Bestuur je lichten of zelfs je complete huis met je Iphone discussie in Jailbreak apps en thema's forum; ( verdwijnt na registratie ) Zie: iPhone Home Controller - Home Automation from your iTouch and iPhone Je kan blijkbaar je lichten aan en uit zetten of dimmen, je pc ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Bestuur je lichten of zelfs je complete huis met je Iphone
Zie:
iPhone Home Controller - Home Automation from your iTouch and iPhone Je kan blijkbaar je lichten aan en uit zetten of dimmen, je pc aan en uitzetten, enz. Dit door zendertjes te plaatsen denk ik. Iemand al ervaring met zoiets? Kan iemand aub eens uitleggen hoe het werkt en wat ik daar precies voor moet doen en kopen? Ik geraak er soms niet aan uit. edit: sorry, foutje in de titel, kan een mod dit aub aanpassen |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
||||
|
||||
Ik heb wel ervaring met X10 producten.
Het werkt als volgt: X10 bestaat uit controllers en modules. Een apparaat of lamp sluit je aan op een module en die gaat in het stopcontact. De controller gaat ergens anders in een wandcontactdoos. De controller en de module communiceren over het lichtnet, waardoor geen extra communicatienetwerk aangelegd hoeft te worden. Voorbeelden van controllers zijn transceivers (zender-ontvanger, ontvangt een signaal van een draadloze afstandsbediening en vertaalt dit naar een signaal op het lichtnet) of de computerinterface (kan aangesloten worden op een computer of zelf simpele programma's en tijdschema's uitvoeren). Voorbeelden van modules zijn lampmodules (waarmee lampen aan- of uitgeschakeld of gedimd kunnen worden) en apparaatmodules (waarmee apparaten met meer vermogen geschakeld kunnen worden).(bron: Wikipedia) Als je bijv een Mac of PC aan je bestaande X10 systeem koppelt (vroeger via een COM port en nu via een USB controller), dan kan je jouw computer je hele susteem laten bedienen met tijdschema's en macro's. Nu kan je dus via je Wi-Fi netwerk met je iPhone je hele systeem bedienen via je computer. Dit alles wordt ook wel Domotica genoemd. Marmitek maakt X10 producten die geschikt zijn voor de Europese markt. Laatst gewijzigd door mjay; 05-01-08 om 10:54. |
|
|||
|
|||
alvast bedankt voor de info
en wat koop ik daarvoor best? (niet te duur) en hoe kan je dat dan via je pc op de iphone besturen? |
|
||||
|
||||
Hey, er bestaat toch ook iets als een stekker voor internet over je lichtnet? Dat heeft dezelfde princiepe dan?
Wel grappig, als ik wat meer geld heb zal ik er eens naar kijken ^^ |
|
|||
|
|||
weet iemand of dit me xanuara ook gaat, wij hebben overal in ons huis xanuara blokken zitten kosten wel 150 euro per stuk maar kan alles wel draadloos bedienen en met de computer.
|
|
||||
|
||||
xanuara iPhone - Google zoeken Guess not ... Opzich is het wel leuk dat je dit allemaal kan regelen maar is dat nou echt die 150 euro per stuk waard?
Greetz, Stiruam Laatst gewijzigd door Stiruam; 05-01-08 om 13:42. Reden: FF iets toegevoegt |
|
|||
|
|||
om te spelen is alles het waard
|
|
||||
|
||||
Hehehe lijkt me eigelijk wel leuk. Dan sluit ik er een aan op me broertjes pc en als ie dan gaat gamen en hij is aan het winnen schakel ik de stroom uit Halleluja wat een feest Nja 150 euro... Ik weet het niet! Maar het klinkt idd wel lekker relaxed alles vanaf je bank regelen, nu alleen nog een robot die je eten en drinken brengt en dan is het helemaal geweldig Tijd om Aibo te modden voor de iPhone...
Greetz, Stiruam |
|
|||
|
|||
nou we hebben wel al een robot die stofzuigt
|
|
||||
|
||||
Op je computer moet je een site hosten via bijv. Apache. Je gaat dus dmv je iPhone via Safari naar die site en daar mee bestuur je dus je alles. Je moet maar even op Marmitek kijken naar de starter kits.
|
|
||||
|
||||
Citaat:
Xanura werkt met A10 ipv X10. A10 is een tweeweg systeem. Ik weet niet of dit compatibel is met elkaar. Citaat:
|
|
|||
|
|||
Citaat:
www.logmein.com Registreer daar en je download een programma ik raad je aan om de free sofware te nemen dan kost het niks! Hier mee kan je je pc overnemen je neem het hele muis toetsenbord je krijgt het scherm van die pc op jou pc scherm. Ik weet niet of het op de iphone werkt maar het is te proberen en anders is het makkelijk als je op school zit. En je wil ff op je eigen pc thuis kan dat zo Nou veel plezier ermee ! |
|
||||
|
||||
Kortom als je thuis een domotica systeem hebt wat via een webapplicatie via internet te bedienen is kun je dat op bijna elke internettelefoon dus ook op de iPhone.
Ik zit hier met een Funkmanagement systeem van Hateha. brengt me op geweldige ideeen, eens kijken of ze ook een internetmodule hebben! |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
|
|