Wi-Fi en bluetooth). Echter is mij dat niet gelukt ik krijg dan een paar seconden een notificatie dat Wi-Fi is disabled... is hier nog een oplossing voor?

Alvast bedankt

Tommi12 09-02-13 23:37

Mijn top 5:
1. Activator, o.a. Apps starten vanuit lockscreen.
2. Barrel, je moet toch ergens laten zien dat je iPhone een jailbreak heeft...
3. Wi-FiFofum, Wi-Fiscanner á la Wi-Fitrak errug handig ivm werk
4. Wi-Fi Booster, unlocker for standaard Wi-Fi instellingen, limiet wordt verwijderd en Wi-Fi gedeelte uitgebreid
5. SBsettings, snel instellingen vanuit lockscreen veranderen
5b unfold, een leuke animatie waarbij je lockscreen wegvouwt in plaats van de slider om te unlocken.

Laterzzz,

Tom

P.S. Heb trouwens het idee dat m'n tel sneller is geworden na de JB?!

Bubbly 09-02-13 23:46

Ik gebruik Springtomize om apps en de kiosk te verbergen, vroeger deed ik dat ook met losse apps zoals SBSettings :)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Machineman (Bericht 876556)
ben nog opzoek naar 2 tweaks waarvan ik van 1 de naam niet meer weet.
Had vroeger een tweak waarmee je de lockscreen battery kan verkleinen en op een ander X- Y- locatie kon zetten maar ben de naam kwijt. Iemand nog een idee?

De tweede is een app als gridlock die wel werkt onder iOS 6.1 met een iPhone 5.

No LSB verbergt de lockscreen batterij (die grote als-ie wordt opgeladen) in z'n geheel. Gridlock werkt volgens vele meldingen niet op 6.1, is het bijgewerkt?

Soepgroente 10-02-13 00:48

Ik heb niet een top 5, die komt nog wel een keer. Maar ik kan iedereen Accelerator aanraden. Versnelt alle animaties waardoor je echt sneller alles doet op je iphone.

Bubbly 10-02-13 01:15

Versnelt is niet het juiste woord. Verkort de ingebouwde vertraging is passender :)

YSsin 10-02-13 17:35

Iemand hier die een alternatief kent voor "MarkThatMessage"?
Dat is namelijk een tweak AL je sms en imessage berichten voorziet van timestamps, maar deze tweak is blijkbaar nog niet iOS6-compatibel.... :(

Kuoi 10-02-13 21:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iadnanovic09 (Bericht 812739)
Activator (ipod controls, en swipe multiswitcher in plaats van dubbel klikken homescreen)
Springflash
Anyattach
SendAny
Appcent
Barrel (op none voor het niet haperen van de beeld op homescreen als ik doorheen swipe)
BrowserChooser
Bulletin (notificatie center openen in lockscreen)
Chrome Download Manager
CyDelete
FolderEnhancer
FullScreen for Safari
IconRenamer
KillBackground
LowPowerBanner
MusicBarExtended
Preference Folders
Pull to Refresh
StayOpened
Unfold
Weather Icon
WeeKillBackground Pro
Winterboard
Zephyr
iFile
Backgrounder
FakeCarrier
3G Unrestrictor
SBSettings
Switchy (must have!)
SwipeSelection
Swipe for Mail
SmoothCoverFlow (voor ipod als je veel albums hebt gaat het sloom als je door de covers swiped, deze verhelpt het)
Hud
Chromizer
Check (normaal moet je als je veel mail hebt, en deze wilt verwijderen 1 voor 1 aan klikken, met deze tweak is het mogelijk om alles tegelijk te selecteren en te verwijderen.)
Safemode

en nog wat winterboard tweaks o.a. apple retina spinners, iOS6 dialer etc.

NB:
iPhone 4 gaat niet traag door al deze tweaks en de Apps zelf ook niet.

... en dit is dus je 'top 5 cydia apps' ? :-)

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 10 februari 2013 om 22:06 ----------

Mijn top 5 :

NCsettings
Barrel
Swipeselect
Nospot
poof

... een top 10 zou mss handiger zijn , want top 5 is moeilijk samen te stellen hoor :-)

bolliee 10-02-13 23:04

Die HTC Weather Widget Dutch is idd een mooie jammer alleen dat notificatie van sms en dergelijke niet meer werkt,of is daar ook wat voor dat het wel weer werkt ?

larsiey 10-02-13 23:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 876548)
Is er ook een tweak om dat idiote Game Center kwijt te geraken?

