iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak apps en thema's (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/)
-   -   Top 5: Cydia apps (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/24138-top-5-cydia-apps.html)

hanske636 25-01-12 00:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door YSsin (Bericht 764964)
Normaal zou deze tweak vanzelf moeten werken zonder app, zonder een menu in "instellingen", maar bij mij werkt het dus niet. Valt dat wel meer voor bij tweaks, of klopt er toch iets niet... :s

UnFolder:
Requires iOS 4.0 - 4.3
Not compatible with iOS 5

YSsin 25-01-12 00:21

Ow owkeey had ik niet zien staan. Kheb ook net Five Icon Folder geprobeerd, die werkt ook niet, maar de laatste update daar is ook al sinds 8 maart vorig jaar, zal ook niet compatibel zijn waarschijnlijk.
Bedankt :)

hanske636 25-01-12 00:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door YSsin (Bericht 764967)
Ow owkeey had ik niet zien staan. Kheb ook net Five Icon Folder geprobeerd, die werkt ook niet, maar de laatste update daar is ook al sinds 8 maart vorig jaar, zal ook niet compatibel zijn waarschijnlijk.
Bedankt :)

Kijk eens in uw instellingen. Daar zal Five Icon Dock wel staan en je zal daar moeten selecteren hoeveel apps je in een rij wil hebben.

YSsin 25-01-12 01:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hanske636 (Bericht 764970)
Kijk eens in uw instellingen. Daar zal Five Icon Dock wel staan en je zal daar moeten selecteren hoeveel apps je in een rij wil hebben.

Ik heb five icon dock al, dat is een tweak die gewoon werkt vanaf je hem installeert, dus zonder dat er een menu bijkomt in instellingen. Die zet je eigenlijk af door hem te verwijderen uit cydia.
Hetgeen waarover ik het heb is five icon folder, dus dat als je een map opent en dat er daar vijf icoontjes per rij komen te staan. ;)
Die blijkt niet te werken, waarschijnlijk oncompatibel met ios 5.
En wook bij deze geen extra menu-item in instellingen dus ook waarschijnlijk zo'n "onzichtbare" tweak die je niet echt kan instellen...

Bubbly 25-01-12 05:41

Neem eens een kijkje naar de tweaks: FolderEnhancer, Springtomize 2, CustomGrid, Gridlock. Ben je wel ff zoet mee ;)

hanske636 25-01-12 08:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door YSsin (Bericht 764979)
Ik heb five icon dock al, dat is een tweak die gewoon werkt vanaf je hem installeert, dus zonder dat er een menu bijkomt in instellingen. Die zet je eigenlijk af door hem te verwijderen uit cydia.
Hetgeen waarover ik het heb is five icon folder, dus dat als je een map opent en dat er daar vijf icoontjes per rij komen te staan. ;)
Die blijkt niet te werken, waarschijnlijk oncompatibel met ios 5.
En wook bij deze geen extra menu-item in instellingen dus ook waarschijnlijk zo'n "onzichtbare" tweak die je niet echt kan instellen...

Was een foutje van mij. :p Moet inderdaad Five Icon Folder zijn.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 25 januari 2012 om 08:44 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bubbly (Bericht 764987)
Neem eens een kijkje naar de tweaks: FolderEnhancer, Springtomize 2, Gridlock.

Deze 3 heb ik ook.
Ik krijg het ook niet voor mekaar om meer dan 4 rijen in folders te krijgen.
Voor ik FolderEnhancer had lukte het wel om op mijn springboard 4 rijen en mijn folders 5 (of meer) rijen te krijgen.

BKruit 25-01-12 12:33

Apps:
- BiteSMS
- Dreamboard
- iFile
- IntelliScreenX
- My3g
- Mywi 5.0
- SBSettings
- Scrollingboard
- The Theme Outlet

Tweaks:
- CyDelete
- FolderCloser
- No Bookmarks
- Remove Background SBSettings

Themes:
- OS X Lion Ultimatum HD

BetaGrunt 25-01-12 19:50

Ik weet niet zo goed waar ik deze vraag moet stellen, ben net nieuw hier :O :
'k Heb voor elkaar gekregen om de StatusBar bovenin het springboard te verwijderen. Nu vroeg ik mij af of je die lege ruimte kan benutten door de apps verder uit elkaar te zetten d.m.v. een tweak, app in Cydia of iFile. is dat mogelijk?

Bubbly 25-01-12 21:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hanske636 (Bericht 765001)
Deze 3 heb ik ook.
Ik krijg het ook niet voor mekaar om meer dan 4 rijen in folders te krijgen.
Voor ik FolderEnhancer had lukte het wel om op mijn springboard 4 rijen en mijn folders 5 (of meer) rijen te krijgen.

