//

Sommige icoontjes wel, anderen niet

Sommige icoontjes wel, anderen niet discussie in Jailbreak apps en thema's forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste iPhone kenners, Ik heb, via de installer op mijn iPhone, Summerboard (dacht dat het zo heette) geinstalleerd. Ook heb ik gelijk wat themes gedownload ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak apps en thema's
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 04-12-07, 21:33
JaapTrekhaak JaapTrekhaak is offline
• iOS 1.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 17
Standaard Sommige icoontjes wel, anderen niet

Beste iPhone kenners,

Ik heb, via de installer op mijn iPhone, Summerboard (dacht dat het zo heette) geinstalleerd. Ook heb ik gelijk wat themes gedownload via de installer. Ik heb een hele mooie theme gevonden, namelijk PlainJain.

Het correct laten functioneren van het thema wilt echter niet echt lukken. Hij laat maar een deel van de pictogrammen zien in de style van het thema.

Ik meen echter ergens een oplossing voor dit probleem gelezen te hebben. Ik kan dit echter nergens meer vinden.

Ik heb een iPhone met firmware 1.1.1. Ik hoop dat iemand met kan helpen.

Alvast bedankt

EDIT: Na een beetje *****n ben ik er zelf achter gekomen. Dit was de oplossing: ik heb mijn telefoon in Nederlands veranderd, hierdoor klopten de namen van sommige iconen niet meer met elkaar (op mijn iPhone waren ze Nederlands, terwijl ze in de Theme map met hun Engelse labels stonden). Ik heb dus de iconen die hij in het begin niet goed weer gaf renamed naar de Nederlandse labels (die iconen stonden hier '/private/var/root/Library/SummerBoard/Themes/PlainJain/Icons'). Ik hoop dat ik het zo een beetje duidelijk uitleg .

Laatst gewijzigd door JaapTrekhaak; 04-12-07 om 22:42.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 05-12-07, 00:38
yingie's schermafbeelding
yingie yingie is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Venray
Berichten: 1.288
Stuur een bericht via MSN naar yingie
Standaard

En anders kan het ook nog zo zijn dat degene die het theme heeft gemaakt niet voor alle beschikbare apps een icon heeft gemaakt;-) Ik heb zelf een theme gemaakt en moet telkens als ik een nieuwe app installeer een nieuw icoontje maken, haha.
  #3  
Oud 07-12-07, 17:30
dendoor dendoor is offline
• iOS 9.2.1
• 9.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 92
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JaapTrekhaak Bekijk bericht
Beste iPhone kenners,

Ik heb, via de installer op mijn iPhone, Summerboard (dacht dat het zo heette) geinstalleerd. Ook heb ik gelijk wat themes gedownload via de installer. Ik heb een hele mooie theme gevonden, namelijk PlainJain.

Het correct laten functioneren van het thema wilt echter niet echt lukken. Hij laat maar een deel van de pictogrammen zien in de style van het thema.

Ik meen echter ergens een oplossing voor dit probleem gelezen te hebben. Ik kan dit echter nergens meer vinden.

Ik heb een iPhone met firmware 1.1.1. Ik hoop dat iemand met kan helpen.

Alvast bedankt

EDIT: Na een beetje *****n ben ik er zelf achter gekomen. Dit was de oplossing: ik heb mijn telefoon in Nederlands veranderd, hierdoor klopten de namen van sommige iconen niet meer met elkaar (op mijn iPhone waren ze Nederlands, terwijl ze in de Theme map met hun Engelse labels stonden). Ik heb dus de iconen die hij in het begin niet goed weer gaf renamed naar de Nederlandse labels (die iconen stonden hier '/private/var/root/Library/SummerBoard/Themes/PlainJain/Icons'). Ik hoop dat ik het zo een beetje duidelijk uitleg .
Zeer duidelijke uitleg waar ik een heel grote stap mee verder ben geraakt. Nu heb ik wel nog enige problemen met sommige icoontjes zoals Foto's bvb. Als ik de Icon van Photos.png verander naar Foto's.png doet hij niks en blijft het gewone icoontje staan. Dat van Telefoon daarintegen is met succes naar Telefoon.png veranderd en dit werkt.

Enige oplossing ?

Mercikes.

Den Door.
  #4  
Oud 07-12-07, 17:45
JaapTrekhaak JaapTrekhaak is offline
• iOS 1.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 17
Standaard

Ik weet het niet hoor, aangezien ik mijn Photos map op mijn iPhone anders heb genoemd, maar probeer eens Foto&#39s.png .
  #5  
Oud 07-12-07, 18:30
dendoor dendoor is offline
• iOS 9.2.1
• 9.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 92
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JaapTrekhaak Bekijk bericht
Ik weet het niet hoor, aangezien ik mijn Photos map op mijn iPhone anders heb genoemd, maar probeer eens Foto&#39s.png .
Neen lukt niet op die manier maar ik ga even kijken hoe die map nu juist noemt op mijn iPhone en probeer dan nog eens. Alvast bedankt voor het antwoord.

