iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak apps en thema's (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/)
-   -   iSwipe NL (Nederlandse Vertaling) (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/95095-iswipe-nl-nederlandse-vertaling.html)

fedorr 12-07-11 15:11

Ik weet niet wanneer de nieuwe versie komt. Maar ik ben druk bezig. Voor al die mensen met problemen met korte woorden, dat gaat een stuk beter worden. Ook de middellange woorden (5 letterwoorden) gaan een enorme verbetering krijgen.

MCVince 12-07-11 15:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fedorr (Bericht 690422)
Ik weet niet wanneer de nieuwe versie komt. Maar ik ben druk bezig. Voor al die mensen met problemen met korte woorden, dat gaat een stuk beter worden. Ook de middellange woorden (5 letterwoorden) gaan een enorme verbetering krijgen.

Yehoe!!! Heb ik jouw toestemming trouwens voor die video?

Nog iets raars, kijk is naar dat filmpje, eerst staat 'hierbij' er goed typ ik er het 'een' achter gaat de 'j' weg..dat is alleen als ik er 'een' achter typ bij andere woorden gebeurt het niet.

fedorr 12-07-11 17:07

Ik ben nu de nieuwste versie aan het testen. Vooralsnog gaat het goed. Doorswypen is ee handige nieuwe functie. Vooral bij liggen kunnen willen etc.

Translatoria 12-07-11 17:21

Je bent geweldig, fedorr! Ik wil er niet over zeuren, maar komen de accenten ook nog of kan dat met het Swype-systeem niet? (ik dacht: hij heeft toch niks te doen;-))

fedorr 12-07-11 17:43

Accenten en hoofdletters worden nog niet geaccepteerd door iSwype. Ze staan al wel klaar in de database zodat als het wel lukt ze direct in de bestanden kunnen worden ingevoerd.

De nieuwe versie waar ik nu aan werk moet tolleranter worden voor fouten tijdens het swypen. Vooral de plek waar je het scherm loslaat wordt minder belangrijk. Dit maakt het swypen een stuk sneller. Momenteel ben ik nog mee bezig en het grootste probleem is nu vooral dat swype af en toe traag wordt of vastloopt. Zodra het allemaal weer goed werkt zal ik de nieuwe bestanden uploaden.

Soxbrother 12-07-11 18:51

Waar haalt swype de engelse woorden en suggesties vandaan ?
Deze staan er toch niet meer in ?
Ik bedoel dan bij het swypen in deze quick reply box ?

Misschien is er nog een 2de map waar die engelse woorden in staan ?

fedorr 12-07-11 19:05

Ik krijg geen engelse woorden in deze quick reply box.

MCVince 12-07-11 19:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Soxbrother (Bericht 690466)
Waar haalt swype de engelse woorden en suggesties vandaan ?
Deze staan er toch niet meer in ?
Ik bedoel dan bij het swypen in deze quick reply box ?

Misschien is er nog een 2de map waar die engelse woorden in staan ?

Een ding is zeker, er is geen aparte map ofso met engelse woorden als je het over iSwipe NL hebt...Wat wel zou kunnen, en dat moet je fedor vragen, is dat er nog steeds engelse woorden voorkomen in zijn woordenlijsten. Ik zie ze namelijk ook weleens voor bij komen.

Soxbrother 12-07-11 19:23

Ik zal dan maar eens de nl versie installeren zeker.
ik krijg uitsluitend engelse woorden en suggesties in de quick reply box, het is niet dat er tussen Nederlandse woorden hier en daar een engels woord tussen zit.

Is er dan nog een ander verschil, buiten dat jezelf de woordenlijst toevoegd ?

MCVince 12-07-11 19:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Soxbrother (Bericht 690472)
Ik zal dan maar eens de nl versie installeren zeker.
ik krijg uitsluitend engelse woorden en suggesties in de quick reply box, het is niet dat er tussen Nederlandse woorden een engels

Heb je de engelse versie? :confused: Dit topic gaat over iSwipe NL...tuurlijk moet je eerst de nederlandse versie installeren, om nederlandse resultaten en suggesties te krijgen. Lijkt me vrij logisch.

Econz 12-07-11 19:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fedorr (Bericht 690288)
Als je de Woordenlijsten handmatig wil toevoegen doe dat dan in /var/mobile/Library/Wynd/Swype. Verder wil ik jullie aanraden veel te oefenen met lange woorden. Dat is de beste oefening om swype onder de knie te krijgen. Enkele voorbeelden: inschrijvingsverplichtingen, afdelingsvertegenwoordigers, onafhankelijkheidsverklaringen, geheelonthoudersverenigingen, incestverwerkingsbehandelingen, onderwijsontwikkelingsactiviteiten en de langste in de lijst: ontwikkelingssamenwerkingsorganisaties.