Ik heb meer dan 4 rijen voor elkaar gekregen met CustomGrid (rows 5, columns 6; folder rows 5, columns 5) en ik zie nu dat Springtomize 6 iconen per rij heeft ingesteld staan (? xd).

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BetaGrunt (Bericht 765296)
Ik weet niet zo goed waar ik deze vraag moet stellen, ben net nieuw hier :O :
'k Heb voor elkaar gekregen om de StatusBar bovenin het springboard te verwijderen. Nu vroeg ik mij af of je die lege ruimte kan benutten door de apps verder uit elkaar te zetten d.m.v. een tweak, app in Cydia of iFile. is dat mogelijk?

Zover ik weet niet, maar je kan wel met bovengenoemde tweaks (en dan vooral CustomGrid) instellen hoeveel iconen je naast of onder elkaar wilt. Ook kun je iconen onder meer verkleinen met Springtomize, Bigify of Bigify+ (en er was er nog 1, Shrink geloof ik).

Edit: haha je vroeg niet eens of je er meer iconen door kon plaatsen..

hanske636 25-01-12 21:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bubbly (Bericht 765344)
Ik heb meer dan 4 rijen voor elkaar gekregen met CustomGrid (rows 5, columns 6; folder rows 5, columns 5) en ik zie nu dat Springtomize 6 iconen per rij heeft ingesteld staan (? xd).

Als ik op mijn springboard 5 rijen zet staan er in mijn folders ook 5.
Zonder FolderEnhancer lukt het om op SB 4 rijen te zetten en in de forders 5. (met Springtomize)
Blijkbaar neemt FolderEnhancer de layout van het SB over.

Bubbly 25-01-12 21:27

Dat is vreemd, bij mij heeft FolderEnhancer daar geen enkele invloed op.. FE neemt de lay-out in ieder geval niet over, anders zouden er sync-problemen met iTunes optreden omdat FE geen limiet heeft zoals de native folders.

BetaGrunt 25-01-12 21:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bubbly (Bericht 765344)
Ik heb meer dan 4 rijen voor elkaar gekregen met CustomGrid (rows 5, columns 6; folder rows 5, columns 5) en ik zie nu dat Springtomize 6 iconen per rij heeft ingesteld staan (? xd).


Zover ik weet niet, maar je kan wel met bovengenoemde tweaks (en dan vooral CustomGrid) instellen hoeveel iconen je naast of onder elkaar wilt. Ook kun je iconen onder meer verkleinen met Springtomize, Bigify of Bigify+ (en er was er nog 1, Shrink geloof ik).

Edit: haha je vroeg niet eens of je er meer iconen door kon plaatsen..

bedankt voor het antwoord. ik vind 4x4 eigenlijk prima, want zoveel apps heb ik niet. Het zou alleen mooi zijn als ik ze op een een of andere manier omhoog kan schuiven :d.

YSsin 26-01-12 17:33

Bestaat er een tweak die ervoor zorgt dat je alles op je iphone in landscape modus kan zetten (liggend bekijken, dat het meedraait)?
Met alles bedoel ik het springboard (zoals bij de ipad), de appswitcher (daar bestaat al een aparte tweak voor), en apps, hoewel de meeste apps deze functie al standaard hebben.
Alvast bedankt ;)

hanske636 26-01-12 18:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door YSsin (Bericht 765675)
Bestaat er een tweak die ervoor zorgt dat je alles op je iphone in landscape modus kan zetten (liggend bekijken, dat het meedraait)?
Met alles bedoel ik het springboard (zoals bij de ipad), de appswitcher (daar bestaat al een aparte tweak voor), en apps, hoewel de meeste apps deze functie al standaard hebben.
Alvast bedankt ;)

Met SBrotator kan je heel je SB laten draaien.
Hou er wel rekening mee dat niet alle websites in landscape werken.

met1n 26-01-12 21:08

Beste mensen met welke gratis cydia App kan ik ook al weer 4 x 4 apps in een map krijgen?

SG3i 26-01-12 21:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door met1n (Bericht 765745)
Beste mensen met welke gratis cydia App kan ik ook al weer 4 x 4 apps in een map krijgen?

Kan volgens mij met FolderEnhancer.

met1n 26-01-12 21:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SG3i (Bericht 765748)
Kan volgens mij met FolderEnhancer.

Hier moet je voor betalen. Heb geen paypal oid. Andere tips?