Den Door.
  #6  
Oud 15-12-07, 17:21
CurlyBarbie CurlyBarbie is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 10
Thumbs up

Werkt! Veel dank, want ik had zo;n beetje alles al geprobeerd en wilde oorspronkelijke icon onder apps niet aanpassen.
  #7  
Oud 19-12-07, 17:45
Kid I Kid I is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 12
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dendoor Bekijk bericht
Neen lukt niet op die manier maar ik ga even kijken hoe die map nu juist noemt op mijn iPhone en probeer dan nog eens. Alvast bedankt voor het antwoord.

Den Door.
Bedankt voor de tip, had hetzelfde probleem. Alleen het foto icoontje krijg ik ook niet aangepast...Weet iemand inmiddels wel de juiste naam voor het foto icoon? Alvast bedankt!
  #8  
Oud 24-12-07, 13:06
SuperDutch's schermafbeelding
SuperDutch SuperDutch is offline
• iOS 5.0
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 335
Standaard

En de naam voor weather?? Weer.png werkt niet
  #9  
Oud 24-12-07, 17:04
bully112 bully112 is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 63
Standaard

hoe moet je die icons eigelyk rename
want mij lukt t niet met iPhonebrowser

edit
het is al gelukt allen zoals hierboven doen weer+foto's het nog steeds niet
weet iemand daar de benaming misschien voor

Laatst gewijzigd door bully112; 24-12-07 om 17:14.
  #10  
Oud 14-01-08, 13:38
fatlobster's schermafbeelding
fatlobster fatlobster is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Utrecht
Berichten: 27
Standaard

Voor het weather.png icon moet je de Info.plist (staat in: /Application/Weather.app/
) aanpassen op firmware 1.1.2. Er staan wat goede guides hiervoor op het net.
Je hebt wel plutil (er is ook een windows perl versie van) nodig om de binary file om te zetten naar XML en deze na de aanpassing weer terug te zetten op de Iphone.
Ik heb een Info.plist voor de Weater applicatie gevonden die al was aangepast. Deze staat ergens op Modmyifone.com (gewoon even zoeken).

Suk6.
  #11  
Oud 14-01-08, 13:45
DertKesh's schermafbeelding
DertKesh DertKesh is offline
• iOS 14.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fatlobster Bekijk bericht
Voor het weather.png icon moet je de Info.plist (staat in: /Application/Weather.app/
) aanpassen op firmware 1.1.2. Er staan wat goede guides hiervoor op het net.
Je hebt wel plutil (er is ook een windows perl versie van) nodig om de binary file om te zetten naar XML en deze na de aanpassing weer terug te zetten op de Iphone.
Ik heb een Info.plist voor de Weater applicatie gevonden die al was aangepast. Deze staat ergens op Modmyifone.com (gewoon even zoeken).

Suk6.
en wat als je weer je default thema kiest? verandert de weather icoon dan wweer naar de standaard icoon of blijft die "anders"?
  #12  
Oud 14-01-08, 22:16
Peetjo Peetjo is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Veenendaal
Berichten: 61
Standaard

Wie o wie heeft er een oplossing om ook het icoontje voor "Foto's" van je eigen gemaakte thema in SummerBoard te kunnen gebruiken. Alles werkt... behalve dat icoontje veranderd niet mee!
Ik heb nog nergens een oplossing kunnen lezen. (Ik "draai" nog op FW 1.1.1 / Nederlands)

Laatst gewijzigd door Peetjo; 14-01-08 om 22:21.
  #13  
Oud 16-01-08, 19:55
Peetjo Peetjo is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Veenendaal
Berichten: 61
Standaard

Oplossing (bijna) gevonden voor het foto icoontje (en wel hier op deze site). Ik ben naar de WiKi "iconen aanpassen" gegaan en vond de weg naar de map waar het orginele icoontje voor Photos staat. Ik heb mijn eigen gemaakte icoontje in de map "Photos Icon/Applications/MobileSlideShow.app" geplaatst met de naam "icon-Photos.png" en van de orginele een back-up gemaakt. Herstarten en klaar was Peet. Nu moet ik nog even uitzoeken hoe het gaat werken met andere thema's.
  #14  
Oud 23-02-08, 17:59
teunis's schermafbeelding
teunis teunis is offline
• iOS 5.0.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Emmen
Berichten: 172
Stuur een bericht via MSN naar teunis
Standaard weer icoon

install source 'repo.itouchable.de' install weather icon fix
  #15  
Oud 25-02-08, 13:32
Maes39 Maes39 is offline
• iOS 5.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 61
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door teunis Bekijk bericht
install source 'repo.itouchable.de' install weather icon fix
Is er ook een fix bekend voor het wijzigen voor het foto icoontje???
  #16  
Oud 25-02-08, 16:04
Maes39 Maes39 is offline
• iOS 5.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 61
Standaard

Ik heb de methode van Peetje net uitgeprobeerd en deze werkt goed.
Ik heb nu een ander icoontje voor de foto's staan.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sommige thema's werken niet? m240 Jailbreak apps en thema's 5 10-04-11 00:05
Icoontjes wel in iTunes, niet op iPhone Cydex iTunes 2 25-08-10 23:36
Sommige onderdelen niet gekopieerd omdat ze niet gevonden zijn JW75 Archief 9 14-10-09 14:51
Apps laden niet, icoontjes staan er al wel (gedimd) thefreeze iPhone Apps 4 14-04-09 14:15

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:09.