Via SBsettings kan je wel icoontjes onzichtbaar maken op het springboard.

Soepgroente 11-02-13 13:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bubbly (Bericht 876649)
Versnelt is niet het juiste woord. Verkort de ingebouwde vertraging is passender :)

Het is wel degelijk de animaties die hij versnelt hoor. Het open en sluiten van mapjes, door menu's bladeren, apps openen/sluiten, switchen tussen apps etc. Misschien dat hij de ingebouwde vertragingen ook wel passeert, maar daar ligt de nadruk niet op in Accelerator.

Kevindewapper 11-02-13 14:37

Springtomize 2 werkt ook en vervangt veel van mijn apps:

opties zoals kiosk, itunes, kompas, contacten, standaard agenda, passbook verbergen(geen nonewsisgoodnews meer nodig)
zelf grid indelen (bv: 6 rijen en 6 kolommen)
dock vergroten/aanpassen.

enz enz.

YSsin 11-02-13 16:55

Iemand die een tweak of thema kent die ervoor zorgt dat je statusbalk er altijd en overal zo uitziet:

http://i.imgur.com/Iq7xRVf.png

???

Bubbly 11-02-13 17:48

SBSettings kan dit. Springtomize kan het ook.

acinony 11-02-13 18:57

Zovaak voorbij zien komen, dus ook maar eens sbsettings erop gezet.
Werkt goed, en kan veel van die irritante icons weghalen - maar niet kiosk ?!
Heel vaag.

Bubbly 11-02-13 19:00

Dat is iets tussen een folder en een app in, vandaar. Installeer NoNewsIsGoodNews om dat weg te krijgen.

YSsin 13-02-13 18:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bubbly (Bericht 877246)
SBSettings kan dit. Springtomize kan het ook.

Je begrijpt het niet, ik heb het niet over die datum, ik weet dat je dat kan doen in SBSettings en Springtomize.
Ik heb het over het uiterlijk van die statusbalk, ik wil altijd een witte, solid statusbalk, terwijl die er momenteel alleen maar is in de stock apps van apple (contacten, agenda, safari, instellingen,...), voor de rest is het altijd deze zwarte balk:

http://i.imgur.com/z4G4wi1.png

Iemand die weet hoe ik dit kan klaarspelen?

PS: nu het toch even over SBSettings ging, weet iemand wat de deze instelling (in SBSettings) doet: System Wide Options -> System Options -> Apple Killswitch???

Kuoi 13-02-13 22:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door YSsin (Bericht 877957)

PS: nu het toch even over SBSettings ging, weet iemand wat de deze instelling (in SBSettings) doet: System Wide Options -> System Options -> Apple Killswitch???

Aan=Apple kan een app of virus op jou iDevice zelf verwijderen. Nog nooit gebruikt door Apple ( zelfs geen cydia apps).
Uit=Apple kan niet zelf een app verwijderen.

Aan u de keuze :)

Soepgroente 13-02-13 22:46

Ik ken alleen de tweak Blackout, maar die maakt je balk dus zwart. Ik denk niet dat je een tweak vind die hem wit maakt.

En Apple Killswitch klinkt als een optie waar je je iphone direct mee uitzet. Iets waar je van af wilt blijven vermoed ik XD

Bubbly 13-02-13 22:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door YSsin (Bericht 877957)
Ik heb het over het uiterlijk van die statusbalk, ik wil altijd een witte, solid statusbalk

Installeer Winterboard en kijk of het standaard meegeleverde "solid status bar" thema werkt op iOS 6.1 ;) Zo niet, moet je ff naar die term zoeken in Cydia.
Citaat:

PS: nu het toch even over SBSettings ging, weet iemand wat de deze instelling (in SBSettings) doet: System Wide Options -> System Options -> Apple Killswitch???
Zoals Kuoi al zei kan Apple op afstand een bepaalde app van je iDevice verwijderen. Google doet dit met enige regelmaat, omdat ze geen controle vooraf hebben en malware zo Google Play in kan duiken. Apple heeft tot nu toe inderdaad nog nooit op afstand een app verwijderd en zal dat waarschijnlijk pas doen als een serieus virus door de controle weet te breken.

iHelp 13-02-13 22:53

Ikzelf vind Barrel, NCsettings, en Winterboard heel handig. Ook gebruik ikzelf Quick Reply voor Whatsapp veel.