YSsin 26-01-12 22:25

Iemand die hier LockMessages gebruikt? Ik zit namelijk met het volgende:
ik vind het op zich een fantastische tweak, voor dat ik jb'te wou ik zoiets al hebben, kheb me altijd al geïrriteerd aan hoe je de ontvangen berichten vanaf het lockscreen zomaar helemaal kunt lezen. Ik heb slecht één probleem met deze tweak: je kan niet kiezen of je maar een ding wil verbergen, dus ofwel de naam van wie je stuurt, ofwel de inhoud.
Ik wil namelijk op het eerste zicht wel zien wie me het bericht stuurt (kwestie van in te schatten hoe belangrijk het bericht is), de inhoud mag dan wel verborgen blijven.
Zou ik dit kunnen oplossen, of bestaat er een alternatief voor deze tweak? Mss zou je een string kunnen ingeven in het veld van de titel (naam) van het bericht zodat je altijd de afzender zou te zien krijgen....? Als ik het nu open laat staan komt er altijd "Tiltle" te staan, bij iedereen die me smst...

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door met1n (Bericht 765745)
Beste mensen met welke gratis cydia App kan ik ook al weer 4 x 4 apps in een map krijgen?

Met infinifolder ging da ook dacht ik, kweet wel nimeer of het gratis was of niet.

Geert1976 26-01-12 23:24

Sinds ik een JB heb, werkt bij Gebruik, 'tijd sinds volledig opladen', niet meer. Iemand een idee hoe ik dit weer gefixed krijg. Ik zie bij gebruik en standby alleen maar 'n streepje.

Is er ook een tweak/app voor iOS 5 die dit bij houd?

DieterV 27-01-12 00:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert1976 (Bericht 765798)
Sinds ik een JB heb, werkt bij Gebruik, 'tijd sinds volledig opladen', niet meer. Iemand een idee hoe ik dit weer gefixed krijg. Ik zie bij gebruik en standby alleen maar 'n streepje.

Is er ook een tweak/app voor iOS 5 die dit bij houd?

Dit was bij mij ook in het begin. Ondertussen staat het er gewoon terug tussen.

Stijntje 27-01-12 15:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door met1n (Bericht 765752)
Hier moet je voor betalen. Heb geen paypal oid. Andere tips?

Paypal aanvragen? ;)

kerozine 29-01-12 13:40

Ipad 2
 
Wat zijn de top cydia apps die je niet kunt missen voor een Ipad 2 5.0.1

YSsin 29-01-12 23:27

Is Celeste Bluetooth File Sharing compatibel met iOS 5...? Ik kan hem namelijk niet aanschaffen... :s

Bubbly 29-01-12 23:37

Zal het ze vragen voor je @cocoanutapps op twitter

YSsin 31-01-12 18:13

Mijn springboard crasht vaak als ik CallBar gebruik, nog iemand last van?
Nooit tijdens het bellen (nog niet), meestal als ik in die balk bezig ben, dus als ik naar recente oproepen op favorieten ga.

Bubbly 02-02-12 08:28

Recent & favorieten crashen SB bij mij. Is al sinds ik het gekocht heb zo helaas.

rinke 02-02-12 12:18

VRAAG: Ik heb een aantal teeks etc op mijn I4. Ik mijd bewust alles waarbij winterboard vereist is omdat ik van vroeger (2jr geleden) weet dat het mn 3gs veel trager maakte. Hoe is dat nu? Wat zijn jullie ervaringen?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 2 februari 2012 om 12:27 ----------

VOOR DE LIEFHEBBERS:

MIJN TOP 15 cydia app"s (in vrijwel willekeurige volgorde):

1. intelliscreenX (ongeevenaard!).
2.Noticall
3.clever pin
4.BurriedNCbackground
5.Bigify
6.3G unrestrictor
7.Play Awake
8.manual correct
9.Islide text
10.ClearLockNotifications
11. Asktosend
12.Asktocall
13.Fiveicondock
14.Adblocker
15.Phonebuzzer

NB: Als Autosilent wordt geupdate voor IOS 5x zal deze geldt deze ook als absolute aanrader! Zijn ze nu mee bezig..

iredydo 03-02-12 08:50

welke app mis ik nu nog
 
ik heb deze apps geinstalleerd welke hoort er nog bij ???
Cydia
Activator
Action menu
Airplane sbsettings
Barral
Big boss icon set
Calender for notifation center
Chrome notification
Cydelete
Foldercloser
Infinidock
Manual correct
Nownewsisgoodnews
Remove background
SBsettings
Springtomize 2
Transparant foldericon
Winterboard
Weahtericon

rinke 03-02-12 09:10

-intelliscreenX hoort er zeker bij! :-)
-Ook clever pin (als ie met jouw Wi-Fi is verbonden hoef je geen pincode in te toetsen maar unlocked ie meteen. scheelt 200 keer pincode intoetsen per dag;-)

Buiten bereik van jouw netwerk moet je gewoon pincode intoetsen om te unlocken.
iphone 'weet' dus wanneer je thuis bent en wanneer niet..