Hmmm,ik probeerde net rioolwaterzuiveringsinstalatiebedrijfsmanagersassistent te swypen,maar dat lukte me niet.... :P

Maar wel nog steeds goed bezig hoor!

Nieuwste versie werkt prima!

Soxbrother 12-07-11 19:31

De nederlandse versie is toch feitelijk hetzelfde dan de engelse versie,
alleen is bij de nederlandse versie toch maar de woordenlijst veranderd ?

dan zal er toch nog iets anders veranderd zij dan de woordenlijst alleen.

Ik dacht dat ze die zo op cydia hadden gezet, omdat het voor iedereen gemakkelijk te maken, zodat ze zelf niet die woordenlijst telkens moeten veranderen.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MCVince (Bericht 690474)
om nederlandse resultaten en suggesties te krijgen.

ik krijg nederlandse resultaten en suggesties, als ik de notities app en bitesms enzo gebruik.

MCVince 12-07-11 19:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Soxbrother (Bericht 690478)
De nederlandse versie is toch feitelijk hetzelfde dan de engelse versie,
alleen is bij de nederlandse versie toch maar de woordenlijst veranderd ?

dan zal er toch nog iets anders veranderd zij dan de woordenlijst alleen.

Ik dacht dat ze die zo op cydia hadden gezet, omdat het voor iedereen gemakkelijk te maken, zodat ze zelf niet die woordenlijst telkens moeten veranderen.



ik krijg nederlandse resultaten en suggesties, als ik de notities app en bitesms enzo gebruik.

Ik begrijp je niet. Heb je zelf de woordenlijst omgewisseld met de nederlandse? Zoja, dan zal het gewoon moeten werken.

@feder, denk je de nieuwe versie van de woordenlijsten vandaag nog te releasen, of blijft die steeds vastlopen?

Soxbrother 12-07-11 20:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MCVince (Bericht 690486)
Heb je zelf de woordenlijst omgewisseld met de nederlandse? Zoja, dan zal het gewoon moeten werken.

yep, heb zelf de engelse woordenlijst verwijderd, en dan de nederlandse toegevoegd,
laatste versie 0.4

Ik vind het dan ook raar dat als je de engelse woordenlijst verwijderd,
hij die dan toch nog ergens terugvind.

Ik zit nog wel op firmware 4.2.1, misschien heeft het daar iets mee te maken ?

fedorr 12-07-11 20:42

Ik ben nu de nieuwe versie aan het testen. Zo ver zo goed. Nog geen problemen tot dus ver.

Kontol77 12-07-11 20:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MCVince (Bericht 690423)
Yehoe!!! Heb ik jouw toestemming trouwens voor die video?

Nog iets raars, kijk is naar dat filmpje, eerst staat 'hierbij' er goed typ ik er het 'een' achter gaat de 'j' weg..dat is alleen als ik er 'een' achter typ bij andere woorden gebeurt het niet.

Bij mij valt er achter elk woord de laatste letter weg. Verder kan ik op dit forum met Safari alleen met een engelse swipe werken, terwijl kladblok wel gewoon de diepvriesbaby aankan...

Doe ik iets verkeerds of....???

Soxbrother 12-07-11 20:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kontol77 (Bericht 690504)
Bij mij valt er achter elk woord de laatste letter weg. Verder kan ik op dit forum met Safari alleen met een engelse swipe werken, terwijl kladblok wel gewoon de diepvriesbaby aankan...

Doe ik iets verkeerds of....???

blij dat ik niet alleen ben, hetzelfde probleem in de ipc app

Gebruik je de NL versie van iswipe of de engelse versie
waarbij je zelf de nederlandse woordenlijst toevoegd ?

Alireza 12-07-11 21:39

Misschien een brutale vraag, maar is het misschien mogelijk om een soort SBSettings toggle te maken om Swype aan/uit te zetten? Als dat niet moeilijk is en iemand daar zin en tijd in/voor heeft.

fedorr 12-07-11 21:45

woordenlijsten versie 0.4.3
 
1 Bijlage(n)
De problemen met de snelheid en het vast lopen zijn opgelost en hier is dan versie 0.4.3. Grootste verbetering: Ruimere marges voor je eindletter. Je kunt nu doorswypen naar de m als je kennen of kunnen wil swypen. Als je wat wilt swypen kun je door swypen naar de y dus way zal hij zien als wat.

Je kunt daardoor aanzienlijk sneller swypen.

