//

Upgrade betekend apps opnieuw installeren?

Upgrade betekend apps opnieuw installeren? discussie in Jailbreak apps en thema's forum; ( verdwijnt na registratie ) Als ik het goed begrepen heb, wanneer ik mijn jailbreak iphone 2.1 upgrade naar 3.0, moet ik alle cydia apps die ik had opnieuw installeren? ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak apps en thema's
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 20-06-09, 20:19
Neomotion Neomotion is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: Zwolle
Berichten: 10
Exclamation Upgrade betekend apps opnieuw installeren?

Als ik het goed begrepen heb, wanneer ik mijn jailbreak iphone 2.1 upgrade naar 3.0, moet ik alle cydia apps die ik had opnieuw installeren? Dat is niet tof, aangezien ik bitesms 2.0 gebruik die gratis was, en bij een upgrade 4.0 moet installeren, die me geld gaat kosten.

Of is er een manier om de apps uit cydia die onder 2.1 nog op mijn iphone stonden, allemaal zonder problemen terug te zetten?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 21-06-09, 19:13
robrr robrr is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 1
Standaard

Nadat iphone 3.0 is geinstalleerd heb je niet veel meer aan BiteSMS... Alle functionaliteit (op het lettertellertje na) zit namelijk dan ingebakken in de standaard-sms-applicatie.

Terugzetten is met een paar omwegen wel mogelijk, dan moet je in de map /var//mobile/Applications/BiteSMS (even uit m'n hoofd) een backupje maken via sftp. Nadat je os3 hebt geinstalleerd, installeer je versie 4 van biteSMS. Daarna kopieer je de oude bestandjes van de backup via sftp terug, en overschrijf je de installatie van BiteSMS 4 met de bestanden van biteSMS v2. Bij mij heeft dat altijd zo gewerkt.

Wel een grote maar: ik weet niet of bitesms (vooral die oudere) wel correct gaat werken in os 3.0... Grote kans dat Apple wijzigingen heeft gedaan aan de manier waarop sms in de sms.db-bestand wordt opgeslagen... Met de kans dat je de hele sms-database om zeep helpt / inconsistent maakt als je bitesms gebruikt. Zolang dat onbekend is, en omdat bitesms alleen het lettertellertje extra te bieden heeft, kan je het risico beter niet nemen!
  #3  
Oud 21-06-09, 23:21
Neomotion Neomotion is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: Zwolle
Berichten: 10
Standaard

Thanks robrr voor de info.

Bitesms draait prima op 3.0. Zal het echter in de gaten houden.

Waar het mij om gaat is dat ik het bijzonder vreemd vind dat zoiets dat standaard is in elke andere telefoon (en dan bedoel ik letterlijk 99.9999% van alle mobiele telefoons ter wereld), niet in het iphone os zit. Ik snap dat mensen dan geneigd zijn meer te sms-en omdat ze niet weten waar ze zijn, maar kom op, het is maar een klein dingetje wat ze zonder enige moeite hadden invoegen.

Anyway, ik wacht nog wel even met volledig op bitesms te vertrouwen. Oh, ook de emoticons zitten in bite, en niet in de standaard app. ;-)
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: Opnieuw installeren Nielsvandijk Jailbreak 3 13-12-10 22:16
iPhone: Opnieuw installeren emre_nll Jailbreak 3 07-09-10 21:11
Cydia verwijderd; hoe opnieuw installeren zonder opnieuw te jailbreaken mikey1983 Jailbreak apps en thema's 1 16-04-10 15:58
apps opnieuw installeren claudia70 iPhone Apps 4 01-11-08 17:04
opnieuw installeren sabatie Unlock [archief] 12 10-01-08 08:41

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:48.