PCM_Smeets 18-02-13 07:44

Wie helpt me? Ik zoek een tweak.

Steeds als ik nu iemand bel, of als iemand mij belt, dan zie ik altijd eerst een grote foto van de beller/gebelde. Daarna komt er zo'n irritante rechthoek in beeld waarin je kunt kiezen voor een contactenlijst, toetsenbord, mute en speaker.... Hierdoor zie je de foto niet meer.

Ik stoor me enorm aan deze pop-up. Wie weet een tweak die ervoor kan zorgen dat deze pop-up niet meer komt, danwel weg is en evt door middel van swipe weer tevoorschijn kan komen?!

Thanks

avinassh 20-02-13 00:14

Mijn top:
intelliscreen x in combo met ncsetting
auxo in combo met zephyr
springtomize
callbar
quicknote
passwordPilot

rmeijer18 20-02-13 17:15

Zelf gebruik ik de volgende Cydia apps;
Alarming - Erg handig voor wanneer je naar school moet en je geluid vergeten bent aan te zetten voor de wekker..
Barrel - Voor wat leuke effecten aan me Home screen
CustomNCBackground - Erg handig als je achtergrond van je Notificationcenter wil aanpassen
NCSettings - Wel handig om Wi-Fi aan en uit te schakelen maar verder werkt bijvoorbeeld 3G in- uitschakelen niet.. (Tenminste bij mij)
Springtomize - Ook erg leuk en erg veel handige bruikbare functies


Verder heb ik de app Quick Reply voor Whatsapp even meegepikt van @iHelp.. Erg handig voor als je effe geen zin hebt om te unlocken en alles ;p Bedankt voor deze en misschien dat er nog wat mensen zijn die misschien over mijn top 5 willen babbelen zoals over gedeelte NCSettings

R3BU5ER 21-02-13 09:43

Onmisbare tweaks voor mij: (niet op best-minst geordend)
-Springtomize2
-Activator
-lockinfo4! 5 vind ik niks.
-Sara dictation keyboard
-Zephyr
-NCsettings
-Ayecon
-iconoclasm
-quickreply whatsapp/bitesms
-switchy
-infinifolders/infinidock...

Kan nog wel even doorgaan. Sara dictation keyboard net nieuw. Wat een geweldige tweak is dat! :)

Yvarladze 21-02-13 11:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door R3BU5ER (Bericht 880214)
Kan nog wel even doorgaan. Sara dictation net nieuw. Wat een geweldige tweak is dat! :)

Waarom zou je Sara Dictation gebruiken op een iPhone 5? Dat is toch een alternatief voor Siri voor toestellen die geen Siri hebben?

R3BU5ER 21-02-13 11:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yvarladze (Bericht 880251)
Waarom zou je Sara Dictation gebruiken op een iPhone 5? Dat is toch een alternatief voor Siri voor toestellen die geen Siri hebben?

Ik heb m'n iPhone 5 niet gejailbreakt ;) Maar kan je met Siri ook teksten inspreken bij je toetsenbord en gelijk als tekst versturen? Ik gebruik Siri nooit hèhè

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 21 februari 2013 om 12:20 ----------

Heb Siri even gecheckt, maar je kan niet eens Nederlands dicteren op je toetsenbord. Lekker handig :d Sara dictation keyboard os dus sws een mooie aanvulling voor iedereen die bijv. Nederlands wilt dicteren. Zijn meen ik wel 26 talen in te stellen :)

Kuoi 21-02-13 14:25

Sara dictation keyboard : werkt lekker op mijn iPhone 4 ios 6.

Bedankt voor de tip :-)

R3BU5ER 21-02-13 15:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kuoi (Bericht 880297)
Sara dictation keyboard : werkt lekker op mijn iPhone 4 ios 6.

Bedankt voor de tip :-)

:) Ik merk alleen net dat icm emoji toetsenbord het een klein conflict geeft. De dictatie toets overlapt nml 1 vande knoppen in emoji. Maar daar komt vast en zeker een update voor!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:47.