Changelog:

0.4.3
Marges voor swypen verruimd.

0.4.0
volledig opnieuw opgebouwde woordenlijsten
topografische namen toegevoegd (voornamelijk belgische)
merknamen toegevoegd
voornamen toegevoegd

0.3.2
kleine tweeks
300 merknamen toegevoegd
5000 Nederlandse plaatsnamen toegevoegd

0.3
Stabiliteit verbeterd
Veelvoorkomende lettercombinaties toegevoegd

0.2
Gesorteerd op woordfrequentie

MCVince 12-07-11 22:21

Goed nieuws, helaas is mijn iPhone nu helemaal aan het flippen. Hij is onbruikbaar en het ziet er naar uit dat mijn iPhone herstelt moet worden...

Ik zal eerst eff iSwipe NL updaten, helaas kan ik het dus niet eerst testen.

Edit: iSwipe NL 1.2-4 staat inmiddels online ;)

Nog iets: woorden die afstammen uit het engels zoals: online, offline, downloaden etc. krijg ik niet geswypt. Ook deze woorden lukken mij niet: Swypen, geswypt, iSwipe, NL ;)

SB84 12-07-11 22:45

Is het mogelijk om de suggestiebalk wat hoger te plaatsen? Nu plaatst hij hem continu over mijn getypte woorden...

fedorr 12-07-11 22:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MCVince (Bericht 690531)
Nog iets: woorden die afstammen uit het engels zoals: online, offline, downloaden etc. krijg ik niet geswypt. Ook deze woorden lukken mij niet: Swypen, geswypt, iSwipe, NL ;)

Grappig, je bent niet de enige. Lees deze tweet.
@TIRanald
@WyndWarrior I believe you! I am really enjoying iSwipe. One thing though, I found it impossible to write iSwipe with it!! haha

MCVince 12-07-11 23:10

@fedorr lol :P. Ga je die toevoegen? Samen met engels-nederlandse woorden?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SB84 (Bericht 690539)
Is het mogelijk om de suggestiebalk wat hoger te plaatsen? Nu plaatst hij hem continu over mijn getypte woorden...

Er zijn er meer :P: Twitter

Kontol77 12-07-11 23:32

Ben al bijna om... dat swypen kan best goed werken, zo goed dat ik bijna van mijn fysieke qwerty toetsenbord principe af zou stappen (heb daar speciaal een Motorola Milestone voor gekocht)... Echter ik blijf het probleem houden dat de woorden worden afgekapt na elke spatie. Staat er een bepaalde instelling verkeerd waar ik misschien over heen kijk???

Maar keep up the good work!!!

belgiumiphone 12-07-11 23:33

Bedankt voor het harde werk!

Vraagje: hoe lang duurt het gemiddeld om hiermee te leren werken? Ik heb het al een paar keer getest en ik typ toch veel fouten. Ik denk dat ik op dit moment net iets sneller typ met het gewone toetsenbord, ook omwille van de ingebouwde woordcorrectie. Maar ik denk dat er heel wat potentieel zit in swype, door te oefenen. Ik vraag me wel af hoe lang :-).

Lange woorden zijn wel gemakkelijker met swype, omdat er dan minder alternatieven zijn.

Ps: ik typ altijd met een klein toetsenbord (iPhone in rechte positie).

Keep up the good work, vrienden! Nogmaals mijn oprechte dank!

MCVince 12-07-11 23:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alireza (Bericht 690516)
Misschien een brutale vraag, maar is het misschien mogelijk om een soort SBSettings toggle te maken om Swype aan/uit te zetten? Als dat niet moeilijk is en iemand daar zin en tijd in/voor heeft.

Zien meer mensen hier iets in?

fedorr 12-07-11 23:43

De leercurve van iSwype is erg snel. Even een beetje oefenen en je hebt het door.

belgiumiphone 12-07-11 23:47

Bedankt, fedorr!

@MCVince: ik zie zo een toggle ook wel zitten.

MCVince 13-07-11 00:09

Nu ik zit te denken, zo'n toggle is (nog) niet mogelijk. Doordat je je iDevice moet respringen om het uit of aan te kunnen hebben kan een toggle niet werken. Eerst moet Andrew Liu ervoor zorgen dat dit ook kan zonder respring en ergens in het systeem een toggle aanbrengen. Als er zo'n toggle is in bijv. Instellingen of een andere plaats (bijv. een app) is het pas mogelijk. Het idee van een toggle voor SBSettings is, is dat een toggle van ergens anders in het systeem te besturen wordt via SBSettings zo lang er niet zo'n toggle bestaat kan ik geen SBSettings toggle maken. Snappie?

belgiumiphone 13-07-11 06:54

Yep, snappie. Maar we kunnen maar proberen hè :-)

SB84 13-07-11 07:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MCVince (Bericht 690548)
@fedorr lol :P. Ga je die toevoegen? Samen met engels-nederlandse woorden?