VRAAG: wordt jouw tel niet traag door winterboard?

iredydo 03-02-12 10:00

[QUOTE=rinke;768083]-intelliscreenX hoort er zeker bij! :-)
-Ook clever pin (als ie met jouw Wi-Fi is verbonden hoef je geen pincode in te toetsen maar unlocked ie meteen. scheelt 200 keer pincode intoetsen per dag;-)

Buiten bereik van jouw netwerk moet je gewoon pincode intoetsen om te unlocken.
iphone 'weet' dus wanneer je thuis bent en wanneer niet..

Ik heb nog nooit een pin ingevoerd,als ik thuis kom maakt ie verbinding met thuis op werk daar op het netwerk ,alle bekende netwerken maakt me iphone verbinding zonder pin .dat was al voor de jailbreak .misschien zit het verschil tussen de 4 en de 4s ik weet het niet .maar ik herkend dit niet en hij is ook niet trager geworden .

XIII 03-02-12 10:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iredydo (Bericht 768095)
Ik heb nog nooit een pin ingevoerd,als ik thuis kom maakt ie verbinding met thuis op werk daar op het netwerk ,alle bekende netwerken maakt me iphone verbinding zonder pin .dat was al voor de jailbreak .

Het gaat hier waarschijnlijk om de pincode om je iPhone te ontgrendelen; geen wachtwoord van een netwerk...

iredydo 03-02-12 10:21

okee, ik heb geen pin op me telefoon aan staan. alleen op dropbox en quikoffice. page en keynote en numbers kan ik geen pin opzetten dat wil ik dan weer wel

Bubbly 03-02-12 11:08

Als jouw telefoon gestolen is, is het een eitje om het onvindbaar te maken omdat er geen wachtwoord op zit.. Hoogst onveilig, die zie je nooit meer terug dan.

Maar na ik gister door Rinke weer aan CleverPin werd herinnerd heb ik 'm gekocht en ingesteld dat mijn thuisnetwerk geen wachtwoord vraagt tenzij ik de iPhone al xx minuten niet gebruikt heb. Stuk veiliger dan helemaal geen wachtwoord ;)

rinke 03-02-12 11:15

Hoi Allemaal, gaat idd om pincode ivm toestel unlocken thuis.. Om te ontgrendelen hoef je dan geen pincode in te toetsen als je thuis bent.

Ik snap niet dat iemand helemaal GEEN pinbeveiliging op zn telefoon zet. Als je ''m kwijt raakt kan iedereen bij al je persoonlijke informatie??

Bomans 03-02-12 11:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rinke (Bericht 768128)
Ik snap niet dat iemand helemaal GEEN pinbeveiliging op zn telefoon zet. Als je ''m kwijt raakt kan iedereen bij al je persoonlijke informatie??

Dat heb ik nog nooooooit gedaan in die 14 jaar dat ik een gsm heb ...

Bubbly 03-02-12 12:34

Er zijn vrij veel mensen die dit niet instellen. Maar ik denk dat iedereen wel valt over te halen als je een vergelijking maakt met verzekeringen: waarom die wel afsluiten ter preventie en niet een slotcode instellen?

rinke 03-02-12 12:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bomans (Bericht 768137)
Dat heb ik nog nooooooit gedaan in die 14 jaar dat ik een gsm heb ...


14 jaar geleden stond er in een mobieltje 3,5 telefoonnummer (weinig mensen hadden toen nog een mobiel) in het adresboek. Meer niet.

Ik weet niet wat jij in je iphone zet maar normaal gesproken bevat een smartphone tegenwoordig heel wat meer persoonlijke info dan '14 jr' geleden. Bij mij is er direct toegang tot zakelijk en prive email, foto's, social media enz. enz.. Dit zal voor de meesten gelden.
Nog los van je adresboek en mogelijkheid tot bellen enz..
Wil je toch niet op straat hebben liggen?

iredydo 03-02-12 13:05

zit wat in,ga toch maar een pin erop zetten.

Bubbly 03-02-12 13:26

Goed plan :)

Ikzelf wil ook voor bepaalde applicaties wachtwoorden instellen ter aanvullende bescherming, volgens mij is er maar 1 dergelijke tweak up-2-date voor iOS 5 en dat was AppLocker.. Weet het niet zeker, ben nu niet met Cydia bezig.

Boekel 03-02-12 13:49

Ik gebruik iProtect.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:30.