Er zijn er meer :P: Twitter

Nice, dan wacht ik het af :D

Soxbrother 13-07-11 09:57

Nog steeds engelse swype in deze reply box met nieuwe versie 0.4.3

Ik ga nu de NL versie proberen, hopelijk werkt het dan wel

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 13 juli 2011 om 10:36 ----------

Ik heb net versie 1.2-4 geïnstalleerd,
maar swypen en suggesties in het nederlands lukt me nog steeds niet in deze quickreply box,
niet vanuit de ipc app evenals niet vanuit safari, waarschijnlijk werkt het ook niet met andere apps, maar dat zal ik nog moeten ontdekken.

In de notities app en bitesms en email werkt het wel


Waar zit het probleem en wat is de oplossing ?

Ook zijn er 2 bestanden verdwenen uit de directory /var/lib/dpkg/info

com.wynd.swype.list is vervangen door com.myrepospace.mcvince.iswipenl.list
en com.wynd.swype.post...staat er niet meer in

Bij wie geeft het nog allemaal engelse woorden en suggesties ?

Vertrigo 13-07-11 11:01

@Soxbrother, je moet die hele engelse swype van je telefoon afgooien de nederlandse erop zetten en dan even respringen.

Dit werkte ook niet bij mij, maar opeens pakte hij swype wel en doet die het nu gewoon goed ^^

Soxbrother 13-07-11 11:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vertrigo (Bericht 690628)
@Soxbrother, je moet die hele engelse swype van je telefoon afgooien de nederlandse erop zetten en dan even respringen.

Ik heb de engelse eerst verwijderd hoor,
heb zelfs mijn iphone helemaal afgezet ipv te respringen.

Het zal dan toch aan mijn firmware liggen zeker ?

Ik begrijp nog altijd niet, waar hij die engelse woorden en suggesties vandaan haalt.
Ze staan er immers niet meer op.

Waarschijnlijk zal hij op 1 of andere manier toch het woordenboek van de iphone zelf gebruiken voor de woorden en suggesties.
En omdat het gaat om een engelse app, kiest hij voor het engelse woordenboek.
Ik kan het anders niet verklaren waar hij die woorden en suggesties vandaan haalt.

Boes40 13-07-11 11:09

Vanaf het begin verdwijnt bij mij de laatste letter op mijn ipad2. Heb alleen de nl versie (via repo) erop staan. Ik heb hem al meerdere keren verwijderd/respring maar geen succes tot nu toe.

Kontol77 13-07-11 11:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boes40 (Bericht 690633)
Vanaf het begin verdwijnt bij mij de laatste letter op mijn ipad2. Heb alleen de nl versie (via repo) erop staan. Ik heb hem al meerdere keren verwijderd/respring maar geen succes tot nu toe.

Welcom to th club m swyp result ar th same

Soxbrother 13-07-11 13:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kontol77 (Bericht 690504)
Bij mij valt er achter elk woord de laatste letter weg. Verder kan ik op dit forum met Safari alleen met een engelse swipe werken, terwijl kladblok wel gewoon de diepvriesbaby aankan...

Doe ik iets verkeerds of....???

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kontol77 (Bericht 690646)
Welcom to th club m swyp result ar th same

ik zie dat je nog steeds engelse woorden swypt

join the club

Boes40 13-07-11 13:33

Nu komen alleen de engelse woorden te voorschijn terwijl ik alleen de nl versie op de iPad heb staan...

Kontol77 13-07-11 14:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Soxbrother (Bericht 690660)
ik zie dat je nog steeds engelse woorden swypt

join the club

Yep... Maar dat vind ik minder vervelend dan dat 'ie steeds maar weer de laatste letter van een woord inslikt...

Soxbrother 13-07-11 15:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kontol77 (Bericht 690670)
Yep... Maar dat vind ik minder vervelend dan dat 'ie steeds maar weer de laatste letter van een woord inslikt...

Dat is dan weer een probleem dat ik (nog) niet heb :D

Zoals ik hier op het forum kan zien, ligt het dus waarschijnlijk niet aan mijn firmware of aan het soort idevice.

jij en Boes40 hebben een iPad 2 met FW: 4.3.3
ik heb een iPhone 3GS met FW: 4.2.1

Het zal ooit wel eens opgelost worden zeker


